PDA

Bekijk de volledige versie : Dream Theater - Score



Jeroen D
12-06-2006, 06:45
http://www.dreamtheater.net/news_dreamtheater.php#score

Geweldig :lol:

New York City - Radio City Music Hall - 4/1/06
Set #1: (Band Only)
THE ROOT OF ALL EVIL
I WALK BESIDE YOU
ANOTHER WON
AFTERLIFE
UNDER A GLASS MOON
INNOCENCE FADED
RAISE THE KNIFE
THE SPIRIT CARRIES ON

Intermission

Set #2: (Band & Orchestra)
SIX DEGREES OF INNER TURBULENCE
VACANT
THE ANSWER LIES WITHIN
SACRIFICED SONS
OCTAVARIUM

Encore: (Band & Orchestra)
METROPOLIS

Roeland
16-06-2006, 07:40
Ziet er goed uit. Ik ben zeer benieuwd naar Six Degrees of Inner Turbulence en Octavarium met orkest...

Symphony X
17-06-2006, 12:19
WoW!!!!!!!!!!!! dat ik hier niks van wist.

Heel Six Degrees of Inner Turbulence en Octavarium !!!!!!!!!!!!!!!!!! dikke 60 minuten.

En dan nog Sacrifice Sons/The Answers Lies Within/ Under a Glass Moon/Metropolis en Roots of all Evil.

Staan een stel geweldige nummers op.

Ben vooral benieuwd naar de eerste 2 genoemde :D
Hopelijk komt deze in DTS :wink:

slagter
08-07-2006, 00:21
Ben er erg benieuwd naar....
http://www.dreamtheater.net/covers/score_dvd.jpg

Jeroen D
10-07-2006, 06:42
DREAM THEATER: As previously reported, Dream Theater's forthcoming live CD/DVD package, Score - 20th Anniversary World Tour: Live With The Octavarium Orchestra will be issued on August 29th through Rhino Records. A list of rumoured DVD extras has been circulating online, resulting in a certain amount of complaining by the fans and forcing drummer Mike Portnoy to come forward and set the record straight:

The Extras: Tour Documentary, Octavarium Cartoon, 'Another Day' (live - Tokyo 1993), 'The Great Debate' (live -Bucharest 2002), 'Honor Thy Father' (live - Chicago 2005).
"I chose the bonus live tracks based on songs that haven't previously been on any of our DVD's. I'd think that would be a criteria that is 'important' (I'm sure so many of your other favorite bands always take that into consideration as I always do...).

The 60 minute documentary is FILLED with old, rare and never before seen footage. And in case you didn't notice, the concert itself spans the band's entire career with songs from every era.

Please people, I have poured my heart, soul, blood, sweat and tears (and not to mention two months of my 'vacation') into this DVD to make it an amazing DT experience. Please don't bitch and moan because the bonus contents don't meet your 'needs' or expectations. Especially before even seeing it!!!

This is one of the reasons I was avoiding announcing the bonus material too far in advance, but I guess the cat's out of the bag...

Trust me, this DVD KICKS ASS!"

Mike Portnoy

Symphony X
20-07-2006, 22:49
Sweet: Honor Thy Father en The Great Debate live :D

Kan echt niet meer wachten.

brotah
22-07-2006, 18:09
Another Day kan mij anders ook wel bekoren! ;)
klinkt echt enorm spannend deze dvd!
heb er zeker veel zin in en kijk er net als bovenstaande enorm naar uit!

Bob Hiemstra
29-07-2006, 07:40
Ik ben vooral benieuwd naar de 2e set die samen met een orkest gespeeld worden. Lijkt me wel erg mooi om bijv. Six Degrees live met orkest te horen en hoe zou Metropolis Pt1 klinken :D

Jeroen D
30-07-2006, 11:59
Wat ik het mooist van deze DVD vind is het nummer Raise The Knife. Geschreven tijdens de Falling into Infinity periode maar nooit uitgebracht. Het nummer was denk ik te progressief om op FII te plaatsen.
1 van de beste nummers die DT ooit geschreven heeft :wink:

mjlfadriaans
01-08-2006, 23:20
Dit wordt echt DE muziek DVD van 't jaar ;). Nu nog een special release met A Dark Side of the Moon als extra, had ike eigenlijk ook erbij verwacht!!! (zou 't echt tot een Goddelijke release maken, maar hier ben ik al blij mee natuurlijk!!!!).

suedje
02-08-2006, 07:31
Dit wordt echt DE muziek DVD van 't jaar ;). Nu nog een special release met A Dark Side of the Moon als extra, had ike eigenlijk ook erbij verwacht!!! (zou 't echt tot een Goddelijke release maken, maar hier ben ik al blij mee natuurlijk!!!!).

Voor Dark Side Of The Moon, check http://www.ytsejamrecords.com/default.asp

Is de moeite meer dan waard :wink:

Symphony X
15-08-2006, 11:01
Kan echt niet meer wachten, vandaag misschien maar in de pre-order zetten, voordat me broer 'm koopt :twisted:

Voor me gevoel komt er wel weer snel een nieuwe DVD uit, draai nog dagelijks Live in Budokan :lol: . Maar ben echt zo benieuwd naar Six Degrees of Inner Turbulence & Octavarium met orkest, laat staan Metropolis Pt1, Sacrificed Sons...

Jeroen D
21-08-2006, 19:00
http://origin.images.rhino.com/videoflash/dreamtheater/score/consumer/#

Symphony X
21-08-2006, 20:29
http://origin.images.rhino.com/videoflash/dreamtheater/score/consumer/#

O man o man, dat ziet er erg goed uit :D Ik hoop dat hij in 2:35 komt, met DTS. Stukje van octavarium ziet er echt top uit :D

Splatterhead
22-08-2006, 23:48
Ik had de dvd gisteren besteld bij dvdpacific....krijg ik zojuist mail. Hij is verstuurd! 8)
Wel de goedkoopste verzendoptie....dus duurt het nog 2 weken. :wink:

Bob Hiemstra
25-08-2006, 13:50
Op dvdtalk staat een review:

http://www.dvdtalk.com/reviews/read.php?ID=23410

Anorak
25-08-2006, 16:55
De DVD krijgt een goede beoordeling. Ik ben erg benieuwd, vooral naar het geluid.
Helaas stikt de review van de fouten qua DT historie (Derek Shannon ?, Jordan Rudess nog niet lang bij de band etc.). Lachuh.
Verder heb ik gister de CD-versie via torrent opgepikt. Ben deze nu aan het luisteren en ik ben erg onder de indruk; vooral Six Degrees met het orkest vind ik echt wauw !

Bob Hiemstra
25-08-2006, 21:23
De DVD krijgt een goede beoordeling. Ik ben erg benieuwd, vooral naar het geluid.
Helaas stikt de review van de fouten qua DT historie (Derek Shannon ?, Jordan Rudess nog niet lang bij de band etc.). Lachuh.
Verder heb ik gister de CD-versie via torrent opgepikt. Ben deze nu aan het luisteren en ik ben erg onder de indruk; vooral Six Degrees met het orkest vind ik echt wauw !

Heb ook de CD versie geluisterd en het klinkt erg goed.
Maar ik denk dat de DVD toch nog een andere beleving is.

Symphony X
25-08-2006, 21:26
Iemand die naar mij de CD versie wil zenden?

Jeroen D
28-08-2006, 07:11
symphony x ; je hebt PM :wink:

Symphony X
28-08-2006, 10:48
Hier zijn een aantal nummers te beluisteren van score:

http://www.mp3.com/albums/20120685/summary.html

Heb ondertussen nog 2 andere nummers beluisterd: Octavarium en Metropolis.

En ik moet zeggen: Ze klinken verdomd lekker :D Octavarium en Metropolis zijn de eindnummers van het concert, en moet je horen hoe James Labrie zijn zang erop vooruit is gegaan vergeleken met "In the Name of God" op de budokan DVD.
Wat ben ik benieuwd naar Six Degrees of Inner Turbulence :D

Nog een paar dagen wachten... :wink:

Jeroen D
28-08-2006, 11:04
Heb de 3CD versie via torrent binnen. (het origineel staat in bestelling).
James zingt echt super, hij klinkt duidelijk beter dan de eerdere live opnames. Nummers zijn super.........vooral Raise the Knife, misschien wel 1 van de beste DT nummers ooit.
De beste band ter wereld slaat weer toe :D

Symphony X
28-08-2006, 11:18
Heb de 3CD versie via torrent binnen. (het origineel staat in bestelling).
James zingt echt super, hij klinkt duidelijk beter dan de eerdere live opnames. Nummers zijn super.........vooral Raise the Knife, misschien wel 1 van de beste DT nummers ooit.
De beste band ter wereld slaat weer toe :D

Nouja, beste band is het niet :lol:

(Mars Volta, Tool, Opeth, Dream Theater...) Te moeilijk keuze om er 1 de beste te noemen...

Vampire Hunter D: Je had nog een Pm :wink:

Jeroen D
28-08-2006, 11:34
PM gelezen................. :wink:

Symphony X
28-08-2006, 11:36
WoW, check dit:

http://www.dreamtheater.net/news_dreamtheater.php#score


Ik dacht dat dit de bovenstaande teaser was, maar nee hoor :D 3 minuten lang :D Ziet er echt goed uit, ben nu ook echt benieuwd naar de Extra's.

Bob Hiemstra
28-08-2006, 21:03
Voor degene die de cds al geluisterd hebben, ligt het nou aan mijn of is het volume van de drums wel erg hoog in de mix. Volgens mij hebben de andere instrumenten een lager volume.

slagter
29-08-2006, 22:48
En zo hoort het ook.... Wat dacht je dan met Mike Portnoy als producent...? :twisted:

Even zonder dollen, de versie die ik heb heeft een prima geluidje, voor zover ik heb kunnen ontdekken geen overdreven hard drumgeluid.......

Jeroen D
30-08-2006, 06:41
Ik hoor het ook niet. De mix is perfect in balans.

Symphony X
31-08-2006, 22:50
Sweet!

Kreeg 2 over half 12 een mailtje van bol.com dat Score is verzonden. :D

Symphony X
01-09-2006, 12:00
Heb hem binnen!!!

Erg mooi beeld, geweldig geluid(vind het geluid beter dan de Budokan DVD), een constant goed zingende Labrie(eindelijk) en een schitterende setlist.

En zodirect maar eens volledig bekijken. :wink:

PS: Docu ziet er erg interessant uit! Eindelijk een pratende John Myung. :)

Jeroen D
01-09-2006, 12:37
Heb 'em ook maar nog niet bekeken.
Ga mezelf vanavond even opsluiten en aandachtig bekijken :wink:

Misschien vind je dit ook interesant Symphony X :

http://www.mikeportnoy.com/forum/tm.aspx?m=1374975

Heb deze al in bestelling.

brotah
01-09-2006, 15:49
ik heb hem net gescored ;)

grofweg bekeken en ben enorm onder de indruK!, mooi concert, mooie zaal...de band speelt super.

de dbs track is echt fantastisch moet ik zeggen!

de intro van de six degrees is fantastisch, jammer dat vervolgens de band de boel wat overstemt...

ik ga verder kijken!

brotah
01-09-2006, 17:17
net de documentaire achter de rug, enorm intressant! vanaf het prille begin tot het optreden dat op de dvd te bewonderen is...

een octaverium animatie filmpje is een leuk extraatje, voegt (voor mij) weinig toe...

nog steeds onder de indruk van de geweldige dbs!

slagter
02-09-2006, 14:39
Persoonlijk vind ik het PCM-geluidsspoor beter klinken, dan 5.1.
Bij de intro van "Root of all evil" knalde naar mijn gevoel de boxen zowat van de muur. Toen de rest van de band inviel, verschrikkelijk veel hoog (hi-hat).
Terwijl "live at Budokan" toch een heel mooi 5.1 geluidje had.
Maar goed ik ben ook zeer tevreden met het PCM-spoor (mooi warm geluid).
Hadden ze alleen de laagwisseling nou echt midden in "War inside my head" moeten plaatsen.....? :roll:

Roeland
04-09-2006, 08:01
Hadden ze alleen de laagwisseling nou echt midden in "War inside my head" moeten plaatsen.....? :roll:

Ja, dat vond ik inderdaad ook slordig. Als de laagwisseling dan toch persé tijdens Six Degrees of Inner Turbulence had gemoeten, hadden ze het beter vlak voor Goodnight Kiss kunnen doen. Daar valt toch al een natuurlijke stilte.

Verder is het wel een zeer fraaie dvd.

mjlfadriaans
04-09-2006, 11:13
Ah, wederom een laagwisseling midden in een nummer, dat was op de vorige DVD ook. Vond ik zelf best jammer aangezien ik dat een van mijn favoriete DVD muziek releases vond, maar ja, kennelijk krijgt men het niet voor elkaar dat op een mooi moment in te lassen, te veel materiaal of zo? Ik bedoel, als íe propvol is ... en hun nummers duren gemiddeld al vrij lang ... wordt 't zowieso moeilijk!

Anyways, is deze DVD nu al in 'normale' winkels te krijgen hier, zoals MM, FRS etc?

slagter
04-09-2006, 18:05
Ja hoor, ik heb hem zelf afgelopen zaterdag voor 20 euri's gekocht in de Media Markt Den Haag.....
Bij FRS nog niet gezien....

suedje
05-09-2006, 18:57
Metropolis met orkest, fantastisch. Alleen dat nummer in deze uitvoering zorgt ervoor dat dit een verplichte koop is voor de fans.

jschort
05-09-2006, 23:44
Net bekeken, althans, disk 1. En is weer goed te genieten: prachtig scherp beeld, bijna 3 uur muziek en goed geluid (ook de 5.1 mix!), al klonk Live at Budokan net iets lekkerder. Paar kritische puntjes: matige lichtshow (het oog wil tenslotte ook wat en de band zelf is al zo statisch - wat rook zou wonderen doen), de cliché aankondigingen van LaBrie (hij kan beter zingen dan praten) en de setlist was op de vorige dvd een stuk beter. Die ouwe nummers van vóór Images doen me niet zoveel. En jammer dat ze Six Degrees... in het menu niet onderverdeeld hebben in de afzonderlijke nummers, dat zoekt en zapt wat makkelijker. En de nl.-ondertiteling staat wel op de hoes, niet op de dvd. Maar verder een prima verzorgde dvd.

mjlfadriaans
06-09-2006, 00:23
Heb 'm ook eindelijk ;).

Nog niet alles gezien, maar wel een gedeelte.

Ben in ieder geval al blij dat de laagwisseling niet in Sacrified Sons of Octavarium zit. Ikzelf ben niet zo weg van Six Degrees Of Inner Turbulence, zowieso dat album niet. Weet niet precies waarom, niet mijn stijl. Neemt niet weg dat een laagwisseling midden in een nummer vervelend is ... en idd jammer dat ze Six Degrees Of Inner Turbulence niet onderverdeeld hebben (had dat nog niet gechecked, maar is een aardige zit voor een nummer ;)).

Ik hou meer van de wat ruigere stijl van de laatste paar albums, vooral Octavarium is echt bizar goed ... Train Of Thought bevalt me om een of andere reden nog net iets meer, maar dat komt door de rauwe stijl denk ik ... ik denk dat Octavarium 'm nog wel een keer inhaalt, het titelnummer zelf vind ik overigens op Metropolis na echt het beste nummer van Dream Theater!!!

Da's ff lekker genieten in ieder geval, wist ook al niet dat Saga eerder dit jaar een CD uit had gebracht (foei ;)) ... maar heb de afgelopen paar dagen goed geluisterd naar 'Trust' ... aanradertje ... eerste keer dat ik 'm hoorde vond ik 'm niet zo ... maar ze hebben echt een van hun beste CDs gemaakt ... Network is al weer vergeten, hoewel niet slecht, was die wat minder na 3 uber-CDs. ;).

tommy_ams
11-09-2006, 14:48
Snap niet dat iedereen zo enthousiast is over het beeld. Vind de encodering nogal tegenvallen. Vooral in de wat snellere cameravoeringen en flitsbeelden heeft het beeld last van blokvorming. Dat vind ik slordig voor een dvd-release van dit kaliber. Concert is voor de rest prima in beeld gebracht al mogen de shots af en toe best wat langer blijven staan.
De algehele mix vind ik op een paar punten wel iets te ruimtelijk waardoor voornamelijk John Myung's bas het moet ontgelden en vaak verzuipt in de galm.

Voor de rest...
Prima set. Prima muzikanten. Het is zeker genieten.
Dream Theater is een band die, zeker live, adrenaline aanmakend werkt.
Maar voor het echte jaw-dropping vuurwerk moet je toch “live at the Budokan “ hebben.

brotah
11-09-2006, 22:16
Snap niet dat iedereen zo enthousiast is over het beeld. Vind de encodering nogal tegenvallen. Vooral in de wat snellere cameravoeringen en flitsbeelden heeft het beeld last van blokvorming. Dat vind ik slordig voor een dvd-release van dit kaliber. Concert is voor de rest prima in beeld gebracht al mogen de shots af en toe best wat langer blijven staan.
De algehele mix vind ik op een paar punten wel iets te ruimtelijk waardoor voornamelijk John Myung's bas het moet ontgelden en vaak verzuipt in de galm.

Voor de rest...
Prima set. Prima muzikanten. Het is zeker genieten.
Dream Theater is een band die, zeker live, adrenaline aanmakend werkt.
Maar voor het echte jaw-dropping vuurwerk moet je toch “live at the Budokan “ hebben.

budokan klinkt inderdaad erg goed (score naar mijn beleving ook!) alleen de budokanen storen mij in hun matige enthousiastme...kan aan mij liggen, maar vind het een stelzoutzakken...en een enthousiast publiek is erg belangrijk...

slagter
17-07-2008, 23:13
Nieuwe Dream Theater dvd komt eraan:


DREAM THEATER


Chaos In Motion 2007/2008


LIVE DVD SETS TO BE RELEASED IN SEPTEMBER



DOCUMENTING 2007-2008 WORLD TOUR



115 SHOWS, 105 CITIES, 35 COUNTRIES AND


HUNDREDS OF THOUSANDS OF FANS



New York, NY: Few bands inspire such fanaticism among their fans as Dream Theater. The best way to satiate this dedicated legion is to provide them with even more material to devour and Dream Theater are doing just that this September. The band will release Chaos In Motion 2007/2008, which documents their "Chaos In Motion" world tour, which kicked off June 3, 2007 at the Monsters of Rock Festival in Milan, Italy and concluded almost a year to the day later on June 4, 2008 in San Juan, Puerto Rico. It's essentially a travelogue of their most recent touring experience and it hits shelves on September 23. Chaos In Motion 2007/2008 will be available in two configurations: as a double DVD set and as five disc collector's set which includes two DVDs and three CDs, containing 14 live tracks featured in the DVD set and expanded artwork.



The Chaos in Motion Tour was a trek that found the band traversing the globe, playing 115 shows in 105 cities in 35 countries on five continents to hundreds of thousands of fans. It also included the first annual Progressive Nation Tour, an idea that the band had kicked around for a few years and finally launched into action this past spring.



Chaos In Motion 2007/2008 is the latest in a series of DVDs from the band and it features performances captured throughout the entirety of the tour, unlike their last three RIAA-certified Platinum DVDs, Metropolis 2000: Live Scenes From New York, Live at Budokan and Score, all of which focused on as single concert event.



Drummer and DVD creative director Mike Portnoy plumed his personal archives for footage in order to provide fans with the ultimate tour souvenir. He assembled over three hours of complete live performances, taking footage from shows in Rotterdam, Buenos Aires, Toronto, Boston, Bangkok and Vancouver. The tracks were mixed and effectively brought to life by Kevin Shirley. The second disc is packed with bonus material, including promo videos, live screen projection films, a photo gallery and a 90-minute documentary that'll make you feel like you're riding in the passenger's seat of the band's tour bus, as it takes you on the road and behind the scenes with the band and crew. It's like a virtual backstage pass that grants fans further unprecedented access.



The official content and tracklisting for the DVD are as follows and are subject to change:



Double DVD Set



Disc One:



"Around The World In 180 Minutes" Live Concert Footage

Intro/Also Sprach Zarathustra
Constant Motion
Panic Attack
Blind Faith
Surrounded
The Dark Eternal Night
Keyboard Solo
Lines In The Sand
Scarred
Forsaken
The Ministry Of Lost Souls
Take The Time
In The Presence Of Enemies
Medley: I. Trial Of Tears II. Finally Free III. Learning To Live IV. In The Name Of God V. OctavariumDisc Two:




"Behind The Chaos On The Road" Documentary



Promo Videos: Constant Motion, Forsaken, Forsaken (In Studio), The Dark Eternal Night (In Studio)



Live Screen Projection Films: The Dark Eternal Night (N.A.D.S), The Ministry Of Lost Souls, In The Presence Of Enemies Pt. 2



"Mike Portnoy Stage Tour"



"Mike Portnoy Backstage Tour"



Photo Gallery



Deluxe Collector's Edition 5-Disc Set



Chaos In Motion 2007/2008 Double DVD Set PLUS:

3 CD's containing the live 14 tracks featured in the DVD set
Expanded artwork and moreIndeed, Chaos In Motion 2007/2008 is a completist piece that will keep Dream Theater diehards satisfied until the band takes to the road again.
(bron: www.dreamtheater.net (http://www.dreamtheater.net))

Dit is goed nieuws...een nieuwe dvd met opnamen uit Rotterdam...

suedje
19-07-2008, 08:56
En op www.dreamtheater.net (http://www.dvd.nl/forum/www.dreamtheater.net) is een trailer te zien, inclusief beelden uit Ahoy :-P