PDA

Bekijk de volledige versie : Power cable rond de 100 euro



Rob Eric Blank
13-06-2006, 11:15
Op heden draai ik naar tevreden met mijn set en ik hoor dat afgeschermde powercables een verbetering van rust in het signaal kunnen geven. Ik denk dat dit een upgrade voor de nabije toekomst is en ik vraag mij af wat de werkelijke verbetering is. Alleen mijn receiver/voorversterker kan ik met een nieuw powercable uitrusten, evenals mijn subwoofer.
Heeft dit zin en zijn er redelijke powercables te vinden van ongeveer 100 Euro?
Of moet ik toch een stuk dieper in de buidel tasten wil ik enig merkbaar verschil krijgen?
Is het dan ook meteen zinvol om een net filter aan te schaffen?
mvG Rob

Edgar Smit
13-06-2006, 11:21
Rob, er is toevallig een powerbuy (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=44292) bezig voor netfilters van G&W, volgens mij kun je er ook powerkabels bestellen : www.ornec.com

De site is wel wat brak, maar ik dacht dat Harry een offline prijslijst ging opvragen.

Rob Eric Blank
13-06-2006, 11:24
Rob, er is toevallig een powerbuy (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=44292) bezig voor netfilters van G&W, volgens mij kun je er ook powerkabels bestellen : www.ornec.com

De site is wel wat brak, maar ik dacht dat Harry een offline prijslijst ging opvragen.Alvast bedankt en ik kijk rond, misschien ook voor een netfilter

Edgar Smit
13-06-2006, 12:11
hier staan ook nog goede Xindak power kabels:
http://www.china-highend-hifi.com/new_page_15121101.htm
vanaf 50 eurootjes.

Rob Eric Blank
13-06-2006, 12:25
hier staan ook nog goede Xindak power kabels:
http://www.china-highend-hifi.com/new_page_15121101.htm
vanaf 50 eurootjes.Ook bij de Ornec shop, misschien even daar een G&Q filter en wat powercords aanschaffen.

Mijn eindversterkertrap heeft geen mogelijkheid tot het vervangen (of ik moet knippen) van powercords en ik vraag mij af of hier juist de grootste winst is te behalen en heeft het zin om een andere powercord aan mijn sub te hangen.

Edgar Smit
13-06-2006, 12:34
Knippen van powercords mot je niet doen, dan verlies je de winst die je zou halen met een nieuwe cord.

Wat je zou kunnen doen is openschroeven en zelf de nieuwe cord solderen of een een nieuwe aansluitmogelijkheid maken zodat je de cord wel kunt vervangen.

In principe zal de netfilter denk ik meer doen dan een cord, maar dat zou je eens moeten proberen. Volgens mij was Harry bereid tegen alleen verzendkosten zo'n filter op te sturen en misschien heeft hij nog wel een goede powercord liggen ook, wellicht dat je hem kan vragen dat te lenen zodat je het met een minimaal risico zelf kan beoordelen, dat blijft toch altijd het beste.

Alexander D
13-06-2006, 13:34
Die Xindak Gold is een goeie maar er staat nog een model op de Ornec site van ongeveer 45 euro.

Verder natuurlijk Supra (past precies in je budget) of een lapp/belden met betere (Wattgate/Furutech) stekkers.

Verder worden er via ebay door vooral Duitse verkopers veel Lapp kabels aangeboden waarbij je zelf de lengte kunt aangeven en op verschillende niveau's kunt laten afmonteren. Bals is een uitstekende stekker die een stuk goedkoper is dan Wattgate/Furutech. Dat scheelt al een stuk met je standaardkabels en kost niet meteen de hoofdprijs.

R Klemkerk
13-06-2006, 14:32
Een aanrader is www.audioconnexion.de

Ik heb mijn powercables ook via deze kerel gekocht. Hij handelt grotendeels op ebay.de onder de naam: audioconnexion_24

Hij levert een zeer net product af met de kwaliteit die je verwacht van de kabels.

Je kunt de kabels custom made laten maken. Niets is te gek voor hem. Netjes af laten werken met snake-skin is geen probleem! (is wel zo netjes!) :D

Ik heb mijne besteld met een clear furutech shuko en een zwarte wattgate stekker, in de lengte van 1.5m.

Ik was geloof ik iets van 95 euro kwijt inclusief verzending.

Alexander D
13-06-2006, 14:34
Een aanrader is www.audioconnexion.de

Ik heb mijn powercables ook via deze kerel gekocht. Hij handelt grotendeels op ebay.de onder de naam: audioconnexion_24

Hij levert een zeer net product af met de kwaliteit die je verwacht van de kabels.

Je kunt de kabels custom made laten maken. Niets is te gek voor hem. Netjes af laten werken met snake-skin is geen probleem! (is wel zo netjes!) :D

Ik heb mijne besteld met een clear furutech shuko en een zwarte wattgate stekker, in de lengte van 1.5m.

Ik was geloof ik iets van 95 euro kwijt inclusief verzending.

LOL, daar ben ik dus ook net geslaagd. Ik had van alles vergeleken maar hij had de meeste mogelijkheden van alles wat ik na veel zoeken kon vinden. :wink:

R Klemkerk
13-06-2006, 14:57
Een aanrader is www.audioconnexion.de

Ik heb mijn powercables ook via deze kerel gekocht. Hij handelt grotendeels op ebay.de onder de naam: audioconnexion_24

Hij levert een zeer net product af met de kwaliteit die je verwacht van de kabels.

Je kunt de kabels custom made laten maken. Niets is te gek voor hem. Netjes af laten werken met snake-skin is geen probleem! (is wel zo netjes!) :D

Ik heb mijne besteld met een clear furutech shuko en een zwarte wattgate stekker, in de lengte van 1.5m.

Ik was geloof ik iets van 95 euro kwijt inclusief verzending.

LOL, daar ben ik dus ook net geslaagd. Ik had van alles vergeleken maar hij had de meeste mogelijkheden van alles wat ik na veel zoeken kon vinden. :wink:

dat klopt! betalingen via paypal, vriendelijke man die snel reageert op zijn e-mail. snelle verzending en prima aflevering en kwaliteit van de kabels!

Ik kan niets anders dan lof over hem spreken!

Rob Eric Blank
13-06-2006, 15:24
Nou bedankt, ik ga maar weer eens op e-bay kijken. De Xindac hou ik ook nog in de gaten.
Over een netfilter weet ik het nog niet. Sommige zijn helemaal niet zo positief over het gebruik van deze dingen.

Alexander D
13-06-2006, 15:27
Nou bedankt, ik ga maar weer eens op e-bay kijken. De Xindac hou ik ook nog in de gaten.
Over een netfilter weet ik het nog niet. Sommige zijn helemaal niet zo positief over het gebruik van deze dingen.

Dit G&W netfilter is niet duur en dus het proberen waard maar met goede powerkabels kun je al veel verbeteren en daarvoor hoef je echt niet meteen het duurste te nemen. :wink:

Rob Eric Blank
13-06-2006, 15:32
Ik wil ook een filter die ik kan uitzetten tegen het Idle stroom gebruik van oa. mijn subwoofer, cd-speler en receiver.

Oja en die gebruiker kan ik niet vinden, waar jullie het over hadden wel veel Lapp bekabeling voor aangename prijs.

Alexander D
13-06-2006, 15:39
Ik wil ook een filter die ik kan uitzetten tegen het Idle stroom gebruik van oa. mijn subwoofer, cd-speler en receiver.

Oja en die gebruiker kan ik niet vinden, waar jullie het over hadden wel veel Lapp bekabeling voor aangename prijs.

http://stores.ebay.nl/AudioConnexion

Goede opties:

Lappkabel met Bals en Wattgate (http://cgi.ebay.nl/Ultimate-High-End-Lapp-Netzkabel-Wattgate-320i-Cable_W0QQitemZ7629238497QQcategoryZ81951QQcmdZVie wItem)
Lappkabel met Furutech en Wattgate (http://cgi.ebay.nl/Clear-Netzkabel-Furutech-FI-E11-CU-Wattgate-320i-Cable_W0QQitemZ7626655930QQcategoryZ81951QQcmdZVie wItem)
Stekkerblok met sterbedrading (http://cgi.ebay.nl/Ultra-ALU-High-End-4-fache-Netzleiste-3x4mm-Netzkabel_W0QQitemZ7629442659QQcategoryZ81951QQcmd ZViewItem) (Mocht je die zoeken; misschien een alternatief voor het G&W filter/blok) :wink:

Rob Eric Blank
13-06-2006, 15:45
thanx

hstadman
13-06-2006, 15:45
Rob,

je kunt gemakkelijk zelf een euro stekker in je amp bevestigen, Zodoende kun je op je eindversterker zelf kiezen welke kabel je wilt gebruiken. :wink:

Zie ook de G&W powerbuy, waar ik een mod op het filter ga uitvoeren. Ik heb de powerkabel al klaar en kan je vertellen dat het echt veel uitmaakt! :wink:






hier staan ook nog goede Xindak power kabels:
http://www.china-highend-hifi.com/new_page_15121101.htm
vanaf 50 eurootjes.Ook bij de Ornec shop, misschien even daar een G&Q filter en wat powercords aanschaffen.

Mijn eindversterkertrap heeft geen mogelijkheid tot het vervangen (of ik moet knippen) van powercords en ik vraag mij af of hier juist de grootste winst is te behalen en heeft het zin om een andere powercord aan mijn sub te hangen.

Alexander D
13-06-2006, 15:46
thanx

Welke kabels wil je eigenlijk gaan vervangen? Alleen je receiver of alles?

Rob Eric Blank
13-06-2006, 15:50
thanx

Welke kabels wil je eigenlijk gaan vervangen? Alleen je receiver of alles?Mijn receiver, en de kabels van mijn bronnen (CD-speler en DVD-speler) kan ik niet vervangen, evenals van mijn eindtrap de Marantz Ma500 monoblokken. Deze wil ik wel via een stekkerblok aansluiten ipv. een standaard Gamma stekkerblok.

hstadman
13-06-2006, 15:52
Zoals eerder gezegd erg gemakkelijk om op alle componenten een euro stekker aan te brengen. Zie foto G&W powerbuy voor de furutech rhodium plated euro stekker. Mocht je het niet zelf kunnen doen, kan een goede audiozaak dat ook voor je doen! :wink:


thanx

Welke kabels wil je eigenlijk gaan vervangen? Alleen je receiver of alles?Mijn receiver, en de kabels van mijn bronnen (CD-speler en DVD-speler) kan ik niet vervangen, evenals van mijn eindtrap de Marantz Ma500 monoblokken. Deze wil ik wel via een stekkerblok aansluiten ipv. een standaard Gamma stekkerblok.

Alexander D
13-06-2006, 15:53
thanx

Welke kabels wil je eigenlijk gaan vervangen? Alleen je receiver of alles?Mijn receiver, en de kabels van mijn bronnen (CD-speler en DVD-speler) kan ik niet vervangen, evenals van mijn eindtrap de Marantz Ma500 monoblokken. Deze wil ik wel via een stekkerblok aansluiten ipv. een standaard Gamma stekkerblok.

HUH? :?

Misschien lees ik je zin niet goed maar nu staat er dat je geen enkele kabel kunt vervangen..... :wink:

Rob Eric Blank
13-06-2006, 15:58
Mijn receiver kan ik wel vervangen. De rest niet. Ik zal even de site bekijken of ik het met euro stekkers kan oplossen.
De future tech powercables kan ik niet vinden.

Alexander D
13-06-2006, 16:02
Mijn receiver kan ik wel vervangen. De rest niet. Ik zal even de site bekijken of ik het met euro stekkers kan oplossen.

Heeft je receiver ipv een eurostekker zo'n kleingerätekopplung oftewel een scheerapparaatstekker?

hstadman
13-06-2006, 16:07
Kun je ook zo vervangen voor een eurostekker. :wink: :wink:

Mijn receiver kan ik wel vervangen. De rest niet. Ik zal even de site bekijken of ik het met euro stekkers kan oplossen.

Heeft je receiver ipv een eurostekker zo'n kleingerätekopplung oftewel een scheerapparaatstekker?

Rob Eric Blank
13-06-2006, 16:10
Mijn receiver kan ik wel vervangen. De rest niet. Ik zal even de site bekijken of ik het met euro stekkers kan oplossen.

Heeft je receiver ipv een eurostekker zo'n kleingerätekopplung oftewel een scheerapparaatstekker?Nee, ik kan de stekker van mijn receiver en subwoofer wel vervangen. Dat wil ik dan ook gaan doen en mogelijk een stekkerblok om de rest aan te sluiten, met mogelijk een netfilter. Maar als je dat weer bij elkaar opteld is het weer een stevig bedrag....

Johan van den D.
13-06-2006, 16:13
Die Xindak Gold is een goeie.Heb je deze zelf of ergens anders gehoord,gezien ?

Alexander D
13-06-2006, 16:14
Ja, maar je kunt daar ook een kabel met zo'n stekker bestellen en dat is makkelijker. :wink:


Kun je ook zo vervangen voor een eurostekker. :wink: :wink:

Mijn receiver kan ik wel vervangen. De rest niet. Ik zal even de site bekijken of ik het met euro stekkers kan oplossen.

Heeft je receiver ipv een eurostekker zo'n kleingerätekopplung oftewel een scheerapparaatstekker?

Rob Eric Blank
13-06-2006, 16:16
Ik heb nu een stekkerdoos gevonden (Lapp bekabeling) die ook dmv. een schakelaar aangezet kan worden. Ff e-bayen.
Is dit mogelijk iets?
stekkerdoos met Lappkabel (http://cgi.ebay.nl/Netzleiste-6-fach-mit-Uberspannungsschutz_W0QQitemZ7627322724QQcategoryZ 81951QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)

Rob Eric Blank
13-06-2006, 16:18
Die Xindak Gold is een goeie.Heb je deze zelf of ergens anders gehoord,gezien ?Zag er wel vet uit, misschien dat ik die wel aan ga schaffen en een filter even laat voor wat deze is.
Zit en bij dat G&W filter een goeie netkabel?

Johan van den D.
13-06-2006, 16:19
Mijn receiver kan ik wel vervangen. De rest niet. Ik zal even de site bekijken of ik het met euro stekkers kan oplossen.

Heeft je receiver ipv een eurostekker zo'n kleingerätekopplung oftewel een scheerapparaatstekker?Nee, ik kan de stekker van mijn receiver en subwoofer wel vervangen. Dat wil ik dan ook gaan doen en mogelijk een stekkerblok om de rest aan te sluiten, met mogelijk een netfilter. Maar als je dat weer bij elkaar opteld is het weer een stevig bedrag....Kijk ook eens op deze pagina (zie link) voor zelf gemaakte powerkabels.
Ben je voor relatief weinig geld klaar en je heb gelijk de juiste lengte.
Ik heb hiervoor Lapp, Furutech, Wattgate en snakeskin gebruikt.

Wellicht een optie voor je.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=20772.225

Alexander D
13-06-2006, 16:19
Die Xindak Gold is een goeie.Heb je deze zelf of ergens anders gehoord,gezien ?

Nope, puur gebaseerd op wat ik ervan gelezen heb. Ik wilde een tijdje terug interlinks aanschaffen van Xindak. Toen begon ik eea op te zoeken dan zoek je steeds verder. Zodoende diverse gebruikersreviews gelezen van all over the globe. :wink:

hstadman
13-06-2006, 16:19
Je hebt dan wel een aantal componenten in je signaalweg! Zoals een zekering en schakelaar, die vaak van slechte audiofiele kwaliteit zijn. :wink:
Ik heb nu een stekkerdoos gevonden (Lapp bekabeling) die ook dmv. een schakelaar aangezet kan worden. Ff e-bayen.
Is dit mogelijk iets?
stekkerdoos met Lappkabel (http://cgi.ebay.nl/Netzleiste-6-fach-mit-Uberspannungsschutz_W0QQitemZ7627322724QQcategoryZ 81951QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)

Rob Eric Blank
13-06-2006, 16:21
Je hebt dan wel een aantal componenten in je signaalweg! Zoals een zekering en schakelaar, die vaak van slechte audiofiele kwaliteit zijn. :wink:
Ik heb nu een stekkerdoos gevonden (Lapp bekabeling) die ook dmv. een schakelaar aangezet kan worden. Ff e-bayen.
Is dit mogelijk iets?
stekkerdoos met Lappkabel (http://cgi.ebay.nl/Netzleiste-6-fach-mit-Uberspannungsschutz_W0QQitemZ7627322724QQcategoryZ 81951QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)Heb ik nu ook, dus het is wel een verbetering ;-)
Ik orienteer mij nog, ben eigenlijk sinds jij de powerbuy hebt geopend een beetje aan het orienteren.

hstadman
13-06-2006, 16:21
Er zit een netkabel bij maar dat is een standaard computer kabel.


Die Xindak Gold is een goeie.Heb je deze zelf of ergens anders gehoord,gezien ?Zag er wel vet uit, misschien dat ik die wel aan ga schaffen en een filter even laat voor wat deze is.
Zit en bij dat G&W filter een goeie netkabel?

Johan van den D.
13-06-2006, 16:21
Die Xindak Gold is een goeie.Heb je deze zelf of ergens anders gehoord,gezien ?

Nope, puur gebaseerd op wat ik ervan gelezen heb. Ik wilde een tijdje terug interlinks aanschaffen van Xindak. Toen begon ik eea op te zoeken dan zoek je steeds verder. Zodoende diverse gebruikersreviews gelezen van all over the globe. :wink:Ok, zulke heb ik ook gelezen maar wilde dus graag van iemand "dichtbij" zijn ervaring horen, helaas. :P

Rob Eric Blank
13-06-2006, 16:28
Er zit een netkabel bij maar dat is een standaard computer kabel.


Die Xindak Gold is een goeie.Heb je deze zelf of ergens anders gehoord,gezien ?Zag er wel vet uit, misschien dat ik die wel aan ga schaffen en een filter even laat voor wat deze is.
Zit en bij dat G&W filter een goeie netkabel?Ok, dus die moet dan ook vervangen worden...

hstadman
13-06-2006, 16:30
Moeten, het klinkt al goed met een gewone kabel maar het kan nog beter! Eigen keuze. :wink:

Er zit een netkabel bij maar dat is een standaard computer kabel.


Die Xindak Gold is een goeie.Heb je deze zelf of ergens anders gehoord,gezien ?Zag er wel vet uit, misschien dat ik die wel aan ga schaffen en een filter even laat voor wat deze is.
Zit en bij dat G&W filter een goeie netkabel?Ok, dus die moet dan ook vervangen worden...

Alexander D
13-06-2006, 19:55
Die Xindak Gold is een goeie.Heb je deze zelf of ergens anders gehoord,gezien ?

Nope, puur gebaseerd op wat ik ervan gelezen heb. Ik wilde een tijdje terug interlinks aanschaffen van Xindak. Toen begon ik eea op te zoeken dan zoek je steeds verder. Zodoende diverse gebruikersreviews gelezen van all over the globe. :wink:Ok, zulke heb ik ook gelezen maar wilde dus graag van iemand "dichtbij" zijn ervaring horen, helaas. :P

Gezien de prijzen die ze hier vragen voor de Gold kabel verwacht ik niet ooit zoiets aan te schaffen. Het zal allemaal best wel maar er zijn grenzen. Voor mij is die grens bereikt bij max. € 100,- per kabel. Supra bijvoorbeeld of andere kabel met goede stekkers.

Ik heb nu gekozen voor Lapp met Wattgate en Balls, twee voor € 100,- dus. Komen hopelijk snel binnen en hopelijk gaat het weer een verbetering brengen.

Rob Eric Blank
15-06-2006, 08:27
Ik zal eerst een aantal kabels vervangen (van mijn receiver en van de subwoofer). Vervolgens misschien een stekkerblok kopen met een verbeterede kabel architectuur en ik wacht even met filters. Ik hoor erg veel verschillende verhalen over filters en eindversterkers. De een vind het een goed idee, de ander raad het mij juist weer zeer af.
Hopelijk geven de andere kabels al een verbetering.

hstadman
15-06-2006, 18:33
Ik kan met zekerheid zeggen dat het G&W filter niet je dynamiek eruit haalt! :wink:

Problemen ontstaan vaak bij gereguleerde voedingen, daar die zelf dus al filteren. DAn krijg je of geen resultaat of je filterd dubbel, wat dan inderdaad alle dynamiek weghaald en je versterker tam doet overkomen.
Ik zal eerst een aantal kabels vervangen (van mijn receiver en van de subwoofer). Vervolgens misschien een stekkerblok kopen met een verbeterede kabel architectuur en ik wacht even met filters. Ik hoor erg veel verschillende verhalen over filters en eindversterkers. De een vind het een goed idee, de ander raad het mij juist weer zeer af.
Hopelijk geven de andere kabels al een verbetering.

Rob Eric Blank
19-06-2006, 14:17
Ook financieel gezien wacht ik voorlopig even met filters. Eerst wat kabels vervangen!

Rob Eric Blank
22-06-2006, 08:22
Er is een Lapp powercord onderweg. De eerste, toch wel handig dat e-bay ;-)

Alexander D
22-06-2006, 08:55
Er is een Lapp powercord onderweg. De eerste, toch wel handig dat e-bay ;-)

Met wat voor stekkers?

(en heb je bij audioconnexxion gekocht?)

Rob Eric Blank
22-06-2006, 10:04
Er is een Lapp powercord onderweg. De eerste, toch wel handig dat e-bay ;-)

Met wat voor stekkers?

(en heb je bij audioconnexxion gekocht?)Met Wattgate stekkers en toevallig niet via audioconnexxion gekocht. Eigenlijk via het HTForum di een Lapp kabel teveel had besteld (of geboden) via e-bay.

Johan van den D.
22-06-2006, 15:58
[Met Wattgate stekkers Zeer goede degelijke stekkers Wattgate, kan je minimaal vergelijken met Furutech.
Maak zelf gebruik van beide merken. :wink:

Rob Eric Blank
26-06-2006, 09:27
De volgende zal futuretech stekkers hebben.
Die ene Lapp ziet er al ontzettend gaaf uit. Heb je echt een stekker in het sopcontact zitten ipv. de standaard zwarte draadjes (die toch wel een beetje dun lijken).
Oja en de Xindak SC-03 staan ook wel fijn, zien er erg mooi afgewerkt uit (en klinken ook nog top). Dus niet alleen klanktechnische aanwinsten ook nog visueel.

Alexander D
26-06-2006, 09:29
De volgende zal futuretech stekkers hebben.
Die ene Lapp ziet er al ontzettend gaaf uit. Heb je echt een stekker in het sopcontact zitten ipv. de standaard zwarte draadjes (die toch wel een beetje dun lijken).
Oja en de Xindak SC-03 staan ook wel fijn, zien er erg mooi afgewerkt uit (en klinken ook nog top). Dus niet alleen klanktechnische aanwinsten ook nog visueel.

Dan vragen wij: WAAR blijven de foto's? :D

Rob Eric Blank
26-06-2006, 09:39
De volgende zal futuretech stekkers hebben.
Die ene Lapp ziet er al ontzettend gaaf uit. Heb je echt een stekker in het sopcontact zitten ipv. de standaard zwarte draadjes (die toch wel een beetje dun lijken).
Oja en de Xindak SC-03 staan ook wel fijn, zien er erg mooi afgewerkt uit (en klinken ook nog top). Dus niet alleen klanktechnische aanwinsten ook nog visueel.

Dan vragen wij: WAAR blijven de foto's? :DDaar wacht ik mee tot ik de tweedekabel en mijn stekkerblok heb (ook met Lapp bekabeling). Wachten op een mooi totaal plaatje. ;-)

Seth__Gekko
26-06-2006, 11:45
Ben benieuwd.