PDA

Bekijk de volledige versie : Final Fantasy VII: Advent Children (SE) [DVD]



Koen Koene
14-06-2006, 12:04
Final Fantasy VII: Advent Children (SE) [DVD]

Het vervolg op een zeer populaire Role Playing Game uit 1997, in CG-filmvorm.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2546)

Aknot
14-06-2006, 12:41
Deze heb ik gezien bij het Amsterdam Fantastic Film Festival en hij is echt te gek!
Gaat dus zeker erbij komen. :D

Aloys
14-06-2006, 12:55
Ik heb deze gezien maar de game niet gespeeld, dus ik begreep er niks van ?

Wie is hun moeder ? en hoezo raakt hij niemand met een zwaard dat 3x zo groot is als hijzelf ?

Nathan Strik
14-06-2006, 13:21
Ik heb deze gezien maar de game niet gespeeld, dus ik begreep er niks van ?

Wie is hun moeder ? en hoezo raakt hij niemand met een zwaard dat 3x zo groot is als hijzelf ?
Kijk de samenvatting van de game op de DVD, dan snap je het misschien beter. ;)

Tuvok
14-06-2006, 14:08
Knap waardeloze film dit. Had hier veel meer van verwacht. Spirits Within vond ik super, maar deze film zakt op alle fronten. Spektaculaire CGI? Zoveel jaar na Spirits Within had ik toch veel meer verwacht. De textures zijn mooi, maar de animatie is onder de maat. Het verhaal gaat ook al nergens over. Het roept tien keer meer vraagtekens op dan dat het antwoord geeft. Voor de neutrale kijker (die niet bekend is met de game-reeks) is deze film een slaapverwekkende bezigheid. Erg jammer.

Martin Z.
14-06-2006, 14:16
Voor de neutrale kijker (die niet bekend is met de game-reeks) is deze film een slaapverwekkende bezigheid. Erg jammer.

Nu moet je toch echt even voor jezelf spreken hoor :x Ik ken het spel ook niet maar deze film wist me toch echt wel te vermaken, zeker niet slaapverwekkend!

Tim van Glasenap
14-06-2006, 14:21
Mensen die het spel niet hebben gespeeld hebben ook geen recht om deze film te kijken (bekritiseren). Deze film is echt voor de fans van FF7.

Dennis Kuijper
14-06-2006, 14:34
Mensen die het spel niet hebben gespeeld hebben ook geen recht om deze film te kijken (bekritiseren). Deze film is echt voor de fans van FF7.
Tuurlijk,maar dat wil niet zeggen dat de film slecht is.

Nielsje
14-06-2006, 16:15
Ik vond dit deze film eigenlijk veel beter dan spirits within, het was fantastisch om al mijn helden van vroeger in actie te zien, en dan ook nog eens zo fantastisch geanimeerd.
Originele muziek maakte ook veel indruk, een geweldige uitgave.

vick86
14-06-2006, 17:35
Dat de film bedoelt is voor de fans van FF7 begrijp ik maar dat is nog lang geen excuus voor het slechte verhaal. De ervaring voor de die-hard fans word er namelijk echt niet minder op door een fatsoenlijk en begrijpelijk verhaal te verzinnen (en daarvoor hoef je echt niet alles uit te leggen)

Dit is nu echt wat ze noemen style over substance en die style is echt indrukwekkend goed. Dat het verhaal niet te begrijpen is hoeft voor de mensen die niet bekend zijn met FF7 geen belemmering te zijn om deze indrukwekkend mooie film toch te zien.

Coen Vermeer
15-06-2006, 08:50
Deze heb ik gezien bij het Amsterdam Fantastic Film Festival en hij is echt te gek!
Gaat dus zeker erbij komen. :D

ik heb hem daar ook gezien maar ik vond het verhaal echt niet goed. Maar dat heeft denk ik ook te maken met het feit dat ik de game niet heb gespeelt. Vond zelf the spirits within een stuk beter.

Sander Haarmans
15-06-2006, 09:37
Het ziet er allemaal erg mooi uit en het is zeer mooi gemaakt maar het verhaal kon me totaal niet boeien, .....jammer. (waar ik wel van te voren al een vermoeden van had na het lezen van diversen berichten op het forum)

Dick van Drie
17-07-2006, 17:41
Als ik het goed begrijp zou je deze film niet kunnen begrijpen of waarderen als je de games ervan niet hebt gespeeld. Knap waardeloos en onzin zou ik zeggen. Niet iedereen die films kijkt heeft de mogelijkheid of zin om eerst een stel games te gaan spelen en dan pas een film te bekijken. Een goede film zou los te bekijken moeten zijn zonder dat je ook maar iets van een of andere game afweet. Spirits Within vond ik een aantrekkelijke en mooie animatiefilm, spellen ervan heb ik nooit gespeeld.
Ik zal hem eens huren en kijken. Als de film en het verhaal werkelijk niet boeit als je de games niet gespeeld hebt, is het toch gewoon een slechte film?!

Mark de Jong
19-07-2006, 20:50
Als ik het goed begrijp zou je deze film niet kunnen begrijpen of waarderen als je de games ervan niet hebt gespeeld. Knap waardeloos en onzin zou ik zeggen. Niet iedereen die films kijkt heeft de mogelijkheid of zin om eerst een stel games te gaan spelen en dan pas een film te bekijken. Een goede film zou los te bekijken moeten zijn zonder dat je ook maar iets van een of andere game afweet. Spirits Within vond ik een aantrekkelijke en mooie animatiefilm, spellen ervan heb ik nooit gespeeld.
Ik zal hem eens huren en kijken. Als de film en het verhaal werkelijk niet boeit als je de games niet gespeeld hebt, is het toch gewoon een slechte film?!

Hij is dan ook speciaal voor de gamefans gemaakt, niet voor (de) filmfans.

Dennis Vansant
19-07-2006, 21:03
In plaats van te zeuren had je nu ook FFVII kunnen zitten spelen

(Geintje :))

Nathan Strik
20-07-2006, 14:55
Precies. Advent Children is bedoeld als kadootje voor de (miljoenen) fans.
Niet bedoeld voor simpele stervelingen dus die het spel nooit hebben gespeeld. ;)

Marc T.
21-07-2006, 21:53
Als ik het goed begrijp zou je deze film niet kunnen begrijpen of waarderen als je de games ervan niet hebt gespeeld. Knap waardeloos en onzin zou ik zeggen. Niet iedereen die films kijkt heeft de mogelijkheid of zin om eerst een stel games te gaan spelen en dan pas een film te bekijken. Een goede film zou los te bekijken moeten zijn zonder dat je ook maar iets van een of andere game afweet. Spirits Within vond ik een aantrekkelijke en mooie animatiefilm, spellen ervan heb ik nooit gespeeld.
Ik zal hem eens huren en kijken. Als de film en het verhaal werkelijk niet boeit als je de games niet gespeeld hebt, is het toch gewoon een slechte film?!

Totaal niet mee eens. Je weet toch dat het een soort van sequel is van Final Fantasy VII (de game) Er is nooit beweerd dat het een op zichzelf staand verhaal zou zijn.

Joost v.d. Ham
21-07-2006, 22:13
Heb de film nog niet gezien maar de game was zeer behoorlijk. Nu ook maar een film van FFVIII, die game was in alles NOG beter....

Fikret
14-08-2006, 11:50
Vooral veel spectaculiare vechtscenes.

Dick van Drie
12-09-2006, 00:13
Precies. Advent Children is bedoeld als kadootje voor de (miljoenen) fans.
Niet bedoeld voor simpele stervelingen dus die het spel nooit hebben gespeeld. ;)
Dat eerste zal best maar dat laatste is complete onzin.

Ik denk dat de film best te genieten valt zonder dat je ooit een ff-game hebt gespeeld. Dat blijkt wel uit een ervaring van een bezoeker op amazon.com:

"i saw the other final fantasy movie- spirits within and for some reason i didn't like that movie at all. i've heard of final fantasy games but i never played any of them. recently i saw the final fantasy VII movie and i thought that it was a brilliant movie. i never played any of the final fantasy VII games but i think that anybody who had never played the games before would be able to understand the movie...i did at least. ... overall the movie was really great! i loved it!"

Ik denk dat ik hem in ieder geval zeker een keer huur, de trailer ervan zag er goed uit.
-----
Regio 2 versie gekocht, het beeld is erg matig van kwaliteit. De regio 1 is schijnbaar wel goed van kwaliteit. Jammer dat ik geen regio 1 speler heb.

Dennis Kuijper
04-10-2006, 22:40
Ik ben echt een fan van de Final Fantasy game reeks en heb dus ook deel 7 gespeeld waar deze film verder gaat waar het spel ophield. Mooie film met prachtige animatie die mij beter bevalt dan van de film Final Fantasy:The Spirit Within. Het verhaal vond ik wat verwarrend verteld soms,dus heb je het spel nooit gespeeld dan snap ik dat je moeite hebt met het begrijpen van deze film,kijk dan zeker de introductie over het spel eerst. Leuk om al die herkenbaare personages en dingen terug te zien,petje af voor Square dat ze het mogelijk gemaakt hebben om deze film waaruit je kan concluderen dat hij voor de fans die de games gespeeld hebben gemaakt is. De muziek blijft ook geweldig om te horen. Op naar een film die verder gaat waar deel 8 ophield. 7.8/10