PDA

Bekijk de volledige versie : Lijkt jullie dit wat???



mufasa
14-06-2006, 17:16
Hallo....

Ik heb de laatste tijd een beetje rondgekeken voor een nieuwe ht, ik zit te denken aan de volgende set:

av:Denon avr-3805
dvd:Denon DVD-1920
fronts:Focal Sib & Co xxl
center:Focal Sib & Co xl
rears:Focal Sib & Co

als sub heb ik al een B&W ASW600

Ik kijk veel films, maar muziek is voor mij minstens net zo belangrijk. Ik heb echter mijn twijfels over de speakers. Qua design is het precies wat ik zoek. Niet al te groot dus. Heb ze meerdere malen geluisterd en vond ze goed klinken. Toch hou ik er enige twijfel bij.........

iemand suggesties???

Thnx

joostpolletje
14-06-2006, 17:20
De Denon Reciever en DVDspeler is een goeie keus, Alhoewel de 3806 ook een toppertje is met HDMI(voor toekomst) En dan zou je de Denon 3910 als DVDspeler kunnen gebruiken, Maar je kan ook wachten op een echte HD-DVDspeler! De opgenoemde types, zijn wel aardig duur!

Je speakers kan ik niks over zeggen, Ik heb ze nog nooit gehoord. Heb jij ze wel gehoord icm met de Denon? Wat dat is het belangrijkste wat er is! Luisteren voordat je koopt, Mischien matcht het wel helemaal niet. Waar zijn je rears trouwens?!!

Bezuinig ook vooral niet op kabels! Dus speakerdraad, goeie dikte, Kabels tussen DVDspeler>Reciever>TV

Merken: Oehlbach, Monster,Qed,VandenHul

Alexander D
14-06-2006, 17:22
Er zijn teveel andere mogelijkheden om die hier allemaal te noemen. Dan kun je beter naar een andere dealer en zeggen wat je budget is.

Overigens hoeft er geen reden te zijn om te twijfelen aan deze speakers. Ze zijn goed en klinken ook goed in stereo. Ik heb geen ervaring met deze speakers in combinatie met Denon maar als jij het goed vindt klinken is het toch simpel? :wink:

Waarom overigens een 3805? Kun je deze voor een zeer scherpe prijs krijgen? De opvolger 3806 is al effe uit namelijk.

Alexander D
14-06-2006, 17:25
De Denon Reciever en DVDspeler is een goeie keus, Alhoewel de 3806 ook een toppertje is met HDMI(voor toekomst) En dan zou je de Denon 3910 als DVDspeler kunnen gebruiken, Maar je kan ook wachten op een echte HD-DVDspeler! De opgenoemde types, zijn wel aardig duur!

Je speakers kan ik niks over zeggen, Ik heb ze nog nooit gehoord. Heb jij ze wel gehoord icm met de Denon? Wat dat is het belangrijkste wat er is! Luisteren voordat je koopt, Mischien matcht het wel helemaal niet. Waar zijn je rears trouwens?!!

Bezuinig ook vooral niet op kabels! Dus speakerdraad, goeie dikte, Kabels tussen DVDspeler>Reciever>TV

Merken: Oehlbach, Monster,Qed,VandenHul

De 3910 is ongeveer 3 keer duurder dan 1920, dat lijkt me dus geen optie... :wink:

mufasa
14-06-2006, 17:26
Ik kan de 3805 idd voor een erg leuke prijs meenemen. Ik heb de focals geluisterd op de Denon en de combi was erg goed. Hoorde ze de eerste keer op een onkyo maar dat leek nergens op. Ik heb a.s. zaterdag nog een luisterafspraak voor de denon in combi met de Dali piano agile, maar ik heb m'n twijfels over de rears van deze set. Deze zijn waarschijnlijk alleen te plaatsen als wand spreakers.

joostpolletje
14-06-2006, 17:28
De 3910 is ongeveer 3 keer duurder dan 1920, dat lijkt me dus geen optie... :wink:

I know :)

[/quote]

Mr_Parker
14-06-2006, 18:30
Toen ik mijn keuze voor een HT set aan het maken was ben ik de Focal set tegengekomen. De genoemde combi, XXL voor, XL center en de " " als rear is een complete pack, maar ze zijn ook los te krijgen (uitsluitend per paar, dat wel).

Persoonlijk vind ik ze aardig klinken, maar niet goed.

Wat is er dan volgens mij mis met de set...?

- Wel voor films niet bijzonder veel. Dat wat de speakers, ook de fronts, niet aan laag kunnnen neemt de sub aardig over.

- Voor muziek (stereo Cd heb ik vooral opgelet) wel veel.
In mijn beleving dien je bij een cd de sub zo min ogelijk / niet te gebruiken. En daar zit hem nu net de zeer zere plek van de focal sib & co. In het laag verliest deze set (naar mijn persoonlijke mening!) heel veel detail.
Als luister / test cd had ik oa de soundtrack van Star Wars Episode I: The Phantom Menace gebruikt. Daar waar een setup van uitsluitend 2 KEF's iQ7 ook alle laag zeer mooi verspreid en helder weergaf leek het bij uitsluitend 2 XXL's van Focal Sib & Co's meer een brj van lage bromtoon, niks echt herkenbaars. Werd er een sub bijgekoppeld werd wel meer detail hoorbaar, maar dat klinkt naar opnieuw mijn persoonlijke mening toch anders / minder.

Na de luister sessie van deze speakers had ik op internet nogmaals de specs opgezocht en kwam het "probleem" naar voren.
De Focal Sib & Co (ook de XXL) is meer een "satteliet" setje. Of, om de set iets in bescherming te nemen want hij klinkt bij film toch beter dan de gemiddelde plastic dozen set, beter gezegd, de set zwerft als het ware tussen plastic (want daar zijn ze van gemaakt) set en "normale" speakers in.

Voor het bedrag dat dat ze gemiddeld moeten kosten zij, naar weer mijn persoonlijke mening, mooier speakers te krijgen. Hoe deze al dan niet combineren met Denon kan ik je helaas niet zeggen. Maar denk eens aan de (oude) Q serie van KEF die voor aantrekkelijke prijzen weg gaan ivm de nieuwe iQ serie, die ook zeker een optie is. Of wat te denken van de M3i serie van Mission. Voor prijzen rond die van de Focal Sib & Co. heb je van die merken toch net wat meer, dat zich vooral bij muziek naar voren brengt.

Als muziek belangrijk voor je is (net zo belangrijk als film) kun je je beter in de luister sessies hier op richten, en voor de daadwerkelijk knoop doorgehakt wordt nog controleren mbv een film ipv van anders om (orrienteren op film en dan nog vlug een cd-tje).

mufasa
14-06-2006, 18:38
dat is dus het probleem dat ik heb. Ik heb de Kef geluisterd op de Denon en ook de Dali Ikon 9 geloof ik. Klonk allemaal erg goed. Vooral de Dali. Maar dit soort speakers is qua design niet wat ik zoek. Ik zoek eigenlijk een mooie slanke speaker(set) die wel mooi en overtuigend klinkt bij stereo weergave. Bij de XXL's heb ik hier sterke twijfels over!! Ook al herken ik die brij bij het laag niet echt, maar voor mij mist er absoluut iets bij deze speakers

Mr_Parker
14-06-2006, 18:49
dat is dus het probleem dat ik heb. Ik heb de Kef geluisterd op de Denon en ook de Dali Ikon 9 geloof ik. Klonk allemaal erg goed. Vooral de Dali. Maar dit soort speakers is qua design niet wat ik zoek. ...

:twisted: Je lijkt wel een vrouw! :twisted:

(Uiteraard als een zeer grappig bedoelde opmerking, wie weet ben je wel van het betreffende geslcht.)

Nu serieus, dit is inderdaad een lastige keuze. De Focal Sib & Co is ook op dit gebied een soort midden weg, niet zo groot als "normale" speakers maar niet zo "slecht" als satellietjes. Maar helaas is het toch aan ze te horen.

Die keuze is dan lastig, en ik kan je daar helaas niet veel verder bij helpen, anders dan blijven adviseren met luisteren (wat je klaarblijkelijk al goed doet).

Bedenk wel dat als je je nu al, tijdens de luister sessie, "stoort" aan het "gemis" in geluid bij de Focal's dit alleen maar erger zal worden als je ze uiteindelijk thuis hebt staan. "Had ik maar..."

In dat opzicht is het misschien verstandig om de Focal's in dit stadium dan toch al te schrappen...?

Seth__Gekko
14-06-2006, 18:54
Juist, als je niet met een actieve sub als ondersteuning in stereo wilt gaan draaien moet je echt voor een beter laag gaan :-)

Ik zelf heb deze issue niet, want ik laat mijn REL lekker meespelen ook in stereo!

Alexander D
14-06-2006, 19:07
Toen ik mijn keuze voor een HT set aan het maken was ben ik de Focal set tegengekomen. De genoemde combi, XXL voor, XL center en de " " als rear is een complete pack, maar ze zijn ook los te krijgen (uitsluitend per paar, dat wel).

Persoonlijk vind ik ze aardig klinken, maar niet goed.

Wat is er dan volgens mij mis met de set...?

- Wel voor films niet bijzonder veel. Dat wat de speakers, ook de fronts, niet aan laag kunnnen neemt de sub aardig over.

- Voor muziek (stereo Cd heb ik vooral opgelet) wel veel.
In mijn beleving dien je bij een cd de sub zo min ogelijk / niet te gebruiken. En daar zit hem nu net de zeer zere plek van de focal sib & co. In het laag verliest deze set (naar mijn persoonlijke mening!) heel veel detail.
Als luister / test cd had ik oa de soundtrack van Star Wars Episode I: The Phantom Menace gebruikt. Daar waar een setup van uitsluitend 2 KEF's iQ7 ook alle laag zeer mooi verspreid en helder weergaf leek het bij uitsluitend 2 XXL's van Focal Sib & Co's meer een brj van lage bromtoon, niks echt herkenbaars. Werd er een sub bijgekoppeld werd wel meer detail hoorbaar, maar dat klinkt naar opnieuw mijn persoonlijke mening toch anders / minder.

Na de luister sessie van deze speakers had ik op internet nogmaals de specs opgezocht en kwam het "probleem" naar voren.
De Focal Sib & Co (ook de XXL) is meer een "satteliet" setje. Of, om de set iets in bescherming te nemen want hij klinkt bij film toch beter dan de gemiddelde plastic dozen set, beter gezegd, de set zwerft als het ware tussen plastic (want daar zijn ze van gemaakt) set en "normale" speakers in.

Voor het bedrag dat dat ze gemiddeld moeten kosten zij, naar weer mijn persoonlijke mening, mooier speakers te krijgen. Hoe deze al dan niet combineren met Denon kan ik je helaas niet zeggen. Maar denk eens aan de (oude) Q serie van KEF die voor aantrekkelijke prijzen weg gaan ivm de nieuwe iQ serie, die ook zeker een optie is. Of wat te denken van de M3i serie van Mission. Voor prijzen rond die van de Focal Sib & Co. heb je van die merken toch net wat meer, dat zich vooral bij muziek naar voren brengt.

Als muziek belangrijk voor je is (net zo belangrijk als film) kun je je beter in de luister sessies hier op richten, en voor de daadwerkelijk knoop doorgehakt wordt nog controleren mbv een film ipv van anders om (orrienteren op film en dan nog vlug een cd-tje).

Ik vind termen als 'wat is er mis met deze speakers' niet kunnen als je een persoonlijke mening ventileert.

Ieder zijn eigen mening maar er is zeker niets mis met deze speakers. :wink:

Dit schreef de Audiovision over deze set:

Testauszug:

"...das Set produzierte ein sehr weiträumiges, luftiges Klangbild, das es bei höheren Lautstärken und Kino-Radau à la "Jurassic Park" beibehielt. Die räumliche Abbildung beeindruckte, Schallereignisse in Breite und Tiefe ließen sich gut orten..."

Bewertung:

+ luftiges Klangbild
+ gute Räumlichkeit und Ortbarkeit
- Klang etwas verfärbt
- seltsame Wirkungsweise des Umschalters Wandbetrieb/freie Aufstellung
- Front-Frequenzgänge nicht linear

mufasa
14-06-2006, 19:14
Het meespelen van m'n sub is op zich geen probleem. Dat doet m'n B&W nu ook. Het is idd de vraag of ik er dan tevreden mee ben.

En over de opmerking: je lijkt wel een vrouw.... nou ik ben er geen. Maar heb er wel één. En zij wilt niet al te grote speakers in huis. In iedergeval niet een standaard zuil. Onze keus viel eerst op de B&W xt-4, tot we de prijs zagen. Gaan zaterdag dus naar de piana agile luisteren

http://www.hobo.nl/webwinkel/catalog/product_info.php?cPath=8_63&products_id=818&osCsid=cbc8fd7861bc054ec18d28e68178abbf

maar de rears van deze set zijn waarschijnlijk niet op standaards te plaatsen en dat is wel wat we zoeken.

Alexander D
14-06-2006, 19:26
Het meespelen van m'n sub is op zich geen probleem. Dat doet m'n B&W nu ook. Het is idd de vraag of ik er dan tevreden mee ben.

En over de opmerking: je lijkt wel een vrouw.... nou ik ben er geen. Maar heb er wel één. En zij wilt niet al te grote speakers in huis. In iedergeval niet een standaard zuil. Onze keus viel eerst op de B&W xt-4, tot we de prijs zagen. Gaan zaterdag dus naar de piana agile luisteren

http://www.hobo.nl/webwinkel/catalog/product_info.php?cPath=8_63&products_id=818&osCsid=cbc8fd7861bc054ec18d28e68178abbf

maar de rears van deze set zijn waarschijnlijk niet op standaards te plaatsen en dat is wel wat we zoeken.

Het beste advies komt van je eigen oren. Zoals je hier al merkt heeft toch iedereen een andere mening over zo'n beetje elke speaker die je kunt bedenken. JIJ moet er naar luisteren dus JIJ moet tevreden zijn. Wat wij verder denken is eigenlijk totaal onbelangrijk.

Zolang je gebonden bent aan een bepaalde ruimte, een beperkt budget en een vrouw die niet al te grote speakers wil doe je ALTIJD concessies. Eigenlijk doet dus bijna iedereen consessies. Het gaat er om dat jij het maximale uit je budget haalt en je overige beperkingen daarin meeneemt. :wink:

Mr_Parker
14-06-2006, 20:01
Ik vind termen als 'wat is er mis met deze speakers' niet kunnen als je een persoonlijke mening ventileert.

Ieder zijn eigen mening maar er is zeker niets mis met deze speakers. :wink:

...

Daar heb je zeker gelijk in, ik had het beter kunnen forumleren als: "Wat mij helaas niet zo beviel aan.." of in dergelijke termen.

De "strekking" is hopelijk wel juist overgekomen.

Zoals ik al aangaf, en waar ik het dus met het aangehaald testoordeel mee eens ben, is dat deze set een prima film geluid weergave heeft.
Ook de hoge en middentonen kwam naar mijn mening zeer mooi tot hun recht bij deze speakers, ik ben zelf echter dus niet zo gecharmeerd van de prestaties in het laag (zonder gebruik te maken van een sub).

En ja, consessies, consessies....

mufasa
14-06-2006, 20:11
Dat is waar, ik moet er uiteindelijk zelf naar luisteren. Ik denk dat ik maar veel ga luisteren (en zoeken) naar de wat slankere (design) zuiltjes en kijken of ik iets kan vinden dat beter klinkt dan de xxl's en niet in de prijsklasse zit van de xt-4's en piega's

Edgar Smit
14-06-2006, 21:40
Dat is waar, ik moet er uiteindelijk zelf naar luisteren. Ik denk dat ik maar veel ga luisteren (en zoeken) naar de wat slankere (design) zuiltjes en kijken of ik iets kan vinden dat beter klinkt dan de xxl's en niet in de prijsklasse zit van de xt-4's en piega'sDat zal erg moeilijk worden vrees ik. Heb je al een sgedacht aan de KEF eitjes, die schijnen vooral voor satteliet begrippen ook erg goied in stereo te zijn.

Anders wellicht de Magnat Vector Needle, zeer slanke zuilen en absoluut niet slecht. Wat je misschien beter kunt doen trouwens, is je vrouw meenemen naar een luistersessie. Dit heeft meerdere voordelen:
a) ze merkt (weer eens) hoe serieus jij je hobby neemt
b) ze hoort zelf het verschil tussen wat jij wilt en wat zij wil
c) vrouwen hebben over het algemeen een beter gehoor dan mannen dus zal zij als ze echt luisterf ook zeer goed de verschillen horen
d) bij meerdere vrouwen bleek meegaan te leiden tot grotere interesse, en een uiteindelijke mindere consessie omdat zij zelf ook hoorden dat wat zij wilden eigenlijk toch niet zo mooi klonk.

Helaas geld punt d lang niet voor alle vrouwen :wink:.

Seth__Gekko
15-06-2006, 11:40
Dat is waar, ik moet er uiteindelijk zelf naar luisteren. Ik denk dat ik maar veel ga luisteren (en zoeken) naar de wat slankere (design) zuiltjes en kijken of ik iets kan vinden dat beter klinkt dan de xxl's en niet in de prijsklasse zit van de xt-4's en piega'sDat zal erg moeilijk worden vrees ik. Heb je al een sgedacht aan de KEF eitjes, die schijnen vooral voor satteliet begrippen ook erg goied in stereo te zijn.

Anders wellicht de Magnat Vector Needle, zeer slanke zuilen en absoluut niet slecht. Wat je misschien beter kunt doen trouwens, is je vrouw meenemen naar een luistersessie. Dit heeft meerdere voordelen:
a) ze merkt (weer eens) hoe serieus jij je hobby neemt
b) ze hoort zelf het verschil tussen wat jij wilt en wat zij wil
c) vrouwen hebben over het algemeen een beter gehoor dan mannen dus zal zij als ze echt luisterf ook zeer goed de verschillen horen
d) bij meerdere vrouwen bleek meegaan te leiden tot grotere interesse, en een uiteindelijke mindere consessie omdat zij zelf ook hoorden dat wat zij wilden eigenlijk toch niet zo mooi klonk.

Helaas geld punt d lang niet voor alle vrouwen :wink:.Goede punten Edg@r! (punt d lukte me ook niet)

Rob Eric Blank
15-06-2006, 12:13
Edgar dit is idd de weg die je kunt bewandelen. Het heeft mij erg geholpen. Helemaal omdat ik ging upgraden van boekenplank naar vloerstaanders en dat ze het toch veel mooier vond klinken en toen was er geen probleem meer met de grote van de speakers.

mufasa
15-06-2006, 21:59
nou dat probleem zal hier niet snel opgelost worden aangezien we beide "mooie" (voor ons vooral niet te breed en absoluut geen hout kleur) speakers willen, aangezien we een mooi interieur minstens net zo belangrijk vinden als mooi geluid!!! Ben erg benieuwd hoe die dali piano's zaterdag gaan klinken!! want deze passen volgens ons perfect in het interieur.

Rob Eric Blank
16-06-2006, 07:47
Èlac heeft mooie zilverkleurig, antraciet en zwarte slanke vloerstaanders. Zoals de Fs 207.