PDA

Bekijk de volledige versie : slecht beeld met component en hdmi (hd zenders)



zack23
17-06-2006, 11:38
hallo allemaal, ik ben sinds donderdag in het bezit van de samsung hdtv en ik zit bij caiw met ook het hdtv abonnement erbij natuurlijk..
ik sluit de samsung aan dmv een verloopstekkertje van hdmi naar dvi op mijn tv.
nou heb ik een beetje sneeuweffect bij de gewone zenders en bij de hd zenders heb ik alleen maar groene strepen en sneeuweffecten en ik zie het beeld bijna niet.. de eerste keer deed alleen sport1 en film 1 en hd1 en 5 het perfect.. maar nu ook niet meer.. hoe kan dit? en weet iemand hier een oplossing voor? ik ben al terug geweest en bij hun doet hij het natuurlijk wel.. mijn tv ondersteunt hdtv dus daar ligt het niet aan.

ik heb m nu aangesloten via component.. nu doen de zenders sport 1 en film 1 het goed alleen de caiw demo en hd 1,5 en prosieben.. krijg ik strepen in mijn beeld van het beeld zelf.

ik weet het niet meer hoor... ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of ideën hebben. :(

Albert Kostwinder
17-06-2006, 12:26
groene strepen, ruis en blokjes via hdmi komt doordat je hdmi kabel en / of hdmi naar dvi switch van matige kwaliteit is. Je kabel kan >720p gewoon niet aan qua bandbreedte. Schaf hier een goede van Van den Hul of Qed aan en dan moet dat opgelost zijn. Dat kost wel aardig wat maar betaald zich absoluut uit!.

Misschien wat meer info? gebruikte merk bekabeling enz...

en welkom trouwens! (geef de moed niet op, alles is op te lossen) :wink:

zack23
17-06-2006, 12:38
ik dank u :):)

uhmm nou ik heb eigenlijk gewoon een standaard zwart kabeltje van 30 euro ofzo meegekregen..ik heb geen idee hoe die heet..

waar kan ik die krijgen dan.. en hoe duur zijn die?


en waarom doet het beeld ook zo bij mijn componenten aansluiting?

Albert Kostwinder
17-06-2006, 12:54
Voor hd moet je gewoon nooit bezuinigen op bekabeling. Het lijkt mij haast dat ook je component niet optimaal is. Ikzelf upscale o.a. dvd's naar 720p en dan valt op dat veel component en hdmi kabels gewoon ronduit slecht zijn. Veel verklaren mij voor gek dat ik honderden euro's voor een top hdmi kabel heb neergelegd. Als ik nu zie hoe mooi het kan zijn, perfecte kleuren, ruisvrij, blokken waar?? en dat zelfs met 1080p! kan ik je alleen maar adviseren om gewoon een goede kabel te nemen.

Ga anders even bij je zaak langs en vraag of ze daar ook Van den Hul, Qed of bv Bettercables hdmi hebben. Kost je ongeveer rond de € 200.-- (ja ik weet het ff slikken) afhankelijk van lengte maar he, je moet er ook jaaaren mee kijken dus is eigenlijk peanuts... Vraag anders of je eerst een mee kan krijgen om het te testen. Je weet het maar nooit, voor het zelfde komt het toch door iets anders.

Een beetje zaak met service doet dit wel. Maar er gewoon goede afspraken over! succes! :wink:

zack23
17-06-2006, 13:02
bedankt voor de informatie
is inderdaad een slik bedrag hehehehe, maar ja ik kijk nog wel even dan.. ga er nog wel even mee ***ten..

Albert Kostwinder
17-06-2006, 13:48
Weet precies hoe het gaat. Je stap de winkel in met bv 1000 euris als budget, zie je nou net die veel mooiere lcd voor 1299.-- staan. Shit duurder en dan nog kabels met een hoe kan ik nog 300 euro's aan mijn vrienden / vrouw slijten blik?. Verkoper: meneertje, dan krijgt u van ons een kabel er bij voor nop (model strepen, blokjes en inkoop 1.50). gnagna :wink:

zack23
19-06-2006, 20:44
ik heb het al ontdekt.. mijn signaal was te zwak.. ik heb de samsung op de directe antenne beneden aangesloten en heb nu perfect beeld. dus maar ffe een antenneversterker aanschaffen :)