PDA

Bekijk de volledige versie : B&W 600 Serie



McReal
17-06-2006, 12:14
Hey

De DM603 S3 of de DM604 S3 ..
Is dit een goede keus op een Onkyo tx sr702e reciever ??

Johan van den D.
17-06-2006, 14:58
Beide is een goede keuze maar je moet wel van veel laag houden.
De combinatie 600 serie met Onkyo zal voor vele teveel "laag" oftewel boemmerig overkomen.
Het is dus zeker bij deze set belangrijk eerst te luisteren.

Alexander D
17-06-2006, 16:03
Beide is een goede keuze maar je moet wel van veel laag houden.
De combinatie 600 serie met Onkyo zal voor vele teveel "laag" oftewel boemmerig overkomen.
Het is dus zeker bij deze set belangrijk eerst te luisteren.

Naar mijn mening zal dat eerder door de speaker komen dan door de Onkyo. :wink:

Moet je speakers en receiver nog aanschaffen of heb je de receiver al?

McReal
17-06-2006, 17:02
Beide is een goede keuze maar je moet wel van veel laag houden.
De combinatie 600 serie met Onkyo zal voor vele teveel "laag" oftewel boemmerig overkomen.
Het is dus zeker bij deze set belangrijk eerst te luisteren.

Naar mijn mening zal dat eerder door de speaker komen dan door de Onkyo. :wink:

Moet je speakers en receiver nog aanschaffen of heb je de receiver al?
reciever heb ik al :D

Alexander D
17-06-2006, 19:04
Beide is een goede keuze maar je moet wel van veel laag houden.
De combinatie 600 serie met Onkyo zal voor vele teveel "laag" oftewel boemmerig overkomen.
Het is dus zeker bij deze set belangrijk eerst te luisteren.

Naar mijn mening zal dat eerder door de speaker komen dan door de Onkyo. :wink:

Moet je speakers en receiver nog aanschaffen of heb je de receiver al?
reciever heb ik al :D

Je zou ook naar Kef of bijvoorbeeld Canton kunnen kijken. :wink:

joostpolletje
18-06-2006, 10:51
Zoiezo, een beetje gaan luisteren naar de verschillende mogelijkheden. Mischien komen er wel veel interessantere combinaties naar boven

robert1325
22-06-2006, 09:49
Ik heb zelf de dm603 s3 voor me stereo setup,
(cambridge audio 640 A/C)

Na veel luisteren naar verschillende speakers vond ik deze het mooiste, hij klinkt heel levendig en de bass is lekker strak, vooral met een kick drum. Voor films komt er een heel fijn geluid uit. Je moet ze wel op spikes zetten en op een tegel + goede kabels gebruiken. Dan is de bas niet boemerig meer.

Ik draai zelf in een kleine kamer ( 3 bij 4) dus ik had er nog meer last van dan normaal.

Veel succes

Rob Eric Blank
22-06-2006, 10:02
Cambridge Audio is ook een veel neutralere receiver dan Onkyo. Vandaar dat B&W daar erg goed op klinkt.
Misschien eens naar een HiFi zaak gaan en je eigen receiver meenemen en wat beluisteren!

Alexander D
22-06-2006, 10:09
Cambridge Audio is ook een veel neutralere receiver dan Onkyo. Vandaar dat B&W daar erg goed op klinkt.
Misschien eens naar een HiFi zaak gaan en je eigen receiver meenemen en wat beluisteren!

Dat ben ik niet met je eens. Deze B&W's zijn vrij warm en daarom een goede combo met Onkyo.

JCL
22-06-2006, 10:15
Beide is een goede keuze maar je moet wel van veel laag houden.
De combinatie 600 serie met Onkyo zal voor vele teveel "laag" oftewel boemmerig overkomen.
Het is dus zeker bij deze set belangrijk eerst te luisteren.

Helemaal mee eens. De B&W's die in mijn ogen juist uitblinken in het hoog komen dan bonkerig en boomerig over (604 nooit gehoord 603 en 602 wel). Komen na mijn mening beter tot hun recht op een wat agressiefere versterker.

Niet dat het een slechte combi is ofzo, de man die ik ken met de 603 (S2) is er helemaal gek van.

Rob Eric Blank
22-06-2006, 10:31
Cambridge Audio is ook een veel neutralere receiver dan Onkyo. Vandaar dat B&W daar erg goed op klinkt.
Misschien eens naar een HiFi zaak gaan en je eigen receiver meenemen en wat beluisteren!

Dat ben ik niet met je eens. Deze B&W's zijn vrij warm en daarom een goede combo met Onkyo.Ik wil helemaal niet beweren dat dit geen goede combo is met Onkyo. Alleen dat ik kan begrijpen dat deze speakers goed klinken met een C.A.
Een vriend van mij heeft B&W DM303 en die laten en Sony zelfs mooi klinken. Ik was uiterst verbaasd over het geluid wat deze combo produceerde. Ook mijn Elac's aan die Sony gehad en dat is werkelijk een waardeloze combinatie.
Een set gaat dus niet alleen uit van de kwaliteiten van de indivuduele componenten, maar vooral het huwelijk tussen je componenten.

JCL
22-06-2006, 11:16
Cambridge Audio is ook een veel neutralere receiver dan Onkyo. Vandaar dat B&W daar erg goed op klinkt.
Misschien eens naar een HiFi zaak gaan en je eigen receiver meenemen en wat beluisteren!

Dat ben ik niet met je eens. Deze B&W's zijn vrij warm en daarom een goede combo met Onkyo.Ik wil helemaal niet beweren dat dit geen goede combo is met Onkyo. Alleen dat ik kan begrijpen dat deze speakers goed klinken met een C.A.
Een vriend van mij heeft B&W DM303 en die laten en Sony zelfs mooi klinken. Ik was uiterst verbaasd over het geluid wat deze combo produceerde. Ook mijn Elac's aan die Sony gehad en dat is werkelijk een waardeloze combinatie.
Een set gaat dus niet alleen uit van de kwaliteiten van de indivuduele componenten, maar vooral het huwelijk tussen je componenten.

Iemand die ik ken heeft ook de combi 602 + Sony ES en dat klinkt prachtig! Sony is een merk dat je niet moet onderschatten alleen moet je op zijn minst de hoge QS modellen hebben voordat het leuk wordt ;)

El-Jorge
22-06-2006, 12:43
Ik heb o.a. de 603 icm een Marantz 8500. de combi met Marantz is ook prachtig. Maar ik denk dat de match met Onkyo het ook wel doet!
Nog even over de 604, die vind ik echt niet in de lijn passen. Klinken anders dan de rest van de 6-serie. ik vond ze gewoon ronduit lelijk klinken. Maar ga zelf luisteren!

robert1325
22-06-2006, 12:43
Ja, ik weet natuurlijk ook niet hoe een onkyo versterker klinkt, maar de cambridge klinkt vrij open en niet zo warm , ik denk dat de B&W's het heel goed laten horen als je versterker een klein beetje dof klinkt.

Ik heb ze trouwens 2dehands gekocht in perfecte staat voor 550 euro.
Eerste dacht ik aan de wharfedale diamond 9 serie maar die kon ik nergens beluisteren en toen ik deze hoorde was ik verkocht .

JCL
22-06-2006, 12:45
Ik heb o.a. de 603 icm een Marantz 8500. de combi met Marantz is ook prachtig. Maar ik denk dat de match met Onkyo het ook wel doet!
Nog even over de 604, die vind ik echt niet in de lijn passen. Klinken anders dan de rest van de 6-serie. ik vond ze gewoon ronduit lelijk klinken. Maar ga zelf luisteren!

Heb ook wel eens gelezen dat je er een beest van een versterker voor nodig hebt. Jammer dat ik hem nooit zelf heb kunnen horen. Op htforum heeft iemand er eentje met een ongelovelijk dikke eindbak. Dit schreef iig dat er heel wat voor nodig is om hem lekker te laten spelen.

robert1325
22-06-2006, 12:47
Heb ook wel eens gelezen dat je er een beest van een versterker voor nodig hebt

Mijn versterker is niet zo stevig, daarom vielen deze speakers gelijk op, ze klonken veel directer en krachtiger dan alle andere speakers die ik erop aan sloot.

Johan van den D.
22-06-2006, 15:54
(604 nooit gehoord 603 en 602 wel)De 604 is stukje erger in het laag als de 603 maar aan de andere kant.........als je toevallig van dat soort laag houd zit je goed met de 600 serie want het zijn opzich prima speakers.

En over Sony, die moet je inderdaad niet onderschatten met hun spullen. :P

thomas fabry
30-06-2006, 18:59
Weet iemand toevallig hoe de B&W 600 serie op een (3803) Denon versterker zal klinken?
Ik dacht zelf niet zo heel geweldig, maar vraag het toch maar even voor de zekerheid.
:wink:

JCL
30-06-2006, 19:01
De Combi Denon + B&W 600 wordt vrij veel gedraait. Heb hem zelf nooit echt goed gehoord maar er zijn dus een behoorlijk aantal mensen die het wel bevalt :wink:

Alexander D
01-07-2006, 09:56
Weet iemand toevallig hoe de B&W 600 serie op een (3803) Denon versterker zal klinken?
Ik dacht zelf niet zo heel geweldig, maar vraag het toch maar even voor de zekerheid.
:wink:

Is inderdaad een combi die goed kan bevallen maar toch maar weer het saaie advies: zelf gaan luisteren.

Misschien vindt iedereen het mooi behalve jij. :wink:

thomas fabry
04-07-2006, 13:39
Weet iemand toevallig hoe de B&W 600 serie op een (3803) Denon versterker zal klinken?
Ik dacht zelf niet zo heel geweldig, maar vraag het toch maar even voor de zekerheid.
:wink:

Is inderdaad een combi die goed kan bevallen maar toch maar weer het saaie advies: zelf gaan luisteren.

Misschien vindt iedereen het mooi behalve jij. :wink:

Ik ga toch maar definitief voor een combinatie van Denon en Kef.
iig, bedankt!

Alexander D
04-07-2006, 16:21
Weet iemand toevallig hoe de B&W 600 serie op een (3803) Denon versterker zal klinken?
Ik dacht zelf niet zo heel geweldig, maar vraag het toch maar even voor de zekerheid.
:wink:

Is inderdaad een combi die goed kan bevallen maar toch maar weer het saaie advies: zelf gaan luisteren.

Misschien vindt iedereen het mooi behalve jij. :wink:

Ik ga toch maar definitief voor een combinatie van Denon en Kef.
iig, bedankt!

Goede keuze hoor. Veel plezier ermee. :wink:

peter26
25-07-2006, 20:05
Niet dat het een slechte combi is ofzo, de man die ik ken met de 603 (S2) is er helemaal gek van.

Hier nog iemand die helemaal gek is van de 603 S2 in combinatie met een Sony Qs receiver! :D

JCL
25-07-2006, 20:10
Ik doelde meer op de combi B&W + Onkyo, B&W + Sony is mits de speakers niet te zwaar zijn en de Sony flink wat power heeft bijzonder goed te doen ;D

Bambi
26-07-2006, 08:13
Cambridge Audio is ook een veel neutralere receiver dan Onkyo. Vandaar dat B&W daar erg goed op klinkt.
Misschien eens naar een HiFi zaak gaan en je eigen receiver meenemen en wat beluisteren!

Dat ben ik niet met je eens. Deze B&W's zijn vrij warm en daarom een goede combo met Onkyo.
Hier kan ik me volledig op aansluiten. Ik heb een Onkyo receiver (de TX-DS676, een model van inmiddels ongeveer 6 jaar oud) en alle luidsprekers uit de B&W 600 serie 2 (de voorloper van de serie 3): fronts DM603 S2, rears DM601 S2 en center CC6 S2.
Ik ben er zeer tevreden mee en de bas is in het geheel niet boemerig (heb wel alle speakers op stands en/of spikes staan).

jollykart
27-07-2006, 21:46
Gewoon lekker veel gaan luisteren. De 600 serie is naar mijn mening overschat. Persoonlijk vind ik ze redelijk emotieloos en weinig bijzonder in hun prijsklasse. Maar dit blijft een kwestie van smaak natuurlijk
Overigens hebben B&W speakers altijd een wat forse versterker nodig omdat de een vrij laag rendement hebben.

druppelstop
19-08-2006, 05:02
sowieso: Sla de 604 maar over. Die hebben écht te veel laag tenzij je een kamer van minimaal 80m2 hebt dan is het misschien wel weer lekker.
Pas ook op met de combo subwoofer-frontspeaker. Je subwoofer moet de speakers wel aan kunnen vullen.(of is dit stom?)

Johan van den D.
19-08-2006, 08:36
Je subwoofer moet de speakers wel aan kunnen vullen.(of is dit stom?)Zo stom is dat niet nee maar dat hou wel in dat je dus een goede subwoofer nodig heb die echt wat kan betekenen in de set.