PDA

Bekijk de volledige versie : Samsung DCBH360R + HDMI Oplossing voor geluidsprobleem!! (?)



Berend de Meyer
17-06-2006, 13:56
Mijn probleem met het geluid via HDMI en DENON AVR-2807 is opgelost!
In het menu SYSTEEM -> MEDIA INSTELLINGEN van de Samsung kun je kiezen voor Dolby Digitaal (DD*)aan of uit.
Ik heb deze eens op UIT gezet en,.......VOILA geluid via HDMI via mijn receiver. Volgens mij een programeerfout in het menu. AAN=UIT en andersom.

Ook de problemen met de Duitse zenders die in DD* worden uitgezonden weer geluid. Dan zou je toch denken dat in het menu DD* moet zijn INGESCHAKELD?

Ik hoop dat andere dit kunnen bevestigen die hetzelfde probleem hebben of hebben gehad?

Ik hoop hiermee een positieve bijdrage te hebben geleverd, ondanks mijn negatieve uitingen toen ik de Samsung pas in gebruik nam. Of is dit toch de update van 15 juni???

Mr_Parker
17-06-2006, 14:35
Deze oplossing is al vaker gegeven, maar er zit wel een addertje onder het gras.
Hopelijk kan jij het bevestigen, omdat jij de HDMI immers via de receiver laat lopen.

Diverse zenders, zoals de door jou genoemde duitsers hebben inderdaad DD geluid op kanaal 1 en op kanaal 2 PCM.
Nu jij in het menu van de decoder DD uit gezet hebt herkend jou receiver het betreffende DD signaal van die duitser nog wel als DD of slechts als PCM.

Deze oplossings methode is nl. al opgegeven omdat heel wat HD-Ready schermen die mensen mbv de HDMI kabel aansloten zelf geen DD ondersteunen. Die schermen gaven om die bewuste reden dan ook geen geluid, maar pas op het moment dat de decoder de opdracht kreeg om het geluid als PCM door te geven, wat die tv's wel ondersteunen.

Ik ben dus nu benieuwd of jou receiver het geluids signaal nog wel als DD herkent, of dat hij het als PCM binnenkrijgt.

HDlaser
17-06-2006, 23:38
Mijn probleem met het geluid via HDMI en DENON AVR-2807 is opgelost!
In het menu SYSTEEM -> MEDIA INSTELLINGEN van de Samsung kun je kiezen voor Dolby Digitaal (DD*)aan of uit.
Ik heb deze eens op UIT gezet en,.......VOILA geluid via HDMI via mijn receiver. Volgens mij een programeerfout in het menu. AAN=UIT en andersom.


Hi.
Misshcien dat dit wel werkt als er een versterker met HDMI aansluitingen wordt opgenomen ( want zo begrijp ik dat jij het hebt aangesloten ).

Het verhaal gaat echter niet op voor de normale optische digitale uitgang op mijn Marantz.

Bij mij ( ook na sw update ) heb ik geen enkel geluid op HDMI, ongeacht de settings.

Wel geldt bij mijn versie
OPTISCHE UITGANG PCM + DOLBY DIGITAL UIT = Alles PCM
Opt. uit PCM + DD AAN = Alles PCM
Optische UItg DD + DOLBY DIGITAL AAN = PCM of AC3 ( DD ).

Wat mij verder opvalt is dat wanneer alles dus ingesteld staat op Dolby Digital en de uitzending is normaal PCM, met dan het geluid op de versterker op zeer laag volume ( snachts ofzo ) dan gaat het kraken. Dit meet ik dan alleen bij de Optische Uitgang en was op Film 1 HD Kanaal.




Ook de problemen met de Duitse zenders die in DD* worden uitgezonden weer geluid. Dan zou je toch denken dat in het menu DD* moet zijn INGESCHAKELD?


Bij mij werken die idd alleen als Alles op DD staat ingesteld, anders sturen ze PCM uit.



Ik hoop dat andere dit kunnen bevestigen die hetzelfde probleem hebben of hebben gehad?

Ik hoop hiermee een positieve bijdrage te hebben geleverd, ondanks mijn negatieve uitingen toen ik de Samsung pas in gebruik nam. Of is dit toch de update van 15 juni???

Sinds de update vandeweek vraag ik mij af of deze een echte verbetering is of een verslechtering.

- kanaal schakeltijd is nu 4 seconden
- DD uit kraakt soms ( interne DD decoder niet helemaal tof ? )
- HD beeld lijkt waziger en minder scherp dan voorheen

Alleen Nat. Geo HD ziet er bij mij nog netjes en scherp uit, de rest lijkt opgewaardeerde SDTV.

Ben nog niet echt onder de indruk van deze update.

Grtx,

Peter

Berend de Meyer
06-12-2006, 16:55
Na de software update helemaal geen geluid meer! Samsung komt mijn box hardwarematig updaten!