PDA

Bekijk de volledige versie : The Lounge



R Klemkerk
19-06-2006, 14:20
Nieuwe foto's:

http://www.klemkerk.nl/audio/stereo1.jpg

http://www.klemkerk.nl/audio/stereo2.jpg

http://www.klemkerk.nl/audio/stereo3.jpg

http://www.klemkerk.nl/audio/stereo4.jpg

http://www.klemkerk.nl/audio/stereo5.jpg

http://www.klemkerk.nl/audio/stereo6.jpg

http://www.klemkerk.nl/audio/stereo7.jpg

Sinds een half jaar ben ik overgestapt van een home theater set naar een stereo installatie.

De reden hierachter was vrij eenvoudig en logisch. Mijn kamer is niet heel groot en had beperkte ruimte met betrekking tot een surround set. De kwaliteit van mijn surroundset was ruimschoots voldoende en heb er ook veel plezier aan beleefd. Echter merkte ik dat alles op een tè klein oppervlak stond te spelen waardoor ik het met de film steeds onprettiger vond om naar te luisteren.

Mijn set:

Arcam A80
Arcam FMJ23
Sonus Faber Concertino's icm originele standaards.
Velodyne SPL-800R
Nordost Blue heaven speaker kabels + interlinks
VdHul The Bay C3 (dvd naar amp)
Rittal verdeelblok (geen filter)
Stroomkabels van Lapp (connectoren van Wattgate en furutech)
Pioneer DV490-S HDMI speler


Mijn hifi tafel is van Solidsteel. Een prachtig rack die fantastisch ontkoppeld en die geen trillingen doorgeeft waardoor dit de ultieme toevoeging is op een set!


Zitten er nog verbeteringen in mijn set?

Jazeker. Er zijn nog een paar dingen die ik graag zou willen veranderen en of toevoegingen, namelijk:

- Nieuwe versterker (Arcam FMJ A32)
- Nieuwe DVD speler.

Dit zijn echter geen goedkope grappen waardoor het nog even kan duren voordat deze er komen. Echter is het wel zeker dat ze er gaan komen, want dit kunnen enorm belangrijke toevoegingen zijn voor mijn set.


Reacties/opmerkingen/tips,

ik hoor ze graag!

Rob Eric Blank
19-06-2006, 14:24
Robert
Zeker een mooie set, zeker de combinatie van Sonus Faber en Arcam. SF stands zouden het allemaal nog fraaier maken, helemaal vanuit esthetisch oogpunt.
Lapp netkabels, die er waarschijnlijk ook bij mij spoedig aan zullen komen. Voor een beperkte ruimte is een stereo set zeker aantrekkelijk. Ik merk steeds meer dat mensen willen overstappen. Zelf heb ik dit opgelost door andere eindtrappen, omdat deze van een receiver toch niet afdoende zijn om een mooie stereo weergave te verzorgen.
Mooie set!
Oja, waar zijn je schilderijen ;-)

R Klemkerk
19-06-2006, 14:28
Oja, waar zijn je schilderijen ;-)

op een schuine muur wordt dat enorm lastig ;)

die opmerking was meer bedoeld voor huiskamers. zonder iets aan de muur is het toch een kale boel.

Rob Eric Blank
19-06-2006, 14:32
Oja, waar zijn je schilderijen ;-)

op een schuine muur wordt dat enorm lastig ;)

die opmerking was meer bedoeld voor huiskamers. zonder iets aan de muur is het toch een kale boel.HAP!

Aan een schuine muur werkt dat idd niet. Schilderijen moeten ook in je interieur passen en bij mij is dit (nog) niet het geval en je moet wel iets moois vinden. Is moeilijker dan mooie HT componenten vinden ;-)

R Klemkerk
19-06-2006, 14:51
ja dat is zeker waar!

Ik hoop dat na de vakantie de sonus faber standaards komen. :D

Alexander D
19-06-2006, 18:19
Nog steeds een mooie set Klemkerk.

Hoe komt het dat je nu toch een sub in het top 3 lijstje van je updates hebt staan. Ik kan me herinneren dat je enige tijd geleden veel minder prioriteit aan een sub gaf. :wink:

R Klemkerk
19-06-2006, 18:25
Nog steeds een mooie set Klemkerk.

Hoe komt het dat je nu toch een sub in het top 3 lijstje van je updates hebt staan. Ik kan me herinneren dat je enige tijd geleden veel minder prioriteit aan een sub gaf. :wink:

Klopt. ik geef ook geen hoge prioriteit aan een subwoofer. daarom staat ie ook op de laatste plaats.

Voor de rest zou ik niet weten wat ik aan mijn set zou moeten upgraden. Ik heb een voldaan gevoel erbij als al die 3 puntjes zijn bijgewerkt ;)

een subwoofer is zal dus ook als laatste komen. maar dan wordt het wel direct een leuk beestje.

ook iets wat op mijn lijstje moet staan, is een nieuw tv meubel. Eigenlijk zou het een solidsteel rack moeten worden, als tv meubel.

Rob Eric Blank
20-06-2006, 07:14
Solid STeel rack voor je tv is mooier, maar het meubel wat je nu heb staan vind ik zeker niet MISstaan!

Alexander D
20-06-2006, 07:57
Solid STeel rack voor je tv is mooier, maar het meubel wat je nu heb staan vind ik zeker niet MISstaan!

Wat hij zegt. :wink:

Dan zou ik prioriteit geven aan die andere dingen op je lijstje. 8)

Seth__Gekko
20-06-2006, 08:05
TV meubel is toch prima?

Of wil je en solid steel rack met een extra verdieping voor je TV?

joostpolletje
20-06-2006, 09:45
Het ziet er goed uit allemaal, Ik denk dat die eeen Solid Steel Rack wil waar zijn TV, Audio bij elkaar kan.

R Klemkerk
21-06-2006, 09:16
Het blijft een fantastisch mooie set Robbert (y)! Sonus Faber staat ook hoog op mijn verlanglijstje, maar ik wil er -omwille van surround- uiteraard wel 5, dus dat wordt nog een tijdje flink sparen ;).

dat is inderdaad ff sparen! ik vond de speakers enorm prijzig maar de kwaliteit die je ervoor terug krijgt is fantastisch! :D

ik krijg bij sommige nummers gewoon kippevel.

de match van arcam > nordost > sonus faber is geniaal! :)

R Klemkerk
21-06-2006, 09:18
Het ziet er goed uit allemaal, Ik denk dat die eeen Solid Steel Rack wil waar zijn TV, Audio bij elkaar kan.

Het liefst zou ik dat willen, echter zijn die grote solidsteel racks meteen 1 etage hoger. En dat vind ik enorm jammer. want dat wil ik juist niet.

R Klemkerk
21-06-2006, 09:22
TV meubel is toch prima?

Of wil je en solid steel rack met een extra verdieping voor je TV?

klopt, maar een nieuw solidsteel tv rack zou dan ook mijn laagste prioriteit hebben. :D

Alexander D
21-06-2006, 09:45
dat is inderdaad ff sparen! ik vond de speakers enorm prijzig maar de kwaliteit die je ervoor terug krijgt is fantastisch! :D

ik krijg bij sommige nummers gewoon kippevel.

de match van arcam > nordost > sonus faber is geniaal! :)

Ik wil kijken naar een setup met rondom Concerto's (plus een Centre), of -als het budget dat toelaat en het verschil de extra investering waard is- eventueel Grand Piano's als fronts. Prijsverschil zou ik kunnen compenseren door dan achter Concertino's te kiezen, maar dat komt de integratie wellicht niet ten goede. Maar goed .... er staat ook nog een verbouwing van de badkamer op mijn verlanglijstje, dus voorlopig gaat het er vrees ik sowieso nog niet van komen :(.

Het is ook de vraag over de Arcam 350 heel blij is met Grand Piano's. :wink:

R Klemkerk
21-06-2006, 10:22
dat is inderdaad ff sparen! ik vond de speakers enorm prijzig maar de kwaliteit die je ervoor terug krijgt is fantastisch! :D

ik krijg bij sommige nummers gewoon kippevel.

de match van arcam > nordost > sonus faber is geniaal! :)

Ik wil kijken naar een setup met rondom Concerto's (plus een Centre), of -als het budget dat toelaat en het verschil de extra investering waard is- eventueel Grand Piano's als fronts. Prijsverschil zou ik kunnen compenseren door dan achter Concertino's te kiezen, maar dat komt de integratie wellicht niet ten goede. Maar goed .... er staat ook nog een verbouwing van de badkamer op mijn verlanglijstje, dus voorlopig gaat het er vrees ik sowieso nog niet van komen :(.

Het is ook de vraag over de Arcam 350 heel blij is met Grand Piano's. :wink:

ik ben ook bang dat je met de grand piano's toch wat meer power moet hebben, net name stroomreserve. een flinke poweramp zou hierbij goed vanpas komen. Maargoed. in het kaliber van de sf grand piano's heb je gewoon een flinke amp nodig.

de concerto's kunnen met een relatief simpelere amp nog goed uit de voeten komen.

R Klemkerk
21-06-2006, 10:39
ik ben ook bang dat je met de grand piano's toch wat meer power moet hebben, net name stroomreserve. een flinke poweramp zou hierbij goed vanpas komen.
Mocht de lat zo hoog komen te liggen, dan wordt de eerstvolgende uitbreiding daarna een FMJ P35 o.i.d. uiteraard 8).

daarmee kunnen de grand paino's zeker wel mee uit de voeten 8)

zodra jij dat heb, nodig ik mezelf een keer uit bij je om te komen luisteren, want dat lijkt me een fantastische combinatie. :D

R Klemkerk
27-02-2007, 16:04
nieuwe foto's in de openingspost :mrgreen:

joostpolletje
28-02-2007, 07:00
Ziet er goed uit Robbert!!

Alexander D
07-03-2007, 14:19
Robbert een vraagje.

Wat kun je zeggen over de beeldkwaliteit van de Pana plasma in vergelijking met de Samsung lcd.

Ik was namelijk van plan een lcd te gaan aanschaffen maar gisteren kwam moeders de vrouw thuis nadat ze bij een vriendin op bezoek was geweest en ze had wat kort commentaar op de tv die ze daar hadden. :D

Dat is voor 99% zeker een lcd van 40" van Philips met Ambilight. Ik weet niet eens of er wel plasma's in dat formaat zijn van Philips maar ik heb zo'n vermoeden dat het een lcd is. Ze vond het beeld (normale tv uitzending) in ieder geval zo slecht dat ze dat niet in huis wilde. (ze geeft heeeeelemaal niks om de beeldkwaliteit roept(riep) ze altijd) 8)

Nou wilde we niet iets heel groots in de huiskamer zetten ivm de nieuwe ruimte maar ik zoek dus wel een tv die zo goed mogelijk overweg kan met een (analoog) tv signaal.

Edgar Smit
07-03-2007, 14:50
Robbert een vraagje.

Wat kun je zeggen over de beeldkwaliteit van de Pana plasma in vergelijking met de Samsung lcd.

Ik was namelijk van plan een lcd te gaan aanschaffen maar gisteren kwam moeders de vrouw thuis nadat ze bij een vriendin op bezoek was geweest en ze had wat kort commentaar op de tv die ze daar hadden. :D

Dat is voor 99% zeker een lcd van 40" van Philips met Ambilight. Ik weet niet eens of er wel plasma's in dat formaat zijn van Philips maar ik heb zo'n vermoeden dat het een lcd is. Ze vond het beeld (normale tv uitzending) in ieder geval zo slecht dat ze dat niet in huis wilde. (ze geeft heeeeelemaal niks om de beeldkwaliteit roept(riep) ze altijd) 8)

Nou wilde we niet iets heel groots in de huiskamer zetten ivm de nieuwe ruimte maar ik zoek dus wel een tv die zo goed mogelijk overweg kan met een (analoog) tv signaal.e.e.a. hangt uiteraard ook af avn je kabelsignaal. Is digitale TV geen betere optie?

Alexander D
07-03-2007, 14:52
Robbert een vraagje.

Wat kun je zeggen over de beeldkwaliteit van de Pana plasma in vergelijking met de Samsung lcd.

Ik was namelijk van plan een lcd te gaan aanschaffen maar gisteren kwam moeders de vrouw thuis nadat ze bij een vriendin op bezoek was geweest en ze had wat kort commentaar op de tv die ze daar hadden. :D

Dat is voor 99% zeker een lcd van 40" van Philips met Ambilight. Ik weet niet eens of er wel plasma's in dat formaat zijn van Philips maar ik heb zo'n vermoeden dat het een lcd is. Ze vond het beeld (normale tv uitzending) in ieder geval zo slecht dat ze dat niet in huis wilde. (ze geeft heeeeelemaal niks om de beeldkwaliteit roept(riep) ze altijd) 8)

Nou wilde we niet iets heel groots in de huiskamer zetten ivm de nieuwe ruimte maar ik zoek dus wel een tv die zo goed mogelijk overweg kan met een (analoog) tv signaal.e.e.a. hangt uiteraard ook af avn je kabelsignaal. Is digitale TV geen betere optie?

Wij hebben een behoorlijk goed kabelsignaal en het schakelen tussen zenders met upc digi gaat me nog steeds te traag. Die gaat dus alleen aan als er een film op is.

R Klemkerk
09-03-2007, 14:40
Wat mijn ervaringen zijn (ook die ik opgedaan heb tijdens mijn werk en thuis installaties) is dat het analoge signaal bij plasma mooier is dan bij LCD.

Ik zit nu vrij dicht op mijn tv. Dit zou ik met lcd niet moeten proberen want dan zie je duidelijk dat het gewoon niet mooi is.

Philips maakt geen 40" modellen. Of het is een 37" LCD, of 42" LCD/Plasma.

De LCD en Plasma variant lijken enorm veel op elkaar, maar toch vind ik de plasma mooier dan LCD.

Helaas waar je dan wel tegen aan loopt is de resolutie. Die is bij plasma beperkt. Dit neemt niet weg dat er geen mooi plaatje uit komt, en dat deze nieuwe plasma's 720p en 1080i niet aankunnen. LCD heeft hierbij gewoon een groot voordeel.

Niet alleen het voordeel van het betere analoge signaal op plasma is een voordeel, maar ook het voordeen van betere kleuren en zwart waardes.
Bij deze TV zie ik veel meer details wat een stuk prettiger film kijken is dan LCD.

Het zijn keuzes die je tegen elkaar moet afwegen. Dit maakt de keus er niet makkelijker op.