PDA

Bekijk de volledige versie : Magnat motion



rawb
22-06-2006, 03:21
Ik heb 4 zuilen van magnat motion 1000, 2 rears motion 220 en 1 center magnat motion c210 gekocht. Ze komen pas over een week binnen, heeft iemand enige ervaring met deze speakers?
Nou heb ik ook nog geen versterker, vanzelfsprekend moet het 7.1 ondersteunen. Ik heb echt geeen idee wat geschikt is, budget 300-450E :wink:

Seth__Gekko
22-06-2006, 10:24
Op welke basis heb je besloten om de Magnats aan te schaffen? Op welke receiver heb je ze aangesloten horen spelen?
'
Voor jou budget zal je eens naar Pioneer/Marantz/Harman Kardon/Onkyo/Denon moeten luisteren (kijken)

Misschien kan je ook kijken naar een mooier 2e hands receiver!

Jos A.
22-06-2006, 10:57
Niet om vervelend te doen, maar is het nou zó moeilijk om even naar de audioboer te lopen en te kijken wat je kunt kopen voor jouw budget? Daar heb je meer aan dan dat wij lukraak maar versterkers opnoemen.

By the by, bedoel je trouwens de Monitor serie? Ik kan wel die typenummers vinden, maar daar staat dan Monitor bij :). Overigens wel een beetje vreemd dat je wél speakers koopt, maar geen versterker, die koop je er toch meteen bij? Anders heb je ook weinig aan je speakers ;).

Albert Kostwinder
22-06-2006, 11:28
Beetje vreemde aankoop manier, maar goed. it's you're money....

Maar waarom moet het 7.1 zijn?

je budget is te beperkt om dat echt goed uit te laten komen... Ook moet je center surround dan minimaal 1.5 meter achter je kunnen staan om er echt maximaal van te kunnen genieten.... :wink:

Seth__Gekko
22-06-2006, 11:37
Inderdaad is een 7.1 lastig plaatsen. Een collega van me heeft een huiskamer die 11 meter lang is, die kan zijn speakers lekker ruim plaatsen!

Mariusz
24-06-2006, 13:52
Ik vind het juist een prima beslissing, mensen die 5.1 draaien zijn vaak negatief over 7.1 maar ik heb een prima vergeljk gehad tussen 5.1 en 7.1 in mijn kleine ruimte en 7.1 wint ´hands down´. Ondanks dat de theorie het niet doet vermoeden (een beetje upmixen spreekt niet echt aan) klinkt het echt een stuk ruimtelijker en echter.

Mijn allereerste setje was ook de Magnat motion, de 88 met de center 210 en de bijpassende rears. Jouw set is iig beter en uitgebreider. Voor het geld een lekker volwassen speakerset. Niet megageraffineerd maar das niet zo erg als je geen audiofiel bent.

edit: Oh ja voor versterking zou ik je een Marantz 5500/5600 aan willen raden, Marantz combineert naar mijn smaak het beste met het heldere karakter van je speakers. Deze amp heeft veel power en is muzikaal van karakter. Als je goed zoekt kun je hem voor e350 oid wel vinden denk ik.

Johan van den D.
24-06-2006, 14:38
Ik vind het juist een prima beslissing, mensen die 5.1 draaien zijn vaak negatief over 7.1 maar ik heb een prima vergeljk gehad tussen 5.1 en 7.1 in mijn kleine ruimte en 7.1 wint ´hands down´. Ondanks dat de theorie het niet doet vermoeden (een beetje upmixen spreekt niet echt aan) klinkt het echt een stuk ruimtelijker en echter.
Dit moet je anders bekijken denk ik ipv negatief.
Als je een 5.1 set goed kunt plaatsen zal 7.1 in "veel" gevallen vrijwel geen meerwaarde hebben.
Het zal vaak wel iets toevoegen maar of dat in postieve zin is.........
Let wel, ik zeg niet dat het bij jouw ook niet optimaal zal klinken want ik weet jouw situatie niet.
Ik praat hier over een "gemiddeld" situatie.

In de meeste gevallen kun je de extra kosten die 7.1 heeft beter besteden bij het budget voor 5.1 omdat dan vaak een beter resultaat te behalen is.
Maar inderdaad, je heb ook gelijk als je zeg dat er zijn wel degelijk genoeg 7.1 opstellingen die wel een echte meerwaarde hebben.
Echter hebben de meeste al genoeg problemen om 5.1 goed voor elkaar laat staan een 7.1 opstelling.

@Seth__Gekko

Een ruimte hoef niet groot te zijn voor een 7.1 opstelling maar je moet wel genoeg ruimte achter en naast de zitpostitie hebben en daar zit nu vaak het probleem.

@rawb

vanzelfsprekend moet het 7.1 ondersteunen.Zo vanzelf sprekend is dit niet.
1- waarom zou je dit willen ?
2- hoeveel dvd,s kan je die daadwerkelijk voorzien zijn van meer dan 5.1 ?

Ik begrijp dat je net begin met deze hobby (klopt dat?) dus het lijkt me beter om eerste een goede 5.1 opstelling voor elkaar te krijgen.
Ook als je budget niet al te ruim is lijkt het me de betere optie.

Echter als je 7.1 wel goed voor elkaar kunt krijgen met hoogwaardige apparatuur in de juiste ruimte moet je het zeker doen.