PDA

Bekijk de volledige versie : Tikkend / klikkend geluid Rel Qauke II



Seth__Gekko
23-06-2006, 09:29
Ik heb een maandje nu mijn Rel Quake II staan en ben ook (mede door Rob) eindelijk op een juiste instelling gekomen.

Subtiel in stereo meespelen en lekker knallen met dvd's.
Alles ook nagemeten en m.b.v. Db meter alles afgesteld.

Nu heb ik best wel vaak last van een soort snel tikkend geluid, wat echt uit de onderkant van de Rel komt.

Wanneer ik op een vrij hard volume draai en er een puur laag geluid zonder andere toonsoorten wordt weergegeven dan hoor ik uit mijn Quake II een soort heel snel "getik / geklik". Het lijkt erop dat de driver heeeeel snel heen en weer moet gaan en dit niet trekt.

Staat mijn sub dan gewoon te hard? Andere nog veel hardere zwaardere/ lagere tonen worden wel probleemloos weergegeven, maar dat getik vind ik mateloos irritant.

Veelal bij horror films er een een (niet al te zwaar) lage strakke toon aanwezig, die alles een beetje onheilspellend maakt, die zijn meestal ook flink aan het tikken.

Wanneer ik de sweep op de THX optimizer aanzet dan hoor ik op het einde ook dat getik weer.
Iemand suggesties?

Alexander D
23-06-2006, 09:32
Iemand suggesties?

Ja, snel mee terug naar de dealer. Dit lijkt me niet de bedoeling. :?

Seth__Gekko
23-06-2006, 13:30
Iemand suggesties?

Ja, snel mee terug naar de dealer. Dit lijkt me niet de bedoeling. :?Vreemde is dat het laag bij bijvoorbeeld een Star Wars 1/2/3/ perfect is maar bij een goedkope horror af en toe klikt/tikt.

Iemand die een THX optimizer kan draaien met zijn Quake II en dan kan zeggen of hij ook een zacht tikken geluid hoort?
Kan het niet zo zijn dat ik hem te hard heb afgesteld en dat het een soort van overstemmen is? Of dat het een frequentie is die niet lekker door de quake wordt weergegeven?

Kan het misschien zijn dat ik mijn films harder kijk dan op het master volume staat waar ik op calibreer, --->misschien staat de receiver wel te hard? Ik zal de frequentie sweep eens op een aantal standjes van het mastervolume laten lopen. Meestal luister ik een film op -15 Db op het master volume van de Marantz.

Rob Eric Blank
23-06-2006, 17:00
Idd naar de dealer, er zit waarschijnlijk iets los in de kast die tegen je conus aankomt. Althans als ik mn conus aanraak tijdens het spelen begint mijn sub ook te tikken, anders NOOIT.

Edgar Smit
23-06-2006, 17:05
-15Hz is behoorlijk hard, je volume van je sub zelf een tikkeltje zachter zetten zou de remedie kunnen zijn.

Anders even controleren of alle moeren wel goed vastgedraaid zijn aan de buitenkant. Het kan namelijk zijn dat er een moertje net niet strak genoeg zat bij aflevering en door het spelen wat los is gaan trillen.

Heb je dit probleem overigens na je kabelupgrade? Dan zou je de sub opnieuw moeten kalibreren met de nieuwe kabel, wellicht dat helpt.

Je kunt ook nog eens je sub op een andere plek zetten, voor hetzelfde geld tikt er iets totaal anders dan je sub maar lijkt het alleen maar uit je sub te komen.

Als dat allemaal niet het geval is, terug naar de dealer want dan is er denk ik iets mis.

Albert Kostwinder
23-06-2006, 17:09
Kan best eens zijn dat je quake bij bepaalde lagere frequenties op zijn pootjes staat te trillen vanwege het uitslaan van de woofer.
Verzwaar hem eens als je wil en kijk dan of hij het nog doet... :wink:

Seth__Gekko
23-06-2006, 19:23
Bedankt voor jullie reacties.

Inderdaad alles nog eens opnieuw gecalibreerd.
Toch moest de Quake een heel stuk zachter staan. Ik denk een klikje of 3 op de Quake en nog een paar Db in de -.

Nieuwe kabel zorg voor strakker en hardere LFE in ieder geval.
Ik heb de Quake net nog eens getest, en het getik was weg. Ik zette de intro van Serenity nog eens op, geen getik, terwijl ik die gisteren, toen de quake zo hard stond wel hoorde. Ik heb het met mijn collega er nog eens over gehad, die denkt ook dat ik waarschijnlijk te hard speelde (master volume) i.c.m. met een te hoog lo-standje, waardoor de conus aan het maximale uitslag/inslag punt komt.

Toen maar even voor de zekerheid War of the World opgezet met DTS. Tripod awakening maar eens even getest, geen enkele keer getik. (op standje -20)

Nog even flink de Marantz opengezet, op -15 continu de gehele Tripod verschijning bekeken. Geen getik meer te horen, als ik met mijn oor vlak bij de Quake ga liggen hoor ik wel dat hij bij deze scene echt wel op zijn max speelt. Ik hoor heel af en toe een soort van overstemmen, dit is echt een moordende scene voor mijn sub. Ik zet hem lekker nog 1 klikje zachter.

Alles bij elkaar denk ik dat ik toch veels te hard met de Quake aan het spelen was. Ben denk ik toch heel verzot op het trillen op mijn billen.

Ga nu maar alvast mijn vriendin lekker maken, dan komt er misschien over 5 jaar wel een SVS in :?:

Rob Eric Blank
23-06-2006, 19:44
Ga nu maar alvast mijn vriendin lekker maken, dan komt er misschien over 5 jaar wel een SVS in :?:
Ga ik ook maar doen, mag ik misschien ooit wel grotere speakers het huis in slepen. En wat monoblokken ;-)

Alexander D
23-06-2006, 19:52
Alles bij elkaar denk ik dat ik toch veels te hard met de Quake aan het spelen was. Ben denk ik toch heel verzot op het trillen op mijn billen.



Tijd voor buttkickers in je bank. 8)

Seth__Gekko
23-06-2006, 22:35
Hmm, ik kan die wel op mijn relax fateauil maar denk niet never nooit in de bank monteren aldus de dame.

Seth__Gekko
23-06-2006, 22:43
3 jaar garantie op de REL, dus ik kijk het gewoon nog even aan.

Ik denk ook wel dat het ook bij de buren wat acceptabeler wordt op dit niveau.

Begrijp me niet verkeerd de Quake doet nog steeds zijn naam eer aan.

Alexander D
24-06-2006, 10:22
Hmm, ik kan die wel op mijn relax fateauil maar denk niet never nooit in de bank monteren aldus de dame.

Dat heb je weer volledig fout aangepakt. Zoiets bouw je eerst in, dat laat je haar genieten en dan zeg je volkomen onschuldig "Leuk hè?" :wink:

Seth__Gekko
24-06-2006, 10:53
Hmm, ik kan die wel op mijn relax fateauil maar denk niet never nooit in de bank monteren aldus de dame.

Dat heb je weer volledig fout aangepakt. Zoiets bouw je eerst in, dat laat je haar genieten en dan zeg je volkomen onschuldig "Leuk hè?" :wink:Ik kan nog een hoop leren van je. Die 7 jaar getrouwd van je is een schat aan ervaring.

Albert Kostwinder
24-06-2006, 10:54
Hmm, ik kan die wel op mijn relax fateauil maar denk niet never nooit in de bank monteren aldus de dame.

Dat heb je weer volledig fout aangepakt. Zoiets bouw je eerst in, dat laat je haar genieten en dan zeg je volkomen onschuldig "Leuk hè?" :wink:

als het trilt heb je over het algemeen de aandacht van de dames wel te pakken...... :roll: 8)

Seth__Gekko
24-06-2006, 10:57
Ja eigenlijk moet je het gewoon inbouwen aanzetten, dan willen ze nooit meer terug hehehe.

Alexander D
24-06-2006, 10:59
Hmm, ik kan die wel op mijn relax fateauil maar denk niet never nooit in de bank monteren aldus de dame.

Dat heb je weer volledig fout aangepakt. Zoiets bouw je eerst in, dat laat je haar genieten en dan zeg je volkomen onschuldig "Leuk hè?" :wink:Ik kan nog een hoop leren van je. Die 7 jaar getrouwd van je is een schat aan ervaring.

Die ervaring wil ik best delen hoor. Laten we zeggen € 50,- per advies en met een powerbuy kan ik vast een mooie korting regelen. 8)

Vaak vinden vrouwen grote (duidelijk merkbare) updates best leuk maar je moet ze er vooraf vooral niet te veel mee lastigvallen. :wink:

Rob Eric Blank
24-06-2006, 17:50
Vaak vinden vrouwen grote (duidelijk merkbare) updates best leuk maar je moet ze er vooraf vooral niet te veel mee lastigvallen. :wink:Ik ken het, net mijn nieuwe bekabeling binnen en vind het er toch wel mooi uitzien. Een nieuwe Lapp kabel ziet er mooier uit dan een zwarte veter en die afgemonteerde Xindak SC-03 staat ook mooier dan die standaar v.d.Hul. Horen doet ze het niet, maar t ziet er mooi uit en weet hoe blij IK ermee ben. Vrouwen...heerlijk!!!

Seth__Gekko
25-06-2006, 10:11
Stelletje mazzelaars!

Alexander D
25-06-2006, 10:18
Stelletje mazzelaars!

Hoe lang heeft jou "HT-upgrade-lobby" geduurd dan? :roll: :wink:

Seth__Gekko
25-06-2006, 12:20
Phoe dat lobbyen is nog steeds aan de gang, ben bijna klaar met de speakerstands erin aan het hijsen.