PDA

Bekijk de volledige versie : help:sony/onkyo



3lvis
23-06-2006, 19:07
hallo,

ik bezit reeds enkele maanden een yamaha rx-v557 reciever, aangesloten op jbl speakers
ik gebruik hem vooral voor muziek (idd. yamaha is niet erg muzikaal) en af en toe voor een filmpje.
nu, hij klinkt erg schel, metaalachtig naar mijn mening en geeft weinig laag.
ik heb dus mijn oude sony (ta-ve810g) terug aangesloten en deze geeft tot mijn verbazing toch een veel aangenamer geluid.

Vermits ik mijn oude jbl's toch nog een jaartje wil houden ben ik op zoek naar een nieuwe receiver
mijn voorkeur gaat naar de sony db798 omdat dit merk me bekend is, of de onkyo tx-sr503e vermits ik deze reeds heb beluisterd.

wat raden jullie mij aan?
welke receiver past het best bij mijn speakers/klinkt het warmst
zijn de nieuwe sony's qua geluid vergelijkbaar met de oudere types
heeft de sony ook 6 channel stereo

ps:ik heb er reeds aan gedacht om volgend jaar mijn speakers te vervangen door mission luidsprekers

grtz

3lvis
06-07-2006, 19:10
Niemand?? :(

Seth__Gekko
06-07-2006, 20:05
Mijn advies is om eens flink te gaan luisteren, je kan geen spul op specs kopen. Ga eens luisteren op vergelijkbaar spul.

Marcellow
22-08-2006, 10:46
Oh... 6 channel stereo?? Dat wil ik ook wel eens horen...

Alexander D
22-08-2006, 12:55
Oh... 6 channel stereo?? Dat wil ik ook wel eens horen...

Stereo: geluidsweergave via twee kanalen :wink:

Marcellow
22-08-2006, 13:17
welke receiver past het best bij mijn speakers/klinkt het warmst
zijn de nieuwe sony's qua geluid vergelijkbaar met de oudere types
heeft de sony ook 6 channel stereo

grtz

Ik weet wel dat stereo altijd 2ch is... Alleen niet iedereen is zich daarvan bewust!

Seth__Gekko
22-08-2006, 13:22
Hmm 3 x stereo dus :wink: 3d stereo :wink:

Alexander D
22-08-2006, 13:24
welke receiver past het best bij mijn speakers/klinkt het warmst
zijn de nieuwe sony's qua geluid vergelijkbaar met de oudere types
heeft de sony ook 6 channel stereo

grtz

Ik weet wel dat stereo altijd 2ch is... Alleen niet iedereen is zich daarvan bewust!

Het was ook richting TS. :wink:

Marcellow
22-08-2006, 13:53
Kee dan!! Ik werd al bang!

Gerco Stuivenberg
28-08-2006, 22:32
JBL speakers klinken van zichzelf al analytisch en als je ze dan ook nog eens aansluit op een Yamaha aansluit, die ook analytisch klinkt, kan ik het me heel goed voorstellen dat dit niet goed klinkt.

Als je JBL's warm wilt laten klinken zou ik zelf voor een receiver van Pioneer of Sony kiezen. Onkyo klinkt ook warm, maar met meer levendigheid en daar zorgen de JBL's ook al voor.

Rob Eric Blank
29-08-2006, 10:23
Doorgaans klinken JBL speakers juist warm, waardoor ze juist redelijk matchen met zowel Onkyo als Yamaha. Ik zou zelf geen duitse speakers aan Yamaha hangen, dan komt het schellere van de Yamaha heel erg dominant door.
Onkyo is wel de warmere van de 2 receivers. Misschien eens naar Marantz of H/K luisteren, die zijn een doorgaans warmer dan bovengenoemde receivers.

Gerco Stuivenberg
29-08-2006, 20:00
Ik heb op hifi.nl gezien dat jouw set o.a. bestaat uit een Marantz receiver en Elac luidsprekers. Ik vind dit een goede match. Je schrijft erbij dat je het geluid analytisch en gedetailleerd vind met een brede stage maar met wat minder diepte. Hier ben ik het ook mee eens.

Ik vind zelf dat Marantz een neutrale klank heeft met een beetje levendigheid. Elac heeft ongeveer dezelfde klankkleur met ook een beetje levendigheid. Door deze levendigheid heb je een brede stage, maar je mist daardoor wat diepte, De meeste mensen die een Marantz receiver hebben, kiezen meestal voor B&W omdat deze het laag-midden wat dikker maakt en daardoor ook voor meer diepte zorgt.

Zelf heb ik een Yamaha RX-V530RDS receiver met daaraan Tannoy M1 als "front". Ik heb hiervoor gekozen omdat ik weet dat deze net zoals B&W en Wharfedale het laag-midden wat dikker maken. Kwa levendigheid zit Tannoy mijns inziens tussen Wharfedale(weinig) en B&W(veel) in. Het geluid van Yamaha vind ik analytisch met weinig levendigheid. Toen ik de receiver net had was deze aangesloten op luidspreker van T+A (Triton r 150) Het geluid vond ik toen analytisch met een smalle stage en weinig diepte. Ondanks dat de Tannoys kleiner zijn zetten ze samen met de Yamaha een breed en diep geluidsbeeld neer met genoeg levendigheid. Daarnaast klinkt het nu mooier in combinatie met de andere luidsprekers, de NS-P220 set van Yamaha. Ik gebruik wel de subwoofer (nu een Dali AW 8) voor de weergave van de lage tonen, maar deze vult de Tannoys uitstekend aan.

Terug naar de JBL's:
Zelf vind ik dat deze analytisch klinken omdat deze het laag-midden en midden dikker en het geluid levendiger maken. Dit is duidelijk te horen wanneer deze luidsprekers op een versterker aangesloten worden die krachtig genoeg is. Op een versterker die te weing uitgangsvermogen heeft, klinken alle (grote) luidsprekers warm en zetten dan meestal dan een minder breed en diep geluidsbeeld neer. Vervang je dan de JBL's dan door Infinity's met bijna dezelfde specs, dan merk ik dat het laag-midden en midden minder dik gemaakt worden als bij JBL. Het geluid vind dan wat warmer klinken dan JBL.

Wat vind je er zelf van Rob? :wink: