PDA

Bekijk de volledige versie : Te 'zware' scart kabel slecht voor de DVD-speler?



Krimzonnn
24-06-2006, 15:02
Beste forumgenoten,

Beetje een vreemd onderwerp maar mijn scart kabel (IXOS) is nogal zwaar qua gewicht. Wanneer ik hem in de DVD-speler heb zitten resulteert dit in een 'hangende' aansluiting. Door het gewicht van de kabel sluit het goudkleurige gedeelte van de scartkabel niet volledig aan aan de scart ingang van mijn DVD-speler. Na verloop van tijd schuift hij er als het ware een beetje uit.

Het beeld van de DVD-speler is goed, maar ik vroeg me af of dit niet de scart poort van mijn DVD speler kan beschadigen door de te zware scart. Ook lijkt mij dat er hierdoor eerder kans op storingen kan ontstaan aangezien de scart niet 100% goed in de scart poort zit.

Johan van den D.
24-06-2006, 17:31
Kwa storing zal het wel meevallen maar juist QED scarts hebben hier is aan gedaan.
Die hebben hun scart net dat beetje extra gegeven dat ze ondanks hun hoge gewicht goed blijven zitten.

Ook kan het zijn dat het apparaat zelf een matige connector heeft maar dat is niet gebruikelijk bij Onkyo voor zover ik weet.

Edgar Smit
27-06-2006, 11:04
Indien je de ruimte hebt achter je speler, gewoon het kartonnetje van een WCrol of keukenpapierrol op de juiste hoogte afknippen en precies onder de kop van de scart zetten :wink:. Uiteraard kan je ervan alles voor bedenken, maar dit heeft volgens mij iedereen wel in huis en is effectief.

Andere tips:
1) secondenlijm op de randjes van de kabel en dan erin steken.
2) vastsolderen.
3) de kop van de scart openen en de draden rechtstreeks in je speler solderen.
4) lichtere en goedkopere scart kopen.
5) geen scart gebruiken.
6) Duct tape
7) tie wraps
8 ) elastiekjes
9) schroeven/bouten

Rob Eric Blank
27-06-2006, 11:08
Edgar heeft wederom erg inventieve oplossingen. Misschien dat wij een foto mogen zien van de achterkant van de DVD speler van Edgar (als hij ze scherp op de foto krijgt ;-)) om te zien wat het verbluffende resultaat is van dit alles.

of we kunnen een Mod thread opzetten hoe we inventief een scart kabel kunnen vastzetten in een DVD speler.
Misschien een draadloze scart ;-)

Krimzonnn
27-06-2006, 11:56
Heren,

Bedankt voor jullie reacties en vele handige oplossingen (Edgar :wink: ). Ik heb zelf nu een stuk schuimpapier tussen de bovenkant van de receiver en de scart van de DVD-speler geplaatst. Dit scheelt al wel.

Mn vriendin vond al dat ik me aanstelde (toen ik druk bezig was met de scart erin en eruit halen en de proberen om te krullen e.d.) maar ja, zuinig zijn op je apparatuur is gewoon een normale zaak voor mij.

Maar goed. Ik ben dus niet de enigste die te maken heeft met dit probleem.

Rob Eric Blank
27-06-2006, 12:01
Een scart kan idd nogal gaan hangen in de aansluiting. Zorgen voor ondersteuning kan dan handig zijn (indien de ruimte in het meubel dit toelaat en tie-warp is altijd een handige oplossing.

A3aan
27-06-2006, 13:44
Indien je de ruimte hebt achter je speler, gewoon het kartonnetje van een WCrol of keukenpapierrol op de juiste hoogte afknippen en precies onder de kop van de scart zetten :wink:. Uiteraard kan je ervan alles voor bedenken, maar dit heeft volgens mij iedereen wel in huis en is effectief.

Andere tips:
1) secondenlijm op de randjes van de kabel en dan erin steken.
2) vastsolderen.
3) de kop van de scart openen en de draden rechtstreeks in je speler solderen.
4) lichtere en goedkopere scart kopen.
5) geen scart gebruiken.
6) Duct tape
7) tie wraps
8 ) elastiekjes
9) schroeven/bouteneh ... wat flauw misschien, maar mogen wij de meeste van deze tips met een korreltje zout nemen?

Edgar Smit
04-07-2006, 08:01
Juist omdat het zo flauw is, ging ik er eigenlijk van uit dat dit automatisch al gedaan werd :wink: .

Indien je de ruimte hebt achter je speler, gewoon het kartonnetje van een WCrol of keukenpapierrol op de juiste hoogte afknippen en precies onder de kop van de scart zetten :wink:. Uiteraard kan je ervan alles voor bedenken, maar dit heeft volgens mij iedereen wel in huis en is effectief.

Andere tips:
1) secondenlijm op de randjes van de kabel en dan erin steken.
2) vastsolderen.
3) de kop van de scart openen en de draden rechtstreeks in je speler solderen.
4) lichtere en goedkopere scart kopen.
5) geen scart gebruiken.
6) Duct tape
7) tie wraps
8 ) elastiekjes
9) schroeven/bouteneh ... wat flauw misschien, maar mogen wij de meeste van deze tips met een korreltje zout nemen?

Edgar Smit
04-07-2006, 08:26
Maar in ider geval wat ik bedoel is zoiets als dit:
(met excuses voor mijn slechte tekenkunsten, ik ben wel creatief maar geen kunstenaar :wink: )

http://img96.imageshack.us/img96/492/scartsteun2cq.jpg (http://imageshack.us)
Uitleg
de DVD speler staatop de receiver.
Het bovenste plaatje moet een achteraanzicht voorstellen, waarbij het rode deel een ondersteunend pilaartje is voor de scartstekker. Dit kan van alles zijn, zolang het de stekker maar ondersteund.
Het onderste plaatje moet een zij aanzichtvoorstelen met dezelfde info.

Alexander D
04-07-2006, 08:38
Lijkt me de beste oplossing zolang de steun maar van het juiste materiaal is gemaakt. :wink:

Rob Eric Blank
04-07-2006, 09:04
Lijkt me de beste oplossing zolang de steun maar van het juiste materiaal is gemaakt. :wink:Moet wel een beetje audiofiel zijn en het beeld moet door deze upgrade wel los kunnen komen van de weergever ;-). Deze scart geeft een brede stage.

Alexander D
04-07-2006, 09:13
Lijkt me de beste oplossing zolang de steun maar van het juiste materiaal is gemaakt. :wink:Moet wel een beetje audiofiel zijn en het beeld moet door deze upgrade wel los kunnen komen van de weergever ;-). Deze scart geeft een brede stage.

Ja, dat ook vast wel allemaal maar volgens mij is het in dit geval ook heel belangrijk dat de scart gewoon blijft zitten. :wink:

Rob Eric Blank
04-07-2006, 09:30
Lijkt me de beste oplossing zolang de steun maar van het juiste materiaal is gemaakt. :wink:Moet wel een beetje audiofiel zijn en het beeld moet door deze upgrade wel los kunnen komen van de weergever ;-). Deze scart geeft een brede stage.

Ja, dat ook vast wel allemaal maar volgens mij is het in dit geval ook heel belangrijk dat de scart gewoon blijft zitten. :wink:Dat is wel een klein beetje elementair.