PDA

Bekijk de volledige versie : NATIONAL GEOGRAPHIC HD AL TE BEKIJKEN BIJ CASEMA !!!



peterro
25-06-2006, 17:06
DIT ZAG IK ERGENS ANDERS.
HET WERKT , VEEL KIJK PLEZIER ,SUPERSCHERP EN PRACHTIGE KLEUREN.

Hi all!
Berichten dat om HDMI beter te krijgen je de kanalen opnieuw moest instellen, brachten mij op het idee eens verschillende Netwerk ID's te proberen. Het geldt op dit moment voor CASEMA BOLLENSTREEK; voor wat het waard is:
ID 1111: naam "HD Showcase": 2 TV kanalen waaronder 1 HD te weten HD1 en het SD Etalagekanaal.
ID 2222: geen naam: 0 kanalen
ID 3333: geen naam: 0 kanalen
ID 4444: naam "Casema Test"; 111 TV kanalen waaronder 4 HD kanalen (HD1,Ned2 WK HD, NGC HD en NOB HD Mpeg4 Test).
ID 5555: naam "Casema Digitale Televisie"; 109 TV kanalen, waaronder 2 HD kanalen (HD1 en Ned2 WK HD).
ID 6666: geen naam: 0 kanalen
ID 7777: geen naam: 0 kanalen
enz
Klantenservice zal je ID 5555 noemen omdat dat voor de consument bedoeld is en geen test kanalen bevat.

KoosB
25-06-2006, 22:00
Hi ik heb het hier in Den Haag ook even geprobeert en hier werkt het ook 8)

Errami
27-06-2006, 12:33
Ik heb het ook geprobeerd. Ik kan NGC HD ontvangen maar geen Mpeg 4 test kanaal.

Het ziet er allemaal heel prachtig uit alleen jammer dat ik geen geluid via hdmi/component kan krijgen.

Brian2
28-06-2006, 17:20
Nu ook op 5555!

DVDProfilersFilmgek
28-06-2006, 20:49
Wauw....

Het lijkt wel een reclame schreeuw van Casema..... en dan nog wel 1 van het Veronica gehalte..... veel bla bla bla bla en totaal geen inhoud.

Mensen laat u niet lekker maken voor HDTV via de kabel, u heeft nog nergens geen garantie over de kwaliteit gehad, nog enige belofte dat er niet zal worden geknepen in het signaal.(bitrate)

Ook belangrijk, u heeft ook nergens enige belofte gekregen dat het HD signaal van de aangeboden zenders van oorsprong ook een HD signaal was/is..... het kan dus zijn dat u betalen gaat voor een upscale signaal....

Moraal van het verhaal.... er is bij casema al enige ruk toegevoegd aan het pakket, een ruk waar niemand hier dus op zat te wachten, nu moet je 33% meer betalen op ruk waar je niet zat te wachten..... , laat ze dat ruk kanaal maar houden, en eens garanties gaan geven over de kwaliteit van de aangeboden/te bieden HD zenders, tot nu toe alleen maar bla bla bla, zonder garanties, lukt het niet met voetbal, dan probeert men dezelfde klanten te lokken met een rukkanaal....

Kom op, laat je niet verleiden, eis kwaliteit, ga niet voor ruk :wink:

Je kan ook eens gaan googlen en zoeken op het woord upscaler ..... kijk je alles in HD :roll: , maar dan zonder abonnement op een extra pakket...

Laat ze eerst maar eens komen met garanties, en met een vaste prijs voor het pakket, mijninziens kunnen ze je nu nergens aan binden, ze geven immers totaal geen garantie wat HD inhoud, doen ze trouwens met SD ook niet, dus daar kunnen ze ter compensatie ook lekker op gaan knijpen :twisted:

Wees gewaarschuwd, als je iets koopt waar je niets van weet, kun je wel eens op blaren gaan komen te zitten, nu is alles nog gebakken lucht. Eis biefstuk, geen ruk. Biefstuk of niets, laat je niet voor het karretje van de rijken spannen door via een rukpakket mee te betalen aan het experiment HD TV.

Eric van Ballegoie
29-06-2006, 07:31
Wat een "aparte" post Johan.....

Dit jaar zijn de HD zenders bij Casema gratis, en vanaf volgend jaar gaat het enkele euro's kosten, waar jouw prijsverhoging van 33% vandaan komt is mij een raadsel. En heel het verhaal over upscaled SD content is volgens mij totaal niet op enige feiten gebaseerd, National Geographic HD zendt bijvoorbeeld ALLEEN HDTV content uit, geen upscaled SD. Dat betekent voorlopig wel dat er veel herhaald wordt, maar het is dus wél HD. Datzelfde geldt ook voor HD-1 en HD-1nl. De enige zenders waar momenteel veel upscaled SD wordt uitgezonden is de HD versie van Nederland 2, maar daar was vooraf bij aangekondigd dat alleen de wedstrijden zelf écht HD zouden zijn.

Moraal van het verhaal: Als je een 'advies' wilt geven, zorg dan dat het op meer dan alleen jouw persoonlijke angsten / frustraties / fantasie gebaseerd is. Anders heeft niemand er een 'ruk' aan. ;)

DVDProfilersFilmgek
29-06-2006, 09:42
De prijsverhoging van het pluspakket is per nieuwsbrief aangekondigd, en staat ook op de website van Casema. Het pluspakket was 7,50 en wordt per 1 juli dit jaar 9,95. Dit was tevens de prijs die je betaalde voor dat plat.... kanaal in 1 enkel pakket.
Het kan ook zijn dat men het pluspakket bij dat erotische pakket (was 9,95) gevoegd heeft, en dan zou je kunnen zeggen dat het gratis is. :?

Maar dan nog... ik heb geen angsten, frustraties of fantasie, ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben, en men kan zeggen wat men wil, tot op heden heb je geen enkele garantie op kwaliteit, het enige dat er bij casema gebeurt is dat er aan het pluspakket gesleuteld is en dat men het 33% duurder heeft gemaakt.....

Gratis? 300 euro voor een decoder die in experimentele fase verkeert, 100 euro korting, maar dan wel een verplicht pluspakket nemen... en dat pluspakket is naar nu blijkt ook aan prijsopdrijving onderhevig. Ik zeg nergens dat de HD zenders niet in HD of of upscaled uitzenden, ik wil alleen de garantie dat je wel krijgt wat men beloofd, echte HD, ook wil ik een garantie over de kwaliteit van het signaal, met andere woorden, dat er niet wordt geknepen in het signaal.

Eric, ik wil alleen de mensen waarschuwen dat men op dit moment nergens enige houvast aan heeft, je totaal geen garantie hebt en ook niet weet wat Casema gaat doen.

Casema is een adder, zij heeft in het verleden onbeperkt internet aangeboden..... dat verkocht waarschijnlijk heel goed. Toen alle schaapjes binnen waren kwam de aap uit de mouw, nieuwsgroepen hoorde niet bij internet, er werd misbruik van gemaakt bla bla bla, en er kwam een beperking op ...... :cry: ...

Nu wordt er gelokt met een erotisch kanaal, maar garantie op HD heb je nergens, en wat ik ook niet erg kan waarderen is dat iedereen die het pluspakket had nu ook mee moet gaan betalen aan het HD avontuur....., want daar gaat het nu op lijken.

Als je al de beeldkwaliteit kent van Casema's huidige digitale pakket..... dan zit je niet te wachten op onzekerheden en zogenaamd een half jaar gratis.... en dan ook nog eens de ene herhaling op de andere herhaling op een HD kanaal.... maar als je 300 euro niet teveel vind voor een Samsung upscaler...ja, dan kun je naar de dealer en zo'n ding gaan aanschaffen.

Eric, je mag best HD promoten, en ervoor willen gaan, maar laten we onder de huidige onzekere toestand wel met beide benen op de grond blijven, mijn advies is een waarschuwing om niet al te hoge verwachtingen te hebben, dan is de teleurstelling achteraf ook niet zo groot als het tegen gaat zitten.


Maar als jij wel garanties kan geven op de kwaliteit...... de bitrate, de kanalen die doorgegeven gaan worden, de prijs die je daarvoor moet gaan betalen...... ik kan het nog nergens vinden, en daarom heb ik er momenteel geen vertrouwen in.

peterro
29-06-2006, 11:33
Casema een adder?


Persoonlijk vind ik Casema op het ogenblik zeer goede zaken doen.
een uitgebrieid plus pakket.
HD met zeer mooi beeld
telefonie die bij ons zonder problemen werkt.

ik betaal nu minder als toen ik gewone telefonie, TV en internet had.

Volgens mij moet je HD pakket pas aan het eind van dit jaar bekijken/bekritiseren.

Als de kabelmaatschappijen HD willen doorzetten , dan komt er echt wel een groter pakket.
en ja natuurlijk moet daar voor betaald worden.
een ieder die nu een LCD/PLASMA tv koopt ,hoopt toch een super scherp beeld te krijgen.

mijn mening is dat HD hier prima voor is .

Waarom hier zo zitten mopperen op HD als je het niets vind.
Ga bij Casema weg en neem een Schotel zou ik zeggen.

DVDProfilersFilmgek
29-06-2006, 16:12
>>Waarom hier zo zitten mopperen op HD als je het niets vind.
Ga bij Casema weg en neem een Schotel zou ik zeggen<<

HD boeit me juist reuze veel, ik heb er echt belangstelling in, maar ik wil wel weten waar ik aan toe ben...... Als de kabelmaatschappijen willen??, ik dacht dat het juist de klanten moeten zijn die iets willen? Ik wil wel, maar ik wil ook weten wat ik kan verwachten, ik ben de consument, en als consument mag je toch wel wat duidelijkheid hebben?

Je mag best tevreden met Casema zijn, maar je dient dan wel te weten dat er een hoop klanten heel veel problemen met die telefoon hebben gehad. Het is ook niet fijn als er plots gemeld wordt dat de nieuwsgroepen van een downloadbeperking worden voorzien.

Je mag best tevreden zijn over het extra pakket, maar ik weet niet of iedereen zo blij is met de laatste prijsverhoging van dat pakket, niet iedereen zit te wachten op dat "pikante" kanaal.

Die schotel..... ja die heb ik al.... ik kijk al weer heel wat jaartjes digitaal, in veel betere kwaliteit dan van Digitenne en Casema bij elkaar....

Geniet maar lekker van de herhalingen .....

Errami
29-06-2006, 17:04
Wat een "aparte" post Johan.....

Dit jaar zijn de HD zenders bij Casema gratis

Waarschijnlijk niet want ik heb geen pluspakket en kan nu geen NG ontvangen (scrambled). Gelukkig wel Nederland 2 HD.

Erg jammer maar ik ga zeker geen pluspakket nemen alleen voor 1 kanaal.

Eric van Ballegoie
29-06-2006, 17:11
Het pluspakket (dat inderdaad duurder wordt) heeft niets met het HD-pakket te maken. Dat is (wordt) een los pakket, en als je het pluspakket hebt betekent dat dus niet dat je ook het HD pakket hebt.

Errami
29-06-2006, 17:14
Bedoel je daarmee dat NGC ook niet met een pluspakket te ontvangen is ?

DVDProfilersFilmgek
29-06-2006, 20:44
Het pluspakket (dat inderdaad duurder wordt) heeft niets met het HD-pakket te maken. Dat is (wordt) een los pakket, en als je het pluspakket hebt betekent dat dus niet dat je ook het HD pakket hebt.


Dat bedoel ik dus met duidelijkheid, ik heb genoeg gewaarschuwd, Casema heeft tot op heden geen duidelijkheid gegeven. Wel lokken met HD voor het WK, maar verder geen informatie gegeven. :oops:

En nu komt er een HD pakket :?:


Ik wacht de ontwikkelingen nog even af, ik wens nog wat meer duidelijkheid, kijk ondertussen scherp met de schotel, en scherp met de HDMI dvd speler..... mij maak je niet gek( was ik al :roll: :wink: )

Eric van Ballegoie
30-06-2006, 21:08
Dat bedoel ik dus met duidelijkheid, ik heb genoeg gewaarschuwd, Casema heeft tot op heden geen duidelijkheid gegeven. Wel lokken met HD voor het WK, maar verder geen informatie gegeven. :oops:

Wat een onzin zeg. Sorry hoor, maar er is door Casema nooit gezegd dat de HD zenders in het normale pluspakket zullen komen, en ook is er tot op heden expres nog geen belofte gedaan over de omvang van het HD pakket, simpelweg omdat er nog niet duidelijk is wat er in dat pakket komt. De HD zenders komen in een los pakket en dat wordt al maanden zo gecommuniceerd.

Dat is niet iets waar Casame geheimzinnig over doet, dat is meteen op de persconferentie in maart bekend gemaakt en dat heeft dus niets met 'lokken en verder geen informatie geven' te maken. Casema heeft beloofd dat het zeker HD-1(nl) en NGC HD zal doorgeven, en dat gebeurt inmiddels ook. Lijkt me dus totaal niets onduidelijks aan.

http://www.casema.nl/pagina/thuis/radioentelevisie/rtvdigitaal/hdtv

amscap
30-06-2006, 21:34
Ik krijg alleen maar E19 "service is currently scrambled" te zien op kanaal 501 NGC-HD.
Weet iemand hoe dit komt?
HD-1 en WK ned2 HD ontvang ik prima.

Ik zit bij Casema...

DVDProfilersFilmgek
01-07-2006, 05:29
>>De HD zenders komen in een los pakket en dat wordt al maanden zo gecommuniceerd.<<

misschien dan met de pers, doch op hun website vind je daar helemaal niets over....

Ik heb best wel belangstelling, doch heb nog steeds geen HD decoder genomen omdat er zoveel onduidelijkheid is. Ik heb geen haast en wacht rustig af op die dingen zoals ze komen....

Errami
01-07-2006, 07:35
Ik krijg alleen maar E19 "service is currently scrambled" te zien op kanaal 501 NGC-HD.
Weet iemand hoe dit komt?
HD-1 en WK ned2 HD ontvang ik prima.

Ik zit bij Casema...

Heb je ook geen pluspakket genomen?

amscap
02-07-2006, 08:06
Heb ff gebeld met helpdesk Casema en het bleek dat ik me nog niet had aangemeld voor hdtv. Wel had ik al een pluspakket.
Aangezien WK HD en HD-1 wel werkten ging er ook vanuit dat NGC HD zou moeten werken....niet dus, je moet je apart aanmelden voor hdtv.

Het lijkt erop dat NGC dus gecodeerd wordt doorgegeven en WK HD en HD-1 niet.
smiddags gebeld en savonds deed NGC HD het weer...prachtig scherp!

Eric van Ballegoie
05-07-2006, 17:13
National Geographic ziet er inderdaad érg goed uit, naar mijn smaakt nog wat scherper dan HD1 en het voetbalkanaal.