PDA

Bekijk de volledige versie : subwoofer shoot out !



darkraver
28-06-2006, 12:20
Dag allemaal,

Worden er via dit Forum wel eens shoot outs georganiseerd, bijvoorbeeld een subwoofer shoot out ? ik bedoel een kleine openbare samenkomst waarin spullen vergeleken kunnen worden en ervaringen kunnen worden uitgewisseld en men mekaar eventueel leert kennen?
Misschien dat dat al eens gebeurd maar ben nog niet zo lang actief op dvd-forum.

Lijkt me geweldig om eens te zien welke spullen wat brengen, ben echt geinteresseerd. Overigens zijn er volop importeurs hier actief dus ipv schrijven wat goed is of fantastisch dan kunnen we het dan ervaren ??

Rob Eric Blank
28-06-2006, 13:23
Er is wel een MEETING natuurlijk, maar geen apparatuur meeting.
Opzich best leuk, maar ik denk dat er wel een aantal importeurs en dealers actief is maar niet zo veel. Veel mensen zullen gewoon willen luisteren wat het fijnste apparaat is ( bijvoorbeeld subwoofer). Dit zet alleen maar aan tot upgraden en daarin moet ik mijzelf even in stoppen ;-)

Wel een leuk idee!

darkraver
28-06-2006, 13:36
Nou wat ik zou willen is gewoon eens echt spullen kunnen aanhoren op zo'n manier: Speaker tegen speaker, sub tegen sub, receiver tegen receiver
Lijkt me echt geweldig........lijkt me echt een uitdaging voor alle partijen dus van consument tot importeur :D
Consumenten zullen er om staan te springen maar of er importeurs aan mee willen doen ? Ipv schrijven konden ze het dan meteen eens laten zien LIVE & kicking.
De SVS persoon is ja al actief hier en de Velodyne man ook dus en ruimtes hebben die mannen ook maar of ze geinteresseerd zijn ?

Ben eens benieuwd wat de importeurs er van zouden vinden.....
Als ik een importeur was en achter mijn spullen zou staan dan was ik van de partij !!

Rob Eric Blank
28-06-2006, 14:15
Ben eens benieuwd wat de importeurs er van zouden vinden.....
Als ik een importeur was en achter mijn spullen zou staan dan was ik van de partij !!Helemaal mee eens!

deejay1970
29-06-2006, 00:03
Where, When, How much$, Which one? :D

Wij doen mee, no prob!

Vr.gr.
Mario

darkraver
29-06-2006, 10:53
En de eerste heeft zich reeds gemeld :roll:

darkraver
30-06-2006, 14:07
Blijkbaar durft alleen SVS het aan :cry:
Halve forum vol met handelaren, importeurs en niemand die wil :?:

Alexander D
30-06-2006, 14:20
Halve forum vol met handelaren, importeurs en niemand die wil :?:

Dat valt wel mee hoor. :wink:

R Klemkerk
30-06-2006, 14:58
Blijkbaar durft alleen SVS het aan :cry:
Halve forum vol met handelaren, importeurs en niemand die wil :?:

ja sorry, ik had graag meegedaan, maar ik heb geen subwoofer :lol:

deejay1970
30-06-2006, 17:02
ja sorry, ik had graag meegedaan, maar ik heb geen subwoofer :lol:

Wil je er eentje van mij? :lol:

R Klemkerk
30-06-2006, 23:17
ja sorry, ik had graag meegedaan, maar ik heb geen subwoofer :lol:

Wil je er eentje van mij? :lol:

SVS past niet zo goed in mijn stereo setup helaas. ;) Toen ik nog een HT had, heb ik idd over svs na zitten te denken! geweldig spul. 8)

Helaas niet geschikt voor mijn stereo setup, maar daarvoor is weer ander geweldig spul ;)

darkraver
01-07-2006, 08:49
Hoi R Klemkerk,

Zoek je wel een sub voor stereo dan ?

Alexander D
01-07-2006, 10:58
Hoi R Klemkerk,

Zoek je wel een sub voor stereo dan ?

Hij heeft nog maar twee speakers.... :evil:

Het zou verboden moeten worden. (6) :wink:

Een REL of en Velodyne zou het wel mooi doen bij je set. 8)

darkraver
01-07-2006, 11:00
Daar zeg je het precies goed !
subs naast mekaar zetten en dan luisteren
Rel, Velodyne, SVS............ : :lol:

R Klemkerk
01-07-2006, 11:25
Daar zeg je het precies goed !
subs naast mekaar zetten en dan luisteren
Rel, Velodyne, SVS............ : :lol:

Ja, een Rel Storm en een Velodyne zou ik graag naast elkaar horen in een shootout 8)

Alexander D
01-07-2006, 11:27
Daar zeg je het precies goed !
subs naast mekaar zetten en dan luisteren
Rel, Velodyne, SVS............ : :lol:

Ja, een Rel Storm en een Velodyne zou ik graag naast elkaar horen in een shootout 8)

Met een Strata heb je toch al meer dan genoeg voor je ruimte.

Op het htforum staat trouwens een Strata III voor een mooi prijsje.

darkraver
01-07-2006, 11:52
Hoi Klemkerk, Duijmelinck

Jammer dat je SVS niet noemt in je rijtje.
Durf het met mijn +2 zeerzeker op te nemen tegen elke andere sub in ongeveer dezelfde prijsklasse !

Wat Velodyne betreft, tuurlijk zeer goed maar dan wel pas de DD15/DD18.
De Revel Performa 15 en de James EMB1500 zijn natuurlijk ook geniaal alleen praten we dan weer over een totaal andere prijsklasse !!

Ben zelf niet echt een REL fan, persoonlijk vind ik ze te duur voor wat ze brengen !
Heb de +2 bijvoorbeeld vergeleken met de Rel R505 van een vriend en de +2 maakt hem echt finaal af wat HT aangaat en bij stereo vonden we de +2 ook beduidend beter. Voor ik de SVS kocht heb ik ook de Storm 5 gehoord ( niet geweldig) en een grote REL Studio ( goed maar veel te duur voor wat ie brengt, bij Rel betaal je ook flink voor het logo en of je daar aan mee wil doen ? )

Zo kunnen we natuurlijk weet ik hoe lang doorgaan, derhalve was het ook zo cool geweest als we ze naast mekaar konden zetten........

Echter alleen SVS is tot nu toe geinteresseerd.

R Klemkerk
01-07-2006, 12:11
Hoi Klemkerk, Duijmelinck

Jammer dat je SVS niet noemt in je rijtje.
Durf het met mijn +2 zeerzeker op te nemen tegen elke andere sub in ongeveer dezelfde prijsklasse !

Wat Velodyne betreft, tuurlijk zeer goed maar dan wel pas de DD15/DD18.
De Revel Performa 15 en de James EMB1500 zijn natuurlijk ook geniaal alleen praten we dan weer over een totaal andere prijsklasse !!

Ben zelf niet echt een REL fan, persoonlijk vind ik ze te duur voor wat ze brengen !
Heb de +2 bijvoorbeeld vergeleken met de Rel R505 van een vriend en de +2 maakt hem echt finaal af wat HT aangaat en bij stereo vonden we de +2 ook beduidend beter. Voor ik de SVS kocht heb ik ook de Storm 5 gehoord ( niet geweldig) en een grote REL Studio ( goed maar veel te duur voor wat ie brengt, bij Rel betaal je ook flink voor het logo en of je daar aan mee wil doen ? )

Zo kunnen we natuurlijk weet ik hoe lang doorgaan, derhalve was het ook zo cool geweest als we ze naast mekaar konden zetten........

Echter alleen SVS is tot nu toe geinteresseerd.

Het nadeel wat ik zelf heb ondervonden van de SVS is dat hij bij wat snellere muziek traag wordt en achter de feiten aan loopt. Dit is echter een fenomeen wat bij enorm veel subwoofers voorkomt als het goed en aandachtig luistert. Daarom is SVS in mijn set geen optie.

Ik heb subtiele speakers en ik moet ook een subtiele subwoofer hebben. Hij hoeft niet enorm veel druk te kunnen geven, zolang hij maar goed te integreren is met mijn stereo setup en goed meekan met alle typen muziek die ik draai (R&B tot jazz, en rock en dance).

Qua film is de SVS een must! elke filmliefhebber met de ruimte voor een SVS moet er 1 pakken, echter voor de echte muziekliefhebber die een stereo setup heeft, vind ik persoonlijk de SVS wat minder geschikt.

Alexander D
01-07-2006, 12:14
Hoi Klemkerk, Duijmelinck

Jammer dat je SVS niet noemt in je rijtje.
Durf het met mijn +2 zeerzeker op te nemen tegen elke andere sub in ongeveer dezelfde prijsklasse !

Wat Velodyne betreft, tuurlijk zeer goed maar dan wel pas de DD15/DD18.
De Revel Performa 15 en de James EMB1500 zijn natuurlijk ook geniaal alleen praten we dan weer over een totaal andere prijsklasse !!

Ben zelf niet echt een REL fan, persoonlijk vind ik ze te duur voor wat ze brengen !
Heb de +2 bijvoorbeeld vergeleken met de Rel R505 van een vriend en de +2 maakt hem echt finaal af wat HT aangaat en bij stereo vonden we de +2 ook beduidend beter. Voor ik de SVS kocht heb ik ook de Storm 5 gehoord ( niet geweldig) en een grote REL Studio ( goed maar veel te duur voor wat ie brengt, bij Rel betaal je ook flink voor het logo en of je daar aan mee wil doen ? )

Zo kunnen we natuurlijk weet ik hoe lang doorgaan, derhalve was het ook zo cool geweest als we ze naast mekaar konden zetten........

Echter alleen SVS is tot nu toe geinteresseerd.

Beste Darkraver,

Nog nooit heb ik getwijfeld aan de kwaliteiten van een SVS, daar zie ik ook geen enkele reden toe.

De reden dat ik niet voor een SVS heb gekozen is tweeledig:

Het formaat vind ik niet in een huiskamer passen.
De snelheid die ik zoek voor muzikaliteit vond ik niet terug in de goedkopere SVS modellen als de Pb10 en 12.

De nieuwe Rel R serie heb ik pas 1 keer goed gehoord en die kon me ook zeker niet bekoren. Kan er nog geen vinger op leggen waarom niet maar ik miste iets.

darkraver
01-07-2006, 20:10
Samen !!

Heb het gevoel dat we Klemkerk meer richting HIGH END wil.
Als het subtiel moet zijn en perfekt in Stereo dan misschien een Martin Logan Descent ??
Vrees dat je dan overigens ook diep in je buidel moet gaan graaien.........

SVS vind ik van alle subs de beste prijs / kwaliteits verhoudingen hebben.
Voor HT steengoed en voor stereo voor deze prijs simpelweg geweldig !!

Traag vind ik de +2 zeerzeker niet en de 12.3 drivers zijn geniaal.
Overigens komen er nu ook nieuwe kleinere varianten van SVS zelf een gesloten systeem (14x14x14 inch ) dus voor mensen die tegen een klein tafeltje zijn ( een idee )

Heb veel subs gehoord van klipsch, MJ Acoustics, Rel, Wharfedale SW380 tot wat weet ik allemaal niet maar de enigste sub die ik zonder meer, zonder bang te wezen aan een shoot out durf deel te laten nemen is mijn +2 want waar de rest stopt daar begint de SVS pas
:roll: :roll:


Prettige voetband avond allemaal !!

R Klemkerk
02-07-2006, 04:17
Samen !!

Heb het gevoel dat we Klemkerk meer richting HIGH END wil.
Als het subtiel moet zijn en perfekt in Stereo dan misschien een Martin Logan Descent ??
Vrees dat je dan overigens ook diep in je buidel moet gaan graaien.........

SVS vind ik van alle subs de beste prijs / kwaliteits verhoudingen hebben.
Voor HT steengoed en voor stereo voor deze prijs simpelweg geweldig !!

Traag vind ik de +2 zeerzeker niet en de 12.3 drivers zijn geniaal.
Overigens komen er nu ook nieuwe kleinere varianten van SVS zelf een gesloten systeem (14x14x14 inch ) dus voor mensen die tegen een klein tafeltje zijn ( een idee )

Heb veel subs gehoord van klipsch, MJ Acoustics, Rel, Wharfedale SW380 tot wat weet ik allemaal niet maar de enigste sub die ik zonder meer, zonder bang te wezen aan een shoot out durf deel te laten nemen is mijn +2 want waar de rest stopt daar begint de SVS pas
:roll: :roll:


Prettige voetband avond allemaal !!

ik zit zelf te denken aan de SPL serie van Velodyne. klein maar toch krachtig genoeg en enorm muzikaal. Niet echt High end, maar ik denk dat hij het beste is wat je voor je stereoset kunt krijgen in die prijscatagorie.

SVS is inderdaad een beest, en kan enorm veel bass genereren, maar dat is juist net niet wat ik zoek voor mijn setje. ;)

Alexander D
02-07-2006, 10:08
SVS is inderdaad een beest, en kan enorm veel bass genereren, maar dat is juist net niet wat ik zoek voor mijn setje. ;)

Juistem, en daar zit vaak het probleem.

Veel SVS bezitters zijn van mening dat ze de beste sub hebben omdat die het laagst gaat en de meeste db's de ruimte in pompt. Nou is dat vaak heel leuk maar niet in iedere set de beste oplossing. :wink:


Dit is naar niemand persoonlijk maar is meer de algemene sfeer die ik vaak proef als het gaat over 'wie heeft de beste sub' en er een reactie komt van SVS bezitters. Ook doet dit verder niets af aan de kwaliteiten van een SVS en ben ik nog steeds van mening dat SVS fantastisch zijn en vaak in prijs/kwaliteit onovertroffen. 8) :wink:

darkraver
02-07-2006, 11:12
Allemaal,

Derhalve had ik het ook zo cool gevonden als we onze vooroordelen eens naast ons konden zetten en simpelweg eens de spullen 1 op 1 konden vergelijken. Echter blijkbaar is niemand geinteresseerd behalve Mario (svs) die al heeft laten weten hiervoor open te staan. En niet bang te zijn voor een 1 op 1 confrontatie.

-------------------------------------------------------------------------------------

Dat een SVS alleen maar luid en diep speelt ben ik het totaal mee oneens.
Kijk simpelweg eens naar de internationale testverslagen, de reviews op bijvoorbeeld audioreview.com, de commotie op elk forum ter wereld en als je dan ziet welke subs de SVS eigenaren van te voren hadden en wat dan ook nog de muzikale voorkeuren zijn :?: Veel mensen zijn juist overgestapt van Rel, Velodyne, Eartquake enz naar SVS.
-------------------------------------------------------------------------------------

Mijn +2 staat overigens ten alle tijde gereed om te komen beluisteren, vergelijking met een andere sub is ook geen probleem !! Zou ik overigens geweldig vinden !
-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------

Klemkerk,

Neem aan je hebt de 1200R wel al eens gehoord?
De Velodyne 1200R is een goede subwoofer, wilde hem eerst ook kopen maar na ja de +2 was voor mij persoonlijk beduidend interessanter.

Maar wees voorbereid----> de SPL series en andere kleinere formaat subs gaan naar mijn mening binnenkort echt moeilijke tijden krijgen want de SVS SB12 Plus komt eraan. 12.3 driver, sealed box, 14x14x14 inch,
Dus een serieuze kandidaat voor mensen die een klein formaat sub zoeken en ervan overtuigd zijn dat een "sealed cabinet" standaard muzikaler klinkt !!

Onderstaand vind je overigens de SVS uitleg van de nieuwe SB12 PLUS
Wordt echt eens tijd dat we eens alle vooroordelen langszij leggen en simpelweg iedereen kunnen laten genieten van wat er op de markt verkrijgbaar is, derhalve was zo shoot out GEWELDIG

------------



All,

Thanks for the interest, and sorry in advance for the quality of that pic we've floated in a press release (there are a few others but they are really just cleaned up concept shots). Pro pics are coming as more sample cabinets are pushed out for final fit/finish check and amp testing.

It's a Plus 12.3 woofer in there as some have noted. It was actually designed from the start to work well in both a large vented alignment or a small sealed one. It's really nothing magical (though we naturally feel it's a good woofer). The amp development was (and it's still in its final stages) a difficult thing to wring out and while some might question the rather mild power ratings, I'm confident when like sized products are lined up (even at higher price points) any remaining questions will be resolved.

For the record, SVS has never said sealed subwoofers weren't perfectly viable designs; and of course if you are looking to design a sub that's small and affordable then it's virtually a given it's not going to be vented. Of course that doesn't mean we have now jumped into the "sealed sounds better" camp.

Here's one for you: Sealed doesn't sound "better". At least not to us. "Sealed" can and does provide for a product that's very small, with with good objective performance and features IF it's well executed (it should shock no one that there are some out there that aren't). That's it. No magic, no snake oil, no "fast bass", no "musical" sound... except that which accompanies any sub that plays with low distortion, has good extension, with good power and dynamic headroom, and of course maintains good linearity till the inevitable and controlled roll-off down low (in this case starting in the 20-25hz range which should work well in the small/mid-sized rooms for which it's designed). There are other subs and OEMs that demonstrate this, there's nothing earth shattering in the concept, though achieving "low, flat, powerful, and clean" with a super small sub takes a level of effort that frankly would not have been possible at SVS had we not done similar things with larger subs already.

Size is indeed THE driving factor with any good sealed sub in our view. After that it's a question of achieving the best balance and compromise you can manage in the timeless conundrum faced by any designer when it comes to cost and performance.

If someone can afford a crazy expensive sealed sub with all sorts of added do-dads, they won't consider this sub (even if it works better). If they can afford (visually in any case) a much larger sub, then they shouldn't consider this sub.

If the proverbial "they" need "small" or simply don't need/want ultra deep response (as say, with virtually any system geared to music) and aren't looking to spend thousands, then we're confident this will be a product worthy of consideration. It's really nothing more or less. Of course we worked like dogs to make sure nothing in its size/price class would outgun it once in the hands of those doing revealing and objective tests. But the fact we expect subjective impressions will follow demonstrable performance goals should surprise no one that's ever heard of us.

Ron
SVS
Report Post

Albert Kostwinder
02-07-2006, 12:41
Tja, een shoot out is erg leuk maar zal maar een uitslag hebben: Tjee, wat maken veel fabrikanten toch mooie subs!! rel, velodyne, svs, b&w enz. enz.

Al zou een svs dan het luidst en laagst kunnen kan ik nog steeds begrijpen dat er mensen zijn die liever een velodyne of rel boven een svs willen aanschaffen, al zijn ze eventueel duurder, omdat niet alleen het laagst en luidst de beste oplossing is voor iedereen. Ik vind het gewoon onzin om svs als de enige subwoofer fabrikant aan te merken die goed sublaag kan produceren. Daarvoor worden er gewoon te veel mooie subs gemaakt door veel fabrikanten.

Tja sorry, mijn Rel doet het gewoon te goed om op een svs over te gaan, voorlopig en dan weet ik nog niet of het een svs wordt. Wat maakt het uit? als je maar geniet, ongeacht welk merk je hebt.... :wink:

darkraver
02-07-2006, 13:14
Hoi Albert,

Heb nergens geschreven dat een SVS "de beste" is zover ik me kan herinneren en teruglezende :? Er is altijd een overtreffende trap en zal er ook altijd blijven ! En ja er zijn volop fabrikanten op deze planeet die goed spul maken. SVS echter heeft zich in korte tijd behoorlijk naar de top gewerkt, met goed spul en dan tegen prijzen waar geen enkele firma aan kan tippen. Heb zelfs ergens gelezen dat Velodyne deze firma internationaal gezien nu reeds als gevaarlijkste concurrent beschouwd !!

Snap niet overigens waarom er steeds alsmaar wordt geschreven "alleen maar DIEP en LUID en niet muzikaal" wat SVS betreft op een ietswat negatieve manier, dat gevoel heb ik een beetje :?:
Ja een SVS gaat diep en luid, bijvoorbeeld een CS Ultra zelfs luider en dieper dan een HGS 18 maar wat is daar mis mee ?

Iedereen die denkt dat een SVS niet muzikaal is die nodig ik hierbij uit voor een sessie bij mij thuis !!

Nogmaals zet ze naast mekaar, SVS, VELODYNE, REL, Klipsch en alles wat beschikbaar is. Zou een mooie dag wezen voor iedereen, mooi babbelen en aanschouwen wat er in 2006 allemaal mogelijk is en kan iedereen van dit forum eens kennis met mekaar maken, dat zou ook wel eens tof wezen!!

We gaan nu overigens wel off topic want mijn idee was meer of er min of meer interesse was in een shoot out, maar jammer genoeg voelen zich daar niet veel mensen tot geneigd. De bedoeling is niet om te stemmen wat het beste is maar om de mensen wijzer te maken wat er allemaal is enz.

Gr,

Marcel

Alexander D
03-07-2006, 09:54
-------------------------------------------------------------------------------------

Dat een SVS alleen maar luid en diep speelt ben ik het totaal mee oneens.
Kijk simpelweg eens naar de internationale testverslagen, de reviews op bijvoorbeeld audioreview.com, de commotie op elk forum ter wereld en als je dan ziet welke subs de SVS eigenaren van te voren hadden en wat dan ook nog de muzikale voorkeuren zijn :?: Veel mensen zijn juist overgestapt van Rel, Velodyne, Eartquake enz naar SVS.
-------------------------------------------------------------------------------------



Beste Darkraver,

Dat heb ik ook helemaal niet gezegd. Helaas heb ik niet alle SVSen gehoord, alleen de eerder door mij genoemde (PB10 en 12) en die vond IK niet goed genoeg in stereo.

Dat zegt niets over de andere subs van SVS en dat zegt zelfs niets over de kwaliteiten van de PB10/12. :wink:

Rob Eric Blank
03-07-2006, 10:31
Persoonlijke voorkeur speelt ook een rol evenals de akoestiek van de betreffende luisterruimte. Oja budget....;-)

Het zou idd leuk zijn om wat subs te luisteren naast elkaar. Liefst op film en steroe gebied.

deejay1970
03-07-2006, 21:14
Liefst op film en steroe gebied.


steroe...
steroïden :roll:

Geen anabole toestanden hé...puur, en geen foefkes :wink:

:D

Seth__Gekko
03-07-2006, 22:04
Die SVS subs zijn behoorlijk uit de kluiten gewassen, maar niet aan de anabolen.