PDA

Bekijk de volledige versie : Xindak SC-03 Loudspeaker Cable (review)



Rob Eric Blank
29-06-2006, 09:33
Even een review van mijn nieuwe luidspreker kabelaangezien dit nog een relatief onbekend merk is zal ik even wat bevindingen neerzetten. Ook te koop via deze powerby (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=44292&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=), zie Ornec site.

Na een aantal maanden gedraaid te hebben met v.d. Hul Royal Jade bekabeling wilde ik eens wat anders proberen. Mijn Elac 105.2 speakers stonden al een tijdje lekker te draaien met deze kabels, waar de versterking wordt verzorgd door 2 ma-500 monoblokken, de voor-versterking voor de rekening van een SR-7000 en de bron een budgetair vriendelijke cd-5001 is. Al deze componenten zijn van Marantz en al deze zijn met elkaar verbonden door v.d. Hul D300 III interlinks.
Op verschillende internet pagina's had ik gelezen dat de chinese fabrikant Xindak erg mooie HiFi bekabeling maakt voor een erg vriendelijke prijs. Het leek mij een goed idee om eens een stel van deze kabels op mijn set uit te proberen. Na een bestelling op e-bay kwamen deze kabels aan in een luxe doos, zoals je die vaker ziet bij de betere kabel leveranciers. Dit was toch echt even iets anders dan de v.d. Hu Royal Jades die bare-wired aangesloten waren en zeker niet de montage hebben zoals de Xindak. De Xindak SC-03 heeft aan de speaker zijde vergulde spades en vergulde banaanstekkers aan de versterker zijde, wat alles een stuk makkelijker aansluit dan de bare wire kabels van v.d.H. Meteen toen de doos binnenkwam de kabels uitgepakt en aangesloten, waarbij de mooie dikke kabels omhuld worden door een snake skin.
Wat mij meteen opviel toen ik begon te spelen met deze kabels waren de details, niet zozeer de scherpe details in het hoog die ik voorheen met mijn Qed bekabeling hoorde, maar ik hoorde details in de lage regionen. Ik hoorde nu opeens de losse trommels van een drumstel en de tonen aangeslagen op een basgitaar. De bas was in de beginnen veel minder aanwezig, waardoor het beeld wat leeg klonk en er was ook niet echt een stage. Dat was wel een beetje teleurstellend, aangezien ik niet geloofde in inspelen van kabels. Mijn sub werd op een hoger volume gezet om toch wat meer bas te krijgen.
Na een paar dagen draaien begon ik opeens te vernemen dat er wat meer bas uit de speakers begon te komen en ik regelde mijn Rel Quake II steeds vaker bij, zodat deze minder bas zou weergeven. Er was dus toch echt een effect hoorbaar door inspelen van kabels, wat dat betreft zijn al mijn vooroordelen weggenomen. Het geluid van de Xindak SC-03 kabels werd voller, maar zonder enige inlevering van de detaillering van deze kabels. Ook de stage werd beter, niet alleen in de breedte maar ook eindelijk eens in de diepte (iets waar Elac niet echt om bekend staat). Ik ben ook bezig geweest met de indraaiing van mijn speakers, waardoor de stage vele malen verbeterd is. Dit was bij de v.d. Hul veel minder kritisch, maar nu de speakers zo opgesteld staan speelt deze Xindak SC-03 combinatie de v.d. Hul gewoon weg.
De kabels zijn gedetailleerd, zonder enige kille verschijnselen zoals die bij Qed de kop op zouden kunnen steken, ook lopen ze niet dicht zoals vaker bij v.d. Hul dit het geval is. Dus zoek je een mooie kabel voor een zeer schappelijke prijs dan is de Xindak SC-03 een erg goeie optie.
Ik ben er erg tevreden mee en wil nu eigenlijk nog een single cable voor mijn center (wordt lastig...). Oja en nog 1 kabel van 11 meter en een van een meter of 7, kunnen mijn rears ook via deze kabel aangestuurd worden.
http://www.xindak.com/images/PRODUCTS/sc03.jpg

Albert Kostwinder
29-06-2006, 09:40
Leuk omschreven Rob.

Gebruik zelf 02 op mijn Sonus Fabers en ook daarmee dezelfde ervaring.

Gewoon een mooi homogeen natuurlijk geluid :)

Peter Porrio
29-06-2006, 09:50
Leuke review Rob! Heb je nog wel vd Hul kabel tussen je speaker terminals zitten of is deze kabel bi-wire?

Rob Eric Blank
29-06-2006, 09:54
Leuke review Rob! Heb je nog wel vd Hul kabel tussen je speaker terminals zitten of is deze kabel bi-wire?Ik heb geen Bi-Wire aansluiting op deze Elac's.
De SC-03 is single wire, je kunt vergelijkbare kabels ook in Bi-Wire kopen naar ik meen.

Seth__Gekko
29-06-2006, 10:28
Ja hoe kan ik het beste die terminals linken?
Laten zitten met de meegeleverde Kef iQ draadjes of die vervangen door een stukje Oehlbach silverstream 2,5mm?

Alexander D
29-06-2006, 10:46
Ja hoe kan ik het beste die terminals linken?
Laten zitten met de meegeleverde Kef iQ draadjes of die vervangen door een stukje Oehlbach silverstream 2,5mm?

Als je die Oehlbach ook als speakerkabel hebt zou ik die vervangen. :wink:

Rob Eric Blank
29-06-2006, 10:47
Ja hoe kan ik het beste die terminals linken?
Laten zitten met de meegeleverde Kef iQ draadjes of die vervangen door een stukje Oehlbach silverstream 2,5mm?

Als je die Oehlbach ook als speakerkabel hebt zou ik die vervangen. :wink:Het liefst met het zelfde stukje kabel als waaruit je speakerkabel bestaat.

Seth__Gekko
29-06-2006, 14:19
Ha oké, ik heb nog express een metertje van die kabel liggen. Is dit dus beter dan de meegeleverde Kef kabel?
Ik zal eens proberen.

Alexander D
29-06-2006, 14:35
Ha oké, ik heb nog express een metertje van die kabel liggen. Is dit dus beter dan de meegeleverde Kef kabel?
Ik zal eens proberen.

Het zou beter moeten zijn. Je kunt het gewoon testen of je het verschil hoort. Is het beter zou je ze voor de looks ook nog met banaanstekkers of spades kunnen afmonteren

Rob Eric Blank
30-06-2006, 09:43
Inmiddels met HiFi4you contact gehad (de importeur van Xindak) of het mogelijk is om alleen een Xindak SC-03 speaker kabel aan te schaffen voor mijn center.
Hopelijk zit dat erin.

Albert Kostwinder
30-06-2006, 09:50
Inmiddels met HiFi4you contact gehad (de importeur van Xindak) of het mogelijk is om alleen een Xindak SC-03 speaker kabel aan te schaffen voor mijn center.
Hopelijk zit dat erin.

Dat kan wel hoor. Heb thuis ergens nog wel een linkje van een shop in Amerika waar dit wel kan.. Lijkt mij sterk dat dit bij hif4you niet zou kunnen. Hey, geld is geld. :wink:

Rob Eric Blank
30-06-2006, 09:56
Inmiddels met HiFi4you contact gehad (de importeur van Xindak) of het mogelijk is om alleen een Xindak SC-03 speaker kabel aan te schaffen voor mijn center.
Hopelijk zit dat erin.

Dat kan wel hoor. Heb thuis ergens nog wel een linkje van een shop in Amerika waar dit wel kan.. Lijkt mij sterk dat dit bij hif4you niet zou kunnen. Hey, geld is geld. :wink:Via Ornec (van de powerbuy) kon dit niet....dan houd het op natuurlijk.

Albert Kostwinder
30-06-2006, 10:51
http://www.nysound.com/exec/servlet/CategoryServlet?action=productdetail&itemID=xdk-2210-01037

gewoon als single te bestellen hoor... :wink:

Rob Eric Blank
30-06-2006, 11:25
http://www.nysound.com/exec/servlet/CategoryServlet?action=productdetail&itemID=xdk-2210-01037

gewoon als single te bestellen hoor... :wink:Als het van HiFi4you niet doorgaat dan hou ik dit ZEKER in overweging. De maximale lengte van de SC-03 is 4,5 meter dus naar mijn rears kan ik niet komen met deze kabel...BALEN.

Seth__Gekko
30-06-2006, 12:28
http://www.nysound.com/exec/servlet/CategoryServlet?action=productdetail&itemID=xdk-2210-01037

gewoon als single te bestellen hoor... :wink:Als het van HiFi4you niet doorgaat dan hou ik dit ZEKER in overweging. De maximale lengte van de SC-03 is 4,5 meter dus naar mijn rears kan ik niet komen met deze kabel...BALEN.Was wel lekker prijzig geworden dan.

Albert Kostwinder
30-06-2006, 12:39
http://www.nysound.com/exec/servlet/CategoryServlet?action=productdetail&itemID=xdk-2210-01037

gewoon als single te bestellen hoor... :wink:Als het van HiFi4you niet doorgaat dan hou ik dit ZEKER in overweging. De maximale lengte van de SC-03 is 4,5 meter dus naar mijn rears kan ik niet komen met deze kabel...BALEN.

Nope, The length can be made as your requirement.

Dat wordt dokken straks... :twisted:

Rob Eric Blank
30-06-2006, 13:10
11 en 7 meter....SLIK SLIK SLIK

R Klemkerk
30-06-2006, 14:04
11 en 7 meter....SLIK SLIK SLIK

waarom leg je dan niet direct Nordost Valhalla neer. :wink:

Rob Eric Blank
30-06-2006, 14:28
11 en 7 meter....SLIK SLIK SLIK

waarom leg je dan niet direct Nordost Valhalla neer. :wink:Dat kan ik ook nog in overweging nemen. :shock:
NEEM EEN KIJKJE IN MIJN PORTEMONAIE.... :shock: :shock:
Deze week zit het er niet in, misschien volgende week 8)

Johan van den D.
03-07-2006, 19:48
Zelf gebruik is de Xindak LS-3 speakerkabels en ook mijn bevindingen komen grotendeels overheen als hetgeen wat hier omschreven staat.
Ze geven meer details als vdHul kabels (voor het gemak praat ik even over de merken in het algemeen en niet per kabel type) en missen en "scherpe" van QED (wat vele als hinderlijk ervaren bij muziek).

Echter als je weer gaat vergelijken met de veel verkochte Nordost dan blijft de Xindak toch wel achter maar goed, het prijsverschil is eveneens veel lager en dus ook niet echt een eerlijk vergelijk.

Voor het geld dat je voor Xindak kwijt bent is en gewoon een top product en een aanrader.

Rob Eric Blank
04-07-2006, 08:51
De Nordost hype laat ik nog even voor wat het is. Ik wil ze mogelijk wel eens een keertje uitproberen, maar blijf wel even bij Xindak.
Ik vind het een goed product voor een redelijke prijs. Dit soort budget spul moeten ze bij de Aldi verkopen ;-)

Rob Eric Blank
04-07-2006, 12:39
Ik kreeg een mail van Hifi4you dat ik losse kabel lengtes kon bestellen a 18,60 per meter. Dat wordt dan ongeveer 330 euro om mijn rears aan te sluiten...MWOI aardig aan de prijs, maar toch overweeg ik dit wel als upgrade. Misschien in November ofzo!

Edgar Smit
04-07-2006, 13:51
Leuk stuk Rob.
Vooral ook leuk dat je zelf merkt dat inspelen toch belangrijk is, iets wat sommigen als belachelijk beschouwen. Bij deze weer een bewijs van zelf horen is weten.

Johan van den D.
04-07-2006, 16:01
Ik vind het een goed product voor een redelijke prijs.Dat is een feit. :wink:

Rob Eric Blank
07-07-2006, 07:57
Toch enorm makkelijk die Spades!
http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/DSC_0900thumb.jpg

Rob Eric Blank
15-07-2006, 16:54
Een tweede komt nu binnen via HiFi4you....en dan later mogelijk mijn rears alleen dat gaat mij 300 euro kosten...SLIK SLIK.

Seth__Gekko
16-07-2006, 10:25
Zo kan je eindelijk je center aansluiten!

Rob Eric Blank
16-07-2006, 13:32
Zo kan je eindelijk je center aansluiten!Kabel is besteld, dus verwacht ik ZEER binnenkort.

Rob Eric Blank
28-07-2006, 08:33
Gister de doos met kabel voor mijn center binnen.
http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/HT%20en%20stereo/DSC_1517thumb.jpg

http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/HT%20en%20stereo/DSC_1518thumb.jpg