PDA

Bekijk de volledige versie : Scart splitter



niels wijnandts
27-03-2002, 12:35
Voordat ik een scartsplitter ga kopen wil ik eerst mijn gedachtengang even laten controleren.

Ik wil mijn tv-geluid via mijn reciever laten lopen, zonder steeds kabels te verwisselen.

Mijn tv heeft maar 1 scartaansluiting. Vanuit mijn tv gaat een scartkabel naar de video die twee scartaansluitingen heeft en vervolgens vanuit de video naar mijn dvd-speler.

Zowel mijn tv als mijn videorecorder hebben geen aparte audio-uitgang.

Ik dat het als volgt op te lossen:

Ik koop een scartsplitter waarop ik in de ene aansluiting mijn video en (via de video) mijn dvd-speler aansluit. Daarnaast sluit ik op de andere aansluiting een verloopstekker (scart-->tulp) aan, die ik verbind middels een tulp-snoertje naar mijn reciever.

Is dit gekkenwerk of een mogelijke oplossing?????

robin_32
27-03-2002, 12:51
Bij mij werkt het ook zo, alleen ik heb 2 scarts op mijn tv en ik moet aansluiten dvd,ps2 en geluid. Let wel op dat je op het verloopstuk van scart naar tulp kan kiezen tussen in en uit signaal.
Greetz Robin

Rick
30-03-2002, 14:01
In princiepe is dit een perfecte oplossing, maar let wel op wat voor splitter je koopt, de goekope splitters beinvloeden het beeld sterk waardoor je lijntjes en dergelijke krijgt.

niels wijnandts
02-04-2002, 10:49
Bedankt voor de reacties.

Inmiddels is de scartsplitter een feit en het werkt uitstekend!!

Rolf
03-04-2002, 11:37
Voordat ik een scartsplitter ga kopen wil ik eerst mijn gedachtengang even laten controleren.

Ik wil mijn tv-geluid via mijn reciever laten lopen, zonder steeds kabels te verwisselen.

Mijn tv heeft maar 1 scartaansluiting. Vanuit mijn tv gaat een scartkabel naar de video die twee scartaansluitingen heeft en vervolgens vanuit de video naar mijn dvd-speler.

Zowel mijn tv als mijn videorecorder hebben geen aparte audio-uitgang.

Ik dat het als volgt op te lossen:

Ik koop een scartsplitter waarop ik in de ene aansluiting mijn video en (via de video) mijn dvd-speler aansluit. Daarnaast sluit ik op de andere aansluiting een verloopstekker (scart-->tulp) aan, die ik verbind middels een tulp-snoertje naar mijn reciever.

Is dit gekkenwerk of een mogelijke oplossing?????

Dag Niels, ik heb ongeveer hetzelfde probleem, dus mijn vraag; welke splitter heb je nu gebruikt?

niels wijnandts
03-04-2002, 11:53
Ik ben naar de Media Markt gegaan en heb daar een scartsplitter gekocht. Er is daar keuze uit twee (of drie) merken varierend in prijs. Het merk van mijn splitter is mij nu even onbekend.

Het is een korte scartkabel met daaraan gekoppeld een kastje met drie scart aansluitingen voor zowel ingaande als uitgaande signalen.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Rolf
03-04-2002, 12:16
Ik ben naar de Media Markt gegaan en heb daar een scartsplitter gekocht. Er is daar keuze uit twee (of drie) merken varierend in prijs. Het merk van mijn splitter is mij nu even onbekend.

Het is een korte scartkabel met daaraan gekoppeld een kastje met drie scart aansluitingen voor zowel ingaande als uitgaande signalen.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Bedankt voor je reactie. Rond welke kosten moet ik hier denken?
Alvast bedankt.;)

niels wijnandts
03-04-2002, 12:20
De prijs van de goedkoopste ligt rond de € 18,- (deze heb ik, werkt uitstekend) en de duurste rond de € 24,-