PDA

Bekijk de volledige versie : Land of the Dead (SE) [DVD]



Koen Koene
03-07-2006, 12:53
Land of the Dead (SE) [DVD]

Na 20 jaar komt George A. Romero met een nieuwe zombiefilm. Kan hij het nog?

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2559)

Jurgen V
03-07-2006, 13:19
Ik vond de film best vermakelijk. Maar het komt niet in de buurt van het niveau van de vorige films. Denk niet dat ik deze snel zal aanschaffen. DVD ziet er overigens wel goed en verzorgd uit zoals ik deze zag in de winkel.

Sneaker
03-07-2006, 13:56
Film was top. Komt er zeker in. Ben ook benieuwd wat er allemaal in de bioscoop versie uitgeknipt is.

Overigens, wat is de 1-Disc versie. Is dat wel de bioscoop versie. Of is de 1-Disc gelijk aan de eerste disc van deze set?

Symphony X
03-07-2006, 14:16
Heerlijke gore zombiefilm! (Al 2 weken in bezit).

Martin Zuidervliet
03-07-2006, 18:16
Vreselijk slome dombiefilm!

Roy Langeveld
03-07-2006, 18:20
Zombiemeester Romero laat zien dat hij nog niks verleerd is wanneer het aankomt op het zo grafisch mogelijk in beeld brengen van expliciete viezigheid. Wat dat betreft overtreft hij zelfs zijn eerdere Dead-films, en dat is zeker een applausje waard.

Daarom is het jammer dat de zombies dit keer een zwaar ondergeschikte rol in het verhaal spelen. De maatschappijkritiek uit de vorige films is aanwezig, maar echt heel nieuw is het allemaal niet, en het plotje waar het allemaal omheen is opgehangen is nogal afgekloven (vergeef me de woordspeling). Vooral de acteurs en de dialogen ogen en klinken nogal van B-garnituur. Spelregie en dialogen zijn duidelijk niet Romero's sterkste kant, dat bleek uit Day of the Dead ook al.

Toch wil ik deze film uiteindelijk wel een keer bij de rest van de Dead films voegen, waarschijnlijk vind ik hem na de tweede keer kijken al beter. Ik vatte de boodschap van Dawn ook niet gelijk de eerste keer. Ik wacht dus even tot-ie is afgeprijsd (mooie steelcase uitgave trouwens).

basset
03-07-2006, 19:03
En toch was die beter dan de zombiefilms die de afgelopen jaren uitkwamen. Shaun of the dead was een welkome uitzondering.

Resident evil 1 en 2 waren prut
House of the dead ook
Remake van Dawn en Night waren wel aardig

Land had net dat beetje meer dat de meeste hierboven genoemd misten....
Gore :)

Maar goed, van Ichi was ik ook al niet echt onder de indruk.

Jeroen D
04-07-2006, 06:49
Coole film. Word beter per kijkbeurt. De film heeft een typisch sfeertje.......moelijk uit te leggen.
De beste 'dawn' film blijft toch de remake van Dawn of the Dead uit 2004.

basset
04-07-2006, 07:23
Coole film. Word beter per kijkbeurt. De film heeft een typisch sfeertje.......moelijk uit te leggen.
De beste 'dawn' film blijft toch de remake van Dawn of the Dead uit 2004.

Het is dat sfeertje waar Romero met zijn andere films zo goed in is.

Dat surrealistisch realistische ;)

Er zijn meer films die dat hebben, maar niet veel.

Barry de Nijs
04-07-2006, 17:25
En toch was die beter dan de zombiefilms die de afgelopen jaren uitkwamen. Shaun of the dead was een welkome uitzondering.

Resident evil 1 en 2 waren prut
House of the dead ook
Remake van Dawn en Night waren wel aardig

Land had net dat beetje meer dat de meeste hierboven genoemd misten....
Gore :)

Maar goed, van Ichi was ik ook al niet echt onder de indruk.

Je vergeet als welkome uitzondering 28 Days Later, dat was ook een toppertje!

Voor de rest is het wat je zegt, een van de betere zombiefilms van de afgelopen tijd

Mich
04-07-2006, 18:20
Heel mooie dvd.
De film zelf was lekker goor. En daar koop je dit soort 8) films toch wel voor

Leijo
04-07-2006, 23:25
Film was top. Komt er zeker in. Ben ook benieuwd wat er allemaal in de bioscoop versie uitgeknipt is.

Overigens, wat is de 1-Disc versie. Is dat wel de bioscoop versie. Of is de 1-Disc gelijk aan de eerste disc van deze set?

De 1-disc is de Theatrical Version.

Bart de Graaf
05-07-2006, 09:08
Land of the dead viel me een beetje tegen, maar was desondanks leuk genoeg om me mee te vermaken. Het is echt geweldig om deze film te kijken met mensen die slecht tegen expleciet geweld kunnen.
Verder vind ik de steelcase uitgave van land of the dead erg mooi, al zijn de meningen daar nogal over verdeeld ;)

Evil Hobbit
05-07-2006, 11:16
Ik kan nog steeds niet geloven hoe slaapverwekkend slecht ik deze film vond... :shock: Inclusief Dennis Hoppers slechtste rol ooit.

TheGodfather
05-07-2006, 19:42
Heb me er erg mee vermaakt. Neemt zich zelf niet te serieus waardoor ie juist leuker wordt :D
Komt er ooit nog wel in :P

Leijo
05-07-2006, 20:04
Ik heb hem nog niet gezien, maar voor 10 tot 15 euro zal ik hem nog wel gaan aanschaffen.

bart22
17-07-2006, 19:16
Ik heb hem nog niet gezien, maar voor 10 tot 15 euro zal ik hem nog wel gaan aanschaffen.

Ook nog niet gezien maar aan een mooi prijsje ben ik zeker van plan die te kopen.

Dennis Kuijper
18-11-2006, 00:04
Redelijke en bij vlagen vermaakelijke film maar stelde me toch wat teleur zeker van Romero en komt niet in de buurt van z,n andere flicks. Het verhaaltje is niet echt boeiend en de zombies krijgen te weinig screentime,waar het uiteindelijk toch allemaal om draait. Tuurlijk zien de gore en zomies er goed uit maar ik had ook niet anders verwacht van de meester op dit gebied. Leuke aanvulling in de vorm van een steelbook bij de andere Romero films. 7/10