PDA

Bekijk de volledige versie : Advies voor frontspeakers en centerspeaker



Alex1975
03-07-2006, 17:49
Hallo allemaal!

Ik heb een Philips FR975 versterker met Kenwood KS-201 HT speakers erbij. (je moet ergens beginnen :wink: )
Nu wil ik graag de Mission M33i speakers gaan kopen (als frontspeakers), omdat het geluid van cd's nogal tegenvalt. Daarnaast wil ik een Kef Q-6C centerspeaker erbij nemen.
Mijn vragen zijn echter:
1 is dit een goede combinatie en dan bedoel ik meer de fronts i.c.m. de centerspeaker of kan ik beter 100E meer uitgeven voor de center en ook een Mission center nemen? (M3-C2i)
2 is de passieve kenwood subwoofer nog noodzakelijk als ik die missions heb?

Ik ben trouwens nieuw op dit forum. Ik kijk al jarenlang op deze site (het is ook een van de weinige sites die ik bijna dagelijks bezoek), maar nu toch maar eens besloten om ook lid te worden.
Ik hoop in ieder geval dat iemand mij advies kan geven...

Grt. Alex

Johan van den D.
03-07-2006, 19:32
Om te beginnen de vraag waarom je Mission wilt gaan combineren met Kef ?

Maargoed, ik jouw situatie zou ik alleen de Missions kopen (stereo voor muziek en films dus) en de sub weglaten.
De sub is van zeer matige kwaliteit en dus is het beter om deze achterwegen te laten.
De Missions en Kef gaan opzich prima maar niet als combinatie, dat is simpelweg geen goede match schat ik zo in.

Denk ook vast zachtjes na over een betere versterking omdat ook daar veel winst is te behalen.

Alex1975
03-07-2006, 19:47
Voor zover al bedankt!

De reden dat ik voor de KEF wilde gaan is simpelweg de prijs. Ik zag bij Correct de KEF staan voor 99E en de Mission was 199E. Aangezien ik eigenlijk alles wil vervangen op niet al te lange termijn, zal het allemaal nog best veel gaan kosten, maar goed als ik die 100E echt goed besteed door voor de Mission te gaan, dan zal ik dat niet nalaten.
Mijn volgende stap is eigenlijk de versterker, dan een actieve sub en als laatst de achterspeakers.

Johan van den D.
03-07-2006, 20:16
We zeggen niet dat je nu gelijk voor Mission moet gaan.
Je kan het immers ook andersom bekijken en voor een Kef set te gaan.
Met name de Q-serie is voor weinig geld te vinden sinds is is vervangen door de iQ serie.

Maar belangrijkste is om eens wat te gaan luisteren in diverse winkels, zomaar om wat ervaring en indrukken op te doen.

Alex1975
10-07-2006, 19:05
Wilde even laten weten dat het toch de Missions zijn geworden. M33 fronts en de M3C2 center...Ben er erg blij mee.. (alleen ik snap niet dat ze het in de fabriek nodig vonden om een sticker op het zachte gedeelte van de centerspeaker te plakken...het kostte me nogal wat moeite om de lijmresten daarvan af te krijgen :x )
Heb wel het idee dat ik er meer uit kan halen, dus zoals j.vandendool idd al aangaf, is een andere versterker iets waar ik nu wel aan zit te denken :wink:

Johan van den D.
10-07-2006, 19:11
Heb wel het idee dat ik er meer uit kan halen, dus zoals j.vandendool idd al aangaf, is een andere versterker iets waar ik nu wel aan zit te denken :wink:Alles op z,n tijd........... :wink:

Seth__Gekko
11-07-2006, 07:00
Gefeliciteerd, nu de fotoos nog:wink:

Rob Eric Blank
11-07-2006, 08:03
Ojee net begonnen en nu al een upgrade virus...
Veel plezier ermee!

Alex1975
20-07-2006, 11:35
Nou idd, dat upgrade virus heeft de kop opgestoken ;-)
Gelukkig heeft ijn broertje dat virus ook, waardoor ik op korte termijn waarschijnlijk zijn Pioneer versterker kan overkopen :-) :-)
Nu zit ik alleen nog over de subwoofer te dubben..... Ik dacht de KSW-10 te kunnen kopen bij Correct, maar men zei dat deze niet los te verkrijgen zijn.... :-( De RW-8 wel........

Alex1975
05-09-2006, 11:43
Ik heb inmiddels een andere versterker, te weten de Pioneer VSX-D2011. Nu wil ik tzt ook mission surroundspeakers kopen en een goede subwoofer. Aangezien dat even sparen is, :( wil ik de kabels naar mijn frontspeakers eerst maar gaan vervangen.
Op dit moment zitten er kabels tussen van Vivanco als ik het goed heb.. Iets van 15e voor 10mtr was het. Heeft iemand een tip voor een leuke kabel voor een enigszins normale prijs. En heeft Mission en/of Pioneer ook nog een bepaalde invloed op die keuze???
Er zijn zat onderwerpen over kabels, maar mss dat iemand juist iets weet wat goed op mijn combinatie aansluit.

Peter Porrio
05-09-2006, 12:24
Het hangt er een beetje vanaf hoe je je set nu vindt klinken. Vind je het te dof of te schel. Vanuit die constatering kunnen we je beter adviseren.

Als je bijvoorbeeld je set te schel vindt klinken zijn er al kabelmerken/typen die je dan beter kunt vermijden.

Alex1975
06-09-2006, 11:22
Hoi Pjotr,

Geluid is nu al best goed. Zeker niet schel of iets dergelijks. Misschien dat het iets helderder zou kunnen klinken, maar goed nu zoek ik misschien iets.
Ik vroeg me min of meer in algemene zin af wat een redelijk goede kabel zou zijn voor tussen een Pioneer en de Missions.
Maar als ik er niet veel mee opschiet, dan hou ik het geld wel in mijn zak, des te eerder heb ik geld bij elkaar voor de surroundspeakers /subwoofer :D

Peter Porrio
06-09-2006, 11:44
Hoi Alex,

Prima dat je nu al tevreden bent over het geluid! Als je het namelijk bagger vind klinken helpt een andere speakerkabel ook niet meer :wink:

In jouw geval zou ik gaan voor een kabel zoals de van den Hul Clearwater of The Royal Jade. Zijn mooie kabels die zeer helder klinken.

QED Silver Anniversary is ook een optie. Een erg goede kabel, maar die matcht niet bij iedere set geloof ik. Soms wordt het dan een beetje too much naar ik heb begrepen qua tremble.

Harrie van Geleuken
07-09-2006, 00:59
Hallo allemaal!

Ik heb een Philips FR975 versterker met Kenwood KS-201 HT speakers erbij. (je moet ergens beginnen :wink: )
Nu wil ik graag de Mission M33i speakers gaan kopen (als frontspeakers), omdat het geluid van cd's nogal tegenvalt. Daarnaast wil ik een Kef Q-6C centerspeaker erbij nemen.
Mijn vragen zijn echter:
1 is dit een goede combinatie en dan bedoel ik meer de fronts i.c.m. de centerspeaker of kan ik beter 100E meer uitgeven voor de center en ook een Mission center nemen? (M3-C2i)
2 is de passieve kenwood subwoofer nog noodzakelijk als ik die missions heb?

De Mission ""Elegante"" serie...
Wel aan de prijs maar dan heb je ook wat.



Ik ben trouwens nieuw op dit forum. Ik kijk al jarenlang op deze site (het is ook een van de weinige sites die ik bijna dagelijks bezoek), maar nu toch maar eens besloten om ook lid te worden.
Ik hoop in ieder geval dat iemand mij advies kan geven...

Grt. Alex

hstadman
07-09-2006, 02:16
Hoi Alex,

Prima dat je nu al tevreden bent over het geluid! Als je het namelijk bagger vind klinken helpt een andere speakerkabel ook niet meer :wink:

In jouw geval zou ik gaan voor een kabel zoals de van den Hul Clearwater of The Royal Jade. Zijn mooie kabels die zeer helder klinken.

QED Silver Anniversary is ook een optie. Een erg goede kabel, maar die matcht niet bij iedere set geloof ik. Soms wordt het dan een beetje too much naar ik heb begrepen qua tremble.

Silver anniversary is een verzilverde kabel en met verzilverde kabel kun je op sommige sets wat scherpe randjes horen in het hoog en laag!

Voor een set die al scherp klinkt of schel niet aan te bevelen dus.

Johan van den D.
12-09-2006, 23:01
dan hou ik het geld wel in mijn zak, des te eerder heb ik geld bij elkaar voor de surroundspeakers /subwoofer :D
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=46419

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=46417

TIP. :wink: