PDA

Bekijk de volledige versie : Advies gevraagd: Denon DHT-1356DV



Ericske
04-07-2006, 15:31
Hallo,
Mijn huidige set heeft de geest gegeven en nu ben ik op zoek naar een (degelijkere) surround set. In het belgische magazine FWD was deze maand een test en in de klasse 600-1000€ kwam de Denon DHT-1356DV er als Beste Koop én Beste Keuze uit. Klank- en beeldkwaliteit waren zeer goed, afwerkingsniveau van de componenten was zeer hoog, enkel op features scoorde de set wat lager..

Specs: (link is naar de Denon DHT-1356XP, dit is dezelfde set doch zonder de dvd speler)
dvd speler DVD-1720 (http://www.denon.co.uk/site/popup/index.php?Pid=231/)
versterker en luidsprekers (http://www.denon.co.uk/site/frames_main.php?MID=3&Gruppe_A=1&Gruppe_B=1&Gruppe_C=4&action=detail&Pid=258&main=prod&sub=1&ver=/)

Vraagjes:
- wat denken jullie ervan ? Heb niet zoveel ervaring in de materie (getting there...) en ben nieuwsgierig naar jullie reacties
- heeft er iemand deze set of zijn voorganger (die vorig jaar eveneens schitterende resultaten haalde in dezelfde test) ?
- ik zou ook wel willen investeren in betere kabels (ik geloof vooral in betere signaalkabels, iets minder in betere luidsprekerkabels maar daar zal ik vermoedelijk wel fout in zijn..(zoals ik al zei, weinig ervaring). Welke kabels zijn dan aan te raden (rekening houdend dat dit een budgetinstallatie is ?). Heeft QED een soort van budgetreeks of is dit al hoog gegrepen ??

Alvast bedankt voor de hulp...

Groetjes
Eric
Be

Edgar Smit
04-07-2006, 16:31
Hi Ericske,

welkom op het forum!
Je vraag is duidelijk. Het antwoord wat minder, maar dat komt omdat er geen eensluitend antwoord is. Een set die goed door een test komt is natuurlijk erg leuk, maar de vraag is, wat werd er getest en wie deed de test? Als de test gedaan werd door ervaren filmkijkers/HT liefhebbers zal de uitkomst anders zijn dan wanneer hij gedaan wordt door bijv huisvrouwen (nee is puur illustratief bedoeld). Het afwerkingsnivo van componenten zal in veel gevallen gewoon goed zijn, dus is dat voor jouzelf een doorslaggevende factor? Klinkt de Denon sound voor jou goed? zijn de looks voor jou goed? telt allemaal mee.

Maar het antwoord is dus: zelf gaan luisteren en vergelijken met wat andere sets uit dezelfde prijsklasse en ook uit een hogere klasse. Dat zorgt meestal voor een goed referentiepunt. Trek er echt goed de tijd voor uit en ga er rustig voor zitten, neem muziek mee die je goed kent. Als je dan vindt dat de Denon het betse klinkt van alles wat je gehoord hebt, is het voor jou beste keus.

Kabels, bij de achtergrondartikelen (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=52)staat een uitgebreid artikel over kabels, lees het eens.

Ericske
05-07-2006, 18:44
Bedankt voor je reactie, Edgar. De test is uitgevoerd door mensen van het magazine FWD. Ik denk wel dat deze gekwalificeerd zijn maar ik ben het ermee eens dat een luistersessie subjectief is.

Mijn vraag was of de receiver en dvd over goede specs beschikken. Hier weet ik nog veel te weinig van af dus enkele meningen hierover zijn zeer welkom (heb al enkele dealers afgegaan, voorlopig deze set nog niet gevonden (kennen ze wel doch is direct bestellen...dit wil ik niet, wil eerst eens bekijken, beluisteren, betasten..hehe))

Bedankt voor de link naar het artikel over de kabels, heel erg interessant (proficiat en bedankt voor het werk dat je daar blijkbaar hebt ingestoken, is zeer verhelderend geschreven). Is ook no-nonsense geschreven, iets waar je als minder evaren HT'er wel nood aan hebt...

Thx
Eric
Be