PDA

Bekijk de volledige versie : Omgaan met een kleine beschadiging bij nieuwe luidsprekers



Krimzonnn
05-07-2006, 10:49
Beste mede HT-forumgenoten,

Ik vroeg mij af in hoeverre kleine fabrikagefouten/montagefouten normaal zijn bij de aankoop van nieuwe luidsprekers. Ik heb gisteren namelijk twee nieuwe zuilluidsprekers gekocht (Canton LE 190). en een van de twee bevat een kleine houtsplinter (scheurtje) aan de onderkant van de speaker. De mensen die ik het heb laten zien zeiden dat ze het zelf nooit zou zijn opgevallen.

Misschien is het probleem ook wel deels dat ik zelf ‘op zoek’ ga naar mogelijke mankementen en beschadiging wanneer ik iets nieuws heb gekocht. Vaak hoor ik ook dat ik me veel te veel aanstel (heb ook vaak voor mijn gevoel dat er aan een nieuw product dat ik koop altijd wel weer iets mis is, met name audio en DVDs).

Maar is dit nu een normale zaak dat zoiets voorkomt bij nieuwe speakers? (Hopenlijk wordt ik enigszins gerust gesteld).

Peter Porrio
05-07-2006, 10:52
In principe mag je er van uitgaan dat nieuwe producten zonder beschadigingen geleverd worden. Het maakt dan niet uit of die kras er door een fabricagefout, of in de winkel opgekomen is.

Als de beschadiging voor jou duidelijk zichtbaar is en je irriteert, dan zou ik zeker even contact opnemen met de winkel om 1 speaker om te ruilen.

Edit: als het om demomodellen gaat, ligt het ietsje anders. Dan kun je er meestal van uitgaan dat er kleine beschadigingen opzitten. Maar die bekijk je dan even in de winkel en dan besluit je of deze voor jou aanvaardbaar zijn, alvorens je tot aankoop overgaat.

andym
05-07-2006, 11:48
Even buiten de beschadiging om : hoe bevalt het geluid ? Deze speakers staan ook op m'n "luister-lijstje" namelijk.

Seth__Gekko
05-07-2006, 11:49
Ik snap precies wat je bedoelt.

Hoe klein het ook is, zodra je weet dat het er zit, is het als een splinter in je hersenen, het maakt je gek.

Als de wiedeweerga omruilen!

Krimzonnn
05-07-2006, 12:28
Het probleem is dat ik ze uit Duitsland heb besteld. Bij Hickmann (eerder heb ik daar goede ervaring mee gehad). Ik zal ze eens mailen over hoe en wat.

Maar inderdaad Seth, wanneer je weet dat er iets aan mankeert ga je automatisch daar naar zitten kijken.

Het is wel zo dat ik de speakers voor een nogal spotprijsje heb kunnen kopen. Ik wilde ze eerst in Nederland kopen maar vond de adviesprijs veel te hoog. Maar vanwege de lage verkoopprijs denk ik dat omruilen niet zo makkelijk is.

@Andym: Ik heb deze speaker vergeleken qua geluid met veel andere merken (o.a. Mordaunt short 906, Wharferdale, JBL Northridge) en deze vond ik veel zuiverder en sprankelender klinken. Ook over de bass was ik meer dan tevreden.