PDA

Bekijk de volledige versie : Rob's Set



Pagina's : 1 [2]

Alexander D
12-04-2007, 19:06
Mooi Rob!

Toch jammer dat je niet meer ruimte hebt voor je apparatuur. Zeker deze 7001 is er een die gezien mag worden en zo tussen die dikke planken valt hij toch minder op.

Rob Eric Blank
13-04-2007, 07:55
Mooi Rob!

Toch jammer dat je niet meer ruimte hebt voor je apparatuur. Zeker deze 7001 is er een die gezien mag worden en zo tussen die dikke planken valt hij toch minder op.
De speler valt wel wat weg, maar in zn geheel heeft het wel VEEL MEER body dan de CD5001!

Alexander D
13-04-2007, 08:10
De speler valt wel wat weg, maar in zn geheel heeft het wel VEEL MEER body dan de CD5001!

Hij is ook dubbel zo hoog..... ;)

Rob Eric Blank
15-04-2007, 10:32
Gister de nieuwe Lapp kabel binnen met Wattgate en Balls stekkers. Deze is nu aangesloten aan mijn SA7001
http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/HT%20en%20stereo/_DSC1103.jpg

Alexander D
15-04-2007, 19:16
Mooie kabel.

En ga je ook proberen of je verschil hoort? ;)

Rob Eric Blank
16-04-2007, 07:41
Mooie kabel.

En ga je ook proberen of je verschil hoort? ;)Ik heb er nog niet actief naar geluisterd.
Vind het ook moeilijk om verschil te horen bij een speler die ik net heb staan. Maar de looks zijn igg dik in orde ;-)

Seth__Gekko
16-04-2007, 10:48
Héé die heb ik ook, alleen dan met de Furutech (gold) stekkers!

Zijn fijne kabels, beetje stug alleen :wink:

Rob Eric Blank
16-04-2007, 10:49
Héé die heb ik ook, alleen dan met de Furutech (gold) stekkers!

Zijn fijne kabels, beetje stug alleen :wink:Ik heb al 2 van die kabels en 1 Pirelli kabel met Furutech en Balls (de laatste is beduidend soepeler en WEL DIKKER).

Rob Eric Blank
17-04-2007, 14:04
Gister is er een Nintendo Wii naast de tv geplaats, maar of dit een echte HT upgrade is???? Analoog aan mijn receiver verbonden om zo wat Dolby Prologic uit de speakers te krijgen, toch wel erg grappig zo'n apparaat!

Rob Eric Blank
21-04-2007, 15:16
De Wii staat naast mijn center, meteen even met mijn nieuwe (fisheye) lens aan het spelen geweest.
http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/HT%20en%20stereo/_DSC1161klein.jpg

mark_a
21-04-2007, 17:31
En hoe bevalt de Wii lijkt me een leuk apparaatje?

Seth__Gekko
21-04-2007, 19:23
Ik snap alleen niet waarom je je kabelmodem zo in het zicht plaatst. Lelijk ding heb ik ook, ver weggestopt :-) WRT54G eraan, die moet ik ook nog eens netjes wegwerken, maar met de verhuizing gaat dat niet meer gebeuren,

Leuke foto's met de fisheye!

Rob Eric Blank
22-04-2007, 11:03
De kabl modem staat inmiddels achter het hele spul. Ik vind het wel handig om de lichtje op de modem te kunnen zien, kan ik zien als internet het niet doet (bijna nooit het geval) of ik wel verbinding heb.
Maar inmiddels staat de modem achter de tv.

Rob Eric Blank
22-04-2007, 11:04
En hoe bevalt de Wii lijkt me een leuk apparaatje?Zeker een leuke toy!

peter26
22-04-2007, 21:20
Zeker een leuke toy!

Precies, een toy ;) ben benieuwd of de Wii na 6 maand nog steeds leuk is.

Mooie kabel die netsnoer. Wat kost dat als ik vragen mag?

peter26
22-04-2007, 21:22
Gister is er een Nintendo Wii naast de tv geplaats, maar of dit een echte HT upgrade is???? Analoog aan mijn receiver verbonden om zo wat Dolby Prologic uit de speakers te krijgen, toch wel erg grappig zo'n apparaat!

Klinkt dat een beetje goed? Ik heb onlangs mijn 360 via optische kabel aangesloten en Dolby digital bij Gears of War en Call of Duty 3 is echt ongelofelijk! :-o :-D
Je hoort zo waanzinnig veel meer details en het maakt het gamen een stuk enger en realistischer.

Rob Eric Blank
23-04-2007, 07:35
Precies, een toy ;) ben benieuwd of de Wii na 6 maand nog steeds leuk is.

Mooie kabel die netsnoer. Wat kost dat als ik vragen mag?
Kabel kost 75 euro.
Ik denk dat de Wii wel leuk blijft ook na een langere periode.

Alexander D
23-04-2007, 08:14
Kabel kost 75 euro.
Ik denk dat de Wii wel leuk blijft ook na een langere periode.


Eeeuh Rob, dat is wel heel veel voor zo'n kabel....

peter26
23-04-2007, 09:46
Kabel kost 75 euro.
Ik denk dat de Wii wel leuk blijft ook na een langere periode.

Ik hoop het voor de Wii bezitters. Hoor al de nodige verhalen dat het bewegen nu al begint te vervelen. Hopelijk zogen nieuwe spellen dat het leuk blijft! Veel plezier met de Wii :)


Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank http://www.dvd.nl/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1151051#post1151051)
Kabel kost 75 euro.
Ik denk dat de Wii wel leuk blijft ook na een langere periode.

Eeeuh Rob, dat is wel heel veel voor zo'n kabel....

Oh ik vind het nog wel meevallen. Vind je 75,- gewoon duur voor een netsnoer of is het duur voor dat model? Snap het niet helemaal.
Rob, mag ik nog vragen waar je die besteld hebt?

Groeten Peter

Alexander D
23-04-2007, 09:53
Duur voor het model.

Een Lappkabel met wattgate en Balls koop je ook voor zo'n € 45,-

Rob Eric Blank
23-04-2007, 09:55
Duur voor het model.

Een Lappkabel met wattgate en Balls koop je ook voor zo'n € 45,-Sorry, deze was ook 55 euro(inclusief verzenden vanuit Duitsland). Mijn Pirelli is 75 euro....

Alexander D
23-04-2007, 10:22
Dat klinkt beter. ;)

peter26
23-04-2007, 12:00
Duur voor het model.

Een Lappkabel met wattgate en Balls koop je ook voor zo'n € 45,-

Zijn ze voor die prijs ook verkrijgbaar in Nederland? Zoja, URL :) ?

Alexander D
23-04-2007, 12:20
Zijn ze voor die prijs ook verkrijgbaar in Nederland? Zoja, URL :) ?

Vast wel, maar dat adres in Duitsland is heel goed.

www.audioconnexion.de (http://www.audioconnexion.de)

Rob Eric Blank
23-04-2007, 13:11
Vast wel, maar dat adres in Duitsland is heel goed.

www.audioconnexion.de (http://www.audioconnexion.de)
Hier ook gekocht! Hebben ook een e-bay store.

Alexander D
23-04-2007, 13:29
Hier ook gekocht! Hebben ook een e-bay store.

Dat vermoeden had ik al. ;)

Seth__Gekko
23-04-2007, 21:44
Ja audioconnexxion daar hadden jullie mij ook al naartoe gestuurd.
Mooie Wattgate met Furutech i.c.m. Lapp, of tewel flinke tuinslangen.

R Klemkerk
23-04-2007, 21:50
Ja audioconnexxion daar hadden jullie mij ook al naartoe gestuurd.
Mooie Wattgate met Furutech i.c.m. Lapp, of tewel flinke tuinslangen.

tuinslang? wat vind je dan van dit?

http://vxn.he.net/~vxn0767/images/epiphany.jpg

Electraglide Epiphany. usa brand kabels die met de hand gemaakt worden door een liefhebber. Deze worden daarom ook maar in kleine aantallen gemaakt (dit jaar 50 van geproduceerd). Kost wel wat. namelijk $6.000, maar dan heb je wel een heerlijke kabel!

Wat ik van mensen gehoord heb, is dr geen betere dan Electraglide kabels. :shock:

peter26
23-04-2007, 21:56
tuinslang? wat vind je dan van dit?
Electraglide Epiphany. usa brand kabels die met de hand gemaakt worden door een liefhebber. Deze worden daarom ook maar in kleine aantallen gemaakt (dit jaar 50 van geproduceerd). Kost wel wat. namelijk $6.000, maar dan heb je wel een heerlijke kabel!

Wat ik van mensen gehoord heb, is dr geen betere dan Electraglide kabels. :shock:

tsja maar het slaat natuurlijk nergens op zo'n kabel voor dat geld ..... :| Dan heb je wel wat!! ja een stroomkabel voor 6000,- lol

leuk dat je het even meld daar niet van.

R Klemkerk
23-04-2007, 21:57
tsja maar het slaat natuurlijk nergens op zo'n kabel voor dat geld ..... :| Dan heb je wel wat!! ja een stroomkabel voor 6000,- lol

leuk dat je het even meld daar niet van.

Dit is ook wel erg extreem hoor ;)

Maar wel leuk om te zien. :razz:

peter26
23-04-2007, 22:08
Dit is ook wel erg extreem hoor ;)

Maar wel leuk om te zien. :razz:

Het lijkt bijna wel een sieraad! Misschien verklaart dat de prijs ook wel wat :mrgreen:

Dan moet je wel zorgen dat je geen bedorven stroom hebt :grin:

R Klemkerk
23-04-2007, 22:10
Dan moet je wel zorgen dat je geen bedorven stroom hebt :grin:

(6)

Rob Eric Blank
24-04-2007, 07:43
Dat is idd ECHT een tuinslang!

Alexander D
24-04-2007, 07:56
Ik hoorde vorige week deze: (de rechtse dus)

De Crystal Cable micro van € 349 per meter (elke extra meter € 200,-) Dus het kan ook dun. ;)


http://www.6moons.com/audioreviews/crystal2/strip.jpg

Rob Eric Blank
24-04-2007, 08:36
Ik hoorde vorige week deze: (de rechtse dus)

De Crystal Cable micro van € 349 per meter (elke extra meter € 200,-) Dus het kan ook dun. ;)


http://www.6moons.com/audioreviews/crystal2/strip.jpg
En hoe klonk het.
Ik hoor sommige die werkelijk lovend zijn over Crystal Cable, maar ook mensen die het helemaal NIETS vinden. Zelf nog nooit beluisterd.

Alexander D
24-04-2007, 10:26
Klonk goed maar weet niet of dat specifiek door de kabel kwam. ;)

Rob Eric Blank
24-04-2007, 10:58
Klonk goed maar weet niet of dat specifiek door de kabel kwam. ;)
Waar hing het aan?
Ik bedoel, wat waren de andere componenten?

Alexander D
24-04-2007, 11:56
Waar hing het aan?
Ik bedoel, wat waren de andere componenten?
DV7001
Arcam AVR300
Audiovector Mi3Super

Mooie combo dus....8-)

Rob Eric Blank
24-04-2007, 15:37
DV7001
Arcam AVR300
Audiovector Mi3Super

Mooie combo dus....8-)
Aha, zeker thuis beluisterd ;-)

R Klemkerk
24-04-2007, 17:26
Aha, zeker thuis beluisterd ;-)

Ik gok bij Meerview. :razz:

Alexander D
24-04-2007, 18:49
Ik gok bij Meerview. :razz:


Yep, Robbert heeft gewonnen en mag een component bij Dhr. Blank uitzoeken....:razz:

Thuis was het op een AVR350 en een Onkyo dvdspeler geweest. Maar die DV7001 gaat er waarschijnlijk snel komen.

Seth__Gekko
24-04-2007, 19:04
Nou ik hou het lekker bij mijn huidige tuinslangen. Misschien binnenkort wat tuinverlichting?

R Klemkerk
24-04-2007, 19:10
Nou ik hou het lekker bij mijn huidige tuinslangen. Misschien binnenkort wat tuinverlichting?

Die heb ik nog wel wat..

ruilen tegen 2 tuinslangen? :mrgreen:

Seth__Gekko
25-04-2007, 13:00
Nee, ik heb nu nog geen tuin, nog een maandje. (en nee dan ook niet ;-) )

Rob Eric Blank
20-06-2007, 15:24
De afgelopen tijd weer eens aan het tweaken geweest, ik heb een week vrij gehad en 1 dag druk aan het draaien geweest en bezig met de basreflexpoort van mijn speaker. Ik had een probleem met de bad en een deel van de reflexpoort dichtgestopt om dit te verminderen. Deed het veel beter, maar zal mij nog steeds niet geheel lekker. Mijn rechterspeaker leek zijn lucht niet krijt te kunnen en deze staat toch een centimeter of 30 a 40 vrij uit de hoek. De linkerspeaker staat net zoveel van de achterwand, maar staat niet in een hoek. Uiteindelijk heb ik nu 1 van de reflexpoorten van de rechterspeaker helemaal dichtgestopt met de foam pluggen die Elac bij de speakers geleverd had. Het bas probleem is nu eindelijk verholpen, waardoor somige muziek een stuk rustiger en relaxter te luisteren zijn. En films is nog steeds een genot!

Rob Eric Blank
02-08-2007, 09:10
Mogelijk dat er een Marantz Pm-17 MKII K.I. komt logeren.

Alexander D
02-08-2007, 09:12
Mogelijk dat er een Marantz Pm-17 MKII K.I. komt logeren.

Een paar daagjes of met de planning deze op te nemen in de 'familie'?

In ieder geval wel een mooi apparaat!

Rob Eric Blank
02-08-2007, 09:33
Een paar daagjes of met de planning deze op te nemen in de 'familie'?

In ieder geval wel een mooi apparaat!
Het zal eerst een paar daagjes zijn, het is de versterker van mijn vader. Als deze bevalt neem ik deze waarschijnlijk over, hij is opzoek naar iets anders (waarschijnlijk wordt het voor hem Primare). Ik wacht het wel even af, of het genoeg verbetering brengt.

Rob Eric Blank
28-08-2007, 08:10
Even een korte update.
Inmiddels draaid er een Arcam AVR200 voor zowel stereo als HT gebruik. Ik hoopte met de AVR200 een gelijkwaardige stereo weergave te bewerkstelligen, zoals ik die reeds heb met de PM7001. Helaas was dit niet het geval. De AVR200 bracht niet geheel wat ik gehoopt had en draai nu dus weer met mijn oude vertrouwde SR7000 en PM7001.
Er zit nu een andere upgrade aan te komen, een receiver die op stereo beter zal spelen dan de Pm7001. Het zal naar alle waarschijnlijkheid een SR-14 worden. Een stap voorwaard wat betreft stereo weergave als HT gebeuren.

Alexander D
28-08-2007, 08:53
Ik dacht uit je htupdate post te begrijpen dat het al definitief is?

Rob Eric Blank
28-08-2007, 08:59
Ik dacht uit je htupdate post te begrijpen dat het al definitief is?
De SR-14 is gereserveerd en zondag ga ik een kijkje nemen. Even luisteren natuurlijk!

Rob Eric Blank
03-09-2007, 10:53
Het is de SR-14 geworden en die staat nu op het meubel. Gister opgehaald
Op stereo weinig kunnen testen, even 1 cd beluisterd, stukjes film gekeken en de radio op gehad.

Er is meer controle over het laag, maar wel wat minder laag. De Tuner is fantastisch, eindelijk muziek via de kabel wat bij de SR7000 niet echt het geval was. Op HT gebied een topper, krijgt echt weer de "surround bubble".
Wel iets minder warm dan de PM7001, alleen naar mijn idee wel wat meer controle. Op stereo gebied zeker beter dan de Arcam AVR200, ook op surround gebied.
http://www.htforum.nl/yabbse/Themes/default/images/icons/modify_inline.gif

Alexander D
03-09-2007, 12:52
foto's.....:bier:

Christiaan Sauer
03-09-2007, 15:44
Wel foto's in het "wild" he ;) :mrgreen:
Gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst (y)

Rob Eric Blank
03-09-2007, 15:55
Ik zal waarwschijnlijk morgen foto's maken, vanavond nog even werken omdat ik even een voorstel voor een onderzoek moet indienen. Morgen middag om 15.00 uur klaar en nog veel te doen. Hopelijk kan ik morgen even wat plaatsen.

Rob Eric Blank
04-09-2007, 11:11
Gister tijdens wat werkzaamheden (even een onderzoeksvoorstel aan het schrijven voor mijn werk) wat cd's beluisterd. Cd's die ik erg goed ken van de PM7001 en voor mij als referentie materiaal gezien kan worden (Norah Jones, Turin Brakes, Editors, The Frames, dEUS).
Wat mij opviel dat er minder laat uit de SR-14 komt (via direct-source) tov. de PM7001. Een deel van het laag was wel minder gecontroleerd in de PM7001 tov. de SR-14. Wat betreft controle is de SR-14 gewoon tanden beter. Ik mis wel wat emotie die je met de PM7001 wel kreeg, maar een zeer groot voordeel....LUISTER MOEHEID. Bij de PM7001 leek er wel eens wat luistermoeheid te ontstaan, doordat sommige dingen teveel werden aangezet. Soms iets TE dominant aanwezig, dit is de SR-14 compleet vreemd. Misschien minderspectaculair, maar wel rustiger om naar te luisteren en wel een karakter verschil tussen beide versterkers. De stage lijkt iets anders dan bij de PM7001, maar er is wel enorme spreiding zoals bij de PM7001.
Het grote verschil is de rust die de SR-14 laat horen en controle, minder spectaculair maar voor een lekkere luister sessie wel zo fijn.
Ook even een korte DVD scene gekeken......WOW en overweldigend!

Rob Eric Blank
04-09-2007, 18:34
Even een foto update!

De SR-14
http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/HT%20en%20stereo/_DCS3750thumb.jpg

De Center staat noodgedwongen op de SR-14
http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/HT%20en%20stereo/_DCS3751thumb.jpg

De RC-5000, handig stukje speelgoed
http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/HT%20en%20stereo/_DCS3753thumb.jpg

Meubel heeft het zwaar!
http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/HT%20en%20stereo/_DCS3752thumb.jpg

Alexander D
04-09-2007, 18:49
Het meubel heeft het inderdaad wel heel zwaar. Misschien een volgende upgrade? :lol:

Rob Eric Blank
04-09-2007, 18:58
Dat blijft waarschijnlijk toch een subwoofer. Daarna andere tv en dan kijken naar een mooi meubel. Dit misschien oplossen door wat versterkingen aanbrengen op bepaalde plekken.

Rob Eric Blank
18-09-2007, 08:56
Inmiddels ben ik Rel loos.....de Quake II is verkocht.

Seth__Gekko
18-09-2007, 10:13
Inmiddels ben ik Rel loos.....de Quake II is verkocht.
Zo nu gaat het erg hard, spreek ik uit ervaring, zonder sub spelen word je niet vrolijk van :confused:

Rob Eric Blank
18-09-2007, 10:52
Zo nu gaat het erg hard, spreek ik uit ervaring, zonder sub spelen word je niet vrolijk van :confused:
Op stereo viel het wel mee en gister een film gekeken waar geen DD of DTS soundtrack bij zit......

Rob Eric Blank
21-09-2007, 10:35
En er komt een RA Subs Model 1.

Rob Eric Blank
24-09-2007, 20:12
Voordat de sub er is, toch weer een nieuw project.
Zelfbouw, ik ga beginnen aan een meubel. Veel meubels bevallen mij niet en de meubels die mij wel bevallen.......die bevallen mijn bankrekening stukken minder. Zou de kast duurder zijn dan de set (ok bijna).

Om toch een meubel naar mijn tevredenheid te hebben ga ik na wat zoekwerk op het internet zelf een poging wagen. Het wordt een meubel van 50 * 180 * 60 (h * b * d). Al mn apparatuur zou er in moeten en ook de center. Meubel wordt stevig genoeg voor een CRT tv (LCD upgrade komt later) en wil de spullen uit het zicht om een visueel rustigere set te krijgen. Inmiddels tekening klaar en alle maten opgenomen.

Een kleine impressie
http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/HT%20en%20stereo/Kastbeteruitgewerktcopy.jpg

Rob G.
25-09-2007, 11:16
Veel meubels bevallen mij niet en de meubels die mij wel bevallen.......die bevallen mijn bankrekening stukken minder
Dat is vreemd, zo bijzonder is jouw ontwerp nu ook weer niet. Dat is niet lullig bedoeld, maar het ziet er vrij 'standaard' uit. Er moet wel het een en ander te vinden zijn wat hier sterk op lijkt. Dat is misschien niet precies jouw smaak, maar met zelfbouw komt je ook vaak dingen tegen die je gewoon niet kunt maken omdat je daar de apparatuur niet voor hebt.

Aan de andere kant zal dat niet echt goedkoper zijn dan zelfbouw, en geeft zelfbouw ook een hoop voldoening. En is het voor anderen altijd leuk om zelfbouw-projecten te volgen. Ik zeg ga ervoor!!

Rob Eric Blank
25-09-2007, 11:25
Dat is vreemd, zo bijzonder is jouw ontwerp nu ook weer niet. Dat is niet lullig bedoeld, maar het ziet er vrij 'standaard' uit. Er moet wel het een en ander te vinden zijn wat hier sterk op lijkt. Dat is misschien niet precies jouw smaak, maar met zelfbouw komt je ook vaak dingen tegen die je gewoon niet kunt maken omdat je daar de apparatuur niet voor hebt.

Aan de andere kant zal dat niet echt goedkoper zijn dan zelfbouw, en geeft zelfbouw ook een hoop voldoening. En is het voor anderen altijd leuk om zelfbouw-projecten te volgen. Ik zeg ga ervoor!!
De strak afgewekte meubels zijn doorgaans niet goedkoop. Ikea heeft dingen in het assortiment maar deze gebruiken geen MDF. Doorgaan spaanplaat of nog erger. Dat gaat op den duur doorzakken en de bouwkaliteit is niet echt JE van HET. De Ikea meubels zijn ook aan de kleine kant en veel zijn ongeveer 30 cm diep (echt voor LCD tv's).

Zelf heb ik inderdaad lang niet alle apparatuur, maar mijn buurman is een redelijke handige vent met de nodige spullen. Ga ook zeker het één en ander met hem overleggen.

Als ik meubels bekijk die groot genoeg zijn en visueel mijn smaak dan zit ik behoorlijk in een dure catagorie. Dit meubel zal ook wel een compromis zijn, aangezien ik een NOG mooier meubel heb gezien, maar wilde overzichtelijk beginnen. Op deze site staan meubels die voldoen aan mijn smaak, maar niet aan mijn prijskaartje. Ziet er simpel uit, maar is toch erg prijzig. Ik ben zelf ook wel naar de meubel winkels gegaan om te kijken hoe bepaalde scharnieren werken. Ik zal deze waarschijnlijk niet gebruiken, vanwege een prijstechnische overweging. http://www.artyx.nl/index.php?id=9616&page=1

De prijs van veel meubels zit hem vooral in arbeidsloon, reken maar uit wat 1 man uur kost. Binnen die tijd heb je geen meuble in elkaar gezet, geschilderd/gespoten.

Christiaan Sauer
26-09-2007, 09:47
Mooi meubel van de link.
Voor je zelfbouwmeubel moet ik eerst eens wat foto's zien voor ik me er wat bij kan voorstellen wat het wat specialer maakt :) Doe het je in ieder geval niet na ;) (ga het niet eens proberen).
Zit zelf wel beetje met hetzelfde probleem qua smaak en prijs :)

Rob Eric Blank
27-09-2007, 07:53
Mooi meubel van de link.
Voor je zelfbouwmeubel moet ik eerst eens wat foto's zien voor ik me er wat bij kan voorstellen wat het wat specialer maakt :) Doe het je in ieder geval niet na ;) (ga het niet eens proberen).
Zit zelf wel beetje met hetzelfde probleem qua smaak en prijs :)
Het meubel is niet specialer dan die link......alleen prijstechnisch gezien dan.

Rob G.
27-09-2007, 08:21
Gezien jouw apparatuur (TV en receiver) is een stevig meubel geen overbodige luxe, en daar heb je bij de ikea niet zoveel keuze in nee. Je moet daar mazzel hebben dat hetgene wat jouw smaak is ook toevallig een van de stevigere uitvoeringen is (want die zijn er wel). Hetzelfde geldt trouwens voor de neckermann, wehkamp etc..
Maar ik zou toch denken dat je bij een Trenddopper e.d. wel de(r)gelijke meubels moet kunnen vinden..
Dat de meubels die je op internet vind zo duur zijn vind ik niet zo gek. Hier vind je naast massa-producenten (zoals ikea) de alleen de duurdere winkels.

Rob Eric Blank
27-09-2007, 11:44
Gezien jouw apparatuur (TV en receiver) is een stevig meubel geen overbodige luxe, en daar heb je bij de ikea niet zoveel keuze in nee. Je moet daar mazzel hebben dat hetgene wat jouw smaak is ook toevallig een van de stevigere uitvoeringen is (want die zijn er wel). Hetzelfde geldt trouwens voor de neckermann, wehkamp etc..
Maar ik zou toch denken dat je bij een Trenddopper e.d. wel de(r)gelijke meubels moet kunnen vinden..
Dat de meubels die je op internet vind zo duur zijn vind ik niet zo gek. Hier vind je naast massa-producenten (zoals ikea) de alleen de duurdere winkels.
Trendhopper ben ik natuurlijk ook geweest, daar viel het aanbod heel erg tegen. Wel stevig, maar veel is gemaakt voor LCD/Plasma tv's waardoor die meubels doorgaans niet zo diep zijn. Receiver is geen kleintje en past in weinig meubels. 2 weken terug op de Meubelboulevard geweest (HOE BURGERLIJK) van Utrecht om te kijken naar meubels. Ik wil het toch zelf proberen, mislukt het.......jammer, maar ik zal het op zijn minst proberen.

Rob Eric Blank
28-09-2007, 19:23
Gister de RA Model 1 opgehaald. Even wat mee gespeeld en deze klinkt vooral minder "distorted" dan de Rel Quake. Nu lekker laten inspelen en dan over een tijdje een goed waarde oordeel over deze sub vellen.

Alexander D
28-09-2007, 19:35
Gister de RA Model 1 opgehaald. Even wat mee gespeeld en deze klinkt vooral minder "distorted" dan de Rel Quake. Nu lekker laten inspelen en dan over een tijdje een goed waarde oordeel over deze sub vellen.

Nu lekker inspelen? Nu lekker foto's maken bedoel je!

Veel plezier gewenst met je nieuwe aankoop. :-P

Rob G.
29-09-2007, 07:34
Zelfbouw mislukt nooit, het wordt alleen 'anders' dan je voorzien had.

Gefeliciteerd met de sub, een dergelijke sub staat bij mij ook nog op mijn lijstje.

Rob Eric Blank
05-10-2007, 10:54
Toch nog even een foto van de sub.
Deze staat een week te spelen en wat mij opvalt is dat deze zeer makkelijk intergreegd in mijn stereo set-up en op HT gebied behoorlijk diep gaat....LEKKER!
http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/HT%20en%20stereo/_DCS5202k.jpg

Alexander D
05-10-2007, 10:59
Nice.

Past ie nog wel in het hoekje?

Rob Eric Blank
05-10-2007, 11:09
Nice.

Past ie nog wel in het hoekje?
Zou moeten passen, maar zo kan ik wat makkerlijker tweaken. Pas als ik een meubel heb ga ik alles op zn plaats zetten.

Rob Eric Blank
05-10-2007, 12:03
Inmiddels mijn speakers aangesloten, zoals bij onderstaand artikel vermeld staat. Even luisteren of er verschil zit in de weergave.
http://www.hifi.nl/tip.php?id=57

Alexander D
05-10-2007, 12:24
Mag ik dan effe toch een beetje lachen?

Dus het is beter om het zo aan te sluiten omdat het signaal dan directer is maar je hoeft de brugjes niet te vervangen door iets beters want dat zou 'de directheid' van het signaal dan toch ook ten goede moeten komen.....:confused:

Edit: ze adviseren ook goede bruggen maar ik geloof echt niet dat die directheid verschil gaat maken. Over hoeveel 'indirectheid' praten we immers?

Rob Eric Blank
05-10-2007, 12:33
Mag ik dan effe toch een beetje lachen?

Dus het is beter om het zo aan te sluiten omdat het signaal dan directer is maar je hoeft de brugjes niet te vervangen door iets beters want dat zou 'de directheid' van het signaal dan toch ook ten goede moeten komen.....:confused:

Edit: ze adviseren ook goede bruggen maar ik geloof echt niet dat die directheid verschil gaat maken. Over hoeveel 'indirectheid' praten we immers?
Het lijkt mij zelf ook vreemd. Helemaal met de snelheid van electriciteit.....
Maarja even kijken wat het doet. Kan geen kwaad natuurlijk en kost niets. Tot nu toe nog niets gehoord.

Christiaan Sauer
10-10-2007, 12:18
Wacht even hoor, het gaat er nu om dat ze adviseren om de ls-kabel direct op de hf aansluiting te zetten?
Kan ik me ergens niet over verbazen. HF signalen zijn veel vatbaarder voor storingen dan LF. Als je die dus eerst van je kabel afpakt zal er minder storing bijkomen lijkt me.
Of denk ik nu heel vreemd?

Rob Eric Blank
12-10-2007, 12:01
Wacht even hoor, het gaat er nu om dat ze adviseren om de ls-kabel direct op de hf aansluiting te zetten?
Kan ik me ergens niet over verbazen. HF signalen zijn veel vatbaarder voor storingen dan LF. Als je die dus eerst van je kabel afpakt zal er minder storing bijkomen lijkt me.
Of denk ik nu heel vreemd?
Nou die tip heeft niets gebracht weet ik nu wel......

Alexander D
12-10-2007, 12:22
Nou die tip heeft niets gebracht weet ik nu wel......

Vind ik niet echt een verrassing, maar goed: niet geschoten is altijd mis. ;)

Christiaan Sauer
12-10-2007, 21:23
Absoluut waar ;)
Het was altijd te proberen :)
Ik weet overigens nog mijn verbazing toen ik eens mijn bruggen verving door de luidspreker kabel waar ik meer werkte. Dat maakte echt een wereld van verschil...

Rob Eric Blank
15-10-2007, 10:33
Absoluut waar ;)
Het was altijd te proberen :)
Ik weet overigens nog mijn verbazing toen ik eens mijn bruggen verving door de luidspreker kabel waar ik meer werkte. Dat maakte echt een wereld van verschil...
Dat kan zeker winst zijn. Maar om nu een Xindak SC-03 te kopen, deze te strippen en door te knippen gaat mij wat ver.

@Alexander, leek mij het proberen waard. Kost niets en als het iets op zou leveren....fijn.

Oja mn subje is inmiddels wel wat ingespeeld merk ik. Af en toe moet ik het volume even terug draaien voor de stereo weergave. Werd anders te overheersend. Oja een fase die je traploos van 0 graden tot 180 kunt instellen is erg aangenaam. Maakt de bass veel strakker en daardoor goed subtiel. Still happy with the sub!

Oja en films.....Weer wat testjes gedaan en een korte demo voor een vriend. Het viel hem op dat ik een glazenwand (enkelglas) aan het klapperen kreeg zonder vervorming. Kon mijn Quake II niet, die was storend aan het vervormen en het geluid was daardoor verre van aangenaam.

Nu nog even een tegel regelen.

Alexander D
15-10-2007, 11:07
Wat voor vloer heb je?

Een steen hoeft namelijk helemaal niet zoveel verschil te maken.

Rob Eric Blank
15-10-2007, 11:21
Wat voor vloer heb je?

Een steen hoeft namelijk helemaal niet zoveel verschil te maken.
Tappijt op betom. Een downfiring sub op tappijt zorgt dat het net wat minder strak is. Terwijl het al zoveel strakker is dan de Quake II. Dan weer de tegel ontkoppellen.

Seth__Gekko
15-10-2007, 18:43
Blijft leuk he dat freumelen.

Rob Eric Blank
16-10-2007, 11:28
Blijft leuk he dat freumelen.
Zekers!

Rob Eric Blank
15-12-2007, 14:27
Vandaag mijn nieuwe Xindak FN-01 speaker kabel binnen. Zien er redelijk massive uit en nu luisteren of er verschil inzit.

Rob Eric Blank
18-12-2007, 08:38
Inmiddels heeft de Xindak FN-01 al een tijdje gespeeld en ben er erg tevreden over.
De klank wordt wederom neutraler. Misschien wel wat minder spectakel dan de SC-03, maar dat spectakel gaat je juist op de lange termijn vermoeien (althans dat is mijn ervaring). Vooral de stemmen worden met een helderheid weergegeven en komen mooi los van de speakers.

Tot nu toe weer een prachtige aankoop.

Rob Eric Blank
21-12-2007, 10:40
Mogelijk dat ik tussen kerst en Oud&Nieuw weer eens naar de audio dealer ga. Wil beluisteren of de Elac FS247 echt zoveel beter is dan de FS127 en of dat de investering waard is.
Ik heb mijn speaker nu toch ook alweer een jaar, dus over een maand of 6 maar weer eens nieuwe ;-)

Eerst alleen maar luisteren.