PDA

Bekijk de volledige versie : Rob's Set



Pagina's : [1] 2

Rob Eric Blank
07-07-2006, 07:52
Voor mij toch ook even een set in vogelvlucht

Specs
Speakers
Luidspreker voor Elac FS127
Luidspreker center Elac 101-II
Luidspreker achter Elac 101-II
Subwoofer RA Model I

Versterker/Receiver
Receiver Marantz SR-14

Bron
(SA)CD-speler Marantz SA-7001
Combi-speler Philips DVP5500S/00
MP3 speler Apple Video (5G) 30gb
CRT Samsung WS32M66V

Bekabeling
Luidsprekerkabels (Front) Xindak FN-01
Luidsprekerkabels (Center) Xindak SC-03
Interlink Xindak FA-01
Coax interlink Oehlbach NF 113 Digital Set (5.0 m)
Interlink Monster Cable iPod interlink
Netsnoer Lapp Offlex
Netsnoer Pirrelli kabel oxidant free 2x6 6 mm2 Wattgate 320i en shukostekker Gold II

Diverse
Stands Atacama Tannoy Nexus 6

Rob Eric Blank
07-07-2006, 07:55
Een overzicht van de set.
http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/HT%20en%20stereo/_DCS3752thumb.jpg

Natuurlijke een foto van de componenten, zoals de versterker. De SR-14, een beest van een apparaat.
http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/HT%20en%20stereo/_DCS3750thumb.jpg

Een vol audio meubel.
http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/HT%20en%20stereo/_DCS3751thumb.jpg

Zonder afstandbediening kom je ook niet zo ver
http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/HT%20en%20stereo/_DCS3753thumb-1.jpg

De Nintendo Wii, leuk speelgoed
http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/HT%20en%20stereo/_DCS3755thumb.jpg

http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/HT%20en%20stereo/_DCS3756thumb.jpg

http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/HT%20en%20stereo/_DCS5202k.jpg

joostpolletje
07-07-2006, 08:02
Ziet er leuk, gezellig uit. Mooi spul!

Rob Eric Blank
07-07-2006, 08:17
Ziet er leuk, gezellig uit. Mooi spul!Dank je. Je moet toch wat compromissen sluiten aangezien het een woonkamer is, maar ik denk dat ik voor een beperkt budget aardig ben geslaagd.

joostpolletje
07-07-2006, 08:23
Leuk met kleur gewerkt, daar doel ik op de appeltjes groene muur, steekt mooi af op et meubel, je dvdkasten, en je speakers

Rob Eric Blank
07-07-2006, 08:37
Witte DVD planken tegen een witte muur vind ik ook minder geslaagd en die kleuren....Ik wilde eigenlijk Oranje. Maar dat vond mijn vriendin TE fel. Dus werd het groen met een Oranje klok en een oranje bank, de welbekende compromissen. Nu vind ik het groen geweldig staan en het loopt ook door naar de computerkamer (die met een glaswand gescheiden is van de woonkamer). In de computerkaber hebben wij appeltjes groen behang met een motief. Beetje 70's psychedelisch motiefje. Er moet alleen nog ander tappijt in en dat wordt zandkleurig om alles wat lichter in huis te maken.
Een hoorbare upgrade zal dat niet zijn ;-)

Rob Eric Blank
11-07-2006, 10:46
Dit is mijn nieuwe stroomkabel die aan mijn receiver komt hangen. Ik zal er vandaag voor het eerst mee draaien
http://img265.imageshack.us/img265/6766/strkabel026xw.jpg

Albert Kostwinder
11-07-2006, 11:45
Leuke set Rob, ook visueel (hey, appeltjes groen is toevallig erg HOT momenteel hoor!!.)

De bekabeling vind ik persoonlijk hier en daar wat overkill (als dat al zou kunnen) maar ik denk dat je huidige 105 II's van Elac's niet het eeuwige leven hebben?? (je kunt ook zeggen dat je bekabeling voor de volgende upgrade al dik in orde is! 8) )

Elac is trouwens hier niet zo bekend maar ze maken mooie produkten met een zeer goede prijs kwaliteit verhouding!! Mijn broer heeft al een x aantal jaren een paar, model extra large (weet niet zo welk model), en die klinken nog steeds erg goed!! maken een sub bijna overbodig :wink:

Herjan
11-07-2006, 11:51
Ziet er sjiek uit. Ik vind 't altijd mooi om te zien hoe mensen hun set integreren in een woonkamer.

Worden die amps niet veel te heet? Zeker de receiver zal veel warmte aan de bovenkant kwijt willen. Ik heb pas bij mijn zwager een Marantz SR4600 geinstalleerd en die werd na een paar minuten al erg heet.

Verder denk ik net als Albert dat in je huidige samenstelling de kabels te veel van 't goede zijn. Maar ach, de upgraderitus zal vast en zeker wel weer een keer losbarsten!

Rob Eric Blank
11-07-2006, 12:04
@Albert
Ik dacht eerst zelfs dat mijn v.d. Hul Royal jade bekabeling en een losse eindversterker trap voor mijn Elac's teveel van het goede zouden zijn. Totdat ik deze Elac's hoorde op een Marantz Pm-7001 KI (bij mijn dealer), wat toch wel een erg goeie versterkers en ik hoorde een veel beter geluidsbeeld. Mijn speakers waren niet de limiterende factor, maar mijn versterker en dat heb ik gemerkt met mijn mono blokken (mijn beste upgrade). Die Xindak bekabeling maakte het geheel af. Ze klinken een klasse hoger dan v.d. Hul, terwijl prijstechnisch het verschil niet eens zo heel denderend is.
Mijn Elac's presteren veel beter dan ik verwacht had en zijn budget vriendelijk. Ik denk nog aan een Elac FS 208.2 en dan zijn mijn kabels iig dik in orde. Elac's combineren niet altijd even makkelijk, deze hebben de neiging nogal kil te klinken en warme receiver en kabels maken het een zeer fijne combo.

@Herjan
Ja mijn receiver wordt erg warm, maar sinds de monoblokken de versterking van de voorkanalen opzich nemen een stuk minder. Bij 65 graden zou deze vanzelf uitmoeten gaan, maar ook met het warme weer draaid mijn receiver vrolijk door.

Maar tveel van het goede betreft kabels, alleen mijn speaker kabels of ook de interlinks? Goed voorbereid de toekomst in en liever een erg goeie (of te goeie) kabel dan een slechte.
Mijn Elac's preseteren nu wel beter met de Xindak en die waren toch niet zo heel duur als ik die vergelijk met de v.d. Hul royal Jade die voorheen aan deze speakers hing.

Seth__Gekko
11-07-2006, 12:36
Netjes hoor Rob! Mooie aanwinst die speaker en power cables!

Rob Eric Blank
11-07-2006, 17:25
De kabel is nu aangesloten en speelt, terwijl ik tik.
http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/DSC_1089thumb.jpg
Naast de lapp in de stekkerdoos die ook Lapp kabel heeft!

http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/DSC_1080thumb.jpg

Herjan
11-07-2006, 17:37
En dan komt de grote vraag: hoor je verschil en zo ja, in hoeverre is dat psychisch of werkelijk? En is de verhouding vooruitgang/prijs goed genoeg?

Rob Eric Blank
11-07-2006, 17:52
Ik denk dat verbeteringen vooral toe te schrijven zijn aan psycho akoustische effecten.
Iets meer rust maar het verschil is niet schrikbarend, alleen de kabel ziet er ONWIJS gaaf uit. Deze is dikker dan mijn wijsvinger en de afwerking is TOP!

slindenau
11-07-2006, 17:54
Maar je sluit zon kabel dus aan op een normale stekkerdoos, dag (eventuele) voordelen :)?

Rob Eric Blank
11-07-2006, 17:57
Maar je sluit zon kabel dus aan op een normale stekkerdoos, dag (eventuele) voordelen :)?Het mooiste zou zijn als je een apparte groep aanlegt voor HiFi en dit met afgeschermde kabel doet.
Maar een deel van storing kan komen door magnetische velden waaraan stroomkabels bloot staan en die ze veroorzaken, deze zijn afgeschermd en hebben hier geen last van.
Ach de looks zijn ook wel erg VET 8)

Evil Hobbit
11-07-2006, 18:09
Mooie set, maar dat 4x3 tv'tje moet dan ook maar gelijk een upgrade krijgen ey :wink: :lol:

Rob Eric Blank
11-07-2006, 18:13
Mooie set, maar dat 4x3 tv'tje moet dan ook maar gelijk een upgrade krijgen ey :wink: :lol:Haha, dat zegt iedereen. Maar mijn voorkeur ligt bij audio. Ik besteed liever 1200 euro aan audio dan aan een nieuwe LCD, maar uiteindelijk komt die er wel.
Ik heb een BB gehad, helaas overleden en mijn zwager had deze over (dat wijgerde ik dus niet).

Albert Kostwinder
11-07-2006, 18:16
Maar je sluit zon kabel dus aan op een normale stekkerdoos, dag (eventuele) voordelen :)?Het mooiste zou zijn als je een apparte groep aanlegt voor HiFi en dit met afgeschermde kabel doet.
Maar een deel van storing kan komen door magnetische velden waaraan stroomkabels bloot staan en die ze veroorzaken, deze zijn afgeschermd en hebben hier geen last van.
Ach de looks zijn ook wel erg VET 8)

Ikzelf heb al mijn componenten met belden kabel en Siltech stekers in een kemp stekerdoos zitten. Verschil is er zeker, vooral het hoog is natuurlijker geworden met een prachtig laag. Dat kreeg ik pas na twee weken inspelen en nadat ik de hoofd steker omdraaide! Een aparte groep neem ik niet, vind het wel mooi zo. Tja, helpt het? jazeker. Veel.. hmmnn dat niet. Het bekende puntje is het op de i. en dat voor vele honderden euri's. Tja ht kost een paar centen.... Maar ja, zeg nou zelf, het staat zo ontzettend lullig die standaard kabeltjes.... :wink:

Rob Eric Blank
11-07-2006, 18:21
Maar ja, zeg nou zelf, het staat zo ontzettend lullig die standaard kabeltjes.... :wink:Dat zowieso!! :wink: 8)

Seth__Gekko
11-07-2006, 19:43
Hehehe leuk die dikkertjes in de muur. Niet al te onzichtbaar afwerken hè Rob.

Rob Eric Blank
12-07-2006, 07:29
Hehehe leuk die dikkertjes in de muur. Niet al te onzichtbaar afwerken hè Rob.Naast mijn tv staat mijn stekkerblok, waar mijn Lapp en deze Pirelli kabel gebroederlijk naast elkaar staan. Dus wel een beetje in het zicht. Dat is mijn speaker kabel ook, die snake skins maken het toch wel helemaal af en het aankijken waard!

Mijn vader was zondag even langsgekomen en vroeg zich af wat voor kabels dat waren. Mijn vader heeft v.d. Hul, maar vond de Xindak wel ERG mooi.

Rob Eric Blank
12-07-2006, 14:23
En is de verhouding vooruitgang/prijs goed genoeg?Objectief gezien had ik mijn geld beter kunnen steken in andere speakerkabels (die zijn nu al top) of nog beter in andere speakers.
Het oog wil ook wat en daarom zijn dit fijne kabels en ik wilde het ook eens proberen met andere powercables.
Een v.d. Hul mainstream vond ik ook even te duur voor een experimentje als deze. :wink:

Albert Kostwinder
12-07-2006, 14:54
Mooie set, maar dat 4x3 tv'tje moet dan ook maar gelijk een upgrade krijgen ey :wink: :lol:Haha, dat zegt iedereen. Maar mijn voorkeur ligt bij audio. Ik besteed liever 1200 euro aan audio dan aan een nieuwe LCD, maar uiteindelijk komt die er wel.
Ik heb een BB gehad, helaas overleden en mijn zwager had deze over (dat wijgerde ik dus niet).

Ik heb straks wel een leuke projector voor een mooi prijsje te koop. Wil je nooit meer anders..... :wink:

Johan van den D.
12-07-2006, 19:01
Erg mooie foto,s...........

Rob Eric Blank
13-07-2006, 08:43
Ik heb straks wel een leuke projector voor een mooi prijsje te koop. Wil je nooit meer anders..... :wink:Een Barco?
Het zit er waarschijnlijk nu even niet in.......
Dat upgrade virus is redelijk hardnekking en ik porbeer deze toch een beetje buiten de deur te houden. Ik wil al nieuwe front speakers en mijn budget is eigenlijk nu even op.... :x :cry:

Albert Kostwinder
13-07-2006, 09:33
Ik heb straks wel een leuke projector voor een mooi prijsje te koop. Wil je nooit meer anders..... :wink:Een Barco?
Het zit er waarschijnlijk nu even niet in.......
Dat upgrade virus is redelijk hardnekking en ik porbeer deze toch een beetje buiten de deur te houden. Ik wil al nieuwe front speakers en mijn budget is eigenlijk nu even op.... :x :cry:

Nope, geen Barco. "Slechts" een screenplay 5700, projector van het jaar 2004 met hd input enz. met originele beugel, isf calibrated en filtered, 15 meter componentenkabel en 2 meter breed handmatig beamax scherm. Komt binnenkort te koop voor gewoon een mooie prijs. Jaja, wederom upgrade virus... :wink:

Seth__Gekko
13-07-2006, 10:54
Ik heb straks wel een leuke projector voor een mooi prijsje te koop. Wil je nooit meer anders..... :wink:Een Barco?
Het zit er waarschijnlijk nu even niet in.......
Dat upgrade virus is redelijk hardnekking en ik porbeer deze toch een beetje buiten de deur te houden. Ik wil al nieuwe front speakers en mijn budget is eigenlijk nu even op.... :x :cry:

Nope, geen Barco. "Slechts" een screenplay 5700, projector van het jaar 2004 met hd input enz. met originele beugel, isf calibrated en filtered, 15 meter componentenkabel en 2 meter breed handmatig beamax scherm. Komt binnenkort te koop voor gewoon een mooie prijs. Jaja, wederom upgrade virus... :wink:Woah, dit klink echt als een heel mooi setje, jammer dat we nog zo lang op de 13e maand moeten wachten :roll:

Herjan
13-07-2006, 13:24
...voor gewoon een mooie prijs
Helaas blijft dat subjectief. Maar als je denkt dat die prijs ook door mij mooi gevonden wordt, mag je me PM-en! ;)

Rob Eric Blank
13-07-2006, 13:26
...voor gewoon een mooie prijs
Helaas blijft dat subjectief. Maar als je denkt dat die prijs ook door mij mooi gevonden wordt, mag je me PM-en! ;)Mij mogelijk ook wel ;-)

Rob Eric Blank
13-07-2006, 13:28
Oja toch weer een kleine upgrade geregeld, er komt een single wire Xindak SC-03 voor mijn center speaker.

Seth__Gekko
13-07-2006, 13:36
Oja toch weer een kleine upgrade geregeld, er komt een single wire Xindak SC-03 voor mijn center speaker.Zeker niet via de afelaste powerbuy... :evil:

Rob Eric Blank
13-07-2006, 13:45
Nie via Hifi4you, de Nederlandse importeur van Xindak.

Albert Kostwinder
13-07-2006, 14:26
@Rob en Henkjan

ff een pm'tje :wink:

Seth__Gekko
13-07-2006, 15:12
@Rob en Henkjan

ff een pm'tje :wink:Ik ook! :P
P.s. hij heet Herjan :wink:

Albert Kostwinder
13-07-2006, 15:37
:shock:

De kapotte airco gaat zijn tol al eisen zie ik..... :roll:

Ps: Sorry Henkjan,,,, eeh HERJAN! :wink:

Herjan
13-07-2006, 16:41
:shock:

De kapotte airco gaat zijn tol al eisen zie ik..... :roll:

Ps: Sorry Henkjan,,,, eeh HERJAN! :wink:
Nu je m'n naam goed hebt, heb ik zeker interesse. Moet alleen m'n vriendin nog ompraten. Is het mogelijk om de projector bij jou thuis nog werkend te zien? (of zullen we dit via PM afhandelen?)

Albert Kostwinder
14-07-2006, 11:03
:shock:

De kapotte airco gaat zijn tol al eisen zie ik..... :roll:

Ps: Sorry Henkjan,,,, eeh HERJAN! :wink:
Nu je m'n naam goed hebt, heb ik zeker interesse. Moet alleen m'n vriendin nog ompraten. Is het mogelijk om de projector bij jou thuis nog werkend te zien? (of zullen we dit via PM afhandelen?)

U heeft PM. :wink:

Rob Eric Blank
16-07-2006, 13:40
Veel mensen waren nieuwsgierig over mijn bevindingen met de nieuwe powercable.
Nou er is enig verschil merkbaar, maar alleen als ik film kijk en alleen de surrounds klinken beter. Er is iets meer detaillering en het geluid komt dan eindelijk ook eens los van de speaker. Op stereo gebied hoor ik gene verschil, maar dan wordt de SR-7000 alleen als voorversterker gebruikt. Maar tijdens de receiver en decodeer functie hoor ik wel enig verschil en een verbetering.

Rob Eric Blank
27-07-2006, 08:18
Nou mijn kabel voor mijn center is binnen, daar eerst wat foto's van maken, kan men eindelijk die Xindak kabel eens goed bekijken. En dan inspelen.....ohh en dat duurt lang bij Xindak. En een center speelt al zo moeilijk in.....
Ik mag voor de rest niet zeuren.

Johan van den D.
27-07-2006, 08:29
N En dan inspelen.....ohh en dat duurt lang bij Xindak. En een center speelt al zo moeilijk in.....Tijdelijk op een andere speaker aansluiten en dan paar dagen stereo laten draaien.

Rob Eric Blank
27-07-2006, 08:32
Of 5 channel stereo.....excuses voor deze scheldwoorden ;-)

Seth__Gekko
27-07-2006, 09:04
Of 5 channel stereo.....excuses voor deze scheldwoorden ;-)Multichannel stereo inderdaad even aanzetten!

Albert Kostwinder
27-07-2006, 09:15
Hmmm, gewoon filmpje kijken, muziek dvd luisteren, filmpje kijken, nog een en nog een.

Komt vanzelf wel goed hoor.... 8)

Seth__Gekko
27-07-2006, 09:18
Rob is aan het "werk", kan mooi de center inspelen!

Rob Eric Blank
27-07-2006, 09:24
Hmmm, gewoon filmpje kijken, muziek dvd luisteren, filmpje kijken, nog een en nog een.

Komt vanzelf wel goed hoor.... 8)Die Xindak's duren altijd wel even....een uurtje of 60 minimaal (ik denk zelfs meer).

Albert Kostwinder
27-07-2006, 09:29
Hmmm, gewoon filmpje kijken, muziek dvd luisteren, filmpje kijken, nog een en nog een.

Komt vanzelf wel goed hoor.... 8)Die Xindak's duren altijd wel even....een uurtje of 60 minimaal (ik denk zelfs meer).

Weet het, heb zelf Xindak op mijn Sonus Fabers 8)

Beejte ht'r zit zo op 60 uurtjes hoor.... :twisted:

Rob Eric Blank
27-07-2006, 09:34
Hmmm, gewoon filmpje kijken, muziek dvd luisteren, filmpje kijken, nog een en nog een.

Komt vanzelf wel goed hoor.... 8)Die Xindak's duren altijd wel even....een uurtje of 60 minimaal (ik denk zelfs meer).

Weet het, heb zelf Xindak op mijn Sonus Fabers 8) Dus daar klinken ze ook lekker op? ICM Arcam? Wel goed dat de kabels goed zijn op mijn droom speakers....


Beejte ht'r zit zo op 60 uurtjes hoor.... :twisted:Deze temperaturen temperen mij wat in het kijken en draaien van mijn HT.
Of mn hele HT het balkon op slepen....;-), mee naar het strand..
Ik heb de komende dagen erg weinig tijd, veel erg leuke dingen in de planning.

Seth__Gekko
27-07-2006, 10:00
Heerlijk man een filmpje kijken nu, schuifpui open en iets het volume aanpassen, da's wel weer een voordeel als je niet hoeft te verduisteren, alleen jammer dat er iets van het LFE kanaal verloren gaat, daar de sub vlak bij de open schuifpui staat.

Rob Eric Blank
27-07-2006, 10:10
Heerlijk man een filmpje kijken nu, schuifpui open en iets het volume aanpassen, da's wel weer een voordeel als je niet hoeft te verduisteren, alleen jammer dat er iets van het LFE kanaal verloren gaat, daar de sub vlak bij de open schuifpui staat.Nu na het wk kijk ik wel meer films, maandag Terminator gekeken. Maar ik kom niet op 2 a 3 films in de week.
Vanavond naar de Parade, even cultuur snuive. Vrijdag tennissen en daarna biertje drinken in de stad, zaterdag verjaardag evenals zondag. Kom je weinig aan film kijken toe en overdag nog even het water opzoeken.

Seth__Gekko
27-07-2006, 10:16
..maandag Terminator gekeken...Kijk je moet dat dan ook gelijk die hard een Terminator 1-2-3 marathon houden!

Rob Eric Blank
27-07-2006, 10:17
..maandag Terminator gekeken...Kijk je moet dat dan ook gelijk die hard een Terminator 123 marathon houden!3 heb ik niet eens en twee had ik laatst al eens gezien.

Seth__Gekko
27-07-2006, 10:18
..maandag Terminator gekeken...Kijk je moet dat dan ook gelijk die hard een Terminator 123 marathon houden!3 heb ik niet eens en twee had ik laatst al eens gezien.3 moet je zeker een keer kijken, haalt het niet met 1 of 2, maar wel een heel vette geluidstrack, en terminatrix!!

Rob Eric Blank
27-07-2006, 16:05
Zo mijn kabel is opgehaald en zat in een betere doos dan die de stereo kabels. Nu staat de kabel te spelen, even Depeche Mode erin. Relax DVD-tje.

De Doos
http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/HT%20en%20stereo/DSC_1516thumb.jpg

De kabel
http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/HT%20en%20stereo/DSC_1517thumb.jpg

http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/HT%20en%20stereo/DSC_1518thumb.jpg

Best mooie verpakking voor een kabel van dit budget. En nu weer lekker spelen.

Seth__Gekko
27-07-2006, 19:17
Flink genieten nu maar hè Rob!

Rob Eric Blank
28-07-2006, 08:20
Flink genieten nu maar hè Rob!Lekker laten inspelen!

Rob Eric Blank
10-08-2006, 07:37
De kabel is nu redelijk ingespeeld en gister voor het eerst sinds tijden U2 Go Home weer eens opgezet.
Normaal hoorde ik wel goed de muziek eruit (ook met v.d. Hul Royal Jade), alleen was alles wat vlak. Nu ik met de Xindak draai (kan ook wel een beetje door het Powercord komen) hoor ik echt een volledige 3d stage. Mijn voorkanalen werken goed samen en hoor nu echt een eenheid met enorm veel details die voorheen onhoorbaar waren.

Rob Eric Blank
15-08-2006, 12:27
Even deze kabels besteld. Deze komen tussen mijn receiver en mono blokken.
http://www.akkelisaudio.com/cables/ac-01big.jpg

Alexander D
15-08-2006, 12:44
Met Nakamichi pluggen? :?

Wat voor kabel is het, ziet er uit als Xindak AC-1.

Herjan
15-08-2006, 13:00
Dat zijn inderdaad andere pluggen dan die ik heb aan mijn AC-03. Maar deze foto komt gewoon van internet, dus...

Rob Eric Blank
15-08-2006, 13:10
Dat zijn inderdaad andere pluggen dan die ik heb aan mijn AC-03. Maar deze foto komt gewoon van internet, dus...Waar had je die AC-03 gekocht? Ik ben nl. opzoek naar nog meer Xindak interlinks en dan gaan de v.d. Hul de deur uit!

Herjan
15-08-2006, 13:29
Dat zijn inderdaad andere pluggen dan die ik heb aan mijn AC-03. Maar deze foto komt gewoon van internet, dus...Waar had je die AC-03 gekocht? Ik ben nl. opzoek naar nog meer Xindak interlinks en dan gaan de v.d. Hul de deur uit!
Tweedehands via HTForum.nl. Daar is nu trouwens een powerbuy gaande via dat forum bij Hifisupply.nl. Daar verkopen ze ook Xindak. Kun je dus mooi met 17,5% korting kopen!

Rob Eric Blank
15-08-2006, 13:41
Dat zijn inderdaad andere pluggen dan die ik heb aan mijn AC-03. Maar deze foto komt gewoon van internet, dus...Waar had je die AC-03 gekocht? Ik ben nl. opzoek naar nog meer Xindak interlinks en dan gaan de v.d. Hul de deur uit!
Tweedehands via HTForum.nl. Daar is nu trouwens een powerbuy gaande via dat forum bij Hifisupply.nl. Daar verkopen ze ook Xindak. Kun je dus mooi met 17,5% korting kopen! Ik kan het ook direct bij de importeur betrekken ;-). Scheelt ook weer geld!

Herjan
15-08-2006, 13:48
Dat zijn inderdaad andere pluggen dan die ik heb aan mijn AC-03. Maar deze foto komt gewoon van internet, dus...Waar had je die AC-03 gekocht? Ik ben nl. opzoek naar nog meer Xindak interlinks en dan gaan de v.d. Hul de deur uit!
Tweedehands via HTForum.nl. Daar is nu trouwens een powerbuy gaande via dat forum bij Hifisupply.nl. Daar verkopen ze ook Xindak. Kun je dus mooi met 17,5% korting kopen! Ik kan het ook direct bij de importeur betrekken ;-). Scheelt ook weer geld!
Vraag 't dan niet! ;)

Wat zijn de prijzen voor interlinks en speakerkabels bij de importeur?

Rob Eric Blank
15-08-2006, 13:53
Nee ik vroeg het, misschien is het in het buitenland goedkoper.
De Xindak AC-01 (demo model) kost 27 euro inclusief verzenden ;-)
Speakerkabel is vergelijkbaar (gaan natuurlijk niet in het vaarwater van de dealer zitten), ik heb ook redelijk wat moeten mailen....... Ik wacht even wat een AC-03 zal gaan kosten, anders kan ik terecht bij de Powerbuy.

En dan even kijken wat voor Xindak kabels we nu weer kunnen gaan aansluiten ;-).....misschien de digitale interlink. En dan even heel diep in de buidel voor mijn rears, maar misschien kan ik Xindak SC-03 via de importeur van de rol krijgen. Afgemonteerd gaat het een lieve duit van 300 euro kosten...SLIK SLIK

Seth__Gekko
15-08-2006, 21:27
Die speakerkabel niet goedkoop via hifisupply te krijgen nu met die powerbuy?

Rob Eric Blank
16-08-2006, 08:00
Die speakerkabel niet goedkoop via hifisupply te krijgen nu met die powerbuy?Waarschijnlijk niet custom made

Ik heb weer contact gehad met de HiFi4you en ik ga diverse interlinks proberen. AC05, AC01, AC03 en FA1. Deze ga ik dus allemaal proberen en kijken wat het fijnste klinkt.

Seth__Gekko
16-08-2006, 08:05
Die speakerkabel niet goedkoop via hifisupply te krijgen nu met die powerbuy?Waarschijnlijk niet custom made

Ik heb weer contact gehad met de HiFi4you en ik ga diverse interlinks proberen. AC05, AC01, AC03 en FA1. Deze ga ik dus allemaal proberen en kijken wat het fijnste klinkt.Zozo, mag je die allemaal uitproberen :D mooie service~!

Rob Eric Blank
16-08-2006, 08:13
Idd hele goeie service!
Dus ga even fijn wat luisteren en dan beslissen.

Rob Eric Blank
06-09-2006, 09:19
Inmiddels 1 set v.d. Hul D300 MkIII verkocht. Daar komt iig 1 Xindak FA-01 voor terug. Deze geeft veel meer detail en zorgt dat de zand op de voorgrond komt.
Misschien komt er nog een FA-01, maar twijfel nog tussen een FA-01 en AC-03.

Rob Eric Blank
26-09-2006, 07:30
Nog even de interlinks die ik heb spelen.
http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/HT%20en%20stereo/XindakCables.jpg

Gister druk aan het schuiven geweest met mijn speakers, voor een betere weergave. Iets meer ingedraaid en naar voren geschoven (weer 10cm gewonnen en mijn vriendin heeft niets door), dit heeft wel resulteerd in een betere stage.
Voor meer tips kun je misschien dit artikel lezen, heeft mij wel weer gebholpen en de weergave verbeterd. Is allemaal een stuk goedkoper dan andere kabels en componenten en je kunt er redelijk wat winst uit halen.
http://hifi.nl/allesover.php?id=1831

Rob Eric Blank
28-09-2006, 08:40
Gister weer eens goed geluisterd en ik merk dat met mijn vernieuwde opstelling de sweetspot minder kritiek is.
Een enorm voordeel, voorheen was er 1 plekje op de bank waar je goed kon luisteren en nu kun je eigenlijk op de gehele bank van een goeie stereo weergave genieten. Ik ben dus blij met het geschuif!

R Klemkerk
28-09-2006, 09:18
Gister weer eens goed geluisterd en ik merk dat met mijn vernieuwde opstelling de sweetspot minder kritiek is.
Een enorm voordeel, voorheen was er 1 plekje op de bank waar je goed kon luisteren en nu kun je eigenlijk op de gehele bank van een goeie stereo weergave genieten. Ik ben dus blij met het geschuif!

Dat is erg goed om te horen!! :)

Ik heb er laatst ook aan zitten te denken om mijn set om te draaien!, maar dan krijg ik weer andere problemen erbij die ik niet kan oplossen, dus er is voor mij geen andere mogelijkheid helaas!

Rob Eric Blank
28-09-2006, 09:31
Gister weer eens goed geluisterd en ik merk dat met mijn vernieuwde opstelling de sweetspot minder kritiek is.
Een enorm voordeel, voorheen was er 1 plekje op de bank waar je goed kon luisteren en nu kun je eigenlijk op de gehele bank van een goeie stereo weergave genieten. Ik ben dus blij met het geschuif!

Dat is erg goed om te horen!! :)

Ik heb er laatst ook aan zitten te denken om mijn set om te draaien!, maar dan krijg ik weer andere problemen erbij die ik niet kan oplossen, dus er is voor mij geen andere mogelijkheid helaas!Mijn set is niet geheel omgedraaid, maar wel meer ruimte vanaf de muur en verder ingedraaid.
Baat het niet schaad het niet, maar het was een hele verbetering. Een grotere sweet spot, zonder geld te kosten :wink: Dat zijn leuke dingen!

Rob Eric Blank
28-09-2006, 09:32
Gister weer eens goed geluisterd en ik merk dat met mijn vernieuwde opstelling de sweetspot minder kritiek is.
Een enorm voordeel, voorheen was er 1 plekje op de bank waar je goed kon luisteren en nu kun je eigenlijk op de gehele bank van een goeie stereo weergave genieten. Ik ben dus blij met het geschuif!

Dat is erg goed om te horen!! :)

Ik heb er laatst ook aan zitten te denken om mijn set om te draaien!, maar dan krijg ik weer andere problemen erbij die ik niet kan oplossen, dus er is voor mij geen andere mogelijkheid helaas!Mijn set is niet geheel omgedraaid, maar wel meer ruimte vanaf de muur en verder ingedraaid.
Baat het niet schaad het niet, maar het was een hele verbetering. Een grotere sweet spot, zonder geld te kosten :wink: Dat zijn leuke dingen!

R Klemkerk
28-09-2006, 09:42
Gister weer eens goed geluisterd en ik merk dat met mijn vernieuwde opstelling de sweetspot minder kritiek is.
Een enorm voordeel, voorheen was er 1 plekje op de bank waar je goed kon luisteren en nu kun je eigenlijk op de gehele bank van een goeie stereo weergave genieten. Ik ben dus blij met het geschuif!

Dat is erg goed om te horen!! :)

Ik heb er laatst ook aan zitten te denken om mijn set om te draaien!, maar dan krijg ik weer andere problemen erbij die ik niet kan oplossen, dus er is voor mij geen andere mogelijkheid helaas!Mijn set is niet geheel omgedraaid, maar wel meer ruimte vanaf de muur en verder ingedraaid.
Baat het niet schaad het niet, maar het was een hele verbetering. Een grotere sweet spot, zonder geld te kosten :wink: Dat zijn leuke dingen!

Inderdaad! Dat is ideaal!

Ik zou mijn set het liefst links neerzetten waar mijn bed nu staat, maar dan zit ik met het probleem, waar laat ik mijn bed :lol:

Rob Eric Blank
28-09-2006, 10:03
Inderdaad! Dat is ideaal!

Ik zou mijn set het liefst links neerzetten waar mijn bed nu staat, maar dan zit ik met het probleem, waar laat ik mijn bed :lol:Gewoon een matrasje op de grond ;-)

Seth__Gekko
28-09-2006, 10:45
Nood breekt wetten!

Johan van den D.
28-09-2006, 16:21
Je moet er inderdaad wat voor over hebben hoor...

Sicco
01-10-2006, 21:17
hmm, dat sweetspot verhaal komt me bekend voor... toch ook maar weer eens gaan draaien met mijn speakers. wat is over het algemeen beter: meer naar binnen, of meer naar buiten? (vraag zonder het artikel gelezen te hebben, dus misschien staat mijn antwoord daar wel gewoon in...)

Johan van den D.
01-10-2006, 21:31
Dat is heel verschillend Sicco, het verschil per speaker en per ruimte.

Rob Eric Blank
02-10-2006, 08:14
Doorgaans wordt er gezegd dat iets meer naar binnen wel een verbetering zou kunnen geven, maar hangt erg af van het merk.
Dus gewoon lekker schuiven en nog meer schuiven, totdat jij de boel het fijnst vind klinken.

Seth__Gekko
02-10-2006, 21:02
Bij mij ook een stukje indraaien was het best!

Ago
02-10-2006, 21:05
hmm, dat sweetspot verhaal komt me bekend voor... toch ook maar weer eens gaan draaien. wat is over het algemeen beter: meer naar binnen, of meer naar buiten?
Sicco Sicco, moet dat nou? Er lezen kleine kinderen mee hoor :lol:

Sicco
03-10-2006, 15:44
Hahahahaha, a dirty mind is a joy forever he Ago ;)

Seth__Gekko
03-10-2006, 16:10
Stelletje pervs... lekker naar binnen draaien :-)

Johan van den D.
07-10-2006, 08:19
Doorgaans wordt er gezegd dat iets meer naar binnen wel een verbetering zou kunnen geven, maar hangt erg af van het merk.
Dus gewoon lekker schuiven en nog meer schuiven, totdat jij de boel het fijnst vind klinken.Is inderdaad een kwestie van proberen maar soms wil extreem naar binnen draaien ook wel eens een heel goed resultaat geven.

Alexander D
07-10-2006, 09:43
Doorgaans wordt er gezegd dat iets meer naar binnen wel een verbetering zou kunnen geven, maar hangt erg af van het merk.
Dus gewoon lekker schuiven en nog meer schuiven, totdat jij de boel het fijnst vind klinken.Is inderdaad een kwestie van proberen maar soms wil extreem naar binnen draaien ook wel eens een heel goed resultaat geven.

Dat kan bijvoorbeeld zo zijn als je speakers relatief ver uit elkaar staan terwijl je er redelijk dicht bij zit. :wink:

Johan van den D.
07-10-2006, 10:31
Ja maar ook in een normale situatie, je draai de speakers dan in feite "voorbij" de luisterplek.

Alexander D
07-10-2006, 11:05
Ja maar ook in een normale situatie, je draai de speakers dan in feite "voorbij" de luisterplek.

Het kan natuurlijk altijd maar als je relatief ver van je speakers af zit (in een langwerpige ruimte) zal het minder snel nodig zijn dan in een brede en korte ruimte. :wink:

Rob Eric Blank
08-10-2006, 16:06
Ja maar ook in een normale situatie, je draai de speakers dan in feite "voorbij" de luisterplek.Je bedoeld voor je luisterplek. Dat daar het geluid gefocussed wordt.

Alexander D
08-10-2006, 17:35
Ja maar ook in een normale situatie, je draai de speakers dan in feite "voorbij" de luisterplek.Je bedoeld voor je luisterplek. Dat daar het geluid gefocussed wordt.

yep.

Johan van den D.
08-10-2006, 18:28
Ja maar ook in een normale situatie, je draai de speakers dan in feite "voorbij" de luisterplek.Je bedoeld voor je luisterplek. Dat daar het geluid gefocussed wordt.Ja, dat het middenpunt eigenlijk iets voor je ligt.

Rob Eric Blank
09-10-2006, 09:25
Ja maar ook in een normale situatie, je draai de speakers dan in feite "voorbij" de luisterplek.Je bedoeld voor je luisterplek. Dat daar het geluid gefocussed wordt.Ja, dat het middenpunt eigenlijk iets voor je ligt.Voor veel speakers is dat een juiste indraaiing.

Alexander D
09-10-2006, 09:29
Ja maar ook in een normale situatie, je draai de speakers dan in feite "voorbij" de luisterplek.Je bedoeld voor je luisterplek. Dat daar het geluid gefocussed wordt.Ja, dat het middenpunt eigenlijk iets voor je ligt.Voor veel speakers is dat een juiste indraaiing.

Waarom?

Dat ben ik namelijk totaal niet met je eens.

Dat heeft veel meer te maken met de plaatsing van je speakers, je luisterpositie en de luisterruimte.

Rob Eric Blank
09-10-2006, 10:09
Opzich is dat waar, maar in veel gevallen klinkt het bij de meeste mensen beter. Je krijgt een coherenter geluidsbeeld.
Veel van effecten van negatieve kamer akoustiek kun je zo verminderen, je heb minder last van de reflecties die het geluidsbeeld beïnvloeden. Het beste kun je dmv. trail and error kijken welke mate van indraaiïng het best geschikt is voor de set.

hstadman
09-10-2006, 10:38
Maar je sluit zon kabel dus aan op een normale stekkerdoos, dag (eventuele) voordelen :)?Het mooiste zou zijn als je een apparte groep aanlegt voor HiFi en dit met afgeschermde kabel doet.
Maar een deel van storing kan komen door magnetische velden waaraan stroomkabels bloot staan en die ze veroorzaken, deze zijn afgeschermd en hebben hier geen last van.
Ach de looks zijn ook wel erg VET 8)

Ikzelf heb al mijn componenten met belden kabel en Siltech stekers in een kemp stekerdoos zitten. Verschil is er zeker, vooral het hoog is natuurlijker geworden met een prachtig laag. Dat kreeg ik pas na twee weken inspelen en nadat ik de hoofd steker omdraaide! Een aparte groep neem ik niet, vind het wel mooi zo. Tja, helpt het? jazeker. Veel.. hmmnn dat niet. Het bekende puntje is het op de i. en dat voor vele honderden euri's. Tja ht kost een paar centen.... Maar ja, zeg nou zelf, het staat zo ontzettend lullig die standaard kabeltjes.... :wink:

Ik heb nog nooit iets om de looks gekocht, albert. Tenminste niet op audio-gebiedt. :wink: :lol:

hstadman
09-10-2006, 10:39
Hahahahaha, a dirty mind is a joy forever he Ago ;)

Better a dirty mind then no own mind at all. :wink:

Rob Eric Blank
09-10-2006, 10:59
Maar je sluit zon kabel dus aan op een normale stekkerdoos, dag (eventuele) voordelen :)?Het mooiste zou zijn als je een apparte groep aanlegt voor HiFi en dit met afgeschermde kabel doet.
Maar een deel van storing kan komen door magnetische velden waaraan stroomkabels bloot staan en die ze veroorzaken, deze zijn afgeschermd en hebben hier geen last van.
Ach de looks zijn ook wel erg VET 8)

Ikzelf heb al mijn componenten met belden kabel en Siltech stekers in een kemp stekerdoos zitten. Verschil is er zeker, vooral het hoog is natuurlijker geworden met een prachtig laag. Dat kreeg ik pas na twee weken inspelen en nadat ik de hoofd steker omdraaide! Een aparte groep neem ik niet, vind het wel mooi zo. Tja, helpt het? jazeker. Veel.. hmmnn dat niet. Het bekende puntje is het op de i. en dat voor vele honderden euri's. Tja ht kost een paar centen.... Maar ja, zeg nou zelf, het staat zo ontzettend lullig die standaard kabeltjes.... :wink:

Ik heb nog nooit iets om de looks gekocht, albert. Tenminste niet op audio-gebiedt. :wink: :lol:Niet speciaal voor gekocht, maar het zijn soms wel leuke bij effecten van aankopen.

Chiau T.
09-10-2006, 14:16
Rob, jij als fervente Xindak gebruiker, heb je eigenlijk wel eens luidspreker kabels van de FS serie (FS-2 of FS-3) geluisterd/gebruikt? Ben best wel benieuwd of deze kabels goed zijn...

Rob Eric Blank
09-10-2006, 14:47
Rob, jij als fervente Xindak gebruiker, heb je eigenlijk wel eens luidspreker kabels van de FS serie (FS-2 of FS-3) geluisterd/gebruikt? Ben best wel benieuwd of deze kabels goed zijn...Nee ik heb geen FS eraan gehad. Zouden budget technisch ook erg slecht matchen met mijn speakers. Hang ik er bijna duurdere kabels aan dan mijn speakers kosten. Nouja 2 setjes interlinks die 200 euro gaan kosten komen ook al in de buurt......

Maar helaas geen ervaring mee, alleen met de SC-03 (op luidspreker kabel gebied). Misschien als ik andere speakers aan ga schaffen.....

Johan van den D.
09-10-2006, 16:08
Rob, jij als fervente Xindak gebruiker, heb je eigenlijk wel eens luidspreker kabels van de FS serie (FS-2 of FS-3) geluisterd/gebruikt? Ben best wel benieuwd of deze kabels goed zijn...IK maak gebruik van de FS3 en opzich zijn het goede kabels.
Wel heb ik gemerkt dat juist de versterking erg belangrijk is bij deze kabel.
Met mijn Arcam A75 waren ze opzich goed maar wilde ik ze op redelijk korte termijn upgraden voor wat anders.
Echter na de aankoop van de Arcam A85 was dat gevoel in één klap weg en naar mijn idee kun je hieruit opmaken dat de combinatie versterker kabel een behoorlijk invloed op elkaar hebben.
Opzich mag je best komen luisteren maar ik denk niet dat je dan een idee van de kabel zelf krijgt omdat je dan naar een geheel andere set zit te luisteren als jezelf gewend bent.

Op termijn zullen ze echter alsnog vervangen gaan worden door waarschijnlijk iets van Nordost, dit omdat ik voor mijn gevoel met de Nordost net wat dichter bij mijn smaak komt maar dat zul een kwestie van uit proberen worden.

Maar opzich is de FS3 gewoon een goede kabel maar moet toch één puntje nog vermelden.
De veel goedkopere Spellbinder kabel is op bepaalde punten beter als de Xindak (naar mijn smaak dan).
De Spellbinder is wat speelser of muziekkaler waarbij de Xindak wat zakelijker overkomt als ik het zo kan omschrijven.

Het is dus maar net wat je zoek.

Rob Eric Blank
23-10-2006, 12:21
Vanwege een wat upgrades ben ik nu mijn set aan het demonteren. Ik heb mijn MA-500 monoblokken verwijderd en wat een invloed op het geluid. Het geluid is nu een stuk killer en ieler dan met mijn monoblokken. Was toch wel een zeer goeie upgrade geweest, maar als het goed is komt er een Marantz PM7001 voor terug.
Ook worden vandaag met een beetje geluk mijn front speakers verkocht, na 1,5 jaar trouwe dienst zal het er voor de speakers bij mij opzitten. En nu druk zoekende naar een andere opstelling. Ik zal mij veel meer richten op stereo en er zal dus een stereo versterker komen met andere speakers. Waarschijnlijk de Elac FS127, Elac FS207.2 of de Dali Ikon 6. Wat betreft afwerking zijn de Elacs veel mooier en mn vriendin heeft die liever in huis, de Dali is stukken minder maar klinkt erg mooi. Beter dan Elac???? Dat ga ik hopelijk binnenkort bepalen als ik alle 3 de speakers zal gaan beluisteren.
Maar eerst mijn Elac 101 II speakers verhuizen van rear naar front. Even wat stappen terug om dan weer een een flinke stap vooruit te kunnen zetten.

Sicco
23-10-2006, 12:36
mooie plannen!
ben benieuwd :)

Rob Eric Blank
23-10-2006, 12:44
mooie plannen!
ben benieuwd :)Ik ook :wink:

Seth__Gekko
23-10-2006, 13:34
Spannend!

Rob Eric Blank
23-10-2006, 15:23
Worden het toch waarschijnlijk deze....
http://www.hifi.nl/gfx/FS127_3_240706.jpg

Jeroen D
23-10-2006, 15:26
Het geluid ken ik niet maar wat zien ze er geweldig mooi uit.
De zwarte vind ik het mooist, maar dat is persoonlijk.

Rob Eric Blank
23-10-2006, 15:29
Het geluid ken ik niet maar wat zien ze er geweldig mooi uit.
De zwarte vind ik het mooist, maar dat is persoonlijk.De zwarte zal hem ook worden of 2 anderen (met iets minder looks) maar we gaan voor een shoot-out!

Seth__Gekko
23-10-2006, 15:32
Mooi, mooi, mooi, mooi!

Jeroen D
23-10-2006, 15:35
Rob, welke speakers zijn dit ? (type bedoel ik)

Seth__Gekko
23-10-2006, 15:36
Rob, welke speakers zijn dit ? (type bedoel ik)


http://www.hifi.nl/gfx/FS127_3_240706.jpg

ik gok de Elac FS127 :wink:

Axel de Mol
23-10-2006, 15:38
Worden het toch waarschijnlijk deze....
http://www.hifi.nl/gfx/FS127_3_240706.jpg

Prachtige speakers, helaas liggen ze net boven het budget voor mijn installatie :(

R Klemkerk
23-10-2006, 15:43
Mooie speakers inderdaad!!

Wat kosten die beestjes (mag ook via pm) ;)

Jeroen D
23-10-2006, 15:44
Rob, welke speakers zijn dit ? (type bedoel ik)


http://www.hifi.nl/gfx/FS127_3_240706.jpg

ik gok de Elac FS127 :wink:

Thanks :)

Axel de Mol
23-10-2006, 15:59
Mooie speakers inderdaad!!

Wat kosten die beestjes (mag ook via pm) ;)

bij Hobo staan ze voor 479 per stuk op de website.

R Klemkerk
23-10-2006, 16:03
Mooie speakers inderdaad!!

Wat kosten die beestjes (mag ook via pm) ;)

bij Hobo staan ze voor 479 per stuk op de website.

Dat valt me niet tegen qua prijs! :) zijn ze veel goedkoper dan die schijtboxjes van mij :lol:

Axel de Mol
23-10-2006, 16:13
verschil moet er zijn ;)

ik ben wel zeer benieuwd naar deze speakers. Lijken me een zeer mooi geluid hebben en daarnaast zien ze er ook nog zeer mooi uit. En voor dat bedrag zullen ze denk ik zeker niet tegenvallen.

Johan van den D.
23-10-2006, 16:37
Dat valt me niet tegen qua prijs! :) zijn ze veel goedkoper dan die schijtboxjes van mij :lol:Tja, had je eerder moeten bedenken..... :twisted:
:wink:

Rob Eric Blank
23-10-2006, 16:52
Haha.....Robert ik vind jouw speakers ook meer dan gewoon mooi.
Ik denk dat het zal gaan tussen deze, de FS127 (winnen wat betreft looks en mn vriendin is er ook verliefd op) en de FS207.2 (mogen ook zo het huis in). De Dali Ikon 6 vind ze wat minder, maar ik zal een afspraak maken om te luisteren. Ik kon vrijdag niet alle 3 de speakers beluisteren, de FS127 is nl. nog ERG nieuw.

R Klemkerk
23-10-2006, 17:18
Dali heeft niet de sound die ik prettig vind.

Tot nu toe heeft Dali me niet kunnen raken. Op de vad stond de nieuwe Helicon speaker met NAD apparatuur. Ik vond het ronduit vreselijk klinken! Te wollig en het geluid kwam totaal niet los. Ook Dali op Cambridge Audio vond ik niet overtuigend klinken.

Dali Ikon 3 op Lyngdorf apparatuur was behoorlijk goed te noemen. Zeker aangezien ik de klank niet zo mooi vind van de Dali speakers. Ik ben nu enorm benieuwd geworden wat de Lyngdorf zal doen op betere speakers :D. Volgens mij kan dit zorgen voor compleet vuurwerk en spectakel :P

R Klemkerk
23-10-2006, 17:20
Dat valt me niet tegen qua prijs! :) zijn ze veel goedkoper dan die schijtboxjes van mij :lol:Tja, had je eerder moeten bedenken..... :twisted:
:wink:

Ze zijn nog altijd in te ruilen ;)

Rob Eric Blank
23-10-2006, 17:30
Ik vond Dali ook altijd RUK, komt omdat ik het altijd met NAD gehoord heb. Laatst voor het eerst op een Marantz en dat gaf wel wat extra.
Alleen denk ik dat ik meer van de Elac sound hou.

Seth__Gekko
23-10-2006, 18:47
@Rob, waarom niet doorsparen en voor SF gaan?

Alexander D
23-10-2006, 19:14
@Rob, waarom niet doorsparen en voor SF gaan?

Die 20 euro verschil zal toch wel te overbruggen zijn? :wink:

R Klemkerk
23-10-2006, 19:15
@Rob, waarom niet doorsparen en voor SF gaan?

Die 20 euro verschil zal toch wel te overbruggen zijn? :wink:

Als je de mooiere teak versie wilt, zul je toch 100 euro meer moeten neerleggen.

en voor dat bedrag heb je nog niet de prachtige standaards ;)

Rob Eric Blank
24-10-2006, 07:31
@Rob, waarom niet doorsparen en voor SF gaan?Omdat ik sinds gister geen front speakers meer heb ;-)

Maar ik wil even uitgebreid luisteren. Bij HiFi Solutions staan de Ikon 6 speakers voor 425 euro/stuk....KOOPJE!

Rob Eric Blank
24-10-2006, 07:32
@Rob, waarom niet doorsparen en voor SF gaan?

Die 20 euro verschil zal toch wel te overbruggen zijn? :wink:Die SF's zijn 20 euro duurder dan welke speakers?

Seth__Gekko
24-10-2006, 07:34
Ik zie je altijd maar kwijlen op de SF plaatjes, dus mij leek dat wel een voor de hand liggende optie, maar zijn die zo duur dan?

Rob Eric Blank
24-10-2006, 07:41
Ik zie je altijd maar kwijlen op de SF plaatjes, dus mij leek dat wel een voor de hand liggende optie, maar zijn die zo duur dan?Geen idee, maar die nieuwe Elacs vind ik ook mooi.
De Dali Ikon eigenlijk weer niet, maarja klinken ook wel goed. Vandaag een apsraak maken waar ik 3 speakers zal gaan beluisteren.
Waar ik echt van ga kwijlen is de SF Amati (gaat budgetair niet lukken), maar is ook ERG kleur afhankelijk. Heb deze wel eens in het zwart grijs gezien en dat leek net as. Zag er niet uit.

Seth__Gekko
24-10-2006, 08:24
De Ikon 6 heb ik ook beluisterd. Zeker lekker, maar ik miste toch iets eraan. Zeker klinkt deze wel lekkerder dan de kleinere broertjes.

Rob Eric Blank
24-10-2006, 08:52
De Ikon 6 heb ik ook beluisterd. Zeker lekker, maar ik miste toch iets eraan. Zeker klinkt deze wel lekkerder dan de kleinere broertjes.Ik weet het nog niet met de Ikon's, ze missen wel wat laag maar die tweeter is wel enorm lekker.
En Elac's blijven ook meer dan gewoon aangenaam.

Johan van den D.
24-10-2006, 09:37
Ik zie je altijd maar kwijlen op de SF plaatjes, dus mij leek dat wel een voor de hand liggende optie, maar zijn die zo duur dan?SF begint bij 975 euro (goedkoopste speaker in goedkoopste kleur) en dan heb je nog geen stands die erbij horen. :wink:

Rob Eric Blank
24-10-2006, 09:50
Ik zie je altijd maar kwijlen op de SF plaatjes, dus mij leek dat wel een voor de hand liggende optie, maar zijn die zo duur dan?SF begint bij 975 euro (goedkoopste speaker in goedkoopste kleur) en dan heb je nog geen stands die erbij horen. :wink:Loopt wel iets op, maar vergelijkbaar met deze Elac's.

Toevallig gebeld met een dealer over de FS127 en die komt bij Hobo pas in week 47. Arghhh. Ik wil toch het verschil beluisteren tussen deze en de FS207.2

Rob Eric Blank
24-10-2006, 10:24
Bij andere dealer komt deze speaker ook dan pas.

Alexander D
24-10-2006, 10:47
Bij andere dealer komt deze speaker ook dan pas.

Dus toch de SF...... :wink:

Rob Eric Blank
24-10-2006, 11:05
Bij andere dealer komt deze speaker ook dan pas.

Dus toch de SF...... :wink:Haha....of de Elac FS207.2
Maar vind het naar om ruim een maand te moeten wachten. Dus ik ga kijken bij diverse dealers voor welke prijs ik een stel FS207.2 zou kunnen regelen.

Axel de Mol
24-10-2006, 13:25
Bij Hobo (http://www.hobo.nl/webwinkel/catalog/product_info.php?products_id=1131&osCsid=00943187f0e57ec93c7e0a76de12b6f4) zijn ze op het moment in de aanbieding.

Rob Eric Blank
24-10-2006, 13:29
Bij Hobo (http://www.hobo.nl/webwinkel/catalog/product_info.php?products_id=1131&osCsid=00943187f0e57ec93c7e0a76de12b6f4) zijn ze op het moment in de aanbieding.Bij iedereen!
Deze zwarte kun je overal voor deze prijs krijgen. Helaas willen ze er niets afhalen icm. een versterker. Dus het is even afwachten.

R Klemkerk
24-10-2006, 16:04
Is dit niks voor jou? CLICK (http://cgi.ebay.de/Sonus-Faber-Concertino-Domus-mit-Stands_W0QQitemZ130039205278QQihZ003QQcategoryZ233 23QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)

Rob Eric Blank
24-10-2006, 17:00
Is dit niks voor jou? CLICK (http://cgi.ebay.de/Sonus-Faber-Concertino-Domus-mit-Stands_W0QQitemZ130039205278QQihZ003QQcategoryZ233 23QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)Inmiddels niet meer, ik heb bij een zaak de FS127 kunnen luisteren. Ook tov. de FS207.2 en het wordt de FS127 icm een Marantz PM7001 KI.

joostpolletje
24-10-2006, 17:07
Is dit niks voor jou? CLICK (http://cgi.ebay.de/Sonus-Faber-Concertino-Domus-mit-Stands_W0QQitemZ130039205278QQihZ003QQcategoryZ233 23QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)Inmiddels niet meer, ik heb bij een zaak de FS127 kunnen luisteren. Ook tov. de FS207.2 en het wordt de FS127 icm een Marantz PM7001 KI.

Heb je vandaag de FS127 kunnen beluisteren?

Axel de Mol
24-10-2006, 19:32
mooi dat je de knoop doorgehakt hebt ;)

Jeroen D
25-10-2006, 06:45
Is dit niks voor jou? CLICK (http://cgi.ebay.de/Sonus-Faber-Concertino-Domus-mit-Stands_W0QQitemZ130039205278QQihZ003QQcategoryZ233 23QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)Inmiddels niet meer, ik heb bij een zaak de FS127 kunnen luisteren. Ook tov. de FS207.2 en het wordt de FS127 icm een Marantz PM7001 KI.

Gefeliciteerd ! Mooi spul man :wink:

Rob Eric Blank
25-10-2006, 07:34
Is dit niks voor jou? CLICK (http://cgi.ebay.de/Sonus-Faber-Concertino-Domus-mit-Stands_W0QQitemZ130039205278QQihZ003QQcategoryZ233 23QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)Inmiddels niet meer, ik heb bij een zaak de FS127 kunnen luisteren. Ook tov. de FS207.2 en het wordt de FS127 icm een Marantz PM7001 KI.

Heb je vandaag de FS127 kunnen beluisteren?Jep in Apeldoorn.
Eigenlijk vind ik de FS207.2 helemaal niet beter klinken. Wel anders, wat komt door de Jet tweeter. De tweeter in de FS127 zit ook in de CL82. Dit is een klassieker die al 15 jaar door Elac bijna ongewijzigd geproduceerd wordt en deze klinkt meer dan gewoon lekker. Ik vond de FS127 op hetzelfde niveau staan alleen 70 euro goedkoper dan de FS207.2.

Over een week of 2 krijg ik het spulletje binnen!

Alexander D
25-10-2006, 08:22
Dat zijn twee laaaaaaange weken....... :wink:

Maar wel de moeite van het wachten waard natuurlijk. 8)

Seth__Gekko
25-10-2006, 08:44
Arg de smet op elke upgrade....levertijden.

joostpolletje
25-10-2006, 09:14
Oke Rob, Klinkt heel goed allemaal.
Ik vond ook het kleinere broertje 107 beter klinken als de 207.2..
Maar mooi dat je de 127 heb kunnen beluisteren. En dat deze het toch geworden is.

Rob Eric Blank
25-10-2006, 09:26
De FS207.2 loopt wel hoger door, wat bij SACD en DVD-A een voordeel zou geven. Nouja deze formaten lopen niet helemaal lekker, om het even subtiel te zeggen.
De FS127 vond ik net wat rustiger en minder boembastisch dan de FS207.2

http://www.elac.com/en/products/l120/pro/fs127titana.jpg

R Klemkerk
25-10-2006, 13:36
Gefeliciteerd met je aankoop :)

Rob Eric Blank
25-10-2006, 13:56
Gefeliciteerd met je aankoop :)Dank u.
Niet hetzelfde als de Sf looks, maar ik vind het een zeer geslaagd speaker model.

R Klemkerk
25-10-2006, 15:35
Gefeliciteerd met je aankoop :)Dank u.
Niet hetzelfde als de Sf looks, maar ik vind het een zeer geslaagd speaker model.

Ik moet zeggen dat ik best gecharmeerd ben van het uiterlijk van de Elac's :)

Er is wel meer moois te krijgen dan alleen SF ;)

Rob Eric Blank
25-10-2006, 15:50
Gefeliciteerd met je aankoop :)Dank u.
Niet hetzelfde als de Sf looks, maar ik vind het een zeer geslaagd speaker model.

Ik moet zeggen dat ik best gecharmeerd ben van het uiterlijk van de Elac's :)

Er is wel meer moois te krijgen dan alleen SF ;)Zeker, maar SF vind ik gewoon ontzettend mooi. De looks van Elac spelen ook een rol, de FS207.2 vin dik ook erg mooi. Duits afgewerkt, dus doorgaans zeer goed.
En SF is natuurlijk een heerlijke Italiaanse speaker. Helaas nooit uitgebreid naar geluisterd, alleen zeer kort en dat beviel zeer goed.

R Klemkerk
25-10-2006, 15:58
Gefeliciteerd met je aankoop :)Dank u.
Niet hetzelfde als de Sf looks, maar ik vind het een zeer geslaagd speaker model.

Ik moet zeggen dat ik best gecharmeerd ben van het uiterlijk van de Elac's :)

Er is wel meer moois te krijgen dan alleen SF ;)Zeker, maar SF vind ik gewoon ontzettend mooi. De looks van Elac spelen ook een rol, de FS207.2 vin dik ook erg mooi. Duits afgewerkt, dus doorgaans zeer goed.
En SF is natuurlijk een heerlijke Italiaanse speaker. Helaas nooit uitgebreid naar geluisterd, alleen zeer kort en dat beviel zeer goed.

kom maar een keertje luisteren als de stands er zijn ;)

Johan van den D.
25-10-2006, 16:31
Gefeliciteerd met je aankoop :)Dank u.
Niet hetzelfde als de Sf looks, maar ik vind het een zeer geslaagd speaker model.Uiterlijk is inderdaad niet verkeerd en mag zeker gezien worden.

Jeroen D
25-10-2006, 18:28
Ik vind die Elacs er werkelijk geweldig uitzien. Mooi slank en zeer stijlvol.
SF speakers heeft een kameraad van me. Echt subliem klinken ze, heb nog nooit betere speakers gehoord. Maar er hangt natuurlijk ook een leuk prijskaartje aan :wink:

Chiau T.
25-10-2006, 19:46
Met al die lof over SF raak ik steeds meer geinteresseerd naar. :p Anyway, tegen de tijd dat je het binnen hebt, wil ik foto's zien. :D

Rob Eric Blank
26-10-2006, 07:43
Gefeliciteerd met je aankoop :)Dank u.
Niet hetzelfde als de Sf looks, maar ik vind het een zeer geslaagd speaker model.

Ik moet zeggen dat ik best gecharmeerd ben van het uiterlijk van de Elac's :)

Er is wel meer moois te krijgen dan alleen SF ;)Zeker, maar SF vind ik gewoon ontzettend mooi. De looks van Elac spelen ook een rol, de FS207.2 vin dik ook erg mooi. Duits afgewerkt, dus doorgaans zeer goed.
En SF is natuurlijk een heerlijke Italiaanse speaker. Helaas nooit uitgebreid naar geluisterd, alleen zeer kort en dat beviel zeer goed.

kom maar een keertje luisteren als de stands er zijn ;)Dat is een aanbieding die ik zeker niet zomaar zal afslaan!

R Klemkerk
26-10-2006, 16:07
Gefeliciteerd met je aankoop :)Dank u.
Niet hetzelfde als de Sf looks, maar ik vind het een zeer geslaagd speaker model.

Ik moet zeggen dat ik best gecharmeerd ben van het uiterlijk van de Elac's :)

Er is wel meer moois te krijgen dan alleen SF ;)Zeker, maar SF vind ik gewoon ontzettend mooi. De looks van Elac spelen ook een rol, de FS207.2 vin dik ook erg mooi. Duits afgewerkt, dus doorgaans zeer goed.
En SF is natuurlijk een heerlijke Italiaanse speaker. Helaas nooit uitgebreid naar geluisterd, alleen zeer kort en dat beviel zeer goed.

kom maar een keertje luisteren als de stands er zijn ;)Dat is een aanbieding die ik zeker niet zomaar zal afslaan!

Dan kun je ook meteen de Velodyne beluisteren hoe hij mijn speakers aanvult. :)

Rob Eric Blank
27-10-2006, 08:02
Gefeliciteerd met je aankoop :)Dank u.
Niet hetzelfde als de Sf looks, maar ik vind het een zeer geslaagd speaker model.

Ik moet zeggen dat ik best gecharmeerd ben van het uiterlijk van de Elac's :)

Er is wel meer moois te krijgen dan alleen SF ;)Zeker, maar SF vind ik gewoon ontzettend mooi. De looks van Elac spelen ook een rol, de FS207.2 vin dik ook erg mooi. Duits afgewerkt, dus doorgaans zeer goed.
En SF is natuurlijk een heerlijke Italiaanse speaker. Helaas nooit uitgebreid naar geluisterd, alleen zeer kort en dat beviel zeer goed.

kom maar een keertje luisteren als de stands er zijn ;)Dat is een aanbieding die ik zeker niet zomaar zal afslaan!

Dan kun je ook meteen de Velodyne beluisteren hoe hij mijn speakers aanvult. :) :wink: Als er geen geld is kan ik ook niet upgraden ;-)

Rob Eric Blank
31-10-2006, 10:37
Morgen komen de Elacs en Marantz!

Seth__Gekko
31-10-2006, 11:00
Dat wordt vrij nemen!

Rob Eric Blank
31-10-2006, 11:01
Dat wordt vrij nemen!Dat heb ik dan ook, in de wetenschap heb je gelukkig vrije werktijden!

Seth__Gekko
31-10-2006, 11:03
Leuk dat worden gezellige dagen pielen en aansluiten!

Rob Eric Blank
31-10-2006, 11:24
Leuk dat worden gezellige dagen pielen en aansluiten!Dagen......het draaid wel sneller hoor!
Vooral stereo is een koekie!
HT iets langer, maar ook niet de wereld. Eerst ff inspelen en dan......kijken of de buren mij nog steeds leuk vinden!

Seth__Gekko
31-10-2006, 13:08
Ja maar tweaken, en schuifelen enzo...da's mooie napret!

Rob Eric Blank
31-10-2006, 13:26
Ja maar tweaken, en schuifelen enzo...da's mooie napret!Dat schuifelen....Ik weet op welke plek ik ze neer ga zetten, misschien wat draaien. Alleen ga ik 1 van de basreflex poorten dicht proppen met de bijbehorende plug.

Seth__Gekko
31-10-2006, 14:48
Ja maar tweaken, en schuifelen enzo...da's mooie napret!Dat schuifelen....Ik weet op welke plek ik ze neer ga zetten, misschien wat draaien. Alleen ga ik 1 van de basreflex poorten dicht proppen met de bijbehorende plug.Dichtproppen, krijg je er zo veel bas uit dan dat ie gedempt moet worden?

Prop erin is toch minder laag?

Rob Eric Blank
31-10-2006, 15:14
Er zijn 2 reflex poorten. Er komt niet per defenitie minder laag door 1 van de poorten te sluiten. Je kunt hiermee een bepaald frequentie gebied dempen.
De gehele poort kan dicht, maar ook een gedeelte. Ik wil eens kijken wat de verschillen zijn en wat ik het fijnst vind klinken in mijn woonkamer.

Alexander D
31-10-2006, 19:11
Er zijn 2 reflex poorten. Er komt niet per defenitie minder laag door 1 van de poorten te sluiten. Je kunt hiermee een bepaald frequentie gebied dempen.
De gehele poort kan dicht, maar ook een gedeelte. Ik wil eens kijken wat de verschillen zijn en wat ik het fijnst vind klinken in mijn woonkamer.

Hoe weet je nu al dat je dat gaat doen? Je hebt ze toch nog niet gehoord in je huiskamer? :?

Rob Eric Blank
01-11-2006, 08:48
Er zijn 2 reflex poorten. Er komt niet per defenitie minder laag door 1 van de poorten te sluiten. Je kunt hiermee een bepaald frequentie gebied dempen.
De gehele poort kan dicht, maar ook een gedeelte. Ik wil eens kijken wat de verschillen zijn en wat ik het fijnst vind klinken in mijn woonkamer.

Hoe weet je nu al dat je dat gaat doen? Je hebt ze toch nog niet gehoord in je huiskamer? :?Nee ik weet niet hoe ze klinken, maar ik wil het gaan testen en luisteren wat ik het lekkerst vind. Misschien gaan die pluggen er gewoon niet in.

joostpolletje
01-11-2006, 09:08
Ja Rob vandaag de dag, Weet je hoelaat het binnenkomt?

Axel de Mol
01-11-2006, 09:25
Wij willen foto's !!

Alexander D
01-11-2006, 09:30
Ja Rob vandaag de dag, Weet je hoelaat het binnenkomt?

Na sluitingstijd van de winkel......... (6)

Rob Eric Blank
01-11-2006, 09:41
Ik weet niet hoe laat het binnenkomt.......Maarja, mn werk af en ga nu even klussen in de slaapkamer. Moet ook nog wat geverft worden.

joostpolletje
01-11-2006, 14:35
Rob zijn ze al binnen?

LouisXIV
01-11-2006, 19:10
Ik weet niet hoe laat het binnenkomt.......Maarja, mn werk af en ga nu even klussen in de slaapkamer. Moet ook nog wat geverft worden.Mooie omschrijving er moet "wat geverft worden" :wink: :lol:

LouisXIV
01-11-2006, 19:36
Mooie omschrijving er moet "wat geverft worden" :wink: :lol:
...... Effe een schuurtje witten ;^) ......
Foei! :twisted:

OEPS :oops:

LouisXIV
01-11-2006, 19:37
Rob zijn ze al binnen?

Maar eh zijn ze er al?

Rob Eric Blank
02-11-2006, 07:51
Gister tegen 13.00 kwam het spulletje binnen, maarja ik zat zelf nog onder de verf en wilde niet meteen het hele boeltje uitpakken. Dus eerst aan het klussen geweest tot 15.00 uur en toen was het moment daar.....uitpakken en opstellen.
De speakers zijn zo mooi als ik verwacht had en ondanks dat ze niet ingespeeld zijn klinken ze vele tikken ruimtelijker dan mn oude speakers. De sweetspot is veel minder kritisch en de woonkmaer wordt nu mooier gevuld met geluid. Oja en de volume knop moet ik niet te ver opendraaien, anders maak ik geen vrienden met de buren. 1/3 open is al ontzettend luid en zo speel ik doorgaans niet eens.
Maar ik ben happy, foto's volgen vrijdag. Mijn DSLR ligt nog bij mn ouders.

Alexander D
02-11-2006, 08:29
Dat klinkt dus als een goede keuze. :wink:

Wel knap van je dat je ze nog 2 uurtjes in de doos hebt kunnen laten zitten. :shock:

Rob Eric Blank
02-11-2006, 08:35
Dat klinkt dus als een goede keuze. :wink:

Wel knap van je dat je ze nog 2 uurtjes in de doos hebt kunnen laten zitten. :shock:Het was heel moeilijk het spul niet uit te pakken. Mijn vriendin had ook vrij en ik zou helpen klussen......ja en loop daar maar eens van weg.

En ze vond het een mooie upgrade, ze hoorde het verschil en vind de speakers zeer mooi. Oja en het audiomeubel is nu ook zeer aangenaam gevuld.

joostpolletje
02-11-2006, 08:41
Heel knap, Ik zou de kwast al de hoek in gegooid hebben :)

Klinkt goed Rob,
Uiteraard graag een verslag en foto's!

Rob Eric Blank
02-11-2006, 09:07
Heel knap, Ik zou de kwast al de hoek in gegooid hebben :)

Klinkt goed Rob,
Uiteraard graag een verslag en foto's!Komt er aan, die foto's worden dus vrijdag. Vandaag ook geen tijd en vrijdagavond kan ik weer schieten met mn cam.

Seth__Gekko
02-11-2006, 10:19
Tssk, volgende keer beter voorbereiden hoor, beetje je cam laten liggen :nono: veel plezier!

Rob Eric Blank
02-11-2006, 10:29
Tssk, volgende keer beter voorbereiden hoor, beetje je cam laten liggen :nono: veel plezier!Nouja ik speel liever met mn set dan dat ik er nu foto's van maak ;-)

Wat mij wel opviel is de hoeveelheid bas die deze speakers leveren. Mn sub gaat nu bij stereo gebruik pas vanaf 30Hz meedoen, anders was er gewoon een piek in de hoeveelheid bas bij 40Hz.

En het klinkt gewoon stukken ruimtelijker en mn sweet spot is veel minder kitisch. Ook op de andere plekken in de woonkamer hoor je meer details en ruimtelijkheid. Oja die stereo versterker moet je subtiel met de volume knop spelen, halfvol heb ik niet kunnen spelen.....Deze Elac's zijn ook weer een tik effeciënter dan mijn vorige speakers.

Seth__Gekko
02-11-2006, 10:40
Leuk om te horen, lekker blazen dus, is de verf lekker snel droog!

Rob Eric Blank
04-11-2006, 08:48
Foto update!

joostpolletje
04-11-2006, 13:40
waar?

Axel de Mol
04-11-2006, 14:51
1ste pagina van dit topic. Ziet er mooi uit Rob, mooie set heb je nu.

Alexander D
04-11-2006, 14:52
Ziet er mooi uit Rob. Veel plezier met je aankopen.

Overigens zie ik ook op jouw foto's niet dat de speakers wat achterover hellen. :wink:

Johan van den D.
04-11-2006, 15:29
Erg netjes inderdaad.

Seth__Gekko
04-11-2006, 16:54
Eindelijk die foto's!

Ziet er puik uit hoor!!!!

joostpolletje
04-11-2006, 16:59
Inderdaad mooie speaker! Top..
Mooie kleur ook.
Nu reviews..

Rob Eric Blank
06-11-2006, 07:34
Ziet er mooi uit Rob. Veel plezier met je aankopen.

Overigens zie ik ook op jouw foto's niet dat de speakers wat achterover hellen. :wink:Nee klopt dat dacht ik de eerste keer toen ik ze live zag, maar toch wat gezichtbedrog in het spel.

Reviews zullen volgen na een wat langere periode van inspelen. Op het eerste gehoor is er reeds een grote verbetering, een zeer grote verbetering wat betreft stage. Ik hoor geen losse speakers maar ik hoor muziek en merk dat sommige instrumenten beter uitkomen en veel meer detaillering hebben.
Maar voor uitgebreide info zal ik nog even wachten totdat het boeltje beter ingespeeld is.

joostpolletje
06-11-2006, 07:39
Is ook zo.. Op de langere termijn kan je het beter beoordelen.
Ieder geval veel plezier ermee@!

Rob Eric Blank
06-11-2006, 07:43
Is ook zo.. Op de langere termijn kan je het beter beoordelen.
Ieder geval veel plezier ermee@!Ik heb er heel veel plezier mee, alleen die volume knop.
Als ik het volume op 25% zet is het al ontzettend luid. WOW dat kan echt knallen, even opengedraaid maar geen vervorming behalve mijn oren die naar de knoppen gaan!
En mn receiver zou 5x100 Watt leveren....geloof er niets meer van. Mijn huidige verserker leverd 2x75 watt en is toch zeker een stuk luider!
Dus ik ben zeer behoudend met de volume knop, ook vanwege de buren (en speel zeker niet heel zacht).

Rob Eric Blank
13-11-2006, 10:24
Na een tijdje inspelen de ervaringen met mijn nieuwe componenten.

Inmiddels heeft mijn set meer dan 1,5 week zeer intensief gespeeld (ik denk wel meer dan 8 uur per dag, omdat mijn vriendin 2 weken vakantie had en de set continu heeft laten spelen).
Mn huidige set speelt enorm veel beter dan de vorige opstelling. Ik hoor enorm veel details en ruimtelijke spreiding. Niet alleen de hoge tonen, maar ook zeker in de lagere regionen. Deze speakers gaan betrekkelijk laag, dus ook mn sub enigsins aan moeten passen om de lage tonen niet al te enthousiast door de woonkamer te laten knallen.
De rust in mn set is ook enorm, de set speelt veel gemakkelijker dan voorheen en is daardoor plezieriger om naar te luisteren. De plaatsing van een instrument is duidelijker.
Voorheen was de sweet spot wel een groot probleem, er was duidelijk 1 plaats waar ik kon genieten van spreiding en ruimtelijkheid in mijn set. Andere speakers zouden dit probleem grotendeels moeten verhelpen en dat is zeker waar. Nu hoor ik overal in de woonkamer een beter geluidsbeeld. Natuurlijk niet zo mooi als op de sweetspot, maar de gehele HiFi beleving is verbeterd (zelfs aan de eettafel). Ik kan nu echt meer naar de muziek. luisteren ipv naar mijn set. Deze upgrade is niet allen een aanwinst op audio gebied maar ook visueel. Deze speakers zien er gewoon een paar klassen beter uit dan mijn vorige speakers.

Nu staan mijn speakers nog single wired opgesteld en mogelijk zal er een extra set Xindak SC-03 kabels volgen en deze ook via mijn Pm7001 aangestuurd worden. Dus eigenlijk Bi-amping. Maar nu eerst genieten en dat doe ik iedere dag.

Jeroen D
13-11-2006, 10:30
Er zit zoveel verschil tussen een surround receiver en een echte 2 kanaals versterker. Is ook wel logisch eigenlijk.
Goed om te horen dat het nieuwe 'spul' je bevalt :wink:

Rob Eric Blank
13-11-2006, 10:41
Een stereo versterker is heel wat anders dan een surround versterker. Zelf toen ik met apparte eindblokken draaide. De voorversterker is enorm belangrijk en een stereo versterker geeft toch echt een totaal andere beleving. En een zeer aangename. Ik denk dat het een aanrader is voor velen die toch surround willen hebben maar goed stereo geluid.

hstadman
13-11-2006, 10:52
Na een tijdje inspelen de ervaringen met mijn nieuwe componenten.

Inmiddels heeft mijn set meer dan 1,5 week zeer intensief gespeeld (ik denk wel meer dan 8 uur per dag, omdat mijn vriendin 2 weken vakantie had en de set continu heeft laten spelen).
Mn huidige set speelt enorm veel beter dan de vorige opstelling. Ik hoor enorm veel details en ruimtelijke spreiding. Niet alleen de hoge tonen, maar ook zeker in de lagere regionen. Deze speakers gaan betrekkelijk laag, dus ook mn sub enigsins aan moeten passen om de lage tonen niet al te enthousiast door de woonkamer te laten knallen.
De rust in mn set is ook enorm, de set speelt veel gemakkelijker dan voorheen en is daardoor plezieriger om naar te luisteren. De plaatsing van een instrument is duidelijker.
Voorheen was de sweet spot wel een groot probleem, er was duidelijk 1 plaats waar ik kon genieten van spreiding en ruimtelijkheid in mijn set. Andere speakers zouden dit probleem grotendeels moeten verhelpen en dat is zeker waar. Nu hoor ik overal in de woonkamer een beter geluidsbeeld. Natuurlijk niet zo mooi als op de sweetspot, maar de gehele HiFi beleving is verbeterd (zelfs aan de eettafel). Ik kan nu echt meer naar de muziek. luisteren ipv naar mijn set. Deze upgrade is niet allen een aanwinst op audio gebied maar ook visueel. Deze speakers zien er gewoon een paar klassen beter uit dan mijn vorige speakers.

Nu staan mijn speakers nog single wired opgesteld en mogelijk zal er een extra set Xindak SC-03 kabels volgen en deze ook via mijn Pm7001 aangestuurd worden. Dus eigenlijk Bi-amping. Maar nu eerst genieten en dat doe ik iedere dag.

?

Bi-wiring waarschijnlijk. Bi- amping gaat met 2 kabels en 2 (eind)versterkers. :wink:

P.s.
van harte met je nieuwe set.

Seth__Gekko
13-11-2006, 10:54
Denk het ook :wink: of neemt hij er een Pm7001 extra bij :wink:

Rob Eric Blank
13-11-2006, 11:42
Wordt idd Bi-wiring. En een extra PM7001......neuhhh dat zit er niet in.
Upgrades......misschien nieuwe rears (Elac BS123) en nieuwe center, maar dat zal zeker nog lang opzich laten wachten. Eerst weer eens wat interieur dingetjes en fotografie spullen.

Romius
13-11-2006, 13:59
Heb net ff de boel doorgelezen, en weer helemaal up to date over je set Rob. Erg mooi geworden allemaal. Wil zelf ook nog een keer aan andere fronts, maarja het geld is echt ff op :shock:
Heb wel op aanraden van jou de Xindak SC03's aangeschaft, ben ik ook erg benieuwd naar.

Rob Eric Blank
13-11-2006, 14:58
Heb net ff de boel doorgelezen, en weer helemaal up to date over je set Rob. Erg mooi geworden allemaal. Wil zelf ook nog een keer aan andere fronts, maarja het geld is echt ff op :shock:
Heb wel op aanraden van jou de Xindak SC03's aangeschaft, ben ik ook erg benieuwd naar.Ojee dus als die Xindaks bagger klinken heb IK het gedaan :shock:
Hopelijk zullen ze lekker klinken op je set, zelf ben ik er nog uiterst tevreden over.

Romius
13-11-2006, 15:12
Heb net ff de boel doorgelezen, en weer helemaal up to date over je set Rob. Erg mooi geworden allemaal. Wil zelf ook nog een keer aan andere fronts, maarja het geld is echt ff op :shock:
Heb wel op aanraden van jou de Xindak SC03's aangeschaft, ben ik ook erg benieuwd naar.Ojee dus als die Xindaks bagger klinken heb IK het gedaan :shock:
Hopelijk zullen ze lekker klinken op je set, zelf ben ik er nog uiterst tevreden over.

Hehe ja :twisted:
Maar het zal ongetwijfeld meevallen, ik vind de vd Hul nu te schel in de hogere tonen. Dus het kan al gauw een stuk beter worden.

Rob Eric Blank
13-11-2006, 15:59
Hehe ja :twisted:
Maar het zal ongetwijfeld meevallen, ik vind de vd Hul nu te schel in de hogere tonen. Dus het kan al gauw een stuk beter worden.V.d. Hul Te schel. Mogelijk ligt dat meer aan Elac dan aan v.d. Hul.
Ik vond Qed op mijn Elacs te schel. Hopelijk zullen de Xindak kabels dit verhelpen.

Romius
14-11-2006, 07:39
Hehe ja :twisted:
Maar het zal ongetwijfeld meevallen, ik vind de vd Hul nu te schel in de hogere tonen. Dus het kan al gauw een stuk beter worden.V.d. Hul Te schel. Mogelijk ligt dat meer aan Elac dan aan v.d. Hul.
Ik vond Qed op mijn Elacs te schel. Hopelijk zullen de Xindak kabels dit verhelpen.

Dat zou kunnen hoor dat het daar aan ligt, maarja het draait allemaal om het vinden van de juiste combinatie. En als dat met kabels kan, is dat ook prima. Ben zeer tevreden over de Elacs verder namelijk.

Rob Eric Blank
14-11-2006, 07:39
Hehe ja :twisted:
Maar het zal ongetwijfeld meevallen, ik vind de vd Hul nu te schel in de hogere tonen. Dus het kan al gauw een stuk beter worden.V.d. Hul Te schel. Mogelijk ligt dat meer aan Elac dan aan v.d. Hul.
Ik vond Qed op mijn Elacs te schel. Hopelijk zullen de Xindak kabels dit verhelpen.

Dat zou kunnen hoor dat het daar aan ligt, maarja het draait allemaal om het vinden van de juiste combinatie. En als dat met kabels kan, is dat ook prima. Ben zeer tevreden over de Elacs verder namelijk.Hopelijk helpen de Xindaks. Ik ben uiterst tevreden met de Xindaks, Elac & Marantz!

Romius
15-11-2006, 07:47
Rob, ff een vraagie over die SC03's, die zijn natuurlijk spade-banaan. En ik als ik goed zag, kan mijn Elac Mora S geen spades aan. Kan je dan die spade wel een beetje fatsoenlijk aansluiten op de Marantz? Ik heb het idee dat dat niet echt gaat.

joostpolletje
15-11-2006, 08:00
Ik meen dat ROB op de reciever aansluitingen geen spades heeft zitten, maar banaanstekkers.

Rob Eric Blank
15-11-2006, 08:01
Geen spades op de Mora? Zit er niet een inkeping op de draai achterkanten waar precies een spade inpast? Bij de FS127 leek er ook geen spade in te passen, maar er was een kleine uitsparing wara precies een spade inpast.
De Spade zou in theorie ook op de Marantz moeten passen, alleen of dit lukt.....
Maar geen spades op je speakerterminals......lijkt mij sterk bij elac.

joostpolletje
15-11-2006, 08:08
Seth had het er ook over bij de KEF, maar heb het even geprobeerd en je kan hem er wel omheen krijgen. Makkelijk, hij maakt het rondje van de spade alleen ietsjes groter. Dus rekt hem iets uit.

Rob Eric Blank
15-11-2006, 08:23
Ik ken de aansluitingen van de Mora niet, maar volgens mij moet het kunnen.

Romius
15-11-2006, 09:29
Ik zal nog wel ff goed kijken, maar bijv op m'n CL82's zie je dat er duidelijk een spade in kan.

Rob Eric Blank
15-11-2006, 09:56
Ik zal nog wel ff goed kijken, maar bijv op m'n CL82's zie je dat er duidelijk een spade in kan.Het zal vast wel passen.

Seth__Gekko
15-11-2006, 10:31
Hmm waarom geen holle banaanpluggen in de Kef's die zitten als gegoten!

Rob Eric Blank
15-11-2006, 10:43
Hmm waarom geen holle banaanpluggen in de Kef's die zitten als gegoten!Moet je de spades van de Xindak verwijderen en daar bananen voor in de plaats monteren. Is niet onmogelijk.

Seth__Gekko
15-11-2006, 18:07
Aha, kan je die niet banaan banaan af laten monteren?

Romius
16-11-2006, 07:22
Nog eens gekeken, maar toch geen spades mogelijk. Onder de draaischroeven zitten zwarte blokjes die je niet kan verwijderen. In dat blokje zit alleen een rond gaatje waar je bare-wire in gaat en kan vastdraaien met de schroeven.

Rob Eric Blank
16-11-2006, 07:40
Aha, kan je die niet banaan banaan af laten monteren?Kan wel, maar wordt dan weer wat prijziger.

Romius, balen zeg!

Romius
16-11-2006, 08:13
Aha, kan je die niet banaan banaan af laten monteren?Kan wel, maar wordt dan weer wat prijziger.

Romius, balen zeg!

Ja zeker balen, nouja ff kijken of de spades niet gewoon redelijk aan te sluiten valt op de Marantz. Ik ga ook misschien ff kijken of ik nieuwe fronts kan aanschaffen met wat verkoop van andere dingen :P

Rob Eric Blank
16-11-2006, 08:54
Aha, kan je die niet banaan banaan af laten monteren?Kan wel, maar wordt dan weer wat prijziger.

Romius, balen zeg!

Ja zeker balen, nouja ff kijken of de spades niet gewoon redelijk aan te sluiten valt op de Marantz. Ik ga ook misschien ff kijken of ik nieuwe fronts kan aanschaffen met wat verkoop van andere dingen :PBij Botman hebben ze nu ook de FS127 :wink:
Ik ben gister door ze gebeld, maarja ik was ongeduldig en heb ze nu alweer 2 weken.

Romius
16-11-2006, 09:04
Aha, kan je die niet banaan banaan af laten monteren?Kan wel, maar wordt dan weer wat prijziger.

Romius, balen zeg!

Ja zeker balen, nouja ff kijken of de spades niet gewoon redelijk aan te sluiten valt op de Marantz. Ik ga ook misschien ff kijken of ik nieuwe fronts kan aanschaffen met wat verkoop van andere dingen :PBij Botman hebben ze nu ook de FS127 :wink:
Ik ben gister door ze gebeld, maarja ik was ongeduldig en heb ze nu alweer 2 weken.

Ik zal morgen is ff bij ze langsgaan, kijken wat voor korting ze me kunnen geven :P

Rob Eric Blank
16-11-2006, 09:12
Aha, kan je die niet banaan banaan af laten monteren?Kan wel, maar wordt dan weer wat prijziger.

Romius, balen zeg!

Ja zeker balen, nouja ff kijken of de spades niet gewoon redelijk aan te sluiten valt op de Marantz. Ik ga ook misschien ff kijken of ik nieuwe fronts kan aanschaffen met wat verkoop van andere dingen :PBij Botman hebben ze nu ook de FS127 :wink:
Ik ben gister door ze gebeld, maarja ik was ongeduldig en heb ze nu alweer 2 weken.

Ik zal morgen is ff bij ze langsgaan, kijken wat voor korting ze me kunnen geven :POp de FS127 zal die niet zo erg groot zijn ben ik bang. Maar toch proberen natuurlijk.

Romius
23-11-2006, 09:17
Gisteren de Xindak's gekregen, maar ik moest overwerken dus heb ze nog niet aangesloten. Wel inderdaad gezien dat de spades niet passen in de speakerterminals.
Maar ik heb nog wel ff een vraag erover, ik denk dat de spades wel passen in de Marantz, maar is dat niet bezwaarlijk ivm de signaalrichting? Op die kabel staan namelijk die pijltjes vanaf banaan naar de spade toe. En mocht ik later speakers krijgen waar wel spades op kunnen is dat het dan erg dat ik ze op deze manier ingespeeld heb, dat ik ze weer omdraai?

Rob Eric Blank
23-11-2006, 09:58
Opzich mag het niet uitmaken. Een aantal mensen zegt dat de kristal structuut van het koper verandert tijdens het spelen en dat men daarom 1 richting aan zal houden. Als deze kabel anders zal worden aangesloten (als jij mogelijk nieuwe speakers krijgt) zou deze structuur weer moeten veranderen (inspelen). Ik weet niet in hoeverre dit waar is en of dit hoorbaar is.
Het kan geen schade berokkenen aan je kabel.

Romius
23-11-2006, 13:47
Nou mooi, dan ga ik straks maar ff aan de slag :D
Ik zit wel lekker je draadje te vervuilen :P

Romius
24-11-2006, 10:55
Toch nog gelukt met de spades :D De originele bruggetjes waren namelijk ook spades, maar die zitten aan de zijkant. Dus ik denk ach ik haal gewoon die terminal even los van de Elac. En inderdaad, ik kon de speakeraansluitingen een kwartslag draaien na ze even losgemaakt te hebben. Weer vastgezet en hoppa, Mora S met spadeaansluitingen :P
Prachtig geluid al, ondanks ze nog lang niet ingespeeld zijn. Ik heb 'm nu ook in bi-wire draaien, misschien dat dat ook al scheelt. Laag is veel gecontroleerder, schelheid is weg en veel zuiverder naar mijn idee.

Rob Eric Blank
27-11-2006, 08:25
Gelukkig dat je tevreden bent, ik denk ook dat een zeer mooie combinatie is Marantz/Elac/Xindak

Rob Eric Blank
03-12-2006, 15:02
Weer even aan het klussen geweest dus een nieuwe vloer in huis. Staat beter bij mn speakers ;-)

http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/HT%20en%20stereo/DSC_8216.jpg

http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/HT%20en%20stereo/DSC_8218.jpg

http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/HT%20en%20stereo/DSC_8226.jpg

Seth__Gekko
03-12-2006, 17:22
Weer veel werk geweest zeker?

Wat is het precies wat er nu ligt?

Rob Eric Blank
04-12-2006, 07:11
Weer veel werk geweest zeker?

Wat is het precies wat er nu ligt?Het is gewoon een erg licht tapijt, was het donker blauwe meer dan zat. Was eigenlijk al een jaar terug de intentie, maar nu pas van gekomen. Meteen ook in de keuken en de gang nieuw zeil (z/w geblokt) neergelegd. Dus heb aardig last van mijn knieën na dit weeken en was toch best wel wat werk. Alleen HT spullen loshalen/aansluiten e.d.
Was wat werk, maar het resultaat mag er naar mijn idee ook wel wezen.

Romius
04-12-2006, 07:38
Ziet er netjes uit Rob!

Rob Eric Blank
06-12-2006, 07:18
Omdat ik allen opnieuw neergezet heb, heb ik ook gezorgd voor meer ruimte bij mn rechter speaker (dit met het oog op een beter gecontroleerd laag). Tot nu toe is dit idd beter, dus weer wat draaien met de subwoofer crossover en toch ook bezig met indraaien. Het zijn kleine weizigingen, maar alles staat simpelweg niet meer precies hetzelde als voorheen. Maar ik ben erg happy met de looks en mijn speakers komen er zeker beter uit, donker tov. een lichte vloer.

Rob Eric Blank
07-12-2006, 07:18
Gister weer eens geluisterd naar mijn set, want ik heb wat bas problemen bij mn rechter speaker. Dit treed alleen bij hoge volumes op en het wordt dan wat boemerig. Dacht eerst dat mijn sub (die staat ook rechts) de oorzaak was, dus die afgesloten. Dat hielp niet, ondanks de extra ruimte blijft de rechterhoek een probleem in de woonkamer. Er zijn daar veel rare hoeken, door oa. een vensterbank. Ondanks de speaker 40cm hiervan verwijdert staat, toch problemen. Dus met de pluggen voor 1 van de basspoorten aan het spelen geweest.

Eerst de basspoort aan de achterkant van beide speakers geheel dicht gestopt met de plug. Probleem opgelost, maar...... de weergave werd wel erg vlak. Mis dan toch gewoon een deel laag.

Het middelste gedeelte van deze plug verwijderd gaf al een veel beter resultaat. Wel het nodige laag, maar het boemerige is verdwenen. Uiteindelijk deze plug ook uit de linkerspeaker verwijderd, aangezien daar geen bas probleem was en nu kan ik lekker spelen zonder een boemerige bas.

Zelf was ik niet zo'n voorstander van pluggen als deze, bang dat het geluid ernstig verstoord zou worden door deze toepassing. Het is echt een goeie methode om het zo op te lossen. Ook nog geprobeert om kussens in de hoek te plaatsen en ook dat had effect, alleen was visueel een mindere oplossing.
Zo blijf ik lekker tunen.

Johan van den D.
07-12-2006, 19:45
Zo blijf ik lekker tunen.Altijd leuk als het een verbetering geeft.

Rob Eric Blank
19-01-2007, 13:40
Nog een wat foto's, zijn wat dingen verandert (ook op de eerste pagina staan deze)
http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/HT%20en%20stereo/DSC_9655thumb.jpg

http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/HT%20en%20stereo/DSC_9669thumb.jpg

Nieuw tappijt vind ik enorm veel mooier en komen de speakers ook mooier uit! Ook weer wat aan het schuiven geweest, meubel iets meer naar achter. Niet alleen visueel beter, maar er bouwt ook minder bass druk op, dus nu totaal geen problemen meer met de bas. Heerlijk dat schuiven en zo de boel tunen. O0

En nu misschien toch een SA-7001 aanschaffen ter vervanging van mijn cd-speler.

Alexander D
19-01-2007, 13:44
En het ziet er nog steeds mooi uit Rob. :wink:

Wel jammer dat je centerspeaker zo moet staan. Het lijkt zo een enorm groot ding naast je tv.

Rob Eric Blank
19-01-2007, 13:54
En het ziet er nog steeds mooi uit Rob. :wink:

Wel jammer dat je centerspeaker zo moet staan. Het lijkt zo een enorm groot ding naast je tv.Dank je, van student naar iemand die werkt. Dat zie je ook terug in mn HT.
Die center is wat balen, maar bovenop de TV gaat gewoon niet, tzt ook vervangen voor een andere Elac. Liever eerst een andere TV, maar de komende tijd zal ik waarschijnlijk eerst wat leuke reizen maken.

Avalan
19-01-2007, 15:40
Die center is wat balen

Misschien gewoon kijken voor een ander meubeltje ? Eentje waar je de center onder de TV kunt zetten.
Nu lijkt het mij toch ook wel behoorlijk 'scheef' : veel geïnvesteerd in oa dure kabels, maar dan een center naast de TV ?! Lijkt me een beetje de verkeerde prioriteit ;)

Seth__Gekko
19-01-2007, 17:55
Dat is ook wel iets wat ik ga veranderen als ik ga verhuizen, een center onder mijn tv.

Rob Eric Blank
21-01-2007, 10:56
Die center is wat balen

Misschien gewoon kijken voor een ander meubeltje ? Eentje waar je de center onder de TV kunt zetten.
Nu lijkt het mij toch ook wel behoorlijk 'scheef' : veel geïnvesteerd in oa dure kabels, maar dan een center naast de TV ?! Lijkt me een beetje de verkeerde prioriteit ;)Of is het juist NIET scheef.....door de gebrekkige plaatsing heb ik zo nog een deel van de homogeniteit....
Maar zonder dollen, het is verre van ideaal maar ik koop niet zo snel een ander meubel. De meeste kabels heb ik geïnvesteerd voor stereo ed., daar ligt de prioriteit.
Mogelijk dat er in de toekomst een andere tv komt en dan ook een andere center (met een reguliere plaatsing). Het valt eigenlijk ook wel mee met de plaatsing van mn center, alleen units ook 90 graden gedraaid en het geluid is toch erg homogeen. Plaatsing is niet eens erg aangetast.

Rob Eric Blank
26-03-2007, 09:21
Upgrade:
Marantz SA7001, dus dat wordt fijn cd's en die paar SA/CD's draaien die ik heb.

mark_a
27-03-2007, 23:33
Mooie update Rob! Is de speler al binnen?

Seth__Gekko
28-03-2007, 19:02
En waar zijn de foto's?

Rob Eric Blank
08-04-2007, 13:42
De SA7001 is binnen, duurde wat langer door droevige familie omstandigheden. De doos stond een tijdje in huis en heb deze pas afgelopen donderdag uitgepakt.
De speler in het meubel geplaatst en het is werkelijk een plaatje, staat echt iets als je dat vergelijkt met een CD5001!

En spelen......viel mij meteen de detaillering en rust op. Geen problemen met de weergave en ook luidere en drukkere passage's werden zeer goed weergegeven. Instrumenten staan nog meer los en zijn helder te beluisteren, ook stemmen komen beter tot hun recht. Wel is er minder "punch" en hardheid tov. de CD5001 te bespeuren, wie alleen actie wil kan beter voor een CD5001 gaan.

Sinds mijn nieuwe speakers en versterker heb ik wat problemen gehad met een dreun bij een bepaalde frequentie. Ik dacht dat dit kwam doordat speakers en subwoofer beide downfiring (althans de basrelex poort) zijn.Veel aan het schuiven geweest en een foam plug heeft veel verholpen (maar niet alles). Met de SA7001 is dit probleem zo goed als over. Er is meer controle in het laag, wat direct zijn invloed heeft op de weergave in de lagere regionen van het frequentie spectrum.
En SACD's zijn toch echt wel een meerwaarde. Ik heb een hele reeks Depeche Mode SACD's en die klinken gewoon net wat luchtiger, meer controle en beter geplaats dan de cd broertjes (die ik ook in mijn bezit heb).

Seth__Gekko
09-04-2007, 16:26
Nou snel plaatsen die foto's.
Veel plezier met luisteren.

Rob Eric Blank
12-04-2007, 18:06
Nou dan de lang verwachte foto's.

http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/_DSC1094thumb.jpg

http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/_DSC1092thumb.jpg

http://i63.photobucket.com/albums/h127/Rob_Eric_Blank/_DSC1090thumb.jpg

Seth__Gekko
12-04-2007, 18:32
Ziet er heel netjes uit.