PDA

Bekijk de volledige versie : ff voorstellen en vraagje



mphoogeveen
07-07-2006, 15:39
hey allen,

ik ben Martijn en kom uit groningen. ik heb sinds 2 weken een marantz sr4600 receiver en een marantz dv4610 dvd-speler, met daarbij mordaunt-short speakers 4x ms302 1x ms 304 center-speaker en 1x een MS308W subwoofer.

dit klinkt SUPERRRRRRR. heb inmiddels al 2x de buurvrouw op de stoep gehad of het wat zachter kon. had ik voorheen nooit last van. :roll:

nou zit ik eraan te denken om er 2x een 906 van mordauntshort bij te doen. is dit verstandig en zou dit wel mooi blijven klinken??

alvast bedankt

hstadman
07-07-2006, 15:42
Welkom op het forum!


De speakers zijn in ieder geval wel van hetzelfde merk. Je kunt d.m.v. een luistersessie horen of de speakers homogeen klinken. Is dit het geval is er niets aan de hand, is dit niet het geval moet je andere speakers opzoeken. Het is erg belangrijk dat het geluid homogeen klinkt, dus alle speakers eigenlijk dezelfde eigenschappen hebben, daarom kiezen de meeste mensen speakers uit dezelfde serie of van dezelfde fabrikant. :wink:
hey allen,

ik heb sinds 2 weken een marantz sr4600 receiver en een marantz dv 4610 dvd-speler, met daarbij mordaunt-short speakers 4x ms302 1x ms 304 center-speaker en 1x een MS308W subwoofer.

nou zit ik eraan te denken om er 2x een 906 van mordauntshort bij te doen. is dit verstandig en zou dit wel mooi blijven klinken??

alvast bedankt

mphoogeveen
07-07-2006, 15:46
Welkom op het forum!


De speakers zijn in ieder geval wel van hetzelfde merk. Je kunt d.m.v. een luistersessie horen of de speakers homogeen klinken. Is dit het geval is er niets aan de hand, is dit niet het geval moet je andere speakers opzoeken. Het is erg belangrijk dat het geluid homogeen klinkt, dus alle speakers eigenlijk dezelfde eigenschappen hebben, daarom kiezen de meeste mensen speakers uit dezelfde serie of van dezelfde fabrikant. :wink:
hey allen,

ik heb sinds 2 weken een marantz sr4600 receiver en een marantz dv 4610 dvd-speler, met daarbij mordaunt-short speakers 4x ms302 1x ms 304 center-speaker en 1x een MS308W subwoofer.

nou zit ik eraan te denken om er 2x een 906 van mordauntshort bij te doen. is dit verstandig en zou dit wel mooi blijven klinken??

alvast bedankt

die 906 komen uit de zelfde serie als de speakers die ik er nu bij heb, ze zijn alleen wat krachtiger.

hstadman
07-07-2006, 16:06
Dan moet dan normaal gesproken geen probleem zijn! :wink:

Veel plezier.
:wink:

Welkom op het forum!


De speakers zijn in ieder geval wel van hetzelfde merk. Je kunt d.m.v. een luistersessie horen of de speakers homogeen klinken. Is dit het geval is er niets aan de hand, is dit niet het geval moet je andere speakers opzoeken. Het is erg belangrijk dat het geluid homogeen klinkt, dus alle speakers eigenlijk dezelfde eigenschappen hebben, daarom kiezen de meeste mensen speakers uit dezelfde serie of van dezelfde fabrikant. :wink:
hey allen,

ik heb sinds 2 weken een marantz sr4600 receiver en een marantz dv 4610 dvd-speler, met daarbij mordaunt-short speakers 4x ms302 1x ms 304 center-speaker en 1x een MS308W subwoofer.

nou zit ik eraan te denken om er 2x een 906 van mordauntshort bij te doen. is dit verstandig en zou dit wel mooi blijven klinken??

alvast bedankt

die 906 komen uit de zelfde serie als de speakers die ik er nu bij heb, ze zijn alleen wat krachtiger.

Alexander D
07-07-2006, 19:27
Welkom op het forum!


De speakers zijn in ieder geval wel van hetzelfde merk. Je kunt d.m.v. een luistersessie horen of de speakers homogeen klinken. Is dit het geval is er niets aan de hand, is dit niet het geval moet je andere speakers opzoeken. Het is erg belangrijk dat het geluid homogeen klinkt, dus alle speakers eigenlijk dezelfde eigenschappen hebben, daarom kiezen de meeste mensen speakers uit dezelfde serie of van dezelfde fabrikant. :wink:
hey allen,

ik heb sinds 2 weken een marantz sr4600 receiver en een marantz dv 4610 dvd-speler, met daarbij mordaunt-short speakers 4x ms302 1x ms 304 center-speaker en 1x een MS308W subwoofer.

nou zit ik eraan te denken om er 2x een 906 van mordauntshort bij te doen. is dit verstandig en zou dit wel mooi blijven klinken??

alvast bedankt

die 906 komen uit de zelfde serie als de speakers die ik er nu bij heb, ze zijn alleen wat krachtiger.

Als de doelstelling van deze upgrade is te gaan spelen in een 7.1 opstelling dan zou ik je adviseren nog twee keer de ms302 erbij te nemen. Dan heb je rondom gelijke speakers en dus het meest homogene geluid. :wink:

Dat 'krachtigere' maakt namelijk geen verschil als je alles goed instelt.

Johan van den D.
07-07-2006, 19:39
Het geheel (hard kunnen spelen) zeg nog niets over de kwaliteit natuurlijk en dat de buurvrouw op de stoep staat is dan ook niet iets om trots op te zijn.
Mijn vraag is dan ook het volgende, wat wil je bereiken met een set 906 toe te voegen aan het geheel ?

Opzich heb je al een mooie basis setup vandaar.........

mphoogeveen
07-07-2006, 19:54
het is niet zo zeer dat het hard is (want had hem op die momenten niet echt hard staan) maar allemaal erg door trilt. (heb de subwoofer toen maar wat zachter gezet en de frequentie iets hoger gezet) het is ook niet zo zeer dat ik er trots op ben maar wil duidelijk maken hoe de kwaliteit is. goed dus.

de bedoeling is om ze als frontspeakers te gebruiken en dus een beter stereo geluid te krijgen.

en wat betrefd het seround geluid het voordeel is dat ik dan idd een 7.1 heb en hoop dat door de front speakers in 906, dat de kwaliteit van het geluid ook hoger wordt.

Johan van den D.
07-07-2006, 21:18
Met die fronts kan het inderdaad beter worden maar zoals men eerder al aangaf is het niet helemaal homogeen en dus de nadruk op "kan".
Echter denk ik in jouw geval dat het wel iets zal toevoegen inderdaad, speel je op large of small ?
Ook voor je stereo zal het zo goed als zeker een aanvulling zijn maar vergeet niet dat groter, duurder of een hoger type in een bepaalde model lijn niet vanzelf sprekend een betere kwaliteit teweeg breng.

Maar nogmaals denk ik dat in jouw geval het de moeite waard is en dat je net wat meer zal genieten.

mphoogeveen
08-07-2006, 15:21
me front staan op het moment op large d8 ik zo uit me hoofd te weten.

okj bedankt voor jullie mening tot nu toe meer ideeen en tips zijn altijd welkom

spiff
08-07-2006, 16:13
denk aan je buren !

Jos A.
09-07-2006, 12:34
Als je je nieuwe fronts écht alleen voor stereo (2-kanaals dus) gaat gebruiken, hoef je je ook niet écht zorgen te maken over wel of geen homo's . Maar, als je er toch lekker films mee gaat kijken, denk ik (persoonlijk) dat je er best wat mee opschiet, met dien verstande dat het verschil in klank niet té groot moet zijn. Als je goed in de film zit denk ik dat je het verschil tussen de speakers misschien wel hoort, maar dat het niet storend is.

spiff
09-07-2006, 13:35
Of koop een goeie hoofdtelefoon...

mphoogeveen
10-07-2006, 19:45
Rob van Hout Geplaatst: 09-07-2006 13:11 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

mphoogeveen schreef:
het is niet zo zeer dat het hard is (want had hem op die momenten niet echt hard staan) maar allemaal erg door trilt. (heb de subwoofer toen maar wat zachter gezet en de frequentie iets hoger gezet)


Wat je eventueel ook nog kunt doen om het doorgeven van trillingen te verminderen is de sub op wasmachinedempers zetten (deze koop je voor een paar euro bij de bouwmarkt).

(Heb je alles met een dB meter ingeregeld?)


nop niet met db meter ingesteld en bedankt vor de tip van die rubbers.




spiff Geplaatst: 09-07-2006 13:35 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Of koop een goeie hoofdtelefoon...


koptelefoon wordt hem niet. koop niet voor niks zo'n installatie

en de buurvrouw doet niet zo heel moeilijk als het voor1 0 uur s'avonds is. maar wil proberen het toch zo min mogelijk te laten doorklinken terwijl ik er wel lekker van kan genieten.