PDA

Bekijk de volledige versie : muntje voor onder spikes??



mphoogeveen
08-07-2006, 15:25
hey allen,

mijn subwoofer staat op spikes alleen wil ik er eigenlijk een soort muntjes onder leggen zodat hij niet zo weg zakt in me parket. zijn hier ook spelciale muntjes voor en zoja zijn die ook ergens online te koop??

Alexander D
08-07-2006, 16:14
hey allen,

mijn subwoofer staat op spikes alleen wil ik er eigenlijk een soort muntjes onder leggen zodat hij niet zo weg zakt in me parket. zijn hier ook spelciale muntjes voor en zoja zijn die ook ergens online te koop??

Zaten die niet bij je spikes? Vaak worden die erbij geleverd.

Hier (http://www.hifisupply.nl/web/N_grp_21_61-1.html) hebben ze er bijvoorbeeld.

robert1325
09-07-2006, 14:49
ik heb gewoon 10 eurocent muntjes gebruikt bij me B&Ws

Seth__Gekko
11-07-2006, 07:13
ik heb gewoon 10 eurocent muntjes gebruikt bij me B&WsIk ook :P

mphoogeveen
11-07-2006, 07:23
ik nu ook maar ik hou van mooi en strak dus wil graag iets wat er voor gemaakt is.

robert1325
11-07-2006, 13:01
OK, geen zin om daar ook nog geld aan uit te geven... Wil ook al speakerkabels hebben ( heb nu een paar dikke sonic link dingen liggen , die warm maar sloom in het laag zijn en scherp in het hoog)

Edgar Smit
11-07-2006, 13:47
Volgens mij heb ik nog wel van die voetjes voor onder spikes liggen (van VLS). Als ik ze nog heb, mag je ze hebben voor 1 euro als vergoeding voor het verzenden :wink:.

(ps, 4 x 10 cent is en blijft goedkoper :wink:)

mphoogeveen
11-07-2006, 16:20
vor 1€ mag je ze wel opsturen laat maar weten als je ze nog hebt dan maak ik 1€ over.

Seth__Gekko
11-07-2006, 19:44
Edgar, wat heb jij eronder staan dan?

Nils01
21-07-2006, 07:57
Ik zat met hetzelfde probleem, onder mijn speakers zaten spikes maar ik heb een eiken vloer...na veel denken en een rondje door de bouwmarkt kreeg ik een idee, ik heb er nu slotbouten ingedraaid, die hebben een mooie ronde, bolle onderkant die mijn vloer niet beschadigd! :D

Seth__Gekko
21-07-2006, 08:59
Maandag onderlegschijven besteld, bij hifi supplies, nog niet binnen :boehoe: Mijn spikes rusten nu nog op ouderwertse stuivers!

jollykart
22-07-2006, 12:49
Ik zat met hetzelfde probleem, onder mijn speakers zaten spikes maar ik heb een eiken vloer...na veel denken en een rondje door de bouwmarkt kreeg ik een idee, ik heb er nu slotbouten ingedraaid, die hebben een mooie ronde, bolle onderkant die mijn vloer niet beschadigd! :D

Brilliant, maar het doet het idee van spikes wel een stukje teniet natuurlijk. Het idee spikes is, de druk per cm2 sterk verhogen. Hierdoor worden trillingen minder aan de vloer doorgegeven. Die druk wordt zo enorm omdat het gewicht van de speaker op 4 hele kleine puntjes rust. Door die puntjes te vervangen door slotbouten neemt de druk dus weer sterk af.
Er zijn ook half ronde kunstof doppen te koop. Die zijn zacht dus absoberen trillingen.

Tussen theorie en praktijk zit natuurlijk ook altijd verschil, uiteindelijk gaat het erom of je resonanties hoort ja of nee.

Nils01
24-07-2006, 12:49
Bij mij hebben ze ook meer de functie van stelpootjes die (nog belangrijker) mijn vloer niet beschadigen! En dat het op deze manier anders klinkt dan wanneer ik er échte spikes onder zou hebben, daar moet je bij mij niet mee aankomen... :D

Johan van den D.
24-07-2006, 14:48
En dat het op deze manier anders klinkt dan wanneer ik er échte spikes onder zou hebben, daar moet je bij mij niet mee aankomen... :DEn toch zijn spikes niet voor niets ontworpen voor een bepaald doel.......... :roll:
Maargoed, het is ook weer zo dat spikes niet in alle situaties de juiste of enige oplossing is.

Freno
27-07-2006, 14:48
Heb zelf Soundcare superspikes en moet zeggen dat dit me enorm bevalt. Gebruik ze op een plavuizen vloer, maar op hout zou het ook prima gebruikt kunnen worden.
http://www.superspikes.com/

jollykart
27-07-2006, 21:39
Bij mij hebben ze ook meer de functie van stelpootjes die (nog belangrijker) mijn vloer niet beschadigen! En dat het op deze manier anders klinkt dan wanneer ik er échte spikes onder zou hebben, daar moet je bij mij niet mee aankomen... :D

Tja, hangt van heel veel factoren af. Zelf had ik er eerst van die rubber doppen onder maar heb toch het idee dat spikes beter klinken. Mijn vloer is gelukkig redelijk recht dus als stelpootjes heb ik ze niet nodig 8)