PDA

Bekijk de volledige versie : SAMSUNG DCB-H360R HDTV DECODER > werkt niet met component



MZonneveld
08-07-2006, 18:58
Zojuist aan m'n tweede DVB-H360R begonnen. Bij de eerste viel 1/3e van de component-aansluiting eruit tijdens het uitpakken, dus die kon gelijk al terug naar de winkel.

De tweede probeer ik aan te sluiten op een Pioneer PDP-503HDE plasma m.b.v. de component-aansluiting. Hoewel zowel de tv als ontvanger op component zijn ingesteld krijg ik er maar geen beeld uit.

Via scart krijg ik wel beeld, maar dan lijkt het wel alsof alle tv-uitzendingen door de blur-optie van Photoshop zijn gehaald.

Heeft iemand nog een tip of kan ik deze ontvanger ook gaan terugbrengen?

Harrie van Geleuken
08-07-2006, 20:12
Zojuist aan m'n tweede DVB-H360R begonnen. Bij de eerste viel 1/3e van de component-aansluiting eruit tijdens het uitpakken, dus die kon gelijk al terug naar de winkel.

De tweede probeer ik aan te sluiten op een Pioneer PDP-503HDE plasma m.b.v. de component-aansluiting. Hoewel zowel de tv als ontvanger op component zijn ingesteld krijg ik er maar geen beeld uit.

Via scart krijg ik wel beeld, maar dan lijkt het wel alsof alle tv-uitzendingen door de blur-optie van Photoshop zijn gehaald.

Heeft iemand nog een tip of kan ik deze ontvanger ook gaan terugbrengen?

In het menu omzetten onder MEDIA op aansluiting component-composiet.
Vervolgens drukken op de ok. toets ! (nu staat je decoder op composiet)

MZonneveld
08-07-2006, 22:31
[quote=MZonneveld]
In het menu omzetten onder MEDIA op aansluiting component-composiet.
Vervolgens drukken op de ok. toets ! (nu staat je decoder op composiet)

Daar had ik 'm op gezet, maar geen succes :( Toch bedankt voor het meedenken...

Ettepet
09-07-2006, 03:26
tips:

- De software van de decoder opwaarderen.
- De knoppen rechtsboven op de afstandsbediening van de decoder gebruiken om juiste resolutie te selecteren.

MZonneveld
09-07-2006, 08:25
- De sofware is vernieuwd.
- Wat wel vreemd is met die resolutie is dat ik met scart gewoon de 1080i mag selecteren. Oftwel gewoon beeld, terwijl scart echt geen 1080i kan leveren.

Maar goed, verder met component weinig succes. Het is toch niet zo dat ik zowel scart als component tegelijkertijd in het apparaat moet stoppen toch?

MZonneveld
10-07-2006, 20:25
Morgen ga ik ik maar voor de tweede keer terug naar de "rode rakker", want ik ben natuurlijk niet gek. Dan mogen ze 'm even voor mij demonstreren met een componentaansluiting.

wouterhelm
11-07-2006, 10:19
Ik heb mijn decoder ook via Component aangesloten op een Samsung LE40R71 LCD TV. In eerste instantie gebruikte ik de bijgeleverde component kabel. Het beeld zag er erg goed uit, maarja, ik wilde toch een kwaliteitskabel aansluiten.

Ik heb me toen een Vivanco component kabel van 2 meter gehaald. Oké, het is geen profigold, maar moet toch redelijk goed zijn. Thuis aangekomen alles aangesloten, tot mijn verbazing had ik af en toe een trillend beeld (met name boven en beneden in beeld). Als het beeld over ging naar een ander shot was het trillen weer weg, maar kwam even later weer terug. Dit gebeurde met iedere zender.

Ik heb vervolgens de bijgeleverde component kabel weer aangesloten. Je raadt het al, nu werkt het weer perfect. Ik de kabel geruild (voor zelfde type). Helaas leverde dit geen oplossing, weer hetzelfde probleem.

Heb inmiddels mijn geld terug en gebruik nog de bijgeleverde kabel.

Iemand hetzelfde probleem al tegen gekomen?

MZonneveld
11-07-2006, 19:38
Dat van die kabel zal ik ook even uitproberen, want zelf heb ik het alleen nog met een kwaliteitskabel geprobeerd. Om nu die bijgeleverde "my-first-component-kabel" te gebruiken voelde niet echt fijn aan.

Verder ben ik met de ontvanger en toebehoren weer terug naar de bekende rode winkel gegaan, met de vraag of ze 'm daar ter plekke via de component wilde aansluiten. Helaas werkte dat bij hun wel (nog bedankt voor de goede service en meedenken!). De volgende keer mag ik de tuner van m'n plasma ook meenemen, zodat ze die op de pijnbank kunnen leggen.

Het kan in mijn geval nog maar een paar dingen betekenen:
- de gebruikte kwaliteits componentkabel werkt niet (met m'n dvd-speler ovberigens wel)
- de tuner van m'n Pioneer 50" plasmaar is niet helemaal lekker
- M'n Pioneer PDP-503HDE kan kan geen component signaal ontvangen van deze ontvanger.

Ik ga weer even verder stoeien...