PDA

Bekijk de volledige versie : 4 ipv 2 speakers



Lubbe
09-07-2006, 14:03
Hallo!

M'n ouders willen nieuwe apparatuur aanschaffen (oa dvd-recorder, receiver en luidsprekers), nu willen ze 2 luidsprekers in de woonkamer, 1 in de hobbykamer en 1 in de keuken, welke "apart" van elkaar aan en uit te zetten zijn. Ze willen geen home cinema set.

Ze zaten te denken aan de Harman Kardon HK 3480, maar vlgs de specificaties kun je hier maar 2 luidsprekers op aansluiten! Ik heb er geen verstand van, maar is het echt niet mogelijk om er 4 luidsprekers op aan te sluiten? Iemand misschien tips over hoe ik eea het beste kan aanpakken?

Onderstaande hadden ze uitgezocht:
DVD-recorder: Pioneer DVR530
Receiver: Harman Kardon HK3480
Speakers: 4x JBL E50

graag uw reactie,
m.vr.gr een leek op dit gebied

Johan van den D.
09-07-2006, 14:44
Kijk hier (http://www.qed.co.uk/i178c194-191/Accessories/Audio_Switching/SS40_4-Way_Speaker_Switch.htm) eens naar......

Seth__Gekko
09-07-2006, 15:01
1 in de hobby kamer en 1 in de keuken, dat zal niet echt lekker gaan klinken denk ik.
Beter 2 kleinere in de 2 kamers, dan kan je no van stereo genieten.

Johan van den D.
09-07-2006, 18:54
1 in de hobby kamer en 1 in de keuken, dat zal niet echt lekker gaan klinken denk ik.
Beter 2 kleinere in de 2 kamers, dan kan je no van stereo genieten.Dat is zeker waar maargoed, hij vroeg om 2.1.1, maar je heb zeker gelijk.
Naast de QED oplossing zijn er uiteraard nog andere opties door o.a een versterker met "multi room" te nemen.

DVDProfilersFilmgek
09-07-2006, 19:20
Hallo!

M'n ouders willen nieuwe apparatuur aanschaffen (oa dvd-recorder, receiver en luidsprekers), nu willen ze 2 luidsprekers in de woonkamer, 1 in de hobbykamer en 1 in de keuken, welke "apart" van elkaar aan en uit te zetten zijn. Ze willen geen home cinema set.

Ze zaten te denken aan de Harman Kardon HK 3480, maar vlgs de specificaties kun je hier maar 2 luidsprekers op aansluiten! Ik heb er geen verstand van, maar is het echt niet mogelijk om er 4 luidsprekers op aan te sluiten? Iemand misschien tips over hoe ik eea het beste kan aanpakken?

Onderstaande hadden ze uitgezocht:
DVD-recorder: Pioneer DVR530
Receiver: Harman Kardon HK3480
Speakers: 4x JBL E50

graag uw reactie,
m.vr.gr een leek op dit gebied

Nog een center en een sub erbij......dan lijkt het al heel aardig op een home cinema set..... :idea:
In de keuken en de hobbykamer een batterijgevalletje, en het hele probleem is weer opgelost :wink:

Je maakt mij niet wijs dat iedereen wil horen wat er in de woonkamer speelt, en dan ook nog eens allemaal afhankelijk zijn van het volume dat staat ingesteld in de living :?

Voor het geld dat 1 JBL E50 kost kun je toch ook een heel mooie zelfstandige oplossing bedenken voor de keuken en de hobbykamer? :?:

Jos A.
09-07-2006, 20:08
En als je nu gewoon een receiver met A en B (beter nog, A, B en A+B schakelaar) schakelaar neemt? A voor de huiskamer, B voor de hobbykamer en de keuken en dan moet je die luidspreker die in de hobbykamer aanstaat als je aan het koken bent maar voor lief nemen. En met de A+B stand kunnen je ouders in de keuken, je zus in de hobbykamer en jijzelf lezend in de woonkamer allemaal van dezelfde muziek genieten.

p.s. Op zo'n receiver kun je dus gewoon al je speakers kwijt, en in een later stadium zelfs nog van de woonkamer een compleet thuistheater maken.

DVDProfilersFilmgek
09-07-2006, 21:22
En als je nu gewoon een receiver met A en B (beter nog, A, B en A+B schakelaar) schakelaar neemt? A voor de huiskamer, B voor de hobbykamer en de keuken en dan moet je die luidspreker die in de hobbykamer aanstaat als je aan het koken bent maar voor lief nemen. En met de A+B stand kunnen je ouders in de keuken, je zus in de hobbykamer en jijzelf lezend in de woonkamer allemaal van dezelfde muziek genieten.

p.s. Op zo'n receiver kun je dus gewoon al je speakers kwijt, en in een later stadium zelfs nog van de woonkamer een compleet thuistheater maken.

niet bla bla bla bla bla :wink:

Volgens het internet, en bepaalde gegevens die ik heb gevonden bij:

HE:

Harman Kardon HK 3480


Stereo versterker

Technische gegevens
- Uitgangsvermogen (in Watt): 240
- Radio ingebouwd: Ja
- RDS radio: Ja
- Aantal voorkeurzenders: 30
- Afstandsbediening: Ja
- Afm. HxBxD: 16.8 x 44.2 x 38.2 cm
- Gewicht: 10.4 kg

Uiterlijk
- Kleur: Zilver met zwart

Aansluitingen
- Line-in aansluiting: Ja
- Line out aansluiting: Ja
- Hoofdtelefoonaansluiting: Ja
- Microfoon ingang: Nee
- Voedingsingang: Ja

Overige gegevens
- Fabrieksgarantie in maanden: 12

Aanvullende gegevens
- High current capability
- Discrete opbouw
- VMax
- Subwoofer-output
- Audio in 3
- Audio uit 1
- Video in 4
- Video uit 1
- Video aansluiting(en) composiet
- Pre-out
- Luidspreker selector A, B, A+B
- Platenspeler-aansluiting



Onze prijs: € 429,00

hier dus:

http://www.hermeselectronics.nl/

Allemaal van dezelfde muziek genieten.... allemaal wel dezelfde smaak hebben. Die A B en A+B zitten er volgens die website al op..... een beetje receiver heeft dat al...

Johan van den D.
09-07-2006, 21:48
Je maakt mij niet wijs dat iedereen wil horen wat er in de woonkamer speelt, en dan ook nog eens allemaal afhankelijk zijn van het volume dat staat ingesteld in de living :?
Hoef niet.
Er zijn (kostbare) oplossingen waarbij je in alle ruimtes afzonderlijk naar verschillende muziek en verschillende volumes kunt luisteren terwijl er maar één basis unit in de woonkamer staat.
Opzich kan het dus wat wat ie wilt doen maar dan wel met twee speakers per kamer.

(kan dergelijke set niet zo snel vinden (geen zin om te zoeken) maar ik meen dat ook Correct zoiets verkoop)

DVDProfilersFilmgek
09-07-2006, 21:55
Je maakt mij niet wijs dat iedereen wil horen wat er in de woonkamer speelt, en dan ook nog eens allemaal afhankelijk zijn van het volume dat staat ingesteld in de living :?
Hoef niet.
Er zijn (kostbare) oplossingen waarbij je in alle ruimtes afzonderlijk naar verschillende muziek en verschillende volumes kunt luisteren terwijl er maar één basis unit in de woonkamer staat.
Opzich kan het dus wat wat ie wilt doen maar dan wel met twee speakers per kamer.

(kan dergelijke set niet zo snel vinden (geen zin om te zoeken) maar ik meen dat ook Correct zoiets verkoop)

Daarom schreef ik al, er zijn toch wel goedkopere oplossingen mogelijk :!: , denk aan een batterij geval :wink:

Johan van den D.
10-07-2006, 20:18
De door mij bedoelde mogelijkheden zijn niet bepaald goedkoop.
Ikzelf zal iets dergelijk dan ook niet doen maargoed, de tp,er wil het graag.

Lubbe
10-07-2006, 20:19
1 in de hobby kamer en 1 in de keuken, dat zal niet echt lekker gaan klinken denk ik.
Beter 2 kleinere in de 2 kamers, dan kan je no van stereo genieten.


Ik dank u allen voor uw reactie!

De hobbykamer en keuken, kun je in principe als 1 geheel zien, aangezien deze met elkaar zijn verbonden en de deur altijd openstaat.

Nu zei een collega van me, dat je er rustig 4 speakers op aan kunt sluiten (heb je alleen de helft van het vermogen) en dat de Mordaunt Short Avant 906 goeie speakers zijn voor de Harman Kardon HK3480. Iemand enig idee of dit ook zo is?

bvd

Johan van den D.
10-07-2006, 20:29
Het zijn ook leuke speakers maar het meerdere speakers op één feitelijke aansluiting aansluiten is niet zo simpel als hier omschreven met "alleen maar half "vermogen"
Je gaat ook de impendantie waarde veranderen wat dan "kan" schade opleveren aan speakers en/of versterking.
Aan de andere kant zal dat niet zo snel gebeuren en kan je het wel zo oplossen.
Persoonlijk vind ik het prutswerk maargoed, het is een optie.

Lubbe
12-07-2006, 22:33
Het zijn ook leuke speakers maar het meerdere speakers op één feitelijke aansluiting aansluiten is niet zo simpel als hier omschreven met "alleen maar half "vermogen"
Je gaat ook de impendantie waarde veranderen wat dan "kan" schade opleveren aan speakers en/of versterking.
Aan de andere kant zal dat niet zo snel gebeuren en kan je het wel zo oplossen.
Persoonlijk vind ik het prutswerk maargoed, het is een optie.

Kan er gewoon 4 op aansluiten! :D
Met 2 speakers bedoelen ze 2 sets luidsprekers.

Johan van den D.
13-07-2006, 23:07
Met 2 speakers bedoelen ze 2 sets luidsprekers.Ah ok, dat is weer heel wat anders dam. :wink:

Lubbe
16-07-2006, 14:03
dit is het geworden:

DVD-recorder: Panasonic DMR-EH55s 354,-
Receiver: Harman Kardon HK3480 375,-
Speakers: 2x B&W601 2e hands 165,-
2x B&W602 2e hands 235,-


vind het zelf een schitterende set met een machtig geluid :lol:


dank u voor de tips en commentaar 8)

Seth__Gekko
16-07-2006, 17:01
Wel een beetje netjes aansluiten met acceptabele bekabeling hè :wink:

Lubbe
16-07-2006, 18:23
Wel een beetje netjes aansluiten met acceptabele bekabeling hè :wink:

Ik heb Donne 2x2.5mm2 kabel gebruikt

Seth__Gekko
16-07-2006, 22:50
Ook niet bezuinigen op de digitale en analoge interlinks hè.