PDA

Bekijk de volledige versie : Optische kabel voor XBOX en DVB-Satelliet



svianen
12-07-2006, 12:14
Ls,

Ik heb thuis een XBOX een Topfield 5000 CI DVB schotelontvanger. Deze kan ik aansluiten met een optische kabel aan mijn Onkyo versterker. Mijn vraag is of je het verschil zou horen met een goedkopere optische kabel dan een kabel van QED bijv? Voor een DVD speler weet ik dat er verschillen merkbaar zijn, maar weet niet of deze merkbaar zijn voor een XBOX en een DVB ?

mvg,

Stefan

Albert Kostwinder
12-07-2006, 12:25
Hallo Stefan, welkom hier!

Voor de dvb kun je zeker wel een qed aanschaffen. De xbox is een ander verhaal. Hmm niet echt nodig denk ik maar als je 2 x qed zou kunnen krijgen met wat korting, waarom niet als je het er voor over hebt!? :)

svianen
12-07-2006, 15:11
Albert,

Bedankt voor je antwoord. Ik weet niet of ik korting kan krijgen, maar dan schaf ik toch voor de zekerheid 2 x Qed Qunex OT aan. Verder ga ik mijn HT zeer binnenkort upgraden qua kabels dus het volgende komt eraan:

2 x AV4115
1 x Signature 75
1 x SR-SW3

3 x 2 meter SA paar met airloc voor fronts en center-voor
38 meter SA zonder airloc voor rears en center-achter

en de bovengenoemde Qunex OT

Kost wat geld, helaas de powerbuy van vorig jaar NET gemist. Jammer dat niemand zich geroepen voelt om zoiets weer te starten :) Maar ik denk met deze keuze qua bekabeling ik er voorlopig veel plezier van zal hebben.

Iemand ervaring met korting bij hificables.co.uk, indien ik de bovenstaande daar zou gaan bestellen ?

Wellicht dat ik binnenkort wel wat foto's neerzet van m'n HT nu, altijd leuk om dit te delen met mijn mede hobbiesten, toch !

Stefan

Edgar Smit
12-07-2006, 16:42
Hi Stefan,

welkom op het forum.
Hificables.co.uk is goed aangeschreven hier, wordt bets vaak gebruikt en weinig tot geen problemen, goede service heb ik wel van horen zeggen.

Andere tip: ebay heeft ook een aantal online shops waar je soms voor hele leuke prijzen QED kabels kan aanschaffen.

Trouwens, 38 meter voor je rears? Pure nieuwsgierighied, maar heb jij zo'n grote woonkamer of moet je gewoon zoveel hoeken overbruggen?

svianen
12-07-2006, 19:43
Edgar dank,

Mijn woonkamer is vorig jaar verbouwd, alles is in bioscoop opstelling gemaakt. Woonkamer is 360 x 490. De kabels voor achteren moet ik helaas via 1 muur naar achter trekken ( links ), aangezien ik een open keuken heb en daartussen uiteraard de kabels niet wil laten lopen. Mijn versterker staat linksvoor en de afstand naar mijn rechterrear is al gauw 12,5 meter. Aangezien ik achter dus 3 speakers heb en de afstand van de kabels naar m'n receiver allen gelijk wilt houden kom ik dus op 37,5 meter met 0,5 extra meter.

Hierbij mijn HT apparatuur foto volgt later:

TV Panasonic 32PX30
Beamer Epson TW10H 2.10m 16:9
DVB Topfield 5000CI
DVD Pioneer DV-575A
Receiver Onkyo TX-SR600E
XBOX NTSC 480P

2x Magnat Vector 55
2x Magnat Vector Needle 11
2x Magnat Needle Center 10

Speakerkabel is van Magnat zelf (2mm) gekocht bij de Correct, maar wordt dus vervangen door de QED SA. Twijfel of dit een goede keuze is aangezien de Onkyo zelf al 'schel' is en dat is mijn Magnat volgens mij ook. Graag advies.

Stefan