PDA

Bekijk de volledige versie : JVC Hard Disk recorder schakelt zichzelf steeds uit.



lgwim
13-07-2006, 09:39
Iemand een idee wat er mis kan zijn??
Mijn JVC Harddisk recorder schakelt zichzelf steeds uit.

Als ik 'm aanzet gaat het display even in de AANstand en enkele seconde daarop vanzelf weer in de UITstand.

Heb al een tijdje de stekker eruit gehad, maar dat helpt niet.
Wie weet raad??
Dank en groet
Wim

joostpolletje
13-07-2006, 10:14
Is dit de eerste keer datje hem installeert? Of heb je hem al goed in gebruik gehad

Albert Kostwinder
13-07-2006, 10:24
Werkt alles wel? play, enz. want dan lijkt het er op dat je gewoon je display automatisch gedimt wordt!? :wink: (heb ik ook met mijn dvd speler)

Exxon
13-07-2006, 10:47
Heb ik ook met mijn Philips DVD-Recorder zonder HDD. Hij schakelt zichzelf soms aan, soms als ik een andere afstandsbediening gebruik en soms ook zomaar, ook schakelt hij soms uit met opnemen. :? . Gelukkig heb ik ook een HDD die dat niet doet...

Albert Kostwinder
13-07-2006, 10:58
Dan weten we nu ook waar hd recorder voor staat. Hide Display 8)

lgwim
14-07-2006, 13:37
Heb de recorder al 2 jaar in gebruik. Nooit problemen gehad.

Dat gaat als volgt, ik zet 'm aan en zie dan eventjes tvbeeld. Na 3 seconden gaat het display in de uitstand en dan werkt niets meer (geen: play, opname, menu, tvbeeld. Gewoon niets meer)

(Deze JVC HS HDM4 is een combinatie HDD met een ingebouwde s-vhs video ook die schakelt uit)

Herjan
14-07-2006, 13:47
Komt het niet door de warmte? Pas ergens een JVC DVD-Recorder geinstalleerd en het viel op dat a) het apparaat geen pootjes had, waardoor de bodem direct op de ondergrond komt te staan en b) het apparaat erg veel warmte genereert. Tel daarbij op de omgevingstemperatuur en ik denk dat je de oorzaak van je probleem ontdekt hebt.

A3aan
14-07-2006, 14:17
ik kwam bij iemand een vergelijkbaar probleem tegen. Bleek dat het aan/uitknopje van de afstandsbediening (toch eentje die veel gebruikt wordt en dus meer slijt) soms blijft hangen. Dus probeer 'm es aan te zetten met de knop op het apparaat zelf...

lgwim
17-07-2006, 09:18
Helaas...
Zoals ik al schreef heb ik ook de stekker een tijd eruit gehad, dus warmte kan het niet zijn. Ook niet de afstandsbediening, bediening aan het app zelf heb ik uiteraard als eerste optie getest.
Ik had gehoopt op iet wat dieper technisch advies.
Toch bedankt voor de goedbedoelde opmerkingen.

A3aan
17-07-2006, 14:14
Hier heb je wellicht wat minder aan, maar het klinkt mij in de oren of er een electronisch onderdeel is dat een scheurtje vertoont.
Zo snel het ding aanstaat ontstaat op chips/transistoren/spoelen warmte, waardoor er 'iets' uitzet en het onderdeel niet meer functioneert.

Kan dus een defect chip zijn of een scheurtje in een board. Dat is lastig op te sporen (zeker voor iemand thuis).
Voordeel: als het zo'n duidelijk makement is is de kans dat het relatief eenvoudig op te lossen in (door een technische dienst) vrij groot.

lgwim
20-07-2006, 11:41
Hoi Adriaan. ik deel je mening dat het w.s. niet zomaar op te lossen is.
Dan moet 'ie maar onder het mes.
Breng 'm dadelijk naar de vakhandel.
Zal jullie in ieder geval laten weten wat het uiteindelijk was en wat de reperatiekosten zijn geworden. Merci aan allen en tot later.
Wim.