PDA

Bekijk de volledige versie : eXistenZ [DVD]



Koen Koene
18-07-2001, 23:01
eXistenZ [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=43)

R. Schaap
23-06-2002, 22:54
ik vind het een boeiende rare film waarna ik nog lang nadacht over het verhaal. Voor mij is dit een hele goede film, OMDAT hij zo vreemd is. Idd, dat weet ik wel te waarderen....

Ik geniet van dergelijke plotten met verrassende wendingen aan het eind.

Ik zou zeggen, huur hem eens en kijk wat je ervan vindt!!

Jaded
23-06-2002, 23:04
Even mijn post opgevist uit een andere thread:

Ik heb net eXistenZ gekeken.

Ik had hem al eens gezien in de cinema, jaren geleden, maar deze keer is hij me des te meer bevallen.
Ik heb veel meer 'levels' in de film ontdekt ... zal wel met de leeftijd (toen en nu) te maken hebben.

Voor mij komt de boodschap en uitvoering veel beter over in deze film dan in The Matrix.
Met de boodschap bedoel ik: Is this (reality) real or is it all just our imagination?.

Hij, de film, komt in mijn opinie dan ook boven The Matrix.
Misschien dat deel 2 & 3 me daar anders doen over denken.

Let's hope so ...

eXistenZ is dus een aanrader, maar de dvd uitvoering kon beter.
Voor wie het belangrijk vindt: NL subs zijn niet uitzetbaar.

R. Schaap
24-06-2002, 08:54
herinner je je nog dat je die aan mij hebt aangeraden? Waarna ik hem bestelde.....Ik ben je zeer dankbaar.

Jaded
25-06-2002, 01:44
herinner je je nog dat je die aan mij hebt aangeraden? Waarna ik hem bestelde.....Ik ben je zeer dankbaar.
Dat is graag gedaan. :)
Ben blij dat ik je geen miskoop heb aangepraat ...

Martin Zuidervliet
30-09-2002, 17:24
Een betere versie is te bestellen bij www.play.com voor maar € 12,= in 1:85 breedbeeld (zonder ondertitels).

Ik vind het ook een betere film dan de matrix.

Ook een aanrader van dezelfde regisseur is Videodrome uit 1982. Deze is oa. te koop bij van Leest voor € 14,=.

Lex v/d Moolen
30-09-2002, 17:32
Ik vond het zeker een film die de moeite waard was, je wordt wel een paar keer goed voor de gek gehouden. Het concept van een andere door een computer gecreerde wereld heeft inderdaad veel wel weg van The Matrix, alsmede de biopoort, en het voeden van de computer dmv organische energie van een mens.
The Matrix is veel meer op actie gericht, eXistenZ staat meer stil bij de kwestie wat is echt en wat is de simulatie. Allebei goede films, ik sla The Matrix hoger aan, en die is ook vaker te bekijken zonder te vervelen.

Erwin_W
24-08-2003, 17:35
vanavond op v8 als ik me niet vergis

Gabriel B.
24-08-2003, 21:04
Heel sterk verhaal met een fantastische Jude Law en een hoop plotwendingen.

Richard B.
24-08-2003, 23:09
Goeie film en vooral ook interessante film. Wel erg 'Cronenberg' maar boeiend tot de laatste minuut.

Jaap22
16-10-2003, 11:33
Ik vond hem eerlijk gezegd niet zo en zeker niet beter dan de matrix. Ik had meer van deze film verwacht, jammer....

Swanski
18-11-2006, 14:32
Ook deze Cronenberg maar weer eens bekeken en wederom vind ik het nog altijd een leuke en degelijke film. Zoals altijd is Cronenberg eigenzinnig en origineel en weet hij me met deze eXistenZ mee te nemen naar een 'leuke' wereld van fictie en realiteit. eXistenZ is misschien qua plot toegankelijker en minder dubbelzinnig dan je van hem gewend bent, alhoewel de metaforen er uiteraard weer in zitten, maar daardoor niet minder leuk. Het einde is de 2e keer minder verrassend, maar voor mij persoonlijk daardoor niet minder leuk. De allerlaatste scene blijf ik ook de 2e keer niet zozeer slecht vinden, maar nog altijd vind ik het niet heel leuk gedaan, maar het is uiteraard wel duidelijk waarom Cronenberg dit heeft gedaan en heeft daardoor een toegevoegde waarde. Jude Law is overigens prima op dreef als de wat onschuldige eerlijke jongensachtge jonge tiener en verder nog een aantal leuke bijrollen van Defoe, Holm en een aantal minder bekende namen. De sfeer en het idee blijf ik leuk vinden en het kijkplezier ligt hoog en daardoor zelfs voor de Cronenberg-haters best te doen. Ook deze blijft in de collectie en geloof ook IMDB niet wat deze betreft. De 6,6 is te laag ook al beviel het einde en de ietwat onplezierige kunstmatige levende 'wezens' je niet.

7.5