PDA

Bekijk de volledige versie : CAI kabel



cfdeleij
14-07-2006, 08:09
Hallo,

:?: Ik ben momenteel bezig om in huis alle CAI kabels ed te vervangen door elementen van Hirschman.
Destijds is mijn set aangesloten door een gerenomeerd bedrijf, voor de verbinding van de CAI naar de DVD en Radio hebben ze een kort kabeltje gebruikt waarop een (ontstorings?) magneet is bevestigd. Is er iemand bekend met deze kabel? Of kan ik beter ook deze kabels vervangen?

:?: Om overal in huis DVD te kunnen kijken wil ik het signaal van de coax uitgang van de DVD (dat normaal naar de TV gaat) naar de meterkast leiden en hier samenvoegen met het CAI signaal, vervolgens versterken en door het hele huis sturen. Is dit een goede basis? Of is het beter een AV modulator op de scart aan te sluiten en dit signaal door het huis verdelen?

Alvast bedankt.

Remo van Vuuren
14-07-2006, 11:27
Ik weet ook niet precies wat dat magneetje precies doet... ontstoren waarschijnlijk. Misschien eens googlen?

Volgens mij is het niet nodig om een modulator te gebruiken. Je DVD-speler moduleert zelf toch al het signaal naar de antenne-aansluiting? Ik zou de antenne naar de DVD-speler sturen en de kabel uit de DVD-speler gebruiken om het signaal naar andere plaatsen in huis te vervoeren. Of versterking nodig is hangt af van de afstand. De TV in de buurt van de DVD sluit je via scart aan voor beter beeld.

cfdeleij
14-07-2006, 13:11
Even gegoogled en idd zoals ik al dacht. Het magneetje wordt net als bij veel voedingen toegevoegd als ontstoor filter.

Wat betreft de modulator. Ik vermoedde al dat ik idd zomaar het signaal uit de DVD moest rondsturen. Nu is mijn vermoeden dus bevestigd.

Bedankt voor de reactie.

Albert Kostwinder
14-07-2006, 13:22
Hallo,

:?: Om overal in huis DVD te kunnen kijken wil ik het signaal van de coax uitgang van de DVD (dat normaal naar de TV gaat) naar de meterkast leiden en hier samenvoegen met het CAI signaal, vervolgens versterken en door het hele huis sturen.

Alvast bedankt.

Ik begrijp dit niet helemaal. Ik neem aan dat je al meerdere tv's hebt als ik dit zo lees. Tjap tjoy spelertjes zijn er legio voor weinig, dus waarom zo moeilijk doen?.. :wink:

cfdeleij
19-07-2006, 10:48
Hallo Albert,

Ik heb hier een aantal redenen voor.
1. De meest belangrijke is dat ik een HDD recorder heb en niet steeds een DVDtje wil branden om boven iets te kunnen kijken.
2. Ik heb reeds de mogelijkheid om vanaf ieder TV toestel in huis mijn speler te bedienen met de AB.
3. Ik vind het niet mooi om overal in huis goedkope prul te hebben staan 8)
4. Oja, ook niet onbelangrijk. Ik ben toch van plan om mijn hele CAI netwerk te upgraden dus lijkt het me handig om dit meteen mee te nemen. Is slechts een kleine extra investering

Via de dealer heb ik begreper dat een modulator een must is. Zonder gaat het DVD signaal storen op het TV signaal.

Grtn, chris.

-Jaap-
19-07-2006, 11:34
Je hebt inderdaad een modulator nodig, maar de meeste zijn mono.
Die dingen hebben ze denk ik wel bij een satellietzaak enz.

Groet, Jaap.

Albert Kostwinder
19-07-2006, 11:42
Hallo Albert,

Ik heb hier een aantal redenen voor.
1. De meest belangrijke is dat ik een HDD recorder heb en niet steeds een DVDtje wil branden om boven iets te kunnen kijken.
2. Ik heb reeds de mogelijkheid om vanaf ieder TV toestel in huis mijn speler te bedienen met de AB.
3. Ik vind het niet mooi om overal in huis goedkope prul te hebben staan 8)
4. Oja, ook niet onbelangrijk. Ik ben toch van plan om mijn hele CAI netwerk te upgraden dus lijkt het me handig om dit meteen mee te nemen. Is slechts een kleine extra investering

Via de dealer heb ik begreper dat een modulator een must is. Zonder gaat het DVD signaal storen op het TV signaal.

Grtn, chris.

Ah, da's duidelijk. Op zich wel een leuke oplossing / manier :)

cfdeleij
19-07-2006, 14:45
Je hebt inderdaad een modulator nodig, maar de meeste zijn mono.
Die dingen hebben ze denk ik wel bij een satellietzaak enz.

Groet, Jaap.

Hallo Jaap,

Ehh, ik dacht ondertussen redelijk op de hoogte te zijn van alles dat ik wil gaan installeren. Kom jij ineens weer met een 'mono' modulator :?

Heeft dit enkel betrekking op het geluid? Of hoe moet ik dit zien? Ik heb reeds een aanbiedeing voor een modulator voor zo'n €80,-- (Hirschmann PAL8100), dit is idd een sateliet modulator.

Grtn, chris

Albert Kostwinder
19-07-2006, 14:54
Conrad.nl heeft ook wel een stereo modulator voor 99.--. Misschien is dit iets? :wink: