PDA

Bekijk de volledige versie : DVD's op vakantie kopen ?



Aloys
14-07-2006, 21:15
Ik ga woensdag/donderdag op vakantie en kom hierbij door de volgende landen:

Duitsland
Oostenrijk
Slovenië
Kroatië
en misschien ook Italië

Weet iemand toevallig of hier nog mooie DVD uitgaves zijn ?
Ik ben laatst al eens in Duitsland geweest, maar ik kon hier bijvoorbeeld nergens de Donnie Darko Tin vinden, iemand tips waar te zoeken ?

mercapto
14-07-2006, 21:26
Geen idee, maar als je in Slovenie en Kroatie bent, neem ff Reservoir Dogs mee ;)

Aloys
14-07-2006, 22:19
Hoe zien ze eruit ?

Werner
14-07-2006, 23:16
Jongens, op vakantie wandel ik van de éne dvd-winkel naar de andere. Niet noodzakelijk om iets te kopen, soms ook al eens om de lokale verschillen te zien. Zo vond ik enkele jaren geleden vreemd genoeg dat de Duitse versies van Quest For Camelot en Thumbelina geen Nederlandse dubbing, maar wel Nederlandse ondertiteling hadden!

En in "goedkopere" landen zoals Slovenië en Kroatië toch ook altijd eens in de bak met muziek-dvd's kijken; daar kan je soms een koopje doen.

mercapto
14-07-2006, 23:18
Hoe zien ze eruit ?

Geen idee, heb wel de Bosnishe versie in mn "Te Koop Gevraagd" topic staan :P

Erwin de Koning
15-07-2006, 01:33
Ik kwam vorig jaar in Parijs stomtoevallig een dvdshop binnenrollen, waar een T3 Coffret lag te w88

:twisted:

slindenau
15-07-2006, 05:06
T3 mag dan wel een baggerfilm zijn, maar die koop je alleen maar omdat het een LE is :P.

Aloys
15-07-2006, 08:00
Ja, maar het zou handig zijn als ik een beetje zou weten wat voor moois er is. :P

mercapto
15-07-2006, 10:18
Van de 5 heeft Italië de mooiste, maar ook de duurste uitgaves. In Duitsland en Oostenrijk komen ze om in de limited editions, maar allemaal gaan ze over levende doden, bloed en hersenrot. In Kroatie en Slovenie hoor ik dat ze eigenlijk weinig tot niks hebben, hoewel ze wel de lelijkste covers van Europa hebben :P

Tim Wiselaar
15-07-2006, 10:20
Hehe, ik heb in Breda dvd's gekocht. :P

Dennis Vansant
15-07-2006, 10:21
@ mercapto: met die mooie LE van Braveheart als uitzondering :)

mercapto
15-07-2006, 10:31
Tja, dat ding wordt ook iedere keer bijgemaakt. Net als hun Sonny.

Cor van S.
15-07-2006, 10:34
Op vakantie komt ik vaak niet verder dan het strand/zwembad, me bed en de uitgaangelegenheden

Dus ik denk niet dat ik uberhaupt een DVD ga tegen komen dit jaar

mercapto
15-07-2006, 11:08
Je bent wild en je jongt wat.
Cultuur zal er later heus wel bij komen kijken, maar tot die tijd gaat de drank en het strand toch echt even voor ;)

Demon
15-07-2006, 12:38
en hoe was je vakantie?
euh geen idee was van dag 1 tot 14 straal bezopen..

Maar gelukkig hebben we de vakantie foto's..

Cor van S.
15-07-2006, 12:44
Op vakantie komt ik vaak niet verder dan het strand/zwembad, me bed en de uitgaangelegenheden
Boeiende vakantie dan :? ... njah, ieder z'n ding.

Ja hoor heerlijk twee weken lang feesten en zuipen :)


Je bent wild en je jongt wat.
Cultuur zal er later heus wel bij komen kijken, maar tot die tijd gaat de drank en het strand toch echt even voor ;)

Inderdaad

Die cultuur hoeft van mij voorlopig niet en of je aan de Spaanse costa's en Griekse eilanden lekker veel cultuur kan vinden dan :D

Mejel
16-07-2006, 21:35
Ieder zijn ding toch?
Mijn zoon van 17 zit op dit moment in Berlijn en heeft gisteren de love-parade "ondergaan". Hij ziet daar hele andere dingen dan ik. Het woord museum is nog een beetje een vies woord in zijn woordenboek...

Als ik naar Duitsland ga kijk ik altijd in boekwinkels, cd-zaken en dvd-winkels. En dan voor echt duitse films en muziek, die je hier niet kunt krijgen. Ik heb dan altijd het excuus dat het voor mijn werk is. :wink:

Werner
16-07-2006, 21:58
Mijn zoon van 17 zit op dit moment in Berlijn en heeft gisteren de love-parade "ondergaan". Hij ziet daar hele andere dingen dan ik. Het woord museum is nog een beetje een vies woord in zijn woordenboek...

Berlijn heeft nochtans één van de mooiste filmmusea ter wereld!

Toon_1
16-07-2006, 22:01
Berlijn heeft nochtans één van de mooiste filmmusea ter wereld!

Jep, je moet daar zeker eens binnen springen! Verplicht voor elke filmliefhebber :P !

Aloys
17-07-2006, 07:25
Dat ha dik moeten weten, vorig jaar was ik in Berlijn..

deweb
17-07-2006, 10:08
Berlijn...staat nog altijd op mijn lijstje.

Ik moet bekennen al 2 jaar niet in het buitenland te zijn geweest voor vakantie, maar in Engeland neem ik nog wel eens een boek mee en in Belgie strips die hier nagenoeg niet te krijgen zijn.

De DVD's die ik wil kan ik in het buitenland niet vinden of ik denk er niet aan, dus heb ik er onlangs eentje geimporteert.

diederik
17-07-2006, 13:34
Die cultuur hoeft van mij voorlopig niet en of je aan de Spaanse costa's en Griekse eilanden lekker veel cultuur kan vinden dan :D

Spanje geen idee, maar op de Griekse eilanden is meer dan genoeg cultuur te vinden hoor.... :)

diederik
17-07-2006, 13:36
Mijn zoon van 17 zit op dit moment in Berlijn en heeft gisteren de love-parade "ondergaan". Hij ziet daar hele andere dingen dan ik. Het woord museum is nog een beetje een vies woord in zijn woordenboek...

Berlijn heeft nochtans één van de mooiste filmmusea ter wereld!

Dat was bij het Sony Centre toch ? Had helaas geen tijd om er heen te gaan, behalve een snel bezoekje aan de museumwinkel. Erg mooie boeken hadden ze daar....

Aangezien Berlijn toch geen ruk kost om heen te gaan moet ik nog maar een keertje dan :)

diederik
17-07-2006, 13:38
Ik ga woensdag/donderdag op vakantie en kom hierbij door de volgende landen:

Duitsland
Oostenrijk
Slovenië
Kroatië
en misschien ook Italië

Weet iemand toevallig of hier nog mooie DVD uitgaves zijn ?
Ik ben laatst al eens in Duitsland geweest, maar ik kon hier bijvoorbeeld nergens de Donnie Darko Tin vinden, iemand tips waar te zoeken ?

Wat mij opvalt (ik ga niet heel uitbundig DVD shoppen als ik op vakantie ben) is dat bijna overal de prijzen veel hoger liggen dan online shops (logisch natuurlijk). In veel gevallen kan je beter bij Amazon Duitsland, of andere webwinkels kopen en het op laten sturen.

Lars
17-07-2006, 13:46
Maar weet iemand ook hoe het met DVD's kopen op vakantie in Canada gesteld is? Ik heb een regiovrije speler dus dat is geen probleem, maar volgens mij zijn de prijzen niet echt veel goedkoper... waarschijnlijk wel meer te krijgen als het gaat om films die hier nog niet uit zijn...

Marcel v/d H.
17-07-2006, 15:32
Ik ga over twee weken naar Londen, ga ik ook maar eens even flink shoppen.

Mejel
17-07-2006, 16:01
Berlijn heeft nochtans één van de mooiste filmmusea ter wereld!

Jep, je moet daar zeker eens binnen springen! Verplicht voor elke filmliefhebber :P !

Ja, daar ben ik geweest in mei! Prachtig museum in een geweldig gebouw.
Ik heb genoten.....

SpaaiK
17-07-2006, 18:08
Ik ga over twee weken naar Londen, ga ik ook maar eens even flink shoppen.

Dacht ik ook maar viel eigenlijk tegen, heb enkel Football Factory meegenomen omdat hij hier niet verkrijgbaar was.

Aan de Spaanse costa's is ook maar weinig dvd te bekennen, ik hoop dit jaar toch Memorias de una Geisha steelbook te vinden maar ik vrees ervoor. Al hebben ze daar soms wel leuke gadgets van films. Maar dvd's zijn daar precies niet echt ingeburgerd.

Marcel v/d H.
17-07-2006, 18:13
Ik ga over twee weken naar Londen, ga ik ook maar eens even flink shoppen.

Dacht ik ook maar viel eigenlijk tegen, heb enkel Football Factory meegenomen omdat hij hier niet verkrijgbaar was.

Aan de Spaanse costa's is ook maar weinig dvd te bekennen, ik hoop dit jaar toch Memorias de una Geisha steelbook te vinden maar ik vrees ervoor. Al hebben ze daar soms wel leuke gadgets van films. Maar dvd's zijn daar precies niet echt ingeburgerd.

Mwah heb de vorige keer toch wel een paar leuke dvd's gekocht. Black Hawk Down (3-disc) en The Shawshank Redemption (3 disc) voor 20E.

Kasper P.
17-07-2006, 20:38
Ik ga over twee weken naar Londen, ga ik ook maar eens even flink shoppen.Moet je vooral bij de megastores zijn, hebben ook wel leuke aanbiedingen.

Werner
18-07-2006, 00:01
Maar weet iemand ook hoe het met DVD's kopen op vakantie in Canada gesteld is? Ik heb een regiovrije speler dus dat is geen probleem, maar volgens mij zijn de prijzen niet echt veel goedkoper... waarschijnlijk wel meer te krijgen als het gaat om films die hier nog niet uit zijn...

Webshops zijn vaak goedkoper, maar als je je films zelf meebrengt heb je tenminste de zekerheid dat ze bij de post geen basketbal hebben zitten spelen met je pakje...

Ashley v. R.
21-07-2006, 14:20
Misschien een stomme vraag hoor maar ik vertrek binnenkort naar Frankrijk en meestal heb je daar in die mega supermarkten wel leuke DVD's liggen. Kan ik gewoon daar DVD's kopen met Regio 2 en NL Sub ? Of verschild dat gewoon per DVD?

mercapto
21-07-2006, 16:48
Frankrijk is Regio 2. NL ondertiteling verschilt, ze zijn dol op hun eigen taal, soms zo dol dat je geen keus hebt en alleen maar franse subs hebt, soms zelfs ingebakken subs.

Joost v.d. Ham
21-07-2006, 17:25
Die cultuur hoeft van mij voorlopig niet en of je aan de Spaanse costa's en Griekse eilanden lekker veel cultuur kan vinden dan :D

Barcelona en Valencia liggen volgens mij ook aan de costa's hoor...;)

mercapto
21-07-2006, 17:28
Die cultuur hoeft van mij voorlopig niet en of je aan de Spaanse costa's en Griekse eilanden lekker veel cultuur kan vinden dan :D

Barcelona en Valencia liggen volgens mij ook aan de costa's hoor...;)

Ik denk niet dat ie met z'n kater zover kruipen kan.