PDA

Bekijk de volledige versie : Philips DVD957 en NTSC?



MvBaarsen
28-03-2002, 21:20
Kan iemand mij wellicht helpen met het volgende.

Vorige week de DVD van Queen gekocht (de titel weet ik niet meer precies). Vervolgens snel naar huis om even te genieten, maar helaas. Beeld alleen zwart/wit.

Gelijk op zoek gegaan op het forum hier en kwam al snel de term NTSC tegen. En inderdaad; op het schijfje zelf staat NTSC vermeld. Op allerlei manier geprobeerd mijn speler (Philips DVD 957) anders in te stellen maar niets helpt, het beeld blijft zwart/wit. DVD gewoon aangesloten via Scart1 naar de TV.

Ligt dit nu aan de DVD speler of aan de TV (ook een Philips 21PT701A, maar die is inmiddels een jaar of acht oud)?

Gr. Michael

Peedeepee
28-03-2002, 21:24
Ik had toevallig elders op dit forum gelezen (UTFS!!!) dat oudere tv's geen ntsc ondersteunen, de nieuwere ondersteunen zowel pal als ntsc....dus ben bang dat het aan je tv ligt...

Mike Philippens
28-03-2002, 21:29
Ligt dit nu aan de DVD speler of aan de TV (ook een Philips 21PT701A, maar die is inmiddels een jaar of acht oud)?
Ik heb de tv proberen op te zoeken op het net en kwam op een of andere pagina waar heel sumier wat specs stonden. NTSC playback stond daar niet bij. Wijzer werd ik van een zoektocht naar de speler. Deze kan inderdaan NTSC afspelen, maar dan alleen naar een TV die dat kan. Sommige DVD spelers kunnen NTSC naar PAL afspelen. Deze Philips dus niet.
Helaas dus...de tv is nét iets te oud.

MvBaarsen
28-03-2002, 22:01
Helaas dus...de tv is nét iets te oud.

OK thanks, dan was mijn vermoeden toch juist en wordt het zo zoetjes aan toch eens tijd voor een nieuwe TV.