PDA

Bekijk de volledige versie : I'll Sleep When I'm Dead (SCE) [DVD]



Marcel den Haan
18-07-2006, 20:41
I'll Sleep When I'm Dead (SCE) [DVD]

Clive Owen als gevreesde crimineel die wil weten wat er met zijn broer gebeurd is.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2587)

pieter bond
18-07-2006, 21:31
Clive Owen is één van m'n favoriete acteurs. Ontzettend cool in "Sin City", geweldig mysterieus in "Gosford Park", Oscar-waardig in "Closer" en heerlijk als bankovervaller in "Inside Man". Helaas is dit maar een zwakke film die maar erg traag op gang komt en nergens weet te boeien.

Mikeymo
19-07-2006, 05:06
de hoes is vormgegeven a la Sin City :{

Marcel v/d H.
19-07-2006, 05:53
Aardige film, schaf hem misschien nog wel aan als de prijs wat naar beneden gaat. Vind de recentie wel erg negatief trouwens!

Kees Hoekerd
19-07-2006, 09:33
Klinkt als het plot van Get Carter. :roll:
Ik zie op een van de stills ook nog de duke uit Layer Cake. (y)
De cover ziet er veelbelovend uit, maar een recensie als deze doet me hem niet aanschaffen.

Daniël V.
19-07-2006, 11:55
de hoes is vormgegeven a la Sin City :{
Inderdaad :lol:, zelfs met zo'n tekstvakje ""Clive Owen is..." De marketingtrucs worden steeds doorzichtiger en daardoor ronduit zielig.

deweb
19-07-2006, 12:44
Als deze film je niet "grijpt" is het een saaie film, maar als dat wel gebeurd (zoals bij mij) is het een boeiend stukje cinema waarin woorden niet voor diepgang zorgen.

Fokkeyou
22-07-2006, 11:28
Laat je niet misleiden door de cover. Ik heb zelf de UK-versie die een stuk eerlijker is in het weergeven van de 'toon' van de film op de cover. Het is een langzame film maar ik vond hem zeker niet saai.

Als je Owen wel ziet zitten als acteur, probeer dan eens aan 'Croupier' te komen. Ook van regisseur Mike Hodges (eveneens Get Carter).

Don Vito Corleone
14-08-2006, 15:23
Dit is zo'n film die me eerst een beetje tegenstond maar in m'n gedachte steeds meer begon te rijpen.

Deze film staat niet echt hoog in aanzien. En het grootste probleem voor veel mensen is het feit dat ze iets anders kregen dan ze eigenlijk hadden verwacht. De trailers en posters voor deze film waren extreem misleidend. Clive staat op de DVD hoes afgebeeld met zijn lange zwarte jas en alles is gedaan om het zoveel mogelijk op Sin City te laten lijken. In de trailer zit een ''actie montage'' met Guy Ritchie achtige versnelde shots.
Totaal verkeerd dus, want dit is een rustig voortkabbelende karakterstudie met sterk realistisch acteerwerk. De film heeft een knappe sfeer, met veel stiltes. en de dialogen zijn erg goed geschreven (en uitgesproken)

Clive Owen gaat hier op de Clint Eastwood-tour; hij hoeft niet veel te zeggen om toch uit te blinken. Met weinig doen veel zeggen dus. Ook Jonathan Rhys Meyers speelt knap als de patserige, maar bescheiden broer van Will. Jamie Foreman speelt ook weer eens anders dan gewoonlijk (geen schreeuwende gangster)

Mike Hodges neemt echt de tijd voor de film, een tegenstelling tot veel Britse regisseurs van gangsterfilms die na Guy Ritchie massaal diens stijl hebben gekopieerd. Mike Hodges heeft zijn eigen stijl behouden en dat respecteer ik.

intexor
15-09-2007, 22:58
Toevallig ergens voor een paar euro op de kop getikt. Best een OK film met vooral een goede cast, maar de wannabe Sin City cover is inderdaad nogal misleidend. En de volgende keer zou ik graag een doosje bij m'n DVD hebben en niet zo'n krom stuk karton :roll:

Raymond Gelmers
07-10-2007, 12:19
Aardige film tot het einde, ik kon dat stuk met de neef uit Dublin niet plaatsen, ik had dus nog meer verwacht :-)
Verder wordt er een zeer goede sfeer uitgedragen die zeer efectief is. Jammer dus van de plothole maar toch nog een 7/10 voor deze film.