PDA

Bekijk de volledige versie : Arcam AVR200 tov. Marantz SR-7000



Rob Eric Blank
19-07-2006, 09:31
Ik draai nu met een Marantz SR-7000 en 2 Ma-500 monoblokken.
Ik ben een beetje aan het rondneuzen op diverse sites en ik vroeg mij af of een Arcam AVR-200 een toevoeging zal zijn aan mijn set.
Zou deze een beter stereo beeld geven dan de Marantz met de 2 monoblokken en hoe zou dit klanktechnisch gezien klinken icm. mijn Elac speakers (niet de makkelijkste van het stel)?
De detaillereing van Arcam is natuurlijk erg hoog, alleen deze sturen minder agressief aan. Volgens mij is de Sr-7000 ook niet een heel agressief aansturende receiver.
Ik hoor ook dat het laag een beetje een probleem is van deze versterker en dat vind ik een groot nadeel. Kan ik beter mijn Marantz houden en kijken voor een betere SR van Marantz of toch zeker eens een AVR200 proberen?

Alexander D
23-07-2006, 11:18
Ik zou bij Marantz blijven. Anders heb je de investering voor je monoblocken feitelijk voor niets gedaan.

Of koop anders nog 3 monoblocken. :wink:

Johan van den D.
23-07-2006, 12:31
De monoblokken heb je zo weer verkocht.

Rob Eric Blank
23-07-2006, 14:22
Ik zou bij Marantz blijven. Anders heb je de investering voor je monoblocken feitelijk voor niets gedaan.

Of koop anders nog 3 monoblocken. :wink:Ik kon er nog wel 2 overnemen.
Ik denk dat ik het nog even aankijk en eerder denk aan upgrade van mijn speakers. Misschien dat daar meer winst in te halen is, de FS208.2 Elac speakers.

Alexander D
24-07-2006, 10:25
Ik zou bij Marantz blijven. Anders heb je de investering voor je monoblocken feitelijk voor niets gedaan.

Of koop anders nog 3 monoblocken. :wink:Ik kon er nog wel 2 overnemen.
Ik denk dat ik het nog even aankijk en eerder denk aan upgrade van mijn speakers. Misschien dat daar meer winst in te halen is, de FS208.2 Elac speakers.

Die (of de 209) zijn bij Hobo vast voor een mooi prijsje te krijgen. :wink:

Rob Eric Blank
24-07-2006, 10:48
Ik zag ze wel op de internet pagina staan, misschien binnenkort even langs. Mijn dealer in Hoorn heeft ze ook staan, maar moet dan even tijd hebben om daar naartoe te gaan (is lastig nu ik in Utrecht woon). Helaas heeft Utrecht geen Elac dealers en gelukkig heeft Raf ook geen Elac. Daar zou ik niet eens een luistersessie plannen.
Studio Wilbert heeft helaas geen Elac, want voor de rest is het een geweldige zaak waar je erg goed geholpen wordt.

Rob Eric Blank
25-07-2006, 08:40
De AVR200 heeft ook geen pre-outs, toch wel een gemis bij een versterker van deze prijs. Van de week ga ik even langs bij Audiodesign in Utrecht, daar staat een tweede hands AVR200 te koop.
Ik denk eigenlijk dat ik misschien wel eerder 2 andere frontspeakers ga aanschaffen, daar zal ik eerder verbetering kunnen bewerkstelligen.

Alexander D
25-07-2006, 10:14
De AVR200 heeft ook geen pre-outs, toch wel een gemis bij een versterker van deze prijs. Van de week ga ik even langs bij Audiodesign in Utrecht, daar staat een tweede hands AVR200 te koop.
Ik denk eigenlijk dat ik misschien wel eerder 2 andere frontspeakers ga aanschaffen, daar zal ik eerder verbetering kunnen bewerkstelligen.

Nu heb je nog een flexibele set, met die Arcam heb je dat totaal niet meer zonder die pre-outs. Ik zou zelf ook voor een speakerupgrade gaan in jouw situatie.

Johan van den D.
25-07-2006, 10:16
Met speakers in zeker in eerste instantie het grootste resultaat te behalen.

Rob Eric Blank
25-07-2006, 10:23
Ik ga ook voor de speakers en ik weet dat Arcam lekker kan klinken met Elac, heb ze mogen beluisteren. De FS 208.2 op een Arcam AVR350, heerlijk.
Maar heb deze ook beluisterd op een Marantz SR-9600 en dan ook...Wow. Een andere wow, maar toch ook heel erg lekker. Dus waarschijnlijk toch eerst de Elac's in huis halen, alleen is er een mogelijke reis in de planning en die zou dan wel zeker voordeel krijgen boven een HT upgrade.

Rob Eric Blank
25-07-2006, 11:27
Iemand had nog wel een zwart SR-7500 te koop op het HT-Forum, misschien dat ik daar naar ga kijken en vervolgens mijn pijlen richten op de Elac's.

bmateijsen
25-07-2006, 11:36
Ik vind de 7500 een stuk minder dan de AVR-300 zeker als we het hebben over stereo.

Groet,

Bjorn


Iemand had nog wel een zwart SR-7500 te koop op het HT-Forum, misschien dat ik daar naar ga kijken en vervolgens mijn pijlen richten op de Elac's.

Rob Eric Blank
25-07-2006, 11:38
Ik vind de 7500 een stuk minder dan de AVR-300 zeker als we het hebben over stereo.

Groet,

Bjorn


Iemand had nog wel een zwart SR-7500 te koop op het HT-Forum, misschien dat ik daar naar ga kijken en vervolgens mijn pijlen richten op de Elac's.Die heb ik dus ook nog steeds in gedachte.....

Ik heb nu 3 variabelen.
Elac speakers
Arcam AVR300
Marantz SR-7500

Beetje lastig!!

Johan van den D.
25-07-2006, 14:37
Persoonlijk zal ik eerst voor de Arcam gaan en dan voor andere speakers in jouw situatie.

Waarom eerst de Arcam, die is gewoon erg goed en wellicht wil je daar geen Elac speakers op hebben.

bmateijsen
25-07-2006, 14:53
Ik denk dat je huidige speakerset nog meer kan leveren dan je daadwerkelijk denkt. Van mij mag je de AVR-300 straks wel lenen, dan kan je er zelf mee spelen ;).



Ik vind de 7500 een stuk minder dan de AVR-300 zeker als we het hebben over stereo.

Groet,

Bjorn


Iemand had nog wel een zwart SR-7500 te koop op het HT-Forum, misschien dat ik daar naar ga kijken en vervolgens mijn pijlen richten op de Elac's.Die heb ik dus ook nog steeds in gedachte.....

Ik heb nu 3 variabelen.
Elac speakers
Arcam AVR300
Marantz SR-7500

Beetje lastig!!

Rob Eric Blank
25-07-2006, 15:01
Ik denk dat je huidige speakerset nog meer kan leveren dan je daadwerkelijk denkt. Dat weet ik iig zeker, ik heb deze elacs op redelijk goeie versterkers gehad (Marantz PM15-s) en deze klonken ERG ERG ERG goed. Niet verwacht van die Elacjes.
Men heeft het vaak over 70% - 50% budget speakers en de rest voor de versterker. Op deze mannier red ik dat niet, mijn versterkers zijn te prijzig.
Oja en Arcam Elac klinkt wel erg goed. Althans de 100 serie die ik ooit op een arcam stereo versterker heb gehoord.

De aanschaf (zoals wel op het HT forum staat) hangt ook mede af van het al dan niet opreis gaan in september oktober. Dan moet het even een half jaartje wachten.

Alexander D
26-07-2006, 10:10
Ik vind de 7500 een stuk minder dan de AVR-300 zeker als we het hebben over stereo.

Groet,

Bjorn


Iemand had nog wel een zwart SR-7500 te koop op het HT-Forum, misschien dat ik daar naar ga kijken en vervolgens mijn pijlen richten op de Elac's.Die heb ik dus ook nog steeds in gedachte.....

Ik heb nu 3 variabelen.
Elac speakers
Arcam AVR300
Marantz SR-7500

Beetje lastig!!

Ik verwacht niet dat de 7500 beter zal klinken dan je monoblokken. Dus zeker voor stereo zou dit naar mijn mening geen upgrade zijn. Dat die 7500 je surround omhoog zal tillen tov je 7000 is zeker maar ik denk dat je met een AVR300 twee vliegen in één klap slaat. :wink:

Rob Eric Blank
26-07-2006, 10:26
Stereo is eigenlijk het belangrijkste merk ik wel.
Surround is idd leuk, maar ik merk toch dat ik 70% van de tijd stereo luister (dus geen radio, maar dan echt een cd opzet).

Alleen die Elac's zijn toch ook nog steeds een optie.
EN EN gaat niet, vanwege een slecht groeiende geldboom en veel geldwolven in het sprookjesbos waar ik woon ;-).

Alexander D
26-07-2006, 10:36
Stereo is eigenlijk het belangrijkste merk ik wel.
Surround is idd leuk, maar ik merk toch dat ik 70% van de tijd stereo luister (dus geen radio, maar dan echt een cd opzet).

Alleen die Elac's zijn toch ook nog steeds een optie.
EN EN gaat niet, vanwege een slecht groeiende geldboom en veel geldwolven in het sprookjesbos waar ik woon ;-).

Dan kun je dus nog twijfelen tussen de AVR300 en betere speakers.

Dat wordt gewoon luisteren. :D

Nadeel andere fronts: minder homogeniteit bij surroundweergave.
Nadeel AVR300: ? :roll:

Rob Eric Blank
26-07-2006, 10:45
Zeker dat zal de homogeniteit niet beter maken. Maar misschien is er wel meer stereo winst te behalen uit die Elacs dan de Arcam.

Alexander D
26-07-2006, 10:47
Zeker dat zal de homogeniteit niet beter maken. Maar misschien is er wel meer stereo winst te behalen uit die Elacs dan de Arcam.

Dat zou je moeten luisteren. :wink:

Rob Eric Blank
26-07-2006, 10:49
Zeker dat zal de homogeniteit niet beter maken. Maar misschien is er wel meer stereo winst te behalen uit die Elacs dan de Arcam.

Dat zou je moeten luisteren. :wink:Yep.
Als het budget er was had ik nieuwe speakers EN een andere receiver gekocht. ALS......
Als de vissen konden lopen...