PDA

Bekijk de volledige versie : Aansluiting BNS Little Sub



Henk-Jan
19-07-2006, 12:03
Ik heb een BNS Little Subwoofer. Dit een ouderwetse subwoofer.

Deze subwoofer heeft geen RCA Line level input. Hij heeft wel 2x de normale speaker ingang (rood/zwart, rood/zwart). Het is de bedoelling dat je een speakeruitgang (bij voorkeur speakerset front B) van je receiver gebruikt en die aansluit op de subwoofer.

Dit heb ik ook zo aangesloten alleen dan blokkeert mijn receiver (geen geluid). Ik heb wel een een apart subwoofer uitgang (RCA) op mijn receiver. Nu wil ik een kabel die loopt van mijn receiver RCA naar mijn subwoofer (speaker ingangen rood/zwart). Dat betekent dat aan een kant van de kabel een pin zit (die gaat in de receiver uitgang en aan de andere kant van de kabel zitten twee draden (in plaats van de gebruikelijke pinnen) die in de subwoofer gaan.

Bestaan zulke kabels?

Edgar Smit
20-07-2006, 10:50
Henk jan, Je vraag op zich is duidelijk, alleen roept hij iets meer vragen op:

a) is je sub een passieve of actieve sub?
Als het een passieve sub is, zal de aansluiting die jij wilt volgens mij niets uithalen omdat deze LFE aansluiting voor actieve subs bedoeld is.
b) als je een passieve sub hebt heeft hij dus een versterker nodig. Daar kun je een ongebruikte stereo versterker voor gebruiken middels een Y-splitter. De Y kant gaat dan in een AUX ingang van de stereoversterker, en je sluit de sub zelf gewoon op de speakeraansluitingen aan.
c)wat voor receiver heb je? als deze bijv de mogelijkheid heeft om 2 speakersets aan te sturen (de A/B schakeling, die dan ook op A+B kan) dan kun je de sub gewoon op van de ongebruikte aansluitingen hangen.

Nu ik zo je verhaal lees, vermoed ik dta jouw receiver geen A+B heeft en daarom alleen signalen naar je sub stuurt, waardoor het lijkt of hij blokkeerd. Kijk of je dus A+B kunt selecteren, dan is waarschijnlijk het probleem opgelost.

Henk-Jan
20-07-2006, 18:14
A/B: Mijn subwoofer is een van de eerst actieve subwoofers. De eerste actieve subwoofers hadden alleen speaker ingangen en geen tulp. Daarna kwam er een generatie die beide had en de actieve subwoofers van tegen woordig hebben meestal alleen tulp ingang (zo heeft de BNS Litle sub zich ontwikkeld). De subwoofer heet een aparte stroomkabel en een knop om het volume te regelen. Dus het is een actieve.

B: De receiver: Ik heb een JVC RX 7000 R receiver. Deze receiver heeft DTS en ik kan er 2 paar front luidsprekers op aansluiten (A+B). Bij het bekijken van films (5.1 geluid) dan kun je het geluid maar horen via een paar frontspeakers (en de rears en center). Heb je frontspeakers A ingeschakeld en je drukt op B dan worden de A frontspeakers uitgeschakeld en andersom. Heb ik getest en staat ook in de handleiding.
Hoe moet ik nu mijn subwoofer aansluiten?
Ik ga het volgende proberen: Op frontspeaker A ga ik de frontspeakers aansluiten en de subwoofer. Op het moment zie ik geen andere oplossing. Ik ga dit het aankomende weekend doen. Mocht er iemand nog een andere oplossing weten of tips hebben hoe ik dit het beste kan doen dan hoor ik het graag.

Edgar Smit
22-07-2006, 23:06
A/B: Mijn subwoofer is een van de eerst actieve subwoofers. De eerste actieve subwoofers hadden alleen speaker ingangen en geen tulp. Daarna kwam er een generatie die beide had en de actieve subwoofers van tegen woordig hebben meestal alleen tulp ingang (zo heeft de BNS Litle sub zich ontwikkeld). De subwoofer heet een aparte stroomkabel en een knop om het volume te regelen. Dus het is een actieve. dat is helemaal duidelijk en niets aan toe te voegen.


B: De receiver: Ik heb een JVC RX 7000 R receiver. Deze receiver heeft DTS en ik kan er 2 paar front luidsprekers op aansluiten (A+B). Bij het bekijken van films (5.1 geluid) dan kun je het geluid maar horen via een paar frontspeakers (en de rears en center). Heb je frontspeakers A ingeschakeld en je drukt op B dan worden de A frontspeakers uitgeschakeld en andersom. Heb ik getest en staat ook in de handleiding.Klopt, maar sommige receivers kunnen dus A en B tegelijk aansturen, dan had je probleem al opgelost. Helaas is dat dus niet het geval.


Hoe moet ik nu mijn subwoofer aansluiten?
Ik ga het volgende proberen: Op frontspeaker A ga ik de frontspeakers aansluiten en de subwoofer. Op het moment zie ik geen andere oplossing. Ik ga dit het aankomende weekend doen. Mocht er iemand nog een andere oplossing weten of tips hebben hoe ik dit het beste kan doen dan hoor ik het graag.Ik denk dat dat voorlopig idd de beste oplossing is. Enige waar je even op moet letten is dast je je front speakers op LARGE zet in je receiver, zodat ook het sublaag naar de fronts en dus naar je sub gaat.