PDA

Bekijk de volledige versie : Wel een stoere DVD-speler, maar geen stoere versterker...



Tisko
20-07-2006, 14:17
Hallo gekke players (play-er, als in de play-knop, heb je hem?),

Nu heb ik zo'n Panasonic DVD-S97. Prachtig ding met alles erop en eraan. Alleen komt er een ander probleem om de hoek kijken.

Vroeger
Mijn oude DVD-speler had een ingebouwde versterker en decoder. Al mijn boxen werden daar direct op aangesloten en klaar was kees.

Nu
Ik heb een Panasonic DVD-S97 aangeschaft omdat dit een speler was met Progr.Scan, 5.1 audio decoder(!), DTS+DD en component. Door een heel vriendelijke meneer geadviseerd (joostpolletje). En ik had nog wel ergens een versterker staan, dus dat moest goedkomen. Ik had ook min of meer verwacht dat de versterker ook in de DVD-S97 ingebouwd zou zitten vanwege de 6 (5+1) audiouitgangen op dat ding. Maar niet meer aan joostpolletje gevraagd of dat ook zo was. Domme Tisko.

Je raad het al. Oude versterker werkt voor geen meter en GEEN ingebouwde versterker bij de S97. Ik heb me gemengd in een discussie op een ander draadje (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=44105), en daar bleek inderdaad dat er geen versterker in zat.

Straks
Ok, €350 potentieel door de plee, want hier had ik niet op gerekend. Wel beeld, maar geen geluid. En door de verhuizing ben ik er natuurlijk veel te laat achter gekomen, waardoor ik het apparaat niet meer naar de winkel terug kan sturen.

### Optie 1
Ik verpats de speler en koop weer een alles in 1 setje. Even de animo gepeild op Marktplaats, maar niemand wil zo'n ding hebben. De massa zit natuurlijk op DVD-recorders met harddisks te wachten. Jammer.

###Optie 2
Versterker kopen. Daarmee verdien ik hier tenminste ook nog een beetje respect :wink:. Alleen zoals je in die andere discussie kan zien zit ALLES al in mijn DVD-speler (de DTS-DD decoders, 5.1 surround). Dus als ik een versterker koop heb ik dat allemaal niet meer nodig.

Mijn vraag aan jullie:
Hebben jullie (ook) advies over welke versterker ik het beste kan kopen, rekening houdende met een laag budget maar wel goede kwaliteit, waarbij de kosten gedrukt mogen worden door afwezigheid van de opties die al op mijn DVD zitten (zoals een DTS-DD decoder of een 5.1 verdeler).

Eigenlijk hoeven dus maar 6 signaaltjes versterkt te worden, dat is alles. Het signaal wordt namelijk al gedecodeerd in de DVD-speler zelf.

Ik kijk rond en zie alleen maar heel veel hele dure verterkers met alles erop en eraan. Ik ga vanmiddag even naar een audiospeciaalzaak, maar ik weet nu eigenlijk al dat die te duur voor mij is. De winkels met consumentenspul kunnen mij daarentegen weer slecht voorlichten, dus mijn hoop is op jullie gevestigd.

Alvast bedankt.
Tisko

P.S. Als je mijn vrijwel nooit gebruikte DVD-S97 met nog 18 maanden garantie voor +/- €250 over wil kopen mag dat ook. Dan koop ik een setje dat wat meer aan mijn budget zit. :wink:

Albert Kostwinder
20-07-2006, 14:44
Jaded heeft anders voor rond de € 200.-- een Denon 1803 te koop. Jij blij, zij blij!? :wink:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=45030

joostpolletje
20-07-2006, 14:52
Precies contacteer Jaded eens, heb je een mooie reciver voor weinig geld.

Edit: topic hieronder is van Jaded, dus lees het eens door

Tisko
21-07-2006, 17:31
Wat zou ik zonder jullie toch moeten beginnen...

Goed, als ik laag budget koop (zoals oorspronkelijk ook de bedoeling) wordt het zeker de versterker van Jaded (indien nog beschikbaar).

Hypothetisch wil ik wel nog met jullie over het duurdere segment versterkers hebben, gewoon voor mijn beeldvorming:

Ik zie bijvoorbeeld een:
Kenwood KRF-X9090D (http://www.kenwood.nl/products/home/losse_componenten/avcc/KRF-X9090D/details/) voor €500 (met THX!)
Harman Kardon AVR-135 (http://www.harmankardon.com/specifications.aspx?Region=EUROPE&Country=NL&Language=ENG&cat=REC&ser=&prod=AVR%20135/230&sType=C) voor €470,-
Pioneer VSX-916-K (http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=12407&taxonomy_id=42-98) voor €400,-
Sony STR-DB798 (http://www.sony.nl/view/ShowProduct.action?product=STR-DB798&site=odw_nl_NL&pageType=Overview&category=HFC+Receiver) voor €360,-
Nu probeer ik voor mezelf erachter te komen wat nou de grote verschillen zijn met de Denon AVR-1803 van Jaded. De in het oog springende titels snap ik wel: 5.1 / 6.1 / 7.1 DD of DTS THX certified WattagesMaar waar ik niet uit kom zijn de hele technische verschillen, zoals surround modes, voor mij vreemde principes zoals DTS-NEO of ES en al die andere features die het prijsverschil zouden moeten verantwoorden.

Ik wil eigenlijk binnen budget blijven, maar ik wil het NOG LIEVER geen half werk. Dus: Mijn DVD-speler decodeert zelf al DTS, DD en Pro Logic II Mijn DVD-speler heeft ook andere digitale uitgangen (Optisch en Coaxiaal) Mijn DVD-speler heeft ook 5.1 Surround Audio uit (ik denk analoog)Ik sta nu voor 2 keuzes:
Moet ik (een paar) honderd euro meer uitgeven voor een veel betere versterker die op de toekomst is gericht, of de relatief goedkope Denon van Jaded aanschaffen? Prijs/kwaliteit, maar zeker ook toekomstige prestaties in ogenschouw genomen!
Kan ik beter het audio-signaal digitaal vanuit de DVD-speler naar de versterker brengen en de versterker het signaal laten decoderen in DTS/DD/Pro Logic, of kan ik beter de DVD-speler het signaal in DTS/DD/Pro Logic laten decoderen en het (volgens mij analoge) 5.1 uit-signaal versterken?

Sorry voor al die vragen, ik doe echt mijn best om op Wikipedia en google het allemaal zelf uit te zoeken, maar ik kom er gewoon niet uit...

Seth__Gekko
21-07-2006, 17:42
Waarom begin je niet met de receiver van Jaded, daar kan weinig mee mis gaan. Ik weet niet welke decoder een mooier geluid geeft, maar weet wel dat een (goede kwaliteit)digitale kabel goedkoper is dan (goede kwaliteit) 6analoge interlinks.

joostpolletje
21-07-2006, 17:57
Vragen stellen mag, Ik zou zelf voor de Reciever van Jaded gaan, In deze prijsklasse is er geen betere reciever te vinden, De denon heeft een nieuwprijs van rond de 500 euro! Dus dit is echt een koopje en hij voldoet aan alle eisen.

THX hoef je niet super veel waarde aan te hechten, THX is een certificaat, Dat de producten voldoen aan de gevraagde eisen, Het is gewoon een logo, die je set het THX certificaat geeft. Zonder THX is de set net zo goed, of zelfs beter..

Voor leuk gebruik is DTS,DD5.1 een vereiste, Prologic is "fake" surround en zet het stereo geluid om in surround

Je gaat straks je DVDspeler via een dig coaxiaal kabeltje naar je reciever toe laten lopen, Die dan de DTS/DD track herkent, en hem aangeeft en via je boxen, naar jouw toe laat komen.

Ik lees nu je startpost weer even, Je hoeft de speler Panasonic niet weg te doen, deze kan via optisch,coaxiaal digitaal aangesloten worden op je reciever straks. Nu kan je hem via tulp rood/wit via de tv laten lopen

Ik heb eventueel nog wel een 5.1 set boxen voor je te koop, als je interesse hebt, of wat info wilt kan je me een PM sturen.

Johan van den D.
25-07-2006, 10:38
Het is inderdaad geen enkel probleem, je moet alleen een receiver kopen (en dan is die van Jaded een goede optie) een digi-kabel en that,s it.