PDA

Bekijk de volledige versie : HD via component



Dick Levendig
21-07-2006, 09:53
Heb sinds kort de Samsung HD-ontvanger in combinatie met JVC tv. De tv is NIET HD-ready, dus aangesloten via component. Alles werkt (via kabel Casema) prima. Tv heeft heeft wel de vereiste resolutie voor HD, maar geen HDMI of DVI-aansluiting. Loop ik nu het risico dat op een gegeven moment HD alleen doorgegeven gaat worden via HDMI of DVI, zodat HD dan niet meer via component kan worden bekeken ?
Wie kan hier antwoord op geven ?

Bij voorbaat dank.

Mr_Parker
21-07-2006, 10:37
Op dit moment, en voorlopig nog wel even, is de HDCP beveiling uitgeschakeld. Dus voorlopig is er geen probleem.

Zodra ze dit wel gaan activeren zal ook via component het beeld uitgevoerd blijven worden, maar dan niet meer in 720p en 1080i maar uitsluitend nog in 576p, althans zo zijn de regelingen zover die tot nu bekend zijn omtrent HDCP beveiliging. Via non HDCP uitgangen zou het beeld niet hoger dan 576 in resolutie zijn.

(Correct me if I'm wrong.)

RondeHaas
11-08-2006, 12:27
Mijn probleem met de DCB-H360RS is als volgt........ Ik wil deze set aansluiten op mijn philips 32PF9966/10 echter is deze tv alleen voorzien van DVI-I ingang en scart en verder een video poort waar je de gele tulpplug in kunt steken.Geen aansluiting dus voor de rode/blauwe/groene tulpstekkers ( weet niet of dit nu component of composiet is). De dvi-i zou compatible zijn met HDMI. Ik kan dus niet de 3 kleuren tulpen gebruiken........ik heb destijds bij de tv echter een kabel gekregen met de 3 tulpstekkers( rood/groen/baluw) en met en stekker voor op de dvi poort alleen heeft deze stekker 9 pinnen waarvan 1 bredere.Sluit ik deze kabel aan op de setbox dan krijg ik alleen groen beeld met ruis......zowel in 1080 als de rest van de resoluties......vanalles geprobeerd maar niets helpt.Ik heb de box via het menu software matig geupdate ( is dit de firmware updaten waar ik zoveel over lees??)
Het volgende wat ik geprobeerd heb is dmv een gekochte dvi-d/hdmi kabel de zaak aan te sluiten.....hier hetzelfde groene beeld.
Ik heb nu wel de setbox aangesloten maar dan via de gele tulpplug , ik kan nu wel de extra HD zenders van athome ontvangen maar twijfel of dit HD kwaliteit is want het beeld is mooi maar niet beter dan de andere zenders.Ik weet niet hoe ik nu het best de zaak kan aansluiten.
Ik denk dat het beste de component( de 3 gekleurde stekkers) aangesloten dienst te worden op de DVI-I ingang op mijn tv maar hoe?????