PDA

Bekijk de volledige versie : [Beginner] Surround en Stereo speaker combinatie



Jaymz24
21-07-2006, 22:23
Hallo iedereen,

Ik begin eindelijk goed te verdienen en het is tijd voor een instap hometheater set. Zelf luister ik meer CD's dan dat ik DVD's bekijk. Dus stereo weergave is een must. Nu lees ik overal de verschillen tussen (high-end)recievers en wat goede speakers zijn. Nu ben ik in het bezit van twee B&O speakers. Zijn totaal geen bijzondere speakers ofzo maar ik ben er content mee.

Nu mijn vraag:
Is het gebruikelijk dat je op een, bijv. Pioneer VSX-416-S, reciever met surround speakerset de Front speakers weg laat en vervangt voor je "eigen" speakers?

Dus:
2 "eigen" - front-speakers (voor stereo weergave)
3 standaard satelietspeakers (surround effect)
1 Subwoofer

Als je gaat 'combineren', moet je ook op de speaker impedantie letten? Volgens mij zijn mijn B&O's 8 Ohm en zijn de meeste surround sets 4 Ohm.

Greetingz!

Rob Eric Blank
24-07-2006, 11:42
Opzich hoef je niet erg op de impedantie te letten.
Als je toch al andere speakers neemt krijg je een klank verschil tussen je front speakers en je surround. Of dit hinderlijk is kan ik het beste aan jou overlaten.
Het mooist is 5 dezelfde speakers, alleen is doorgaans budgetair niet haalbaar of slecht te plaatsen. Dus sluit men compromissen.....

Jaymz24
25-07-2006, 09:45
Oke, thnx. Dat wou ik horen.

Rob Eric Blank
25-07-2006, 09:47
Dus als stereo erg belangrijk is zou ik voor eigenspeakers gaan.
Draai je alleen surround, dan kun je het beste 5 dezelfde speakers hebben. Het mooist is 5 speakers (de eigen speakers), maar dat zal wel niet haalbaar zijn.