PDA

Bekijk de volledige versie : scart en antenne kabel



bjean
22-07-2006, 08:30
:oops: Ik heb mischien een hele stomme vraag maar als ik een dvdr aansluit met een scartkabel moet ik dan evengoed de in en out van de antenne aansluiten.
Dus de antenne(kabel tv) aansluiten op de ingang van de dvdr en dan de antenne uitgang van de dvdr naar de tv.

zetmoon
22-07-2006, 09:07
:oops: Ik heb mischien een hele stomme vraag maar als ik een dvdr aansluit met een scartkabel moet ik dan evengoed de in en out van de antenne aansluiten.
Dus de antenne(kabel tv) aansluiten op de ingang van de dvdr en dan de antenne uitgang van de dvdr naar de tv.

Wel als je onafhankelijk van de DVDR TV wilt kunnen kijken.

Seth__Gekko
22-07-2006, 09:37
Natuurlijk moet je het antenne signaal doorlussen, anders kan je geen signaal aan de dvd brander geven en dan ook niks opnemen. Als je het zoals boven staat doorlust, dan kan je en opnemen van een kanaal en op de tv een ander kanaal kijken.

bjean
23-07-2006, 10:32
Okiedokie ik snap het.
Ik dacht dat mischien die scart kabel het signaal van de tv pakte en dat die het tv signaal door de scartkabel naar de dvdr stuurde.
Ik bedoel dat ding heeft 21 pinnen wat gaat daar allemaal doorheen dan.

Het staat ook welk in de gebruiksaanwijzing van mijn dvdr over die antennekabel aansluitingen maar als ik dan weer verder lees staaat er "verbind recorder en tv niet met meer dan één soort videokabel tegelijk" en dat brengt me dan weer aan het twijfelen.
Maar hij is nu aangesloten en alles werkt perfekt.
De scart werkt met een RGB signaal en het beeld is echt fantastisch :D :D :D :D

bjean
23-07-2006, 10:45
O ja en nog een vraagje
Ik heb de video tussen de antenne kabel gezet
Dus de antennekabel aansluiting is dan nu:

Antenne naar "dvdr antenne in"

"dvdr antenne uit" naar "video antenne in"

en "video antenne uit" naar de "tv antenne in"

Volgens de gebruiks aanwijzing moet dit ook met een scartkabel maar het videosignaal zal daar niet veel beter van worden, denk ik.
En die video wordt toch bijna niet meer gebruikt nu ik die dvd gezien heb.
Zoals ik het nu aangesloten heb is er toch geen verlies van signaal naar de dvdr toe?
Ik bedoel de video zit na de dvdr en daar zal die dvdr geen last van hebben dacht ik :oops: mischien

Seth__Gekko
23-07-2006, 12:59
Gewoon even testen door tv aan te zeten en beel met en zonder video te vergelijken.
Meestal hebben die apparaten wel een versterker voor het antenne signaal erin, maar soms kan het storen als het niet goed is aangesloten of ingesteld is.

bjean
24-07-2006, 07:41
Alles werkt goed en de dvdr erg goed.
Tering wat een beeld zeg ik vind het eigenlijk een beetje te scherp,maar ja dat is persoonlijk natuurlijk.
Die video zal wel niet meer gebruikt worden denk ik zo
Bedankt voor jullie reacties. :D