PDA

Bekijk de volledige versie : HDTV nu ?



HDlaser
25-07-2006, 00:18
Hi All,

Zo ...het voetbal geweld achter de rug hebbende valt HDTV mijns inziens een beetje in een gat. Als ik kijk wat er nu nog te kijken valt in HD is dat belabberd weinig .

NGC-HD, ok ik denk een van de weinige redelijke zenders met enige content.

HD1-NL ...sja gewoon triest...klassieke muziek ( wow zeg echt indrukwekkend om te zien hoeveel snorharen de violist heeft ) of Palm Bier muziek reclame, met doorgaans nietszeggende artiesten en al evenmin veelzeggende muziek en dan nog de sport...die in het FRANS wordt voorzien van commentaar...echt een duidelijk belgische zender...ik haat frans...zeker nu ik er recent op vakantie ben geweest...jakkes wat een mensen zeg die fransozen...

maar goed da's andere koek...

Film 1 HD
Euh...iets anders dan hun reclameschemr zie ik daar niet eigenlijk...beetje verspilling van bandbreedte lijkt me..

Sport 1 HD
Oh ja...reruns van de WK...jottem, kunnnen we Nederland nog eens eruit zien vliegen of Zidane nog eens een speler zien koppen ipv een bal...


Ben ik nou een doemdenker of is er idd zo bar weinig content ?

Grtx,

P

diederik
25-07-2006, 09:01
Er is inderdaad weinig content. In mijn ogen te weinig content om de aanschaf van de (brakke) decoder a €349 aan te rechtvaardigen.

Ik denk ook niet dat de komende jaren er veel zenders bij komen - ik wacht het dus nog even af.

Errami
26-07-2006, 13:32
Ik vind ook niks. Gelukkig hoefde ik niks extra's te betalen aan abonnementen.

Na de Wk kijk ik niet eens meer via de decoder. Ik moet 3 apparaten aanzetten om te kunnen kijken (tv,decoder, versterker) want het geluid is nog steeds niet direct op TV te ontvangen en ik hoef niet te beginnen over het zappen wat heel moiezaam gaat.

Maar ik ben blij dat ik de wk op een goede kwaliteit vooraal de laatste weken heb kunnen bekijken en dat heeft me dus 350 euro gekost.

wouterhelm
07-08-2006, 15:56
Tja, het is inderdaad niet veel.

Ik moet wel zeggen dat het aanbod op NGC en HD1-NL inmiddels wat groter is.

Ik heb geen Film1 en Sport1 aangevraagd, maar ik heb ze wel nog steeds (zelfs na de 2 maanden). Maar ik moet zeggen dat ik de beeldkwaliteit bij Film1 HD tegen vind vallen. Het is wel goed, maar niet veel beter dan bij de niet HD zenders van Film1.

Sport 1 HD heeft verder weinig te bieden.

Hopenlijk komt Discovery HD in september. Een tijd geleden gelezen dat @home hiermee bezig was. Weet niet hoe het met de andere kabelaars zit.

Harrie van Geleuken
07-08-2006, 22:39
Ik vind ook niks. Gelukkig hoefde ik niks extra's te betalen aan abonnementen.

Na de Wk kijk ik niet eens meer via de decoder. Ik moet 3 apparaten aanzetten om te kunnen kijken (tv,decoder, versterker) want het geluid is nog steeds niet direct op TV te ontvangen en ik hoef niet te beginnen over het zappen wat heel moiezaam gaa

Is wel zonde van het apparaat,want alle zenders aangesloten via component of HDMI zien er uit of het HDTV is...Vooral
afgelopen vrijdag het programma Oppassen & wegwezen in Umbrie(Italie)
Ned 1 was van een uitstekende kwaliteit..!

Maar ik ben blij dat ik de wk op een goede kwaliteit vooraal de laatste weken heb kunnen bekijken en dat heeft me dus 350 euro gekost.

robkuin
15-08-2006, 08:32
Het moet toch niet zo moeilijk zijn om aan content te komen. De populaire hitseries uit de US worden al door de amerikaanse zenders uitgezonden in HDTV dit kan dus zo met een ondertiteling naar NL.

De omroepen willen waarschijnlijk zelf nog niet of hebben geen zin om te investeren. Kijk maar naar het aantal breedbeeld uitzendingen in NL. Dit is tot op heden natuurlijk ook dramatisch.

Bengbeng_
03-09-2006, 17:05
Sport 1 HD heeft verder weinig te bieden.

Inderdaad. Sport1 zendt momenteel Brazilië-Argentinië in 4:3 uit terwijl de wedstrijd ook op de BBC is te zien, maar dan in HD (via sateliet).

4:3 terwijl het bronmateriaal HD is, het moet niet gekker worden.

Alexander de Mol
03-09-2006, 22:05
Casema stribbelt nog tegen om Sport1 en Film1 in HD door te geven. Dat weerhoudt mij ervan om nu die decoder (a 199 EUR) aan te schaffen. Want voor alleen HD1nl en NGC-HD hoef ik niet zonodig.