PDA

Bekijk de volledige versie : nieuw ideetje..



mugenpower
28-07-2006, 00:49
Het upgrade virus heeft toegeslagen.. HELP :roll: (wou het nog ff uitstellen maarja.. bloed kruipt waar het niet gaan kan)

Na een jaar ben ik beetje uitgekeken op het geluid van mijn Harman/Kardon AVC-R 130 in combinatie met de Infinity TSS-450 5.1 set.


Nou ben ik verschillende afwegingen aan het maken wat nou eerst te doen want eigenlijk wil ik gewoon alles vervangen in 1x. Maarja je raad het al. Simpel fulltime student (5dagen per week) met ook nog een andere dure hobby

zijnde mijn: Subaru Impreza GT Turbo en mijn oldtimer C Kadett Coupe.

En tja.. ik zit dus niet rijkelijk in de slappe was want alleen dit kost me al +/- 700e aan vaste lasten en brandstof per maand. En dan moet je er HEEL HARD part-time naast werken wil je nog kunnen stappen, vakantie, telefoon, kleren en natuurlijk sparen voor upgrade's van zowel HT als auto.

Nou had ik zelf in gedachte om eerst mijn luidsprekers te gaan vervangen en heb veel lovende zaken gehoord over de KEF Q11 in combinatie met de Q10C. (en dan de sub even behouden van me infinity setje)

Zou dit tijdelijk, zeg maar 6mnd kunnen in combinatie met mijn Harman/Kardon Reciever totdat ik geld heb gespaard voor wat beters zegge een Denon 3806 ofzo??

Of zal ik die 6mnd nauwelijk verschil horen aan geluid en kan ik beter wachten tot ik het in 1x kan kopen..?? kans loop je natuurlijk dat de Q11 dan niet meer tekoop is.

en hoeveel mm2 ruimte heb je eigenlijk nodig om dit tot zijn recht te laten komen en nog intressanter.. komt deze combi KEF/Denon tot zijn recht??

Ook deze set hoorde ik veel lovende woorden over en past misschien in eerste instantie beter bij mijn reciever en bovenal is dit een leuke budget oplossing en de mogelijkheid om gelijk een betere reciever aan te schaffen alleen zal een denon 3806 dan weer overkill zijn.


http://www1.correct.com/artikel.php?VOORRAADSOORT=B&KLASSE=2&SOORT=9611&ARTNR=269317B&PHPSESSID=083fede41827fb244126813180678786


Ik ben een voorstander van warm en vol maar ook zeker gedetaileerd hoog geluid. luister zelf nog niet veel muziek maar dit kan veranderen als het geluid beter word want nu muziek cd's luisteren via mijn HT set is gewoon niet zo mooi en klinkt het in mijn auto gewoon beter. (wel duurdere Alpine radio en goede speakers)

Frank Bedijn
28-07-2006, 00:58
Als je niet al te veel geld hebt: de 3805 van Denon (dijk van een reciever)is voor niet al te veel te krijgen.
Ik heb zelf de Q5 icm de Q6c. Je zit dan qua prijs wat lager maar hier merk je naar mijn mening niet erg veel van.

Succes

PS: bovenstaande ruilen tegen je Subaru ? :lol:

mugenpower
28-07-2006, 01:28
Als je niet al te veel geld hebt: de 3805 van Denon (dijk van een reciever)is voor niet al te veel te krijgen.
Ik heb zelf de Q5 icm de Q6c. Je zit dan qua prijs wat lager maar hier merk je naar mijn mening niet erg veel van.

Succes

PS: bovenstaande ruilen tegen je Subaru ? :lol:

hihi.. zal er nooit aan beginnen zo'n Scooby. Porsches pesten is zeker erg leuk. je zit in 5,8 sec aan de 100 met zo'n 280pk en dikke 400NM heerlijk die gezichtjes van die snobs als ze eruit zijn gereden door een jochie van net 22 maarja.. dan het verbruik 1 op 6 Euro 98. en over de verz premie voor iemand van 22 die hem verzekert als 1e auto met 0schadevrije jaren nog maar niet te spreken :roll:


na wat zoeken vond ik dat de prijs nog geen 100euro scheelt tussen 3806 en 3805.. + dat de 3806 HDMI aansluiting heeft wat mij ook handig lijkt in de toekomst.

de Q10c kost maar 149,- euro 8)

vraag ging mij daarom ook meer om de speakers.. Wie heeft ze zelf en hoe is het geluid te omschrijven?? zal zelf niet hoeven luisteren om te weten dat het beter zal klinken dan mijn huidige beginnerssetje. :lol:

Seth__Gekko
28-07-2006, 07:56
Ik heb zelf nog niet zo lang geleden een hoop Kef's beluisterd in stereo. Was niet te spreken over de uit de kluiten gewassen satelietjes in stereo. Ongetwijfeld doen ze het lekker op een dvd in een totaal 5.1 setje, maar stereo was niet veel soeps, zat totaal geen laag en te weining midden in. Deze set moet ook een goede sub hebben.
Ga maar eens luisteren (en dan niet bij correct, want daar is het allerbelabbertst luisteren hoor)

Johan van den D.
29-07-2006, 09:59
hihi.. zal er nooit aan beginnen zo'n Scooby. Porsches pesten is zeker erg leuk. je zit in 5,8 sec aan de 100 met zo'n 280pk en dikke 400NM heerlijk die gezichtjes van die snobs als ze eruit zijn gereden door een jochie van net 22 maarja..
Ik ben door de jaren heen al langs heel wat gedenktekentjes gereden van jonge gasten die vonden dat het niet hard genoeg kon... bedenk goed wat je met je laatste rolo doet.Hier kan ik ook nog wat verhalen over vertellen indien interesse........ :(

Maargoed, de Q11 kan zeker een optie zijn en indien je besluit dit te doen laat je huidige sub dan achterwegen.
De Q11 levert waarschijnlijk meer en beter laag als de sub, kwestie van even uitproberen.

Johan van den D.
29-07-2006, 10:01
Ik heb zelf nog niet zo lang geleden een hoop Kef's beluisterd in stereo. Was niet te spreken over de uit de kluiten gewassen satelietjes in stereo. Ongetwijfeld doen ze het lekker op een dvd in een totaal 5.1 setje, maar stereo was niet veel soeps, zat totaal geen laag en te weining midden in. Deze set moet ook een goede sub hebben.
Ga maar eens luisteren (en dan niet bij correct, want daar is het allerbelabbertst luisteren hoor)Over welke Kef,s heb je het hier ?

Seth__Gekko
29-07-2006, 10:54
Ik heb zelf nog niet zo lang geleden een hoop Kef's beluisterd in stereo. Was niet te spreken over de uit de kluiten gewassen satelietjes in stereo. Ongetwijfeld doen ze het lekker op een dvd in een totaal 5.1 setje, maar stereo was niet veel soeps, zat totaal geen laag en te weining midden in. Deze set moet ook een goede sub hebben.
Ga maar eens luisteren (en dan niet bij correct, want daar is het allerbelabbertst luisteren hoor)Over welke Kef,s heb je het hier ?Deze opstelling is in stereo niet zo super vond ik.http://www1.correct.com/artimages/1c/18/23.jpg

Ook heb ik de oude q-series beluisterd, maar was niet helemaal mijn smaak, te veel mid, te weinig open hoog, en pas bij het top modellen genoeg laag.

Ook in de iQ range vind ik het laag pas echt loskomen bij de iQ9, en vond de iQ7 te duur , deze is wel iets voller maar weer te groot in mijn huiskamer, en omdat ik mijn Quake II het laag voor zijn rekening laat nemen met de Neutrik Speakon hi-connection is voor mij de iQ5 prima voor stereo!

DVDProfilersFilmgek
29-07-2006, 11:27
Dat setje dat je beschrijft lijkt mij nou niet een geweldige upgrade. Als je gaat upgraden, dan wil je toch een echt stapje vooruit :?:

Je kan beginnen met een paar "echte" fronts, doorsparen voor de center, dan een bijpassende sub, en dan de bijpassende rears. Het duurt wat langer, maar uiteindelijk zul je dan een paar knappe speakers hebben, die het waard zijn om aan te laten sturen door de door je genoemde Denon 3806.

Je zult er de deur voor uit moeten, niet even hier lopen verkondigen dat het al snel beter zal klinken. Je kan bijvoorbeeld eens gaan luisteren naar de Wharfedale Diamond serie:

http://www.transtec.nl/article.php?id=9126

Heb het zelf niet beluisterd, maar de set had een goede beoordeling in HET. Voor 1350 euro schijn je deze set tot je eigendom te kunnen maken. Maar er zullen heus nog wel meer geschikte kandidaten zijn, maar je moet wel van je krent af om dat te gaan onderzoeken :!: Men kan je hier niet even gaan vertellen wat je mooi moet vinden klinken. Even wat minder blazen met dat hok van je, en dan kun je wel een leuk setje bijelkaar sparen :wink:

thomas fabry
29-07-2006, 11:45
hihi.. zal er nooit aan beginnen zo'n Scooby. Porsches pesten is zeker erg leuk. je zit in 5,8 sec aan de 100 met zo'n 280pk en dikke 400NM heerlijk die gezichtjes van die snobs als ze eruit zijn gereden door een jochie van net 22 maarja..
Ik ben door de jaren heen al langs heel wat gedenktekentjes gereden van jonge gasten die vonden dat het niet hard genoeg kon... bedenk goed wat je met je laatste rolo doet.

Yep, Porsches pesten gaat misschien een paar keer goed, maar er komt een keer en dan ben je de ***.....
:wink:

Johan van den D.
29-07-2006, 13:28
Deze opstelling is in stereo niet zo super vond ik.http://www1.correct.com/artimages/1c/18/23.jpg

Ook heb ik de oude q-series beluisterd, maar was niet helemaal mijn smaak, te veel mid, te weinig open hoog, en pas bij het top modellen genoeg laag.

Ook in de iQ range vind ik het laag pas echt loskomen bij de iQ9, en vond de iQ7 te duur , deze is wel iets voller maar weer te groot in mijn huiskamer, en omdat ik mijn Quake II het laag voor zijn rekening laat nemen met de Neutrik Speakon hi-connection is voor mij de iQ5 prima voor stereo!Ok duidelijk.
Het ontbreken van laag wat je ervaar komt mede door de aansturing.
In mijn stereo gebruik is nu de Q3 (had ik immers al) op Arcam en daar komt indien gewenst veel laag uit, het kan dus wel degelijk.
Testen met de Q7 in mijn stereo opstelling gaven zelf ruim teveel laag voor muziek.
Bij films wel leuk maar bij muziek niet.

Moet wel zeggen dat het ook met de opstelling en akoestiek te maken heeft want als ik het geheel een kwart slag draai in de kamer is het laag verdwenen.

Is dus afhankelijk van veel factoren zoals ikzelf met de Q serie heb ondervonden.
In mijn HT leveren ze ook veel maar gelukkig wel redelijk strak laag.

Johan van den D.
29-07-2006, 13:38
Even off-topic maar niet onbelangrijk denk ik.




Yep, Porsches pesten gaat misschien een paar keer goed, maar er komt een keer en dan ben je de ***.....
:wink:Helaas blijkt keer op keer in de praktijk dat jongeren (daar bedoel ik ook 22 jaar mee) denken dat ze beter kunnen rijden dan ze in werkelijkheid kunnen.
Een ongeval kan altijd gebeuren maar met name bij de jongeren blijkt het bijna iedere keer weer een inschatting/beoordelings fout te zijn.
Ze overschatten zichzelf..........

Let wel, ik heb zelf op die leeftijd niet anders gedaan maar achteraf weet je wel beter en heb je gewoon een bescherm engel als het niet fout gaat.
Inderdaad een bescherm engel want aan je eigen rijkunsten heb je het niet te danken gewoon vanwege het ontbreken van ervaring.

Tot zover even mijn preek maar geloof me, ik zie en heb genoeg gezien..........

thomas fabry
29-07-2006, 15:43
Ik heb zelf ook 2 Kef q7ens als front.
Deze geven bij mij ook veel te veel laag bij muziek in mijn ruimte, deze is een kleine 20m2 groot. De basweergave/uitgang van de q7 is dan ook legendarisch.
Kef levert er daarom ook baspluggen bij. Eèn voor de voor en èèn voor de achterbasuitgang. Ik heb alleen de basuitgangen aan de achterkant van de q7ens geplugd en het laag klinkt er daardoor nu precies goed door in mijn ruimte.

Johan van den D.
29-07-2006, 19:42
Ik heb zelf ook 2 Kef q7ens als front.
Deze geven bij mij ook veel te veel laag bij muziek in mijn ruimte, deze is een kleine 20m2 groot. De basweergave/uitgang van de q7 is dan ook legendarisch.
Kef levert er daarom ook baspluggen bij. Eèn voor de voor en èèn voor de achterbasuitgang. Ik heb alleen de basuitgangen aan de achterkant van de q7ens geplugd en het laag klinkt er daardoor nu precies goed door in mijn ruimte.De pluggen helpen inderdaad redelijk goed.
Bijkomend voordeel van het pluggen is dat het laag iets strakker wordt.



j.vandendool schreef:
Tot zover even mijn preek maar geloof me, ik zie en heb genoeg gezien..........

In jouw vak zul je wat dat betreft inderdaad helaas maar al te vaak de gevolgen zien .Niet alleen zien, je mag het ook oplossen als iemand bekneld in zijn voertuig zit maar ach....dat hoort bij het werk evenals dat ik pas geleden weer langs een spoorrails liep "schoon te maken" omdat iemand geen zin meer had in het leven.
Maargoed, je hoort me niet klagen want het is een mooi beroep meestal. (al dacht ik er vannacht anders over na 6 uitrukken ipv een lekkere nachtrust. :? )

Seth__Gekko
30-07-2006, 12:18
Ik geef je helemaal gelijk, die laagweergave is erg gevoelig voor plaatsing en akoestiek. Ik heb nu ook een beetje last van een hogedruk gebied van het laag op een 1,5-2m hoogte, als ik ga zitten is het stukken minder.

Mijn mega lounchchair is daar de boosdoener van met zijn 2 x 1,5 absorbeert hij een hele hoop.

mugenpower
30-07-2006, 19:16
Even off-topic maar niet onbelangrijk denk ik.




Yep, Porsches pesten gaat misschien een paar keer goed, maar er komt een keer en dan ben je de ***.....
:wink:Helaas blijkt keer op keer in de praktijk dat jongeren (daar bedoel ik ook 22 jaar mee) denken dat ze beter kunnen rijden dan ze in werkelijkheid kunnen.
Een ongeval kan altijd gebeuren maar met name bij de jongeren blijkt het bijna iedere keer weer een inschatting/beoordelings fout te zijn.
Ze overschatten zichzelf..........

Let wel, ik heb zelf op die leeftijd niet anders gedaan maar achteraf weet je wel beter en heb je gewoon een bescherm engel als het niet fout gaat.
Inderdaad een bescherm engel want aan je eigen rijkunsten heb je het niet te danken gewoon vanwege het ontbreken van ervaring.

Tot zover even mijn preek maar geloof me, ik zie en heb genoeg gezien..........

Er is idd een grote groep jongere bestuurders die denkt een auto volledig onder controle te hebben. Ik hoor hierzelf niet bij en weet gewoon dat autorijden gebaseerd is op de ervaring die je op doet door de jaren heen.

toch wel is het een feit, dat ik zeker weet dat ik een betere inschatting heb van mijn rijkwaliteiten dan de gemiddelde persoon van mijn leeftijd.

Mijn eerste kart reed ik toen ik 6 jaar was. Ik kocht mijn eerste motorfiets toen ik 11 was. Heb tot mijn 17e aan motorcross gedaan en rij vanaf mijn 18e zo'n 25 a 35.000km per jaar in de auto met als eerste auto een Honda CRX.

In mijn naaste omgeving zijn 2 mensen afzonderlijk omgekomen van mijn leeftijd door te hard rijden, frontaal tegen een boom. 1 Daarvan (23jaar) heb ik zelfs 5min voor zijn dood nog mee staan praten tot ik hem gedag zij en hij in de auto stapte. Ik rij bijna dagelijks langs die plek waar de brandweer het bovenste gedeelte van zijn lichaam uit het weiland heeft kunnen halen. De rest zat nog in de auto. (140km/h frontaal boom)

Ik ben me dus wel zeker bewust van de gevaren, en het was dan ook geen uiting van stoerdoenerigheid. :!:

Johan van den D.
30-07-2006, 19:45
Hoop dat je inderdaad dermate bewust bent en dat je jezelf nooit overschat.
Het hoef immers niet altijd aan jezelf te liggen in eerste instantie.
De inschatting, het zien aankomen en reactie op fouten van anderen kunnen je immers ook noodlottig zijn.
Ervaring kan dit grotendeels voorkomen.

Je heb het zelf ook 2x van dichtbij mee kunnen maken en je weet dus dat het gewoon gebeurd.
Echter als je het ook heb mogen opruimen kijk je er weer geheel anders tegenaan, geloof me.

Overigens mag ikzelf ook graag hard rijden hoor daar gaat het niet om maar ik overschat mezelf niet, ik kan mijn grenzen.
Echter geeft dit geen enkele garantie......het kan immers ten alle tijden gebeuren, ook al rij je altijd voorbeeldig.

Het valt alleen op dat een bepaalde groep jongeren er toch wel uitspringt, je zal de ouders maar zijn van zo,n persoon die dit overkomt.

Jos A.
30-07-2006, 21:48
Mijn mega lounchchair is daar de boosdoener van met zijn 2 x 1,5 absorbeert hij een hele hoop.

Ik gok eventjes dat je geen oom bij NASA of ESA hebt werken en dus geen lanceringsstoel bedoeld, maar dat je het over een lounge chair hebt ;). Gaarne foto's, ik ben eigenlijk wel op zoek naar een relaxte ligstoel.

Seth__Gekko
31-07-2006, 09:39
Loungechair haha inderdaad.

Hmm ik heb er geen foto van.