PDA

Bekijk de volledige versie : Keuze speakers! Luistersessie gehad



Pagina's : [1] 2

joostpolletje
31-07-2006, 10:19
Een goedemorgen allemaal!

Ik heb mij de laatste tijd steeds meer verdiept in speakers,recievers, etc... Ik interesseer mij op dit moment erg in deze "hobby" en had naar de vakantie een mogelijke upgrade gepland,

dit is van mijn JBL setje, naar een volwaardige zuilen front, boekenplank model rear set.

Ik had als mogelijke alternatieven in mijn budget een 5.0 set voor rond de 1200 euro, De volgende speakers gevonden:
Kef iQ serie 2xiQ5 2xiQ3 en 1xiQ2c/6c
Monitor Audio Bronze
B&W 600 serie

Dit is haalbaar rond mijn budget...

Ik zeg eerlijk, Ik heb hier nog geen luistersessie van gehad, die staat nog gepland!

Nu kwam ik op het forum het volgende tegen,
KEF 5.0 HT set 4xQ5 1xQ9C Kleur Maple
voor een prijs van 1250,-

Ik heb net zitten neuzen, en vergelijken, en zitten zoeken. En het lijkt mij een volwaardige set voor films. Hij wordt door iedereen altijd goed aangeprezen, en de eigenaren zijn er altijd enthiousiast over!

Bij Correct koopjeskelder is de set op dit moment, 1466 euro.

Mijn vraag is nu, Doe ik goed aan deze set? Is de prijs goed? (ik wil hier niet de verkoper mee aanvallen hoor)

Maar gewoon, Of ik deze set zal kunnen overwegen.


Alvast Bedankt voor de mogelijke adviezen, meningen

Rob Eric Blank
31-07-2006, 10:25
De Qserie is goed, maar de iQ natuurlijk net een tandje beter.
Als je bv. de iQ1's als achter speaker neemt dan moet je ook weer stands aanschaffen, hoe daar rekening mee.
Als je voor de Q5's ga bedenk wel of je deze makkelijk kunt plaatsen (dus niet te dicht bij de muur e.d.). Tuurlijk zal het geluid net wat homogener zijn, maar het moet wel te plaatsen zijn.

Al eens B&W, Kef of deze Monitor Audio speakers beluisterd op jouw recevier? Het geluid moet jouw ook bevallen, want een goeie match kan zeer kritisch zijn. Misschien klinkt Kef helemaal niet zo fijn met Pioneer, dit zijn zeker dingen om rekening mee te houden. B&W en pioneer vond ik erg fijn klinken.
Misschien is Quad nog een merk waar je eens naar zou kunnen luisteren (gaat misschien wel over je budget). Met de 11L hebben ze top monitor speakers en de vloerstaanders zijn doorgaans ook erg goed (vraag het Herjan Hakkers).

Van de Q5 set zou ik zeker 100 of 150 euro af halen, anders is het aardig aan de prijs voor tweedehands spul.

joostpolletje
31-07-2006, 10:28
ik wil dan op den duur de Denon 3806 gaan aanschaffen,

En aan geld eraf halen, Zat ik zoiezo te denken.. Want dit is idd te veel.

Met een boekenplank model, Had ik ook al stands gevonden..

Seth__Gekko
31-07-2006, 10:33
Inderdaad bijna nieuwprijs, dus wel te duur.

Maar ga eerst eens luistern, ik vond persoonlijk de q5 lang niet zo prettig als de iQ5. Ga ook eerst eens de B&W en de Monitor Audio luisteren. De Monitor Audio, is wel een hele lekkere speaker hoor, zit een beetje qua klank tussen de Kef en B&W in vind ik. En die Quads zijn ook erg lekker om te testen.

thomas fabry
31-07-2006, 11:23
Ik dacht dat je de iq5 niet met de q5 kon vergelijken.
Als het goed is dan is de iq5 de opvolger van de q4, niet van de q5 en bijv. de iq7 de opvolger van de q5, dacht ik.

joostpolletje
31-07-2006, 11:25
Ja maar dat is niet het geval niet :)

Johan van den D.
31-07-2006, 11:44
Nu kwam ik op het forum het volgende tegen,
KEF 5.0 HT set 4xQ5 1xQ9C Kleur Maple
voor een prijs van 1250,-

Bij Correct koopjeskelder is de set op dit moment, 1466 euro.

Mijn vraag is nu, Doe ik goed aan deze set? Is de prijs goed? (ik wil hier niet de verkoper mee aanvallen hoorDe set op zich is niet verkeerd en zal je veel plezier aan kunnen beleven.
De centers van Kef vind ik persoonlijk wat minder en kwa eigenschappen niet in één lijn met de overige speakers maargoed, al met al zeker niet verkeerd.

De prijs vind ikzelf te hoog voor een set van 3 jaar oud maar daar kan de verkoper niets aan doen.
Ten tijde van zijn aankoop was deze set nu eenmaal veel duurder dan hetgeen wat het nu moet kosten.
Ikzelf gebruik de Kef Q7 is die was 2 jaar geleden nog €800,- per stuk en nu te krijgen voor €400,- :?

Ik wil maar aangeven dat ik de vraagprijs te hoog vind maar de verkoper hier niet geheel de boosdoener is.
Echter heb je wel met deze situatie te maken en het is jammer voor de verkoper maar ik denk dat de prijs maximaal rond de €1000,- moet liggen.

De Q-serie is dus een zeer slechte investering geweest als je die nu moet verkopen.
Ben je echter op zoek naar leuke speakers dan is de Q-serie weer een super kans die voor weinig te koop is.

Johan van den D.
31-07-2006, 11:48
Ik dacht dat je de iq5 niet met de q5 kon vergelijken.
Als het goed is dan is de iq5 de opvolger van de q4, niet van de q5 en bijv. de iq7 de opvolger van de q5, dacht ik.Ze zijn inderdaad niet één op één vergelijkbaar
Dus de iQ5 is niet in de plaats van de Q5, ik meen dat je dan de iQ7 moet vergelijken met de Q5.

Rob Eric Blank
31-07-2006, 13:48
Ik dacht dat je de iq5 niet met de q5 kon vergelijken.
Als het goed is dan is de iq5 de opvolger van de q4, niet van de q5 en bijv. de iq7 de opvolger van de q5, dacht ik.Ze zijn inderdaad niet één op één vergelijkbaar
Dus de iQ5 is niet in de plaats van de Q5, ik meen dat je dan de iQ7 moet vergelijken met de Q5.
Jep dat is waar. De iQ5 kun je vergelijken met de Q4, beetje kort door de bocht.
De Q4 vond ik zelf net even te "iel" wat betreft geluid.

Johan van den D.
31-07-2006, 13:53
De Q4 is dan ook een kleine speakers opzich.
Zijn voorganger de Q3 is al groter kwa formaat.....
Beetje apart model die Q4 binnen de Q-serie.

joostpolletje
31-07-2006, 21:31
Ik kan de Qserie voor 1000eurotjes krijgen...
Mooie set voor niet veel geld,

Ik heb ook een afspraak gemaakt om de Q-serie,iQserie,Monitor Audio Bronze, B&W 600 serie te luisteren. dit om precies te weten wat ik wil. En dan kan altijd de Qserie nog gehaald worden, want heb er wel serieuze interesse in

Rob Eric Blank
01-08-2006, 07:34
De Q serie voor 1000 euro is idd een mooie en reële prijs.

joostpolletje
01-08-2006, 07:39
Ja ik weet het... Zit er ook sterk aan te twijfelen..

Rob Eric Blank
01-08-2006, 07:43
Eerst even luisteren met jouw Pioneer receiver.

Seth__Gekko
01-08-2006, 07:49
Ja, meenemen dat ding en luisteren.

joostpolletje
01-08-2006, 07:57
Heb gisteren ook een afspraakje gemaakt om te gaan luisteren, naar de volgende speakers/recievers

Hallo Joost,

Eerst een paar dingen in de goede volgorde zetten;

Je totaal prijs voor de set is ongeveer 1300 euro...!!!
De Denon 3806 kost al 1499,-- euro, en komt hier al ver boven je bedrag dat je wilt uitgeven, en dit is zonder luidsprekers..!!

De KEF IQ series zijn de opvolgers vande Q series, en de Q series zijn niet meer leverbaar, en ook niet meer bij ons in de zaak, vandaar ook niet de mogelijkheid om deze te vergelijken.

Wij hebben zowel Onkyo, als Pioneer en Denon in de collectie..!!

Een advies van onze kant;

Denon AVR 2106 is een mooi apparaat, maar heeft héél véél concurentie van de nieuwe Pioneer receiver, de VSX 1016 ( met HDMI switch inputs, 2 in 1 out )
Dit toestel kost 699,-- euro, en is naar ons inziens de beste koop die je voor dit geld kunt maken, dit ongacht het aanbod in de gehele hifi markt..!!!

De nieuwe Monitor Audio RS series zijn ook van dit bijzonder hoog gehalte van kwaliteit, en daar kan de ( oudere ) Bronze Series helemaal niet mee meekomen
De RS 1 is een kleine speaker, maar met zeer grote prestaties ( prijs per set 500,-- euro )

Ook de 600 series van B&W is een oudere serie luidsprekers, die nodig moet worden vervangen, omdat de concurentie toch wel veel beter is in dezelfde prijsklasse

De REL Quake is een erg goed produkt, en de beste compact subwoofer in zijn prijsklasse
Dit toestel kost 599,-- euro, en gaat heel goed samen met de Monitor Audio RS 1

Tel je alles bij elkaar op, dan kom je tot een prijs van 1798,-- euro
Dit zit boven het bedrag wat je in gedachten had, maar het is ' wereld " van verschil in kwaliteit wanneer je hier andere componenten toepast
Sorry, maar ik kan het niet anders voor je maken met deze producten en voor deze prijs, maar ben zeker, dat deze combinatie héél erg goed is, en " muziek " maakt...!!!

Wij hebben deze spullen staan, zowel in Goes als in de zaak in Middelburg
Maak gewoon even een afspraak, en je kunt dit beluisteren ( op je gemak... !! )

joostpolletje
01-08-2006, 08:01
Was dus een misverstandje, Ik wil 1300 aan de speakers uitgeven, dus zonder reciever.. deze wordt ook nog geupgrade, naar de speakers

Seth__Gekko
01-08-2006, 08:06
599,- voor een Quake II>??? daar kan makkelijk 100,- vanaf!

joostpolletje
01-08-2006, 08:15
Ik vind hem ook aan de hoge kant ja, Ik dacht meer aan 499.

Pioneer reciever heeft me wel verrast met de prijs, Wilde eerst zoiezo de denon3806, Maar nu pioneer met dezelfde functies, HDMI switch komt enzo voor een betaalbare prijs. is het ook interessant. Maar ga zoiezo even vergelijken.

Ik heb weer aan mail terug gestuurd ook, dus verwacht er weer een terug met antwoorden, Zal ik meteen mijn vragen en zijn antwoorden eens posten..

Maar toch kriebelt die KEF Q serie wel!!

Rob Eric Blank
01-08-2006, 08:33
Van een Rel Quake II moet je minimaal 100 euro af kunnen krijgen. Ik heb deze een aantal maanden terug voor 500 mee gekregen.
Als je een hele set aanschaft moet er naar mijn mening meer af kunnen.

joostpolletje
01-08-2006, 08:50
Oh, maar zou daar ook zeker niet mee akkoord gaan!, Ik heb weer een mailtje terug.
Komt hieronder!

joostpolletje
01-08-2006, 08:53
Dit is dus de eerste mail ontvangen, nadat ik aanhad gegeven wat ik wilde luisteren,

Hallo Joost,

Eerst een paar dingen in de goede volgorde zetten;

Je totaal prijs voor de set is ongeveer 1300 euro...!!!
De Denon 3806 kost al 1499,-- euro, en komt hier al ver boven je bedrag dat je wilt uitgeven, en dit is zonder luidsprekers..!!

De KEF IQ series zijn de opvolgers vande Q series, en de Q series zijn niet meer leverbaar, en ook niet meer bij ons in de zaak, vandaar ook niet de mogelijkheid om deze te vergelijken.

Wij hebben zowel Onkyo, als Pioneer en Denon in de collectie..!!

Een advies van onze kant;

Denon AVR 2106 is een mooi apparaat, maar heeft héél véél concurentie van de nieuwe Pioneer receiver, de VSX 1016 ( met HDMI switch inputs, 2 in 1 out )
Dit toestel kost 699,-- euro, en is naar ons inziens de beste koop die je voor dit geld kunt maken, dit ongacht het aanbod in de gehele hifi markt..!!!

De nieuwe Monitor Audio RS series zijn ook van dit bijzonder hoog gehalte van kwaliteit, en daar kan de ( oudere ) Bronze Series helemaal niet mee meekomen
De RS 1 is een kleine speaker, maar met zeer grote prestaties ( prijs per set 500,-- euro )

Ook de 600 series van B&W is een oudere serie luidsprekers, die nodig moet worden vervangen, omdat de concurentie toch wel veel beter is in dezelfde prijsklasse

De REL Quake is een erg goed produkt, en de beste compact subwoofer in zijn prijsklasse
Dit toestel kost 599,-- euro, en gaat heel goed samen met de Monitor Audio RS 1

Tel je alles bij elkaar op, dan kom je tot een prijs van 1798,-- euro
Dit zit boven het bedrag wat je in gedachten had, maar het is ' wereld " van verschil in kwaliteit wanneer je hier andere componenten toepast
Sorry, maar ik kan het niet anders voor je maken met deze producten en voor deze prijs, maar ben zeker, dat deze combinatie héél erg goed is, en " muziek " maakt...!!!

Wij hebben deze spullen staan, zowel in Goes als in de zaak in Middelburg
Maak gewoon even een afspraak, en je kunt dit beluisteren ( op je gemak... !! )

Toen heb ik deze mail terug gestuurd

Goedeavond,

Bedankt voor de snelle reactie. Zeer netjes!

Klein misverstandje:
Ik doelde met de prijs, dat ik voor speakers 5.0 zo'n 1300euro wil uitgeven, Dus zonder sub, zonder reciever. dus puur 1300euro voor de 5.0 set.

Dan wil ik zoiezo de iQ serie wel eens luisteren, Ik dacht dat heel mischien de Q serie, idd de voorloper van de iQ serie mischien nog te beluisteren was. Helaas

Op Hifi stond bij merken, dus geen pioneer en onkyo. Maar zoals gezegd, wil ik een van deze drie, dus de 3806, 803, 1016 luisteren, Op dit moment draai ik met de instapmodel 415 van pioneer. Ik wil dus ook eerst een speakerupgrade doen, en daarna een reciever upgrade. Maar om alvast te luisteren is het dus belangrijk om deze recievers vast mee te nemen, met het oog op de toekomst.
Pioneer draai ik nu ook mee, en die wil ik ook zeker luisteren, vooral de HDMI input speelt voor mij bij deze recievers een rol. Met de 699,- euro heb je het dan over de pioneer? Dan verrast mij dat behoorlijk, ik had duurder verwacht.

KEF, Had ik ook aan de iQ serie gedacht en wel de iQ5 als fronts, de iQ1 als rears, en de iQ6c als center. Dit zou op hoeveel komen?

Zoals jij de Monitor RS serie noemt, klinkt het interessant, ik heb er ook veel goeds over gehoord! Ik wil als fronts toch wel twee zuilen dus dat zouden dan de RS5 of RS6 worden, en dan boekenplankmodellen als rears. Ik denk dat dit echter over het budget van 1300 voor de speakers heen gaat.

Dus je zegt, dat de B&W serie niet meer voldoet!? Is dit dan de 600serie alleen, Of prijs je wel de 700serie aan?
De Sub moet er dus ook nog komen, Maar zoals aangegeven wil ik in stappen handelen.

Dus eerst speakers op mijn Pioneer VSX 415, Daarna de upgrade naar een nieuwe reciever, zie de bovengenoemde! En daarna dus de sub.

Wat hier nu wordt genoemd is zeker de moeite waard, En ik ben ook bereid om het uit te geven, Alleen wel in de genoemde stappen, zoals aangegeven.

Wat zouden we hier voor bedragen krijgen?

Met vriendelijke groet

Joost Polletje

En zojuist deze terug gekregen

Hallo Joost,

De IQ series van Kef, zou ik als volgt samenstellen;

Of allemaal IQ 3 met center en sub, maar geen IQ 5 met IQ 1, daar het verschil in klank erg groot is tussen deze twee luidsprekers

Het vergelijk tussen de Denon 2106 en de Pioneer 1016 is reeel, maar de 3806 is van een ander gehalte, en ook van prijs
Hier moet je de Pioneer AVX 4 tegenover plaatsen, en dan is het ook leuk om te horen wat deze toestellen doen en kunnen
De Denon 3806 en de Pioneer AVX 4 kosten 1499,-- per stuk

De 700 series van B&W zijn veel duurder, en ook nieuwer qua ontwerp dan de 600 series

Bij Monitor Audio is de RS 5 nieuw toegevoegd, maar zit tussen mal en dwaas, daar de RS 6 wel heel erg goed is
Of het wordt 4 x de RS 1 met center, en wanneer het iets meer mag kosten, de RS 6 voor, en de RS 1 achter, later de sub toevoegen

Set RS 1 kost 500,-- euro
Set RS 6 kost 1000,-- euro
De RS Center kost 400,-- euro

Alexander D
01-08-2006, 09:30
Op zich een goed verhaal maar ik vind de prijzen voor de receivers nogal ongekend hoog!

Rob Eric Blank
01-08-2006, 09:38
En het feit dat de 600 serie van B&W niet meer zouden voldoen. Volgens mij is dit nog een uiterst aangename luidspreker reeks.

joostpolletje
01-08-2006, 09:41
Is waar, hij komt ook goed over bij me.

Wel zegt die dus dat zuilen, boekenplankmodellen niet samen gaan.. Nu snap ik dat ook wel over klankbeeld, Maar er zijn zoveel mensen die hun rears dan ondersteunen met een stand, dus toch een boekenplankmodel nemen.

Als ik hem ook moet geloven, is de set van SETH niet in orde, maar seth zeg zelf je bent er toch zeer tevreden over.

Rob Eric Blank
01-08-2006, 09:50
Ik denk dat het overdreven is dat boekenplank modellen niet samen gaan met zuilen. Dan zou je overal ook dezelfde kabel moeten aanleggen (hebben mensen ook lang niet altijd) om zo een homogeen geluidsbeeld te krijgen.
Als je bij voorkeur stereo draaid en ook geregeld een filmpje kijk dan kun je echt wel met boekenplank modellen toe.

Alexander D
01-08-2006, 10:02
Als je bij voorkeur stereo draaid en ook geregeld een filmpje kijk dan kun je echt wel met boekenplank modellen toe.

Wat bedoel je hiermee?

Aangezien 99% van de zuilen ook niet voldoende lagen tonen kunnen weergeven (alhoewel veel mensen denken dat een grote speaker daar veel beter in is) kun je misschien wel stellen dat goede bookshelfs een betere keus zijn. :wink:

joostpolletje
01-08-2006, 10:14
Nee precies, dus ik ben het ook niet helemaal met hem eens, dat de combinatie eigenlijk niet mogelijk is. Heb ik hem ook terug gestuurt. Wacht weer een mail af.

Ik draai eigenlijk geen tot weinig stereo, De set is puur voor een filmpje

Rob Eric Blank
01-08-2006, 10:21
Als je bij voorkeur stereo draaid en ook geregeld een filmpje kijk dan kun je echt wel met boekenplank modellen toe.

Wat bedoel je hiermee?

Aangezien 99% van de zuilen ook niet voldoende lagen tonen kunnen weergeven (alhoewel veel mensen denken dat een grote speaker daar veel beter in is) kun je misschien wel stellen dat goede bookshelfs een betere keus zijn. :wink:Bookshelf heeft veel voordelen tov. zuilen. Bookshelf speakers zijn doorgaans sneller in hun weergave en zijn doorgaans een stuk opener in hun weergave.
Om het voledige frequentie gebied met een speaker te halen heb je bijna altijd een subwoofer nodig.
De keuze tussen bookshelf en zuil is doorgaans persoonlijk en moet je eens beluisteren. Ik heb voorheen ook gedraaid met mijn bookshelfs speaker als front. Het voordeel was een snelle weergave, alleen ik kwam wat diepgang en massa tekort. Dit is een zeer persoonlijke overweging.
Die massa was voor mij geen prioriteit voor mijn rears, dus heb gewoon (ook zeker uit budgetair oogpunt) bookshelfs als rear gebruikt.

joostpolletje
01-08-2006, 10:26
Ja precies, 4 zuilen is natuurlijk een duur grapje. Dan zou de Q-serie die ik kan krijgen een hele mooie optie zijn.

Dit bevestigd het dus, dat boekenplankmodellen gewoon goed in een set passen met zuilen.

Seth__Gekko
01-08-2006, 12:26
Ik heb alle iQ's flink beluisterd, ik vind het klankbeeld van de iQ3 en de iQ1 niet zo zeer erg verschillend alleen is de body/massa van het geluid net iets minder.

Ik vind het heerlijk klinken met mijn iQ5 en iQ1 :!: Ik moet zeggen dat zelfs de iQ1 ook in multichannel stereo of in muziek dvd's heerlijk open klinkt, je moet ze niet gebruiken voor 2.0 maar voor rears zijn ze perfect.

Rob Eric Blank
01-08-2006, 15:22
Ik heb de Q1's wel eens gehoord op een stereo set en vond deze toch echt wel redelijk klinken (wel ff een subje erbij).

joostpolletje
01-08-2006, 15:42
Als ik voor de iQ serie zou gaan, Wordt het dus 2x iQ5 en 2x iQ1 of 3 n dan de center

Edgar Smit
01-08-2006, 15:58
rondom alles gelijk is uiteraard het mooiste enbeste. Vaak kan dit niet vanwege budget of ruimte. Dan is een bookshelf uit dezelfde serie gewoon de beste optie en dat kan gewoon hoor.
Overigens is bookshelf ook maar een naampje, mijn 762 zijn 50cm hoog maar vallen onder bookshelf.
Kortom, het kan gewoon wel om bookshelves als rears te gebruiken.

Alexander D
01-08-2006, 16:01
rondom alles gelijk is uiteraard het mooiste enbeste. Vaak kan dit niet vanwege budget of ruimte. Dan is een bookshelf uit dezelfde serie gewoon de beste optie en dat kan gewoon hoor.
Overigens is bookshelf ook maar een naampje, mijn 762 zijn 50cm hoog maar vallen onder bookshelf.
Kortom, het kan gewoon wel om bookshelves als rears te gebruiken.

Met een beetje een stevige shelf kun je alle speakers zo gebruiken. :mrgreen:

Erik T
01-08-2006, 16:30
TIP wharfedale diamond 8.3


http://www.hermeselectronics.nl/

Edgar Smit
01-08-2006, 21:29
Tip Missions zijn voor het geld zeer goede speakers.
bijv de E serie, de M serie of de nieuwe 7 serie.
Of als je echt wat wil de Pilastro serie.

joostpolletje
01-08-2006, 21:43
Dankje, Ik ga er wat info over zoeken!!

Ik heb ook even zitten verder kijken naar de KEF iQ serie, En dan wel 4x de iQ5 en 1x de iQ6c... En vind dit ook zeer interessant

Jos A.
01-08-2006, 21:56
Ik vond de iQ5 zelf wat weinig laagweergave hebben. Nu is dat voor muziek niet zo ontzettend dramatisch, maar ik kan me voorstellen dat het tijdens films wat storender is. Ga je ook nog kijken voor een subwoofer, of wil je echt alleen een 5.0 set?

joostpolletje
01-08-2006, 22:00
Ik ga hierna weer kijken voor een sub, Dus er wordt tijdelijk zonder sub gewerkt!

Edgar Smit
01-08-2006, 22:05
joost, je kunt het beste eens naar een goede audioboer gaan en gewoon eens verschillende merken speakers in dezelfde (jouw) prijsklasse gaan beluisteren. Dat is namelijk de enige manier om erachter te komen of bijv de KEF iQ serie wel jouw smaak is. Als je dat gaat doen, luister dan eerst naar wat speakers die ver boven je budget liggen zodat je een goed referentiekader hebt voor jezelf.

En ook al ga je de set voornamelijk voor film gebruiken, luister toch naar een CD in stereo, want gezien de best behoorlijke investering zul je misschien ook ineens meer muziek gaan luisteren en dan is het zonde als je speakers het daar minder doen dan gewild. Een goede HT speaker is namelijk niet perse een goede muziekspeaker, andersom meestal wel. Dat komt omdat HT speakergebruik anders is. Dus een goede muziekspeaker voldoet ook zeer zeker in een HT setup.

Seth__Gekko
02-08-2006, 07:31
Ik vond de iQ5 zelf wat weinig laagweergave hebben. Nu is dat voor muziek niet zo ontzettend dramatisch, maar ik kan me voorstellen dat het tijdens films wat storender is. Ga je ook nog kijken voor een subwoofer, of wil je echt alleen een 5.0 set?Inderdaad, zonder een goed sub, kom je tekort in de laagste regiones, zeker bij het opzetten van een dvd. Een sub is dan ook noodzakelijk. Voor de rest is het een heerlijk open heldere speaker. Geen aanrader om puur op 2.0 of 5.0 te draaien.

Rob Eric Blank
02-08-2006, 08:05
Bijna alle vloerstaanders komen tekort en gaan zeker niet door tot 20Hz.
Full range zijn weer erg aan de prijs!

joostpolletje
02-08-2006, 08:24
Daarom komt er ook een sub bij, Maar eerst even zonder sub draaien! En weer budget vrij maken. Dus tijdelijk 5.0 draaien, het is even niet anders. Ik meen dat seth ook zo gedraaid heeft tijdelijk.

Johan van den D.
02-08-2006, 08:28
Als ik voor de iQ serie zou gaan, Wordt het dus 2x iQ5 en 2x iQ1 of 3 n dan de centerPersoonlijk zal ik dat niet doen, het kan uiteraard wel maar toch.
Rondom gelijke speakers is het mooiste en dat is ongeacht of het nu 4 vloerstaanders zijn of 4 boekenplankers.........

Let wel, een combinatie van beide hoef zeker niet slecht te zijn, helemaal niet zelfs maar met 4 gelijke zet je gewoon de puntjes op de i.

Daarnaast is het tijdelijk spelen zonder sub uiteraard geen probleem maar het is wel een noodzaak dat er op termijn een sub bijkomt, is een onmisbaar item in een ht opstelling omdat je anders veel mist aan de film beleving.

Maar alles op zijn tijd natuurlijk. :wink:

joostpolletje
02-08-2006, 08:33
Als ik voor de iQ serie zou gaan, Wordt het dus 2x iQ5 en 2x iQ1 of 3 n dan de centerPersoonlijk zal ik dat niet doen, het kan uiteraard wel maar toch.
Rondom gelijke speakers is het mooiste en dat is ongeacht of het nu 4 vloerstaanders zijn of 4 boekenplankers.........

Ik heb ook even zitten verder kijken naar de KEF iQ serie, En dan wel 4x de iQ5 en 1x de iQ6c... En vind dit ook zeer interessant

Heb hier ook een prijsopgave van gedaan!

Peter Porrio
02-08-2006, 08:37
Rondom gelijke speakers is het mooiste en dat is ongeacht of het nu 4 vloerstaanders zijn of 4 boekenplankers.........


Dat kan ik beamen. Ik heb zelf 4 zuilen aangevuld met center en sub, klinkt echt super! Zeker als je meerkanaals audio gaat luisteren (DVD-A, SACD) is dit echt een must!

Rob Eric Blank
02-08-2006, 08:38
Het mooist is idd 4 gelijke speakers, alleen voor veel mensen zijn vloerstaanders als rear moeilijk te plaatsen (bv. te dicht op een muur), waardoor het geluidsbeeld verre van optimaal zal worden.

Johan van den D.
02-08-2006, 08:45
Zeker als je meerkanaals audio gaat luisteren (DVD-A, SACD) is dit echt een must!Dan is het mijn inziens pure noodzaak inderdaad.

Alexander D
02-08-2006, 08:46
Het mooist is idd 4 gelijke speakers, alleen voor veel mensen zijn vloerstaanders als rear moeilijk te plaatsen (bv. te dicht op een muur), waardoor het geluidsbeeld verre van optimaal zal worden.

De meesten hebben al problemen genoeg met het goed plaatsen van fronts want ook die staan meestal te dicht bij de muur. :wink:

Johan van den D.
02-08-2006, 08:47
Het mooist is idd 4 gelijke speakers, alleen voor veel mensen zijn vloerstaanders als rear moeilijk te plaatsen (bv. te dicht op een muur), waardoor het geluidsbeeld verre van optimaal zal worden.Klopt maar boekenplankspeakers (rare naam eigenlijk) worden vaak alsnog op stands gezet waardoor je uiteindelijk evenveel ruimte kwijt bent. :P

Rob Eric Blank
02-08-2006, 08:55
Het mooist is idd 4 gelijke speakers, alleen voor veel mensen zijn vloerstaanders als rear moeilijk te plaatsen (bv. te dicht op een muur), waardoor het geluidsbeeld verre van optimaal zal worden.Klopt maar boekenplankspeakers (rare naam eigenlijk) worden vaak alsnog op stands gezet waardoor je uiteindelijk evenveel ruimte kwijt bent. :PInderdaad, maar hebben doorgaans minder kritieke plaatsen dan een zuil vanwege de bas poort. Je kunt een boekenplankspeakers makkelijker dichter tegen een muur aan plaatsen.

@Alexander veel mensen hebben deze idd te dicht tegen de muur aan staan. Ik heb aardig moeten schuiven en draaien om het geluid uit mijn vloerstaanders een beetje onder controle te krijgen.

Alexander D
02-08-2006, 09:06
Het mooist is idd 4 gelijke speakers, alleen voor veel mensen zijn vloerstaanders als rear moeilijk te plaatsen (bv. te dicht op een muur), waardoor het geluidsbeeld verre van optimaal zal worden.Klopt maar boekenplankspeakers (rare naam eigenlijk) worden vaak alsnog op stands gezet waardoor je uiteindelijk evenveel ruimte kwijt bent. :PInderdaad, maar hebben doorgaans minder kritieke plaatsen dan een zuil vanwege de bas poort. Je kunt een boekenplankspeakers makkelijker dichter tegen een muur aan plaatsen.


Dat ben ik niet met je eens. Feitelijk maakt dat namelijk niets uit. Kijken we even naar bijvoorbeeld de Quad L-serie. Deze hebben allemaal de baspoorten aan de achterzijde en hebben dus eigenlijk allemaal veel ruimte aan de achterkant nodig.

Neem je een zuilspeaker met de baspoort aan de voorkant dan kan die wat dichter tegen de muur al blijft voor bijna alle speakers van belang dat ze ruimte rondom nodig hebben. :wink:

Seth__Gekko
02-08-2006, 09:10
Gelukkig hebben alle modellen uit de iQ serie de basspoort aan de voorkant.

Rob Eric Blank
02-08-2006, 09:24
Het mooist is idd 4 gelijke speakers, alleen voor veel mensen zijn vloerstaanders als rear moeilijk te plaatsen (bv. te dicht op een muur), waardoor het geluidsbeeld verre van optimaal zal worden.Klopt maar boekenplankspeakers (rare naam eigenlijk) worden vaak alsnog op stands gezet waardoor je uiteindelijk evenveel ruimte kwijt bent. :PInderdaad, maar hebben doorgaans minder kritieke plaatsen dan een zuil vanwege de bas poort. Je kunt een boekenplankspeakers makkelijker dichter tegen een muur aan plaatsen.


Dat ben ik niet met je eens. Feitelijk maakt dat namelijk niets uit. Kijken we even naar bijvoorbeeld de Quad L-serie. Deze hebben allemaal de baspoorten aan de achterzijde en hebben dus eigenlijk allemaal veel ruimte aan de achterkant nodig.

Neem je een zuilspeaker met de baspoort aan de voorkant dan kan die wat dichter tegen de muur al blijft voor bijna alle speakers van belang dat ze ruimte rondom nodig hebben. :wink:
Meestal geven boekenplank modellen minder bas en geven ze ook minder energie af via hun baspoort, waardoor je deze doorgaans dichter tegen een muur kunt plaatsen.
Helemaal ideaal is dit niet en eigenlijk zou je meer ruimte rondom je speakers moeten hebben om deze ideaal te laten presteren.

Waarom kijken wij weer naar de Quad L-serie... :? Ik vind het zo'n nare speaker en ze klinken ook voor geen meter icm. Marantz......shit wat kan ik slecht liegen. Na Elac is het echt mijn favoriet.
@Alexander heb jij alleen de 11L (12L) of ook 21L (22L)?

Edgar Smit
02-08-2006, 09:27
overigens kan je door het gebruik van stands met bijv een flexibele kop een speaker bijv iets hoger dan oorhoogte zetten en hem wat schuin naar beneden laten stralen. Zo creëer je meer ruimte achter de speaker en dus ook weer beter geluid.

joostpolletje
02-08-2006, 09:29
Ik ga even kijken naar de Quad serie, en het een en ander lezen

Alexander D
02-08-2006, 09:31
Het mooist is idd 4 gelijke speakers, alleen voor veel mensen zijn vloerstaanders als rear moeilijk te plaatsen (bv. te dicht op een muur), waardoor het geluidsbeeld verre van optimaal zal worden.Klopt maar boekenplankspeakers (rare naam eigenlijk) worden vaak alsnog op stands gezet waardoor je uiteindelijk evenveel ruimte kwijt bent. :PInderdaad, maar hebben doorgaans minder kritieke plaatsen dan een zuil vanwege de bas poort. Je kunt een boekenplankspeakers makkelijker dichter tegen een muur aan plaatsen.


Dat ben ik niet met je eens. Feitelijk maakt dat namelijk niets uit. Kijken we even naar bijvoorbeeld de Quad L-serie. Deze hebben allemaal de baspoorten aan de achterzijde en hebben dus eigenlijk allemaal veel ruimte aan de achterkant nodig.

Neem je een zuilspeaker met de baspoort aan de voorkant dan kan die wat dichter tegen de muur al blijft voor bijna alle speakers van belang dat ze ruimte rondom nodig hebben. :wink:
Meestal geven boekenplank modellen minder bas en geven ze ook minder energie af via hun baspoort, waardoor je deze doorgaans dichter tegen een muur kunt plaatsen.
Helemaal ideaal is dit niet en eigenlijk zou je meer ruimte rondom je speakers moeten hebben om deze ideaal te laten presteren.

Waarom kijken wij weer naar de Quad L-serie... :? Ik vind het zo'n nare speaker en ze klinken ook voor geen meter icm. Marantz......shit wat kan ik slecht liegen. Na Elac is het echt mijn favoriet.
@Alexander heb jij alleen de 11L (12L) of ook 21L (22L)?

Dat van die minder energie valt dus wel mee. Er zijn genoeg relatief grote zuilen die helemaal niet zo diep gaan, zeker niet zo diep als je zou verwachten door de omvang van de speaker. :wink:

Ik ben rondom 11L, vier keer dus met een Lcenter. De 12L vind ik minder klinken door een flubberbas en ook de 21L kon me niet overtuigen. De 22L is een fantastische speaker maar heeft heel veel ruimte nodig. Trouwens wel grappig in deze discussie. De 22L geeft heel veel bas. Vaak zelfs te veel bas en heet daardoor een grote ruimte nodig en dan nog gaan gebruikers regelmatig experimenten met het dichtstoppen van een baspoort om een meer gebalanceerd geluidsbeeld te krijgen. :wink:

Alexander D
02-08-2006, 09:33
Ik ga even kijken naar de Quad serie, en het een en ander lezen

http://www.quad-hifi.co.uk/whathifi_lsystaward.gif

Niet slecht voor speakers met deze prijzen. :wink:

Rob Eric Blank
02-08-2006, 09:37
De 11L vond ik zelf ook het fijnst.......maar volgens mij had ik dat al eens duidelijk gemaakt op het forum. Ik kende ze niet en hoorde deze en maakte korte metten met veel speakers. Dus misschien een idee om deze set op Pioneer aan te sluiten?

Het voordeel van de Kef Q-serie is dus wel een baspoort aan de voorkant, ze hebben evengoed wel luchtnodig om een mooi beeld te geven.
Ik merk zelf dat 1 speaker in de hoek van de kamer staat en deze geeft reflecties tegen het raam, waardoor bij surround lijkt of sommige geluiden midden uit de kamer komen. Dus ook geen ideale plaatsing....Het is in een woonkamer toch een compromis.

Rob Eric Blank
02-08-2006, 09:38
Ik ga even kijken naar de Quad serie, en het een en ander lezen

http://www.quad-hifi.co.uk/whathifi_lsystaward.gif

Niet slecht voor speakers met deze prijzen. :wink:Nee voor mij was dit 1 van de verrassingen die ik dit jaar gehoord heb. Speelde veel speakers weg, waaronder Monitor Audio.

Johan van den D.
02-08-2006, 09:39
Gelukkig hebben alle modellen uit de iQ serie de basspoort aan de voorkant.De "oude" Q serie heeft ze zowel aan de voor als achterkant. (Q7 in ieder geval).

Maar inderdaad, speakers hebben meestal wel wat ruimte nodig rondom maar in een enkel geval kan je juist voordeel halen door de speakers dicht bij de muur te plaatsen.

Kwestie van proberen en eventueel een foam plugen gebruiken in de poorten mocht je dicht bij de muur moeten werken of het laag niet echt strak kunnen krijgen.

Naast het poort probleem is de ruimte ook afhankelijk voor het midden en hoog gebied.
Dit heeft dan weer te maken met het afstraal gedrag van de betreffende speaker units.

Rob Eric Blank
02-08-2006, 09:44
Sommige stoppen hunpoorten dicht met sokken, maar de geurige bestanddelen uit sokken kunnen soms meer kwaad dan goed doen ;-).

Johan van den D.
02-08-2006, 09:46
Sommige stoppen hunpoorten dicht met sokken, maar de geurige bestanddelen uit sokken kunnen soms meer kwaad dan goed doen ;-).Een beetje speaker levert de foam pluggen er gewoon bij natuurlijk.

Rob Eric Blank
02-08-2006, 09:48
Sommige stoppen hunpoorten dicht met sokken, maar de geurige bestanddelen uit sokken kunnen soms meer kwaad dan goed doen ;-).Een beetje speaker levert de foam pluggen er gewoon bij natuurlijk.Ik heb 2 poorten en geen pluggen........na veel schuiven en draaien heb ik ze nu ook niet nodig. Voorheen stonden de speakers dichter tegen de muur (op 10cm afstand) en toen was de bas ongecontroleerd en boemerig. Het is dus wijselijk hiermee te schuiven en spelen.

joostpolletje
02-08-2006, 09:54
Zo na alles aandachtig te hebben doorgelezen..

Mijn speakers komen dus wel aardig dichtbij de muren, De set komt ik mijn slaapkamer.

Johan van den D.
02-08-2006, 12:12
Het is dus wijselijk hiermee te schuiven en spelen.Dat is zeer zeker zo......

@joostpolletje

Zo na alles aandachtig te hebben doorgelezen..
Mijn speakers komen dus wel aardig dichtbij de muren, De set komt ik mijn slaapkamer.Hoef niet bij voorbaat een probleem te zijn.
Ik denk dan ook dat je aan die Kef Q-serie een mooie en relatief goedkope set heb om te beginnen.
Mocht je ooit op jezelf wonen dan is het tijd om eens verder te kijken indien nodig.
Het is immers niet echt behelpen met die Q-serie die je op het oog heb.

joostpolletje
02-08-2006, 12:40
Is waar.. Maar ga ook nog even verder in de iQ serie, Ach zoiezo eerst een luistertest.

zoals je aangeeft is de prijs voor de Q serie wel alleraardigst!

Seth__Gekko
02-08-2006, 12:41
Nou wanneer ga je luisteren?

joostpolletje
02-08-2006, 12:53
In mijn vakantie, over twee weekjes..

Werd net ook gebeld door stassen, Had ik prijsopgave gedaan over iQ serie, en eventueel andere

Rob Eric Blank
09-08-2006, 17:46
Dit is de nieuwe serie van Mission. Erg fijn.
Mission E serie (http://hifi.nl/nieuws.php?keuze=37967)

Johan van den D.
09-08-2006, 18:06
Heb ze nog niet in het echt kunnen bewonderen en weet ook niet hoe ze klinken maar de looks..........geweldig.

Seth__Gekko
09-08-2006, 21:59
Looks zijn inderdaad stukken mooier dan de huidige series.

BARO
14-08-2006, 23:40
Vandaag uitgebreid genoten van het geluid van verscheidene frontspeakers. Mijn oor (en oog) is gevallen op de (o-zo bekende) Mission M34-i. Gosh, wat een _prachtig_ geluid! Morgen nog eens langs in de winkel waar ik was en dan (hoogstwaarschijnlijk) de M-34i kopen! :D

I love it.

Rob Eric Blank
15-08-2006, 06:10
Vandaag uitgebreid genoten van het geluid van verscheidene frontspeakers. Mijn oor (en oog) is gevallen op de (o-zo bekende) Mission M34-i. Gosh, wat een _prachtig_ geluid! Morgen nog eens langs in de winkel waar ik was en dan (hoogstwaarschijnlijk) de M-34i kopen! :D

I love it.Opzich helemaal geen verkeerde keuze, gefeliciteerd en geniet ervan!

Henk Heideveld
16-08-2006, 09:26
Tip: INFINITY set.
Keramische speakers dus fraai vol, warm en rond geluid. Fraaie overflow e.d.

joostpolletje
21-09-2006, 11:42
Zojuist contact opgenomen met Hobo Hifi Amersfoort,

Hele vriendelijke man aan de lijn, Die me prima te woord stond. En het leuk vond dat ik wil upgraden.

Ik heb met hem een afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag om de KEF iQ5 serie te belsuiteren, en de alternatieven in deze prijsklasse. Zoals de B&W, Dali, Elac en meerdere..

Dus volgende week ga ik voor mijn eerste echte serieuze luistersessie, En mijn oren zijn gang laten gaan, om mijn smaak te vinden :)

Johan van den D.
23-09-2006, 00:55
Vandaag uitgebreid genoten van het geluid van verscheidene frontspeakers. Mijn oor (en oog) is gevallen op de (o-zo bekende) Mission M34-i. Gosh, wat een _prachtig_ geluid! Morgen nog eens langs in de winkel waar ik was en dan (hoogstwaarschijnlijk) de M-34i kopen! :D

I love it.Als je weer naar die winkel gaat luister dan nog een keer rustig alvorens je daarwerkelijk tot de koop overgaat.
Vind je ze nog steeds mooi dan heb je de juiste speaker. :wink:

joostpolletje
26-09-2006, 09:02
Heeft iemand nog tips, trucs voor vrijdag?
Eventueel aanraders die ik kan gaan luisteren..
Budget per speaker ligt ongeveer rond de 300eurotjes.

Rob Eric Blank
26-09-2006, 09:18
Dus de Elac FS127 zit er niet in?
http://www.hifi.nl/gfx/FS127_3_240706.jpg

Tips om te luisteren....neem een paar cd's mee die je goed kent en die je erg goed vind. Neem zoveel mogelijk verschillende genre's mee, maar verglijk het geluid vooral met de cd's die je erg goed kent.

joostpolletje
26-09-2006, 09:29
Dus de Elac FS127 zit er niet in?
http://www.hifi.nl/gfx/FS127_3_240706.jpg

Tips om te luisteren....neem een paar cd's mee die je goed kent en die je erg goed vind. Neem zoveel mogelijk verschillende genre's mee, maar verglijk het geluid vooral met de cd's die je erg goed kent.

Wat een deftige speaker om te zien zeg..
:shock: Mooi.

Alleen prijs is 450 de stuk dacht ik, toch?

-Ik luister eigenlijk nooit cd's.. shame on me. Ik speel alles op de computer af, Set is ook puur voor films. Alhoewel met mooi geluid kan ik cd's wel meer gaan respecteren op mijn set..

Ik heb wel DTS demo DVDtjes.

Rob Eric Blank
26-09-2006, 10:19
Als een cd goed klinkt op die speakers dan klinkt een DVD ook zeker goed.
Dus kun je ook even een cd van je MP3's maken (als ik dit over een DVD zeg kan je zo gebanned worden), liefts van hoge resolutie en die meenemen.
Maar die luidsprekers zijn idd 450/stuk.

joostpolletje
26-09-2006, 10:28
Als een cd goed klinkt op die speakers dan klinkt een DVD ook zeker goed.
Dus kun je ook even een cd van je MP3's maken (als ik dit over een DVD zeg kan je zo gebanned worden), liefts van hoge resolutie en die meenemen.
Maar die luidsprekers zijn idd 450/stuk.

ik heb uiteraard wel CD's en zal ook het een en ander meenemen.

De DTS demo dvdtjes zijn dan ook in orde?

Seth__Gekko
26-09-2006, 10:32
Dus kun je ook even een cd van je MP3's maken liefts van hoge resolutie en die meenemen.
Een paar mp3's van 5 Megepixel.....Bitrate bedoel je :wink:

Rob Eric Blank
26-09-2006, 10:35
Dus kun je ook even een cd van je MP3's maken liefts van hoge resolutie en die meenemen.
Een paar mp3's van 5 Megepixel.....Bitrate bedoel je :wink:Shit, ik fotografeer TE VEEL.

Een DTS demo DVD is opzich ook ok, alleen is het doorgaans wat moeilijker te horen wat de verbetering is omdat je met meerdere speakers zit die vaak verschillen in intensiteit. Muziek DVD is makkelijker en rustiger te beluisteren.

joostpolletje
26-09-2006, 11:31
Dus kun je ook even een cd van je MP3's maken liefts van hoge resolutie en die meenemen.
Een paar mp3's van 5 Megepixel.....Bitrate bedoel je :wink:Shit, ik fotografeer TE VEEL.

Een DTS demo DVD is opzich ook ok, alleen is het doorgaans wat moeilijker te horen wat de verbetering is omdat je met meerdere speakers zit die vaak verschillen in intensiteit. Muziek DVD is makkelijker en rustiger te beluisteren.

Is waar, en dan welke muziek genre's?

Seth__Gekko
26-09-2006, 11:55
Dus kun je ook even een cd van je MP3's maken liefts van hoge resolutie en die meenemen.
Een paar mp3's van 5 Megepixel.....Bitrate bedoel je :wink:Shit, ik fotografeer TE VEEL.

Een DTS demo DVD is opzich ook ok, alleen is het doorgaans wat moeilijker te horen wat de verbetering is omdat je met meerdere speakers zit die vaak verschillen in intensiteit. Muziek DVD is makkelijker en rustiger te beluisteren.

Is waar, en dan welke muziek genre's?die je zelf het beste kent/meeste beluiterd!

DWE
26-09-2006, 12:09
Dus kun je ook even een cd van je MP3's maken liefts van hoge resolutie en die meenemen.
Een paar mp3's van 5 Megepixel.....Bitrate bedoel je :wink:Shit, ik fotografeer TE VEEL.

Een DTS demo DVD is opzich ook ok, alleen is het doorgaans wat moeilijker te horen wat de verbetering is omdat je met meerdere speakers zit die vaak verschillen in intensiteit. Muziek DVD is makkelijker en rustiger te beluisteren.

Is waar, en dan welke muziek genre's?die je zelf het beste kent/meeste beluiterd!

Muziek die je goed kent idd maar vind het zelf belangerijk te luisteren met rustige muziek met verschillende instrumenten zoals jazz of klassieke muziek, echte luistermuziek kortom. Het heeft weinig zin om enkel een paar R&B of dance cd's mee te nemen.

Rob Eric Blank
26-09-2006, 12:11
R&B en dance kan soms wel, maar staar je zeker niet blind op deze genres.
Akoustische muziek is dan ook wel erg handig. Als je veel Dance en R&B luisterd en de speakers leveren weinig bas, dan zijn deze waarschijnlijk niet geschikt voor die betreffende luisteraar.

joostpolletje
26-09-2006, 12:31
Ik zat inderdaad ook aan mooie klassieke, instrumentale muziek te denken.

Johan van den D.
26-09-2006, 17:47
Maar die luidsprekers zijn idd 450/stuk.Alleen het design is het geld al waard, persoonlijk vind ik die zwart/grijs erg mooi.

Rob Eric Blank
26-09-2006, 18:06
Maar die luidsprekers zijn idd 450/stuk.Alleen het design is het geld al waard, persoonlijk vind ik die zwart/grijs erg mooi.Haha, dan hoef ik ze misschien ook niet meer te luisteren......... :wink:
Dan maar een bagger sound maar goeie looks. Deze kunnen ook zo he thuis in (zegt mijn vriendin!). 8)
Dus maar bestellen.

Edgar Smit
26-09-2006, 18:32
TIPS:
CD's met diverse muzieksoorten, desnoods zelf samenstellen, klassiek, pop, akoestisch, rock, jazz, dan hoor je namelijk hoe een speaker zich houdt in elk genre.

Muziek is veel gevoeliger dan film wat luisteren betrfet. Een speaker die het met muziek goed doet, doet het zeker goed in een HT setup. Andersom hoeft dat lang niet altijd. Daarom is het beter muziek te luisteren.

ongeveer 30 minuten per speaker luisteren, max 3 tot 4 speakers, anders hoor je de verschillen niet meer.

Edgar Smit
27-09-2006, 07:31
Joost, ook erg mooi, de Anthony Gallo Nucleus Reference 3.1 speakers:
http://www.roundsound.com/photos/reference3/reference-3-cherry.jpghttp://www.roundsound.com/photos/reference3/reference-3-covered.jpg

linkje Anthonu Gallo site (http://www.roundsound.com/reference-3-speakers.htm)
linkje NL importeur (http://www.music-matters.org/)

joostpolletje
27-09-2006, 08:13
Joost, ook erg mooi, de Anthony Gallo Nucleus Reference 3.1 speakers

linkje Anthonu Gallo site (http://www.roundsound.com/reference-3-speakers.htm)
linkje NL importeur (http://www.music-matters.org/)

Edgar,
Ze vallen net buiten mijn budget...
Fantastische luidsprekers op basis van 10" woofer, 2x midrange driver en CDT 300 gr. bandtweeter, prijs per paar. € 3250

Helaas!

Seth__Gekko
27-09-2006, 08:24
Misschien de andere Joost :wink:

Alexander D
27-09-2006, 08:35
Maar dan wel zonder dat muskietennet!

Zo'n mooie speaker verpak je toch niet in zoiets lelijks!

Seth__Gekko
27-09-2006, 08:36
Maar dan wel zonder dat muskietennet!

Zo'n mooie speaker verpak je toch niet in zoiets lelijks!Haha die klamboe is niet erg flatteus nee :lol:

Edgar Smit
27-09-2006, 08:42
Zwarte Klamboe op zwarte achtergrond is idd niet mooi.
Ik denk dat hij in een licht interieur wel mooi kan zijn.

Rob Eric Blank
27-09-2006, 08:48
Ik vind de verpakking ook niets, opzich erg vet.
Maarja budget is weer de nare spelbreker!

joostpolletje
27-09-2006, 11:58
Ik heb met Seth gesproken over de mogelijkheid van bruggetjes bij de KEFiQ speaker.

Deze heeft twee speakerterminals. dus voor een kabel vanaf de reciever komt er een direct in de "onderste" terminal en vanuit die terminal zal er een stukje naar de "bovenste" terminal moeten gaan.

Er werd aangeraden om het draad vanuit de reciver rechtstreeks met airlocks in de "ondersté" terminal te doen, en vanuit de "onderste een draadje naar de "bovenste" doen.
Deze dus zonder airlocks.

Is dit de betse mogelijkheid? Kan je in de terminals waar de airlocks ingaan een extra draad (zoals beschreven) bevestigen.?
Wat is dan de nut van de airlocks, aangezien de bovenste terminal geen airlocks bevat!
_________________

Seth__Gekko
27-09-2006, 12:12
Ik heb met Seth gesproken over de mogelijkheid van bruggetjes bij de KEFiQ speaker.

Deze heeft twee speakerterminals. dus voor een kabel vanaf de reciever komt er een direct in de "onderste" terminal en vanuit die terminal zal er een stukje naar de "bovenste" terminal moeten gaan.

Er werd aangeraden om het draad vanuit de reciver rechtstreeks met airlocks in de "ondersté" terminal te doen, en vanuit de "onderste een draadje naar de "bovenste" doen.
Deze dus zonder airlocks.

Is dit de betse mogelijkheid? Kan je in de terminals waar de airlocks ingaan een extra draad (zoals beschreven) bevestigen.?
Wat is dan de nut van de airlocks, aangezien de bovenste terminal geen airlocks bevat!
_________________kijk anders nog even in het powerbuy topic, heb ik nog e.e.a. beschreven.

Edgar Smit
27-09-2006, 13:28
Joost, even wat background:

Bij 2 terminals op een speaker kun je bi-wire aansluiten. dit houdt simpelweg in: twee kabels vanuit je receiver naar je speaker.

De ene speakerterminal is gekoppeld aan de woofer en de andere aan de tweeter.

Zolang je echter dezelfde uitgang van je receiver gebruikt, krijgen beide aansluitingen dus hetzelfde signaal te verwerken. Of dat nut heeft is aan jezelf, ik heb nog nooit verschil gehoord tussen bi-wire en niet bi-wire.

Om dus te voorkomen dat je alle kabels 2 maal zo lang moet kopen, doen fabrikanten een mooi glimmend stukje koper of verguld materiaal tussen die 2 terminals, met het idee dat de consument dat er toch weer tussenuit haalt.

Wij doen dan dus ook, en vervangen het stukje metaal meestal door een stuk speakerkabel, afgemonteerd met spades al dan niet als airlock. Dit omdat dat vaak net iets beter klinkt dan dat stukje bijgeleverd staal.

Het nut van een airlock is eenvoudig en doeltreffend:
het beste contact en geen oxidatie van je kabels. Dat geldt voor alle met airlock afgemonteerde kabels. Het is niet zo dat airlocks ineens veel beter klinken dan gewone bananen, want als je goede/fatsoenlijke bananen gebruikt zul waarschijnlijk geen verschil horen. Om deze reden maakt het dus ook niet zoveel uit dat een bruggetje geen airlocks bevat. De kabel vanuit de receiver naar je speaker heeft echter meestal wat meer verduren en kan aan een banaan gaan "hangen" wat contactverlies tot gevolg heeft. Dit gebeurt met een airlock niet.

Hoe te werk gaan:
Op een speakerterminal zit meestal naast de opening voor de banaan ook een plastic schroefkap.
Deze draai je iets open en zet vervolgens een spade over het verschenen schroefdraad heen. Draai hem weer goed strak aan en steek de banaan in de daarvoor bedoelde opening.

Daarvoor zijn spades dus erg handig en daarom worden de meeste bruggetjes ook met spades afgemonteerd. Je kunt dus best een stukje speakerkabel laten afmonteren met airlocks (spades dan) en dat als bruggetje gebruiken.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.

joostpolletje
27-09-2006, 14:35
Het hele verhaal is me wel duidelijker geworden dankje, Ik begin het een beetje te begrijpen.

Toch zou ik het een keer voor me moeten zien, dat vermakkelijkt het hele verhaal. En weet ik het precies.

Is er nog een aan te raden tip, om voor mij te bestellen bij de powerbuy? Of zal ik het zo laten, en dus gewoon draad gebruiken

Edgar Smit
27-09-2006, 14:38
Je kunt gewoon draad gebruiken, of airlocks op de bruggetjes laten zetten.
Prijstechnisch = draad
kwalitatief/uiterlijk = airlocks

aan jou de keus.

Edgar Smit
27-09-2006, 14:56
De uitleg in plaatjes :wink: :
De spade:
http://akamaipix.crutchfield.com/graphics/infolib/homelib/lSpeakerSpadeConnector.jpg

De Banaan:
http://www.telemark.ee/static/catalog/pilt_356.jpg

De speakerterminal:
http://www.areadvd.de/images/images_01/quadralascent260speakerterminal.jpg

Het idee (maar niet de spade op de banaan zelf maar op het schroefdraad achter de plug):
http://www.psaudio.com/cart/images/products/97-display.jpg

joostpolletje
27-09-2006, 15:11
Edgar, dit verklaart een hoop!!!
Nu snap ik met de spade achter de banaan. ik had hem ook zo voor ogen, Maar wilde het in een plaatje zien.

De optie is nu:
- Met draad het bruggetje
of

- Spade Spade (15cm draad) Spade Spade
En dat 5maal...

Klopt dit nu helemaal!?

Edgar Smit
27-09-2006, 15:21
spade(+) spade (-) 15cm draad spade (+) spade (-)

Als je dat bedoelt, ja dat klopt :wink: .
je kunt overigens ook combineren:
1 kant banaan 1 kant spades
1 kant spades 1 kant barewire
1 kant banaan 1 kant barewire
:twisted: :lol: :wink:

Johan van den D.
27-09-2006, 15:56
Joost, ook erg mooi, de Anthony Gallo Nucleus Reference 3.1 speakers

linkje Anthonu Gallo site (http://www.roundsound.com/reference-3-speakers.htm)
linkje NL importeur (http://www.music-matters.org/)

Edgar,
Ze vallen net buiten mijn budget...
Fantastische luidsprekers op basis van 10" woofer, 2x midrange driver en CDT 300 gr. bandtweeter, prijs per paar. € 3250

Helaas!Deze heb ik afgelopen weekend mogen beluisteren en als Joost interesse heeft kan er via mij een mooi prijsje geregeld worden bij de dealer. (PM indien je interesse heb Joost).
Ook als anderen interesse hebben uiteraard.

joostpolletje
27-09-2006, 16:55
Ik heb ook nog de mogelijkheid, en daar denk ik nu sterk aan. Om de airlocks te vergeten, en allemaal banaanpluggen aan te schaffen..
Dit is de optie, waar ik momenteel het meeste naar neig.

Johan,
De speakers liggen wel degelijk buiten mijn budget.. :)
Leuk aanbod, maar waar ik naar kijk is rond de 300 de speaker..

Edgar Smit
27-09-2006, 17:05
En zo zit dan een spade vast:
http://www.6moons.com/audioreviews/gallo/9.jpg
Je kunt nu goed zien dat een banaan er nog steeds gewoon inpast en je spades als bruggetje gebruikt.

joostpolletje
27-09-2006, 17:06
Die foto's hebben het veel duidelijker gemaakt zeg!

MAar zoals ik net aangaf:
Ik heb ook nog de mogelijkheid, en daar denk ik nu sterk aan. Om de airlocks te vergeten, en allemaal banaanpluggen aan te schaffen..
Dit is de optie, waar ik momenteel het meeste naar neig.

Johan van den D.
27-09-2006, 17:20
Johan,
De speakers liggen wel degelijk buiten mijn budget.. :)
Leuk aanbod, maar waar ik naar kijk is rond de 300 de speaker..Weet ik maar je weet het nooit, tevens was het berichtje gelijk ook voor andere liefhebbers bedoeld.
De prijs is veel lager dan de €3250,-

Edgar Smit
27-09-2006, 17:20
tsja, die optie kun alleen jij zelf bepalen.

Als het om de kosten gaat heb je gelijk,
gaat het om het mooie,stevige,beste dan zijn airlocks de betere keus.

Edgar Smit
27-09-2006, 17:23
Johan, geen interesse hoor, maar even uit nieuwsgierigheid, zijn dat dan de 3 of de 3.1, want volgens mij is de 3.1 qua uiterlijk gelijk aan de 3 maar van binnen verbeterd.
Ik kan me uiteraard ook vreselijk vergissen dat de 3 en 3.1 gewoon hetzelfde zijn :wink:.

Johan van den D.
27-09-2006, 17:27
Of er verschil is weet ik ook niet maar het zijn de modellen van €3250,-

Alexander D
27-09-2006, 19:44
Johan, geen interesse hoor, maar even uit nieuwsgierigheid, zijn dat dan de 3 of de 3.1, want volgens mij is de 3.1 qua uiterlijk gelijk aan de 3 maar van binnen verbeterd.
Ik kan me uiteraard ook vreselijk vergissen dat de 3 en 3.1 gewoon hetzelfde zijn :wink:.

Ik denk niet dat de 3 nog leverbaar is. Volgens mij is deze 3.1 al vrij lang op de markt.

Edgar Smit
28-09-2006, 11:36
Is de 3 niet de unit met de 2 bollen en de 3.1 de complete unit incl woofer?

Seth__Gekko
28-09-2006, 12:33
Ik denk dat doordat er een platic huls om de speakerterminals van mijn iQ series schroefdraad zit met maar een hele smalle openen er niet makkelijk een spade tussen past.

Johan van den D.
28-09-2006, 16:24
Is de 3 niet de unit met de 2 bollen en de 3.1 de complete unit incl woofer?Nee.

Edgar Smit
28-09-2006, 16:51
Is de 3 niet de unit met de 2 bollen en de 3.1 de complete unit incl woofer?Nee.Da's nog eens een resoluut antwoord Johan :wink:. Inmiddels had ik dat idd zelf ook al uitgevogeld :wink:.

Johan van den D.
28-09-2006, 21:58
Is de 3 niet de unit met de 2 bollen en de 3.1 de complete unit incl woofer?Nee.Da's nog eens een resoluut antwoord Johan :wink:. Inmiddels had ik dat idd zelf ook al uitgevogeld :wink:. :mrgreen:

joostpolletje
29-09-2006, 16:15
Zo.. Zojuist terug van mijn luistersessie.

Dit was mijn eerste sessie, en het was bevredigend. Ik werd prima ontvangen bij Hobo Hifi Amersfoort, even gepraat met Jan Willem en een thee aangeboden gekregen.

De speakers stonden al op mij te wachten, en de stoel stond klaar (lekker stoel ) Onderstaand rijtje stond klaar:
KEF iQ5
ELAC FS107
DALI IKON 5
DALI 1.7 SUITE
KEF IQ7
ELAC FS207.2
DALI SUITE 2.8

Ik heb een CD van Bocelli in de speler gedaan, overigens heb ik beluisterd met een Marantz ST7001 i.c.m. de PM7001
Naast me stond de schakelaar voor de verschillende speakers, en ben lekker gaan luisteren.. Begonnen met de IQ5 had al wel een lekker gevoel bij deze, soort kippenvel. Ik heb het hele rijtje gehad(hieronder zie je van elke speaker mijn bevindingen) Ik heb steeds een paar nummers per speaker beluisterd, en in het begin van het nummer, heb ik geswitcht naar de vorige speaker om het verschil te horen, daarna weer terug naar de huidige en een paar nummertjes geluisterd. Ook heb ik de Gladiator Theme en Luna beluisterd. En ik kreeg nog Miles Davis en Richard Bono om te beluisteren. Hieronder lees je mijn ervaringen:

KEF iQ5: Zuiver, helder en strak geluid
ELAC FS107: Erg muzikaal, open, helder, warm geluid, En een zeer vrolijk geluid.
DALI IKON 5: Deze viel meteen af, zodra ik hem hoorde. Kil, grauw, terughoudend. Deze mistte echt wat.
DALI 1.7 SUITE: Krachtig, veel detail, mooi geluidsbeeld.
KEF IQ7: Wat voller dan zijn broertje de iQ5, veel detail, zuiver en helder.
ELAC FS207.2: Vond deze minder dan zijn kleinere broertje. Gaat wel wat meer in het hoog.
DALI SUITE 2.8: Vol geluid, mooi hoog, Komt af en toe wat schel over, wel meer laag dan zijn kleinere broertje.

Toen was voor mij al snel duidelijk dat de DALI IKON meteen afvalt, En de DALI SUITE en ELAC FS207.2 ook, mischien opvallend omdat ik wel de kleinere "broertjes" mooi vind van de SUITE en FS serie.

Ik ben me toen gaan orienteren op de:
KEF IQ5
KEF iQ7
ELAC FS107
DALI SUITE 1.7
dit waren voor mij de speakers die me opvielen, en lekker klinken!!
Toen heb ik nog enkele verschillende nummers geluisterd en tussen de speakers geswitcht.
Enkele verschillen die ik hoorde terwijl ik naar Richard Bono luisterde, De KEF iQ7 heeft een warmer geluid van de ELACFS107. En de IQ5 gaat minder hard dan de anderen, maar geluid is wel mooi!

Conclusie:
Ik heb van de 7speakers die er voor mij stonden, meerdere afgeschreven. En ben overtuigd van de anderen. Wat ook opvalt is dat ik 3 verschillende merken erin heb staan, die mij allen wel bekoren.
Ik heb een fijne middag gehad, en ga zeker snel terug om te horen wat het gaat worden. Zodat ik op aanschaf over kan, want wat een prachtig geluid!

Edit:
Mogelijke opties tot nu toe!

KEF 4x IQ 7
KEF 1x IQ6c

KEF 2x IQ7
KEF 2xIQ3
KEF 1xIQ6c

-------------------------------

DALI 4x1.7
DALI 1xC.07

DALI 2x1.7
DALI 2xR.07
DALI 1xC.07

----------------------------------

ELAC 4xFS107
ELAC 1x101.2

ELAC 2xFS107
ELAC 2xBS103.2
ELAC 1x101.2

--------------------------------

KEF 4xIQ5
KEF IQ6C

KEF 2xIQ5
KEF 2xIQ1
1xIQ6C

--------------------------

Edgar Smit
29-09-2006, 16:21
Joost, leuk stukje en leuk om weer eens te lezen hoe sommigen echt luisteren. Je hebt vast een fijne middag gehad en ik hoop voor je dat je er straks uit bent en een paar mooie en vooral fijne speakers hebt.

TIP, neem totaal andere muziek mee bij de volgende sessie, dat breekt enorm en kan je oordeel alleen maar ten goede komen.

joostpolletje
29-09-2006, 18:45
Dankje Edgar, het was inderdaad een fijne middag..

Ben nu bezig met uit zoeken, wat de prijzen zijn. Aangezien ik het ook niet heel overdreven wil maken, en ook ben ik aan het kijken welke opties er tot nu toe zijn.
Zal het zo even erbij editen!!

Vraagje: De Elac FS107 is dat een tijdelijke uitgave? Er is zo weinig over te vinden.

Rob Eric Blank
29-09-2006, 19:12
Dankje Edgar, het was inderdaad een fijne middag..

Ben nu bezig met uit zoeken, wat de prijzen zijn. Aangezien ik het ook niet heel overdreven wil maken, en ook ben ik aan het kijken welke opties er tot nu toe zijn.
Zal het zo even erbij editen!!

Vraagje: De Elac FS107 is dat een tijdelijke uitgave? Er is zo weinig over te vinden.Nee deze Elac is geen tijdelijke uitgave, Elac zie je heel weinig. De opvolger (de Elac FS127) komt er ook aan, waarschijnlijk ga ik die binnenkort aanschaffen.
Elac is een relatief klein duits merk, die niet altijd even makkelijk zijn aan te sturen. Als je een warmere receiver hebt (of versterker) dan kan het een genot voor het oor zijn. Toevallig gister een luistersessie gehad en dan denk ik dat mijn Elacs nog heel goed opkunnen tegen de concurrentie.

joostpolletje
29-09-2006, 20:45
Dankje Edgar, het was inderdaad een fijne middag..

Ben nu bezig met uit zoeken, wat de prijzen zijn. Aangezien ik het ook niet heel overdreven wil maken, en ook ben ik aan het kijken welke opties er tot nu toe zijn.
Zal het zo even erbij editen!!

Vraagje: De Elac FS107 is dat een tijdelijke uitgave? Er is zo weinig over te vinden.Nee deze Elac is geen tijdelijke uitgave, Elac zie je heel weinig. De opvolger (de Elac FS127) komt er ook aan, waarschijnlijk ga ik die binnenkort aanschaffen.
Elac is een relatief klein duits merk, die niet altijd even makkelijk zijn aan te sturen. Als je een warmere receiver hebt (of versterker) dan kan het een genot voor het oor zijn. Toevallig gister een luistersessie gehad en dan denk ik dat mijn Elacs nog heel goed opkunnen tegen de concurrentie.

Oh oke, dat verklaart het..
Ik vond het een prettge speaker om te luisteren!! Ik heb hem dus beluisterd met een Marantz(warme reciever).

Edgar Smit
30-09-2006, 21:24
Joosdt, Marantz - Elac is dus precies wat Rob heeft staan :wink: en daar is Rob ook zeer tevreden over. Je moet er gerloof ik alleen geen QED SA tussenhangen, maar nordost of Xindak, dat schijnt stukken beter te klinken, aldus Rob.

Alexander D
01-10-2006, 09:34
Dankje Edgar, het was inderdaad een fijne middag..

Ben nu bezig met uit zoeken, wat de prijzen zijn. Aangezien ik het ook niet heel overdreven wil maken, en ook ben ik aan het kijken welke opties er tot nu toe zijn.
Zal het zo even erbij editen!!

Vraagje: De Elac FS107 is dat een tijdelijke uitgave? Er is zo weinig over te vinden.Nee deze Elac is geen tijdelijke uitgave, Elac zie je heel weinig. De opvolger (de Elac FS127) komt er ook aan, waarschijnlijk ga ik die binnenkort aanschaffen.
Elac is een relatief klein duits merk, die niet altijd even makkelijk zijn aan te sturen. Als je een warmere receiver hebt (of versterker) dan kan het een genot voor het oor zijn. Toevallig gister een luistersessie gehad en dan denk ik dat mijn Elacs nog heel goed opkunnen tegen de concurrentie.

Volgens mij is die FS127 wel een tijdelijke uitgave. :wink:

joostpolletje
01-10-2006, 09:34
Ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit...
Ik ga nog eens op mijn gemak luisteren, En dan mischien mijn eigen Pioneer reciever mee, of een Pioneer vandaar erop aan sluiten.
Alhoewel ik naar mijn speaker upgrade ook eens een andere reciever zal nemen..

Rob Eric Blank
02-10-2006, 08:25
Joosdt, Marantz - Elac is dus precies wat Rob heeft staan :wink: en daar is Rob ook zeer tevreden over. Je moet er gerloof ik alleen geen QED SA tussenhangen, maar nordost of Xindak, dat schijnt stukken beter te klinken, aldus Rob.Qed kan ik idd afraden met Elac, wordt naar mijn idee te schel.
v.d. Hul is wel weer aan de erg warme kant en ik zou zelf Xindak (wat ik ook gedaan heb) eraan hangen. Nordost en Spellbinder (is van Nordost naar ik meen) hoor ik goeie berichten over en zullen waarschijnlijk ook wel zeer goed functioneren.

@Alexander, de FS127 is volgens mij geen tijdelijke uitvoering. Er zijn wel andere speakers uit de 200 serie van Elac die tijdelijk zijn. Een soort special edition.....

De F127 zal waarschijnlijk nog wel even gevoerd worden, het kast design is ook nieuw.

joostpolletje
02-10-2006, 08:30
Ik vind het kast design wel zeer netjes van de Elac.. Ziet er deftig uit.

Ik heb dus de QED kabel wel besteld, moet ik dus beetje rekening mee houden..

Ik ga voor van de week een keer met Stassen contact opnemen om in de avonduurtjes eens het een en ander te gaan luisteren.
Monitor Audio Silver Serie, B&W 602/603 serie

Rob Eric Blank
02-10-2006, 08:40
Ik denk dat je makkelijker andere kabels kunt kopen ipv. een matchende speaker bij je kabels te zoeken.

Om te beginnen met Qed kabels te kopen zonder voor de rest je set op orde te hebben is volgens mij ook niet de meest voor de hand liggende mannier. Kabels zijn de puntjes op de "i"en ik denk dat je eerst een leuke match moet hebben en dan kijken wat voor kabel je hierbij wilt.
Dit is maar mijn mening hoor....

joostpolletje
02-10-2006, 08:43
Ik denk dat je makkelijker andere kabels kunt kopen ipv. een matchende speaker bij je kabels te zoeken.

Om te beginnen met Qed kabels te kopen zonder voor de rest je set op orde te hebben is volgens mij ook niet de meest voor de hand liggende mannier. Kabels zijn de puntjes op de "i"en ik denk dat je eerst een leuke match moet hebben en dan kijken wat voor kabel je hierbij wilt.
Dit is maar mijn mening hoor....

Hier heb je ook gelijk in!!
Ik heb ze ieder geval besteld, via de powerbuy die ik georganiseerd heb(met anderen) En ik zal ermee spelen. Ik kan van iemand op HT-forum de spellbinder lenen en zal dan eens goed testen, wordt het nouw niks met de QED kan ik ze altijd weer verkopen.

Edit:
Ik zit met nog een "dingetje" Ik draai op dit moment op een Pioneer VXS415 maar wil uiteindelijk de reciever ook gaan upgraden.. voorlopig eerst nog de Pioneer (laten we zeggen half jaartje) Wat is hier wijsheid.

Rob Eric Blank
02-10-2006, 08:51
Ik denk dat je makkelijker andere kabels kunt kopen ipv. een matchende speaker bij je kabels te zoeken.

Om te beginnen met Qed kabels te kopen zonder voor de rest je set op orde te hebben is volgens mij ook niet de meest voor de hand liggende mannier. Kabels zijn de puntjes op de "i"en ik denk dat je eerst een leuke match moet hebben en dan kijken wat voor kabel je hierbij wilt.
Dit is maar mijn mening hoor....

Hier heb je ook gelijk in!!
Ik heb ze ieder geval besteld, via de powerbuy die ik georganiseerd heb(met anderen) En ik zal ermee spelen. Ik kan van iemand op HT-forum de spellbinder lenen en zal dan eens goed testen, wordt het nouw niks met de QED kan ik ze altijd weer verkopen.

Edit:
Ik zit met nog een "dingetje" Ik draai op dit moment op een Pioneer VXS415 maar wil uiteindelijk de reciever ook gaan upgraden.. voorlopig eerst nog de Pioneer (laten we zeggen half jaartje) Wat is hier wijsheid.Van Bjorn kun je altijd de Spellbinder lenen, zoals Seth gedaan heeft.

Voor een andere receiver zou je gewoon ook moeten gaan luisteren. Eerst een keuze maken wat betreft speakers en dan kijken wel receiver hierbij matched. Elacs gaan doorgaans wel lekker met Marantz. B&W vind ik allemans vrienden, klinken bijna nooit slecht (maar lang niet altijd uitgesproken goed). dus ook hier....luisteren.

joostpolletje
02-10-2006, 09:02
Ik denk dat je makkelijker andere kabels kunt kopen ipv. een matchende speaker bij je kabels te zoeken.

Om te beginnen met Qed kabels te kopen zonder voor de rest je set op orde te hebben is volgens mij ook niet de meest voor de hand liggende mannier. Kabels zijn de puntjes op de "i"en ik denk dat je eerst een leuke match moet hebben en dan kijken wat voor kabel je hierbij wilt.
Dit is maar mijn mening hoor....

Hier heb je ook gelijk in!!
Ik heb ze ieder geval besteld, via de powerbuy die ik georganiseerd heb(met anderen) En ik zal ermee spelen. Ik kan van iemand op HT-forum de spellbinder lenen en zal dan eens goed testen, wordt het nouw niks met de QED kan ik ze altijd weer verkopen.

Edit:
Ik zit met nog een "dingetje" Ik draai op dit moment op een Pioneer VXS415 maar wil uiteindelijk de reciever ook gaan upgraden.. voorlopig eerst nog de Pioneer (laten we zeggen half jaartje) Wat is hier wijsheid.Van Bjorn kun je altijd de Spellbinder lenen, zoals Seth gedaan heeft.

Voor een andere receiver zou je gewoon ook moeten gaan luisteren. Eerst een keuze maken wat betreft speakers en dan kijken wel receiver hierbij matched. Elacs gaan doorgaans wel lekker met Marantz. B&W vind ik allemans vrienden, klinken bijna nooit slecht (maar lang niet altijd uitgesproken goed). dus ook hier....luisteren.

Precies bjorn heeft de Spellbinders beschikbaar.. Dus ga dit zoiezo luisteren vind dat zelf ook alleen maar interessant wat kabels kunnen doen.
Ik ga eerst speakers kopen inderdaad en zal met de Pioneer gaan draaien, welke misschien niet het optimale zal gaan weergeven. En dan zal ik later op de speakers mijn reciever afstellen...
Dit is de betere optie.

joostpolletje
02-10-2006, 13:14
Zojuist een luisterafspraak gemaakt bij Stassen voor de volgende speakers:
Monitor Audio Bronze 6
Monitor Audio silver 5
B&W 602/603
Dali Blue Serie 6006/8008
Focal Chorus en Cobalt serie

en welke ik al had beluisterd:
KEF IQ5
KEF IQ7
DALI SUIT 1.7

Johan van den D.
02-10-2006, 15:15
Nordost en Spellbinder (is van Nordost naar ik meen) hoor ik goeie berichten over en zullen waarschijnlijk ook wel zeer goed functioneren.
De Spellbinder is eigenlijk een type aanduiding van het merk WyreWizard.
WyreWizard is op zijn beurd weer gewoon een aparte lijn binnen Nordost.

Je zal dus kunnen zeggen dat het model de Spellbinder gewoon een Nordost kabel is net als (voorbeeld) de Blue Heaven.

Rob Eric Blank
02-10-2006, 15:17
Nordost en Spellbinder (is van Nordost naar ik meen) hoor ik goeie berichten over en zullen waarschijnlijk ook wel zeer goed functioneren.
De Spellbinder is eigenlijk een type aanduiding van het merk WyreWizard.
WyreWizard is op zijn beurd weer gewoon een aparte lijn binnen Nordost.

Je zal dus kunnen zeggen dat het model de Spellbinder gewoon een Nordost kabel is net als (voorbeeld) de Blue Heaven.Dank je, het was even verwarrend voor mij, ik wist dat het onder dezelfde vlag vandaan kwam maar niet hoe de vork exact in de steel zit.

Johan van den D.
02-10-2006, 15:19
Ik zit met nog een "dingetje" Ik draai op dit moment op een Pioneer VXS415 maar wil uiteindelijk de reciever ook gaan upgraden.. voorlopig eerst nog de Pioneer (laten we zeggen half jaartje) Wat is hier wijsheid.Ik kan je wel vertellen dat de kwaliteit van de receiver van groot belang is.
In mijn situatie van de stereo versterker was het verschil tussen twee Arcam modellen (eigenlijk slechts één stap hoger gegaan) een groot verschil.

Ik bedoel maar te zeggen dat je hiervoor zeker net zoveel tijd en aandacht aan moet besteden als met het uitzoeken van speakers.

Rob Eric Blank
02-10-2006, 15:25
Johan het is natuurlijk wel handig als je 1 van de 2 als basis gebruikt.
Zoek de lekkerste receiver bij de speakers, of andersom.

Johan van den D.
02-10-2006, 15:32
Wel als je alles in één keer klaar wilt hebben maar we kunnen onszelf toch............we blijven upgraden.
Eerst de versterking dan de speakers dan weer de versterking dan de kabels dan weer de speakers......

R Klemkerk
02-10-2006, 16:45
Wel als je alles in één keer klaar wilt hebben maar we kunnen onszelf toch............we blijven upgraden.
Eerst de versterking dan de speakers dan weer de versterking dan de kabels dan weer de speakers......

8) Totdat je een set hebt staan van een paar 10duizenden euro's :)

joostpolletje
02-10-2006, 17:14
Precies, ik ga vanuit de speakers (de basis) mijn set upgraden.

Edgar Smit
02-10-2006, 17:17
Wel als je alles in één keer klaar wilt hebben maar we kunnen onszelf toch............we blijven upgraden.
Eerst de versterking dan de speakers dan weer de versterking dan de kabels dan weer de speakers......

8) Totdat je een set hebt staan van een paar 10duizenden euro's :)Ja en die ga je dan weer allemaal verkopen om van voor af aan te beginnen, gewoon omdat het zo leuk is :shock: :wink:

joostpolletje
02-10-2006, 17:26
Wel als je alles in één keer klaar wilt hebben maar we kunnen onszelf toch............we blijven upgraden.
Eerst de versterking dan de speakers dan weer de versterking dan de kabels dan weer de speakers......

8) Totdat je een set hebt staan van een paar 10duizenden euro's :)Ja en die ga je dan weer allemaal verkopen om van voor af aan te beginnen, gewoon omdat het zo leuk is :shock: :wink:

Heerlijk dat ik de hobby in gegroeid ben.. :)

Maar, als het echt zo zou gaan is er geen tijd meer van het genieten van je set! En dat moet vind ik boven alles gaan.

Rob Eric Blank
02-10-2006, 17:54
Wel als je alles in één keer klaar wilt hebben maar we kunnen onszelf toch............we blijven upgraden.
Eerst de versterking dan de speakers dan weer de versterking dan de kabels dan weer de speakers......Ach het is voor mij gewoon een hobby waar ik lekker over weg kan dromen en zo nu en dan een upgradeje doen.......en dan alweer dromen over de volgende stap....en in de tussentijd genieten. Vergeet dat ook niet!

Johan van den D.
02-10-2006, 21:08
Ja en die ga je dan weer allemaal verkopen om van voor af aan te beginnen, gewoon omdat het zo leuk is :shock: :wink:Wie doe dat. :shock:

Ikzelf doe nu een flinke stap terug om straks nog meer te kunnen genieten. :P

Ago
02-10-2006, 21:11
Ja en die ga je dan weer allemaal verkopen om van voor af aan te beginnen, gewoon omdat het zo leuk is :shock: :wink:Wie doe dat. :shock:

Ikzelf doe nu een flinke stap terug om straks nog meer te kunnen genieten. :P
Edgar. Ik heb net al zijn spullen overgenomen voor €50 8)

Johan van den D.
02-10-2006, 21:33
Pssss..........dan kom je nog €4450,- te kort voor hetgeen ik nog te koop heb staan.

Ago
02-10-2006, 21:36
EDGAR's spullen zei ik! :lol:

Johan van den D.
02-10-2006, 21:38
EDGAR's spullen zei ik! :lol:Ahh, ik schrok al. :P

joostpolletje
06-10-2006, 10:55
B&W 602/603
Focal Chorus 826 /836 /716
Keff IQ5 / IQ 7
en nog veel vergelijkbare luidsprekers..

Bovenstaande staat a.s. Woensdag op mij te wachten.

Rob Eric Blank
06-10-2006, 11:11
Aardig lijstje zo.
Al met eigen versterking beluisterd of wordt het ook meteen een andere versterker?

joostpolletje
06-10-2006, 11:15
Aardig lijstje zo.
Al met eigen versterking beluisterd of wordt het ook meteen een andere versterker?

Ja, Ik hoop na deze luistersessie toch de speakers gevonden te hebben die me zo overtuigen om ze aan te schaffen.

Jammere is wel, dat ik de Monitor Audio graag beluisterd had, maar deze niet meer op voorraad is.

Nouw, Voorlopig zal het nog met eigen reciever worden.. Kan nu nog niet bepalen wanneer ik een andere reciever zal aanschaffen..

Zit dan ook met dat dilemma
- Moet je de speakers nu afstellen op je reciever, die ik dan nu heb de Pioneer die de deur uitgaat.
- Of zal ik met de pioneer gaan draaien en dan een reciever gaan zoeken die lekker bij mij luidsprekers matchen.

Ik wil zelf voor het laatste gaan.

Rob Eric Blank
06-10-2006, 11:18
Als je van plan bent je versterker te vervangen dan zou ik daar alvast rekening mee houden.
Goeie speakers kun je jarenlang plezier van beleven en hoeven er echt niet snel uit. Speakers gaan langer meer dan receivers.

Alexander D
06-10-2006, 11:22
Als je van plan bent je versterker te vervangen dan zou ik daar alvast rekening mee houden.
Goeie speakers kun je jarenlang plezier van beleven en hoeven er echt niet snel uit. Speakers gaan langer meer dan receivers.

Maar ik zou zeker uitgaan van de speakers. Die sound moet je bevallen en dan is het makkelijker daar versterking bij te zoeken dan andersom. :wink:

joostpolletje
06-10-2006, 11:31
Als je van plan bent je versterker te vervangen dan zou ik daar alvast rekening mee houden.
Goeie speakers kun je jarenlang plezier van beleven en hoeven er echt niet snel uit. Speakers gaan langer meer dan receivers.

Maar ik zou zeker uitgaan van de speakers. Die sound moet je bevallen en dan is het makkelijker daar versterking bij te zoeken dan andersom. :wink:

En dat is ook hoe ik erover denk..
De reciever straks bij de speakers zoeken, en niet nu de keuze laten afhangen van de Pioneer..

Wil toch voor een warmere reciever gaan zoals Denon ofzo...

Alexander D
06-10-2006, 11:33
Nou is Denon dan niet echt warm te noemen maar dat is voorlopig allemaal bijzaak. :wink:

Ik zou toch proberen ergens de Monitor Audio te beluisteren. Echt heel veel speaker voor het geld!

Edgar Smit
06-10-2006, 11:59
Als je budget het toelaat, is dit misschien wat voor je :klikje (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=37129&start=105).
Vooral die Visonik Concept 9 voor die prijs is echt een top aanbieding.

Rob Eric Blank
06-10-2006, 12:55
Als je van plan bent je versterker te vervangen dan zou ik daar alvast rekening mee houden.
Goeie speakers kun je jarenlang plezier van beleven en hoeven er echt niet snel uit. Speakers gaan langer meer dan receivers.

Maar ik zou zeker uitgaan van de speakers. Die sound moet je bevallen en dan is het makkelijker daar versterking bij te zoeken dan andersom. :wink:Helemaal mee eens, eerst de speakers dan de versterking.

Monitor Audio is zeker een aanrader en Denon is verre van warm.

joostpolletje
06-10-2006, 14:17
Edgar,
Nee is er iets buiten :)
Wel mooie spot.. Scheelt mooi de helft!

Rob:
Als ik straks nog niet overtuigd ben van een speaker, Ga ik hem zeker luisteren.
Maar misschien dat B&W me ook verrast of een andere.

Edgar Smit
06-10-2006, 14:41
Joost, niet om je keuze te bemoeilijken, maar is dit wat voor je: klikje (http://www1.correct.com/artimages/advertenties/ACTIE_adv10-04-10-2006.png?PHPSESSID=329d52ba2567c589c6a662ef9f4c149 e) (kijk rechtsonder)

joostpolletje
11-10-2006, 16:10
Vanavond ga ik naar Stassen, hoop weer een stapje dichterbij te komen.

Ago
11-10-2006, 16:14
Vanavond ga ik naar Stassen, hoop weer een stapje dichterbij te komen.

zo in je Stas met badedas!

have fun, Joost!

joostpolletje
11-10-2006, 16:39
Vanavond ga ik naar Stassen, hoop weer een stapje dichterbij te komen.

zo in je Stas met badedas!

have fun, Joost!
Danku, zal wel lukken..
Uiteraard komt me verslag weer hier te staan.

R Klemkerk
11-10-2006, 16:56
Welke speakers ga je beluisteren?

joostpolletje
11-10-2006, 17:18
B&W 602/603
Focal Chorus 826 /836 /716
Keff IQ5 / IQ 7
en nog veel vergelijkbare luidsprekers..

Stond hier eerder op de pagina vermeld

LouisXIV
11-10-2006, 20:39
Vanavond ga ik naar Stassen, hoop weer een stapje dichterbij te komen.
He daar heb ik mijn paar DM604 S3 vandaan voor €1150,- :wink:

Edgar Smit
11-10-2006, 21:44
22.44 stassen is al dicht, waar blijft die review nou??!!! :wink:

Alexander D
11-10-2006, 21:45
22.44 stassen is al dicht, waar blijft die review nou??!!! :wink:

Daar doen ze niet zo moeilijk hoor. Als jij lekker zit te luisteren kun je rustig blijven. :wink:

Ago
11-10-2006, 21:52
Joost is binnengesloten, ze hadden niet in de gaten dat hij aan het luisteren was en hebben de boel afgesloten :P

Seth__Gekko
11-10-2006, 22:17
Ja Joost, ben je in slaap gevallen?

joostpolletje
12-10-2006, 07:06
Haha mensen... Ik was pas rond half 12 weer thuis, en ben toen naar bed gegaan..
Nee helaas niet ingesloten, in dat prachtige kasteel!! Wat een genot om daar te lopen zeg. WHoo!!
Iedere liefhebber zou daar een keertje moeten kijken. zoveel keus en zo groot.

Rob Eric Blank
12-10-2006, 08:13
En????

joostpolletje
12-10-2006, 08:18
Zoals de vorige keer zal ik een uitgebreid verslag maken, Maar dit gebeurt pas als ik thuis ben vanmiddag. Maar die wordt weer de moeite om te lezen.

Ik had verschillende geluisterd en degene die er echt uitspringt is toch de IQ7. Ik wilde eerst voor de IQ5 gaan, maar die valt in het niet.
Heb ook de B&W603 beluisterd en die kwam met veel nummers ook zeer positief eruit, maar bij sommige haalde die niet het niveau van de iQ7 (lees verslag voor results) dus de iQ7 was weer de meest positieve. Ik zal dan ook voor deze gaan denk ik.

Alexander D
12-10-2006, 08:29
Denk je....

Waar hangt dat nog vanaf? Twijfel je nog omdat je nog niet alle opties hebt gehoord of heb je nog andere twijfels?

joostpolletje
12-10-2006, 08:34
Denk je....

Waar hangt dat nog vanaf? Twijfel je nog omdat je nog niet alle opties hebt gehoord of heb je nog andere twijfels?

Ik ben voor 99% zeker!
Ik wil nog de Monitor Audio RS horen. Daarom...

Ik ga voor de iQ7, deze heeft mij uit 12 speakers twee keer gewoon positief verrast en gisteren was het de topper. (vorige keer samen met de ELAC) Ik vind de iQ7 ontzettend veel detail hebben, heel helder, mooi hoog, verfrissend, muziekaal.

Ik ga de volgende keer voordat ik ze in de auto zet eerst nog eens de RS beluisteren, want die wil ik een keer gehoord hebben voordat ik hem meeneem.

Gisteren heb ik ook nog even de Q11 beluisterd die ik voor ietsjes meer dan de iQ7 kan meenemen, dan wel het demo model. Maar deze is voor de slaapkamer een overkill vind ik.

Ago
12-10-2006, 08:38
Kef rules 8)

wel goed dat je toch nog even de monitor wil beluisteren, het is een flinke investering en je gaat niet over 1 nacht ijs (y)

Alexander D
12-10-2006, 08:46
Denk je....

Waar hangt dat nog vanaf? Twijfel je nog omdat je nog niet alle opties hebt gehoord of heb je nog andere twijfels?

Ik ben voor 99% zeker!
Ik wil nog de Monitor Audio RS horen. Daarom...

Ik ga voor de iQ7, deze heeft mij uit 12 speakers twee keer gewoon positief verrast en gisteren was het de topper. (vorige keer samen met de ELAC) Ik vind de iQ7 ontzettend veel detail hebben, heel helder, mooi hoog, verfrissend, muziekaal.

Ik ga de volgende keer voordat ik ze in de auto zet eerst nog eens de RS beluisteren, want die wil ik een keer gehoord hebben voordat ik hem meeneem.

Gisteren heb ik ook nog even de Q11 beluisterd die ik voor ietsjes meer dan de iQ7 kan meenemen, dan wel het demo model. Maar deze is voor de slaapkamer een overkill vind ik.

Vond je die ook beter klinken dan? Groter is niet altijd beter namelijk, zeker als je ruimte niet zo groot is.

joostpolletje
12-10-2006, 08:50
Denk je....

Waar hangt dat nog vanaf? Twijfel je nog omdat je nog niet alle opties hebt gehoord of heb je nog andere twijfels?

Ik ben voor 99% zeker!
Ik wil nog de Monitor Audio RS horen. Daarom...

Ik ga voor de iQ7, deze heeft mij uit 12 speakers twee keer gewoon positief verrast en gisteren was het de topper. (vorige keer samen met de ELAC) Ik vind de iQ7 ontzettend veel detail hebben, heel helder, mooi hoog, verfrissend, muziekaal.

Ik ga de volgende keer voordat ik ze in de auto zet eerst nog eens de RS beluisteren, want die wil ik een keer gehoord hebben voordat ik hem meeneem.

Gisteren heb ik ook nog even de Q11 beluisterd die ik voor ietsjes meer dan de iQ7 kan meenemen, dan wel het demo model. Maar deze is voor de slaapkamer een overkill vind ik.

Vond je die ook beter klinken dan? Groter is niet altijd beter namelijk, zeker als je ruimte niet zo groot is.

Nee dat is ook zo. Daarom vind ik het ook overkil voor de slaapkamer.
Ik kan daar geen volledige review van geven, Ik heb hem op een ander systeem gehoord in een andere ruimte. Dus had er geen volledig beeld van, ook heb ik daar maar even snel naar geluisterd.
Hij klonk wel heel helder en zuiver.

Rob Eric Blank
12-10-2006, 08:58
Zelfs in kleine ruimtes kan groter wel eens minder klinken.
De Quad 11L van Alexander is daar een mooi voorbeeld van. Aan welke versterkers heb je de Kef beluisterd? Kef geeft voor mij altijd wat wisselende resultaten. Ik vond de iQ5 tegenvallen, de Q5 ook, terwijl ik de iQ1 een zeer fijne bookshelf vind.

joostpolletje
12-10-2006, 09:02
De Harman Kardon type (ik meen) AVR 235

iQ5 valt me ook tegen zoals je kan lezen..

Rob Eric Blank
12-10-2006, 09:03
De Harman Kardon type (ik meen) AVR 235

iQ5 valt me ook tegen zoals je kan lezen..Ok, ik heb ze beluisterd met Denon en Marantz. Maar eigenlijk kan Denon mij nog steeds niet bekoren, maarja ben ook een Marantz en H/K liefhebber.

Ago
12-10-2006, 09:06
Gisteren heb ik ook nog even de Q11 beluisterd die ik voor ietsjes meer dan de iQ7 kan meenemen, dan wel het demo model. Maar deze is voor de slaapkamer een overkill vind ik.
Groter is niet altijd beter, dat klopt. Hoor je dat niet vaak van de meisjes? Toch vind ik dat je de Q11 een eerlijke kans moet geven. Niet omdat het een mooie aanbieding is hoor. Blijft je HT de komende jaren in je slaapkamer?? Nee? Dan zou ik toch nog de iQ7 en de Q11 goed met elkaar vergelijken. Go for the best! Welke dat is? Geen idee, dat moet JIJ bepalen! :)

joostpolletje
12-10-2006, 09:07
De Harman Kardon type (ik meen) AVR 235

iQ5 valt me ook tegen zoals je kan lezen..Ok, ik heb ze beluisterd met Denon en Marantz. Maar eigenlijk kan Denon mij nog steeds niet bekoren, maarja ben ook een Marantz en H/K liefhebber.

Oke.. Je hoort veel mensen over de Marantz.
Ik wil de speakers dus niet op mijn Pioneer gaan afstellen, omdat ik daar later vanaf stap en naar ander merk ga.
Toch wil ik de volgende keer eens mijn Pioneer meenemen.

joostpolletje
12-10-2006, 09:13
Gisteren heb ik ook nog even de Q11 beluisterd die ik voor ietsjes meer dan de iQ7 kan meenemen, dan wel het demo model. Maar deze is voor de slaapkamer een overkill vind ik.
Groter is niet altijd beter, dat klopt. Hoor je dat niet vaak van de meisjes? Toch vind ik dat je de Q11 een eerlijke kans moet geven. Niet omdat het een mooie aanbieding is hoor. Blijft je HT de komende jaren in je slaapkamer?? Nee? Dan zou ik toch nog de iQ7 en de Q11 goed met elkaar vergelijken. Go for the best! Welke dat is? Geen idee, dat moet JIJ bepalen! :)


HT blijft de komende jaren in slaapkamer ja(woon nog wel ff thuis)... En de speaker kwam goed over maar het is voor een slaapkamer wel een Kolos. En het is me kleur niet (zwart) ;)

Alexander D
12-10-2006, 09:15
Gisteren heb ik ook nog even de Q11 beluisterd die ik voor ietsjes meer dan de iQ7 kan meenemen, dan wel het demo model. Maar deze is voor de slaapkamer een overkill vind ik.
Groter is niet altijd beter, dat klopt. Hoor je dat niet vaak van de meisjes? Toch vind ik dat je de Q11 een eerlijke kans moet geven. Niet omdat het een mooie aanbieding is hoor. Blijft je HT de komende jaren in je slaapkamer?? Nee? Dan zou ik toch nog de iQ7 en de Q11 goed met elkaar vergelijken. Go for the best! Welke dat is? Geen idee, dat moet JIJ bepalen! :)


HT blijft de komende jaren in slaapkamer ja(woon nog wel ff thuis)... En de speaker kwam goed over maar het is voor een slaapkamer wel een Kolos. En het is me kleur niet (zwart) ;)

Volgens mij laat jij je hier een beetje gekmaken. :wink:

joostpolletje
12-10-2006, 09:21
Gisteren heb ik ook nog even de Q11 beluisterd die ik voor ietsjes meer dan de iQ7 kan meenemen, dan wel het demo model. Maar deze is voor de slaapkamer een overkill vind ik.
Groter is niet altijd beter, dat klopt. Hoor je dat niet vaak van de meisjes? Toch vind ik dat je de Q11 een eerlijke kans moet geven. Niet omdat het een mooie aanbieding is hoor. Blijft je HT de komende jaren in je slaapkamer?? Nee? Dan zou ik toch nog de iQ7 en de Q11 goed met elkaar vergelijken. Go for the best! Welke dat is? Geen idee, dat moet JIJ bepalen! :)


HT blijft de komende jaren in slaapkamer ja(woon nog wel ff thuis)... En de speaker kwam goed over maar het is voor een slaapkamer wel een Kolos. En het is me kleur niet (zwart) ;)

Volgens mij laat jij je hier een beetje gekmaken. :wink:

Want?

Edgar Smit
12-10-2006, 09:22
Joost , gewoon de RS en IQ7 tov elkaar beluisteren en jouw keuze aanschaffen, jij moet er tenslotte naar luisteren straks.
Ik vindt het zeer goed dat je ook echt de moeite neemt om te gaan luisteren zodat je tenminste weet wat je koopt, ook dat is wel eens anders.

Nog een tip, vergelijk deze speakers:
ELAC, KEF IQ7 en MonitorAudio RS. De ELAC ook erbij doen om een eerlijk beeld te krijgen van de RS. Dan heb je 3 keuzes en dus een goed vergelijk.

Ago
12-10-2006, 09:23
Gisteren heb ik ook nog even de Q11 beluisterd die ik voor ietsjes meer dan de iQ7 kan meenemen, dan wel het demo model. Maar deze is voor de slaapkamer een overkill vind ik.
Groter is niet altijd beter, dat klopt. Hoor je dat niet vaak van de meisjes? Toch vind ik dat je de Q11 een eerlijke kans moet geven. Niet omdat het een mooie aanbieding is hoor. Blijft je HT de komende jaren in je slaapkamer?? Nee? Dan zou ik toch nog de iQ7 en de Q11 goed met elkaar vergelijken. Go for the best! Welke dat is? Geen idee, dat moet JIJ bepalen! :)


HT blijft de komende jaren in slaapkamer ja(woon nog wel ff thuis)... En de speaker kwam goed over maar het is voor een slaapkamer wel een Kolos. En het is me kleur niet (zwart) ;)

Volgens mij laat jij je hier een beetje gekmaken. :wink:
Juist niet! Joost heeft een sterke eigen mening heb ik gemerkt :wink:
De komende jaren thuis wonen?? Louis PM'de me dat jij ook 32 was! Hij zag je wel eens met barbies spelen toen hij met technisch lego in de weer was :lol:

Ago
12-10-2006, 09:25
Nog een tip, vergelijk deze speakers:
ELAC, KEF IQ7 en MonitorAudio RS. De ELAC ook erbij doen om een eerlijk beeld te krijgen van de RS. Dan heb je 3 keuzes en dus een goed vergelijk.
Alweer een optie erbij? die jongen wordt gek! :lol:

Alexander D
12-10-2006, 09:25
Gisteren heb ik ook nog even de Q11 beluisterd die ik voor ietsjes meer dan de iQ7 kan meenemen, dan wel het demo model. Maar deze is voor de slaapkamer een overkill vind ik.
Groter is niet altijd beter, dat klopt. Hoor je dat niet vaak van de meisjes? Toch vind ik dat je de Q11 een eerlijke kans moet geven. Niet omdat het een mooie aanbieding is hoor. Blijft je HT de komende jaren in je slaapkamer?? Nee? Dan zou ik toch nog de iQ7 en de Q11 goed met elkaar vergelijken. Go for the best! Welke dat is? Geen idee, dat moet JIJ bepalen! :)


HT blijft de komende jaren in slaapkamer ja(woon nog wel ff thuis)... En de speaker kwam goed over maar het is voor een slaapkamer wel een Kolos. En het is me kleur niet (zwart) ;)

Volgens mij laat jij je hier een beetje gekmaken. :wink:

Want?

Omdat de Q11 erg groot is, niet je kleur maar je er toch over denkt omdat je ze voor een scherpe prijs kunt krijgen. :wink:

Ago
12-10-2006, 09:30
Volgens mij laat jij je hier een beetje gekmaken. :wink:
Want?
Omdat de Q11 erg groot is, niet je kleur maar je er toch over denkt omdat je ze voor een scherpe prijs kunt krijgen. :wink:
het woordje "hier" zette ons op de verkeerde been ;)
ben ik het trouwens niet mee eens, hij zei gelijk al dat hij het overkill vond

joostpolletje
12-10-2006, 09:34
Volgens mij laat jij je hier een beetje gekmaken. :wink:
Want?
Omdat de Q11 erg groot is, niet je kleur maar je er toch over denkt omdat je ze voor een scherpe prijs kunt krijgen. :wink:
het woordje "hier" zette ons op de verkeerde been ;)
ben ik het trouwens niet mee eens, hij zei gelijk al dat hij het overkill vond

Inderdaad, Van de prijs hangt het niet af. Het is gewoon puur dat ik het overkill vind voor de kamer. En kijk dan komt aspect kleur op een andere plaats natuurlijk..
Maar nee ik zou niet voor de Q11 gaan.


Ago, inderdaad heb ik een sterke eigen mening :) En nee ben pas 20

joostpolletje
12-10-2006, 09:37
Joost , gewoon de RS en IQ7 tov elkaar beluisteren en jouw keuze aanschaffen, jij moet er tenslotte naar luisteren straks.
Ik vindt het zeer goed dat je ook echt de moeite neemt om te gaan luisteren zodat je tenminste weet wat je koopt, ook dat is wel eens anders.

Nog een tip, vergelijk deze speakers:
ELAC, KEF IQ7 en MonitorAudio RS. De ELAC ook erbij doen om een eerlijk beeld te krijgen van de RS. Dan heb je 3 keuzes en dus een goed vergelijk.

Ik wil zoiezo de RS en IQ7 nog eens bij elkaar beluisteren.
vind het ook leuk om naar mijn smaak toe te werken..
En uiteindelijk heb ik de speaker die mij plezier doet!

Dit zal moeilijk gaan aangezien de ELAC bij een andere winkel was en deze niet bij de winkel is waar ik tot aanschaf over ga. Hier kan ik wel de RS en iQ7 beluisteren.

Ago
12-10-2006, 09:37
ben pas 20 :shock:

Rob Eric Blank
12-10-2006, 09:57
Ik wil zoiezo de RS en IQ7 nog eens bij elkaar beluisteren.
vind het ook leuk om naar mijn smaak toe te werken..
En uiteindelijk heb ik de speaker die mij plezier doet!

Dit zal moeilijk gaan aangezien de ELAC bij een andere winkel was en deze niet bij de winkel is waar ik tot aanschaf over ga. Hier kan ik wel de RS en iQ7 beluisteren.Dat is idd altijd lastig. Ik wil binnenkort eens de Quad 22L, Elac en MA vergelijken in 1 test, ware het niet dat dit niet kan bij 1 dealer. BALEN.
De Quads kan ik testen bij een HiFi boer die ik niet zo hoog heb zitten en de Elacs bij een zeer service gerichte zaak. En ben blij met de Marantz Elac match en met een mogelijk Arcam Elac match.

joostpolletje
12-10-2006, 10:07
ben pas 20 :shock:

:lol:

joostpolletje
12-10-2006, 10:07
Ik wil zoiezo de RS en IQ7 nog eens bij elkaar beluisteren.
vind het ook leuk om naar mijn smaak toe te werken..
En uiteindelijk heb ik de speaker die mij plezier doet!

Dit zal moeilijk gaan aangezien de ELAC bij een andere winkel was en deze niet bij de winkel is waar ik tot aanschaf over ga. Hier kan ik wel de RS en iQ7 beluisteren.Dat is idd altijd lastig. Ik wil binnenkort eens de Quad 22L, Elac en MA vergelijken in 1 test, ware het niet dat dit niet kan bij 1 dealer. BALEN.
De Quads kan ik testen bij een HiFi boer die ik niet zo hoog heb zitten en de Elacs bij een zeer service gerichte zaak. En ben blij met de Marantz Elac match en met een mogelijk Arcam Elac match.

Dit is inderdaad heel lastig. En het is bijna altijd zo het geval dat je keuze's niet in een winkel voorkomen.

Rob Eric Blank
12-10-2006, 10:12
Jij had niet de nieuwe Elac FS127 beluisterd, of wel?

joostpolletje
12-10-2006, 10:16
Jij had niet de nieuwe Elac FS127 beluisterd, of wel?

Nee de FS 107.. en zijn grote broertje ELAC FS207.2

Rob Eric Blank
12-10-2006, 10:32
Jij had niet de nieuwe Elac FS127 beluisterd, of wel?

Nee de FS 107.. en zijn grote broertje ELAC FS207.2
Ik wil dus die FS127 beluisteren (zit tussen de 107 en 207.2 in), ooit wel eens e 208.2 beluisterd, alleen in de gewenste kleur toch boven het budget.

joostpolletje
12-10-2006, 11:01
Jij had niet de nieuwe Elac FS127 beluisterd, of wel?

Nee de FS 107.. en zijn grote broertje ELAC FS207.2
Ik wil dus die FS127 beluisteren (zit tussen de 107 en 207.2 in), ooit wel eens e 208.2 beluisterd, alleen in de gewenste kleur toch boven het budget.

En al ergens een afspraak over kunnen maken?
Ik vind de bovengenoemde ELAC zeer muziekaal en vrolijk klinken...

Rob Eric Blank
12-10-2006, 11:28
Jij had niet de nieuwe Elac FS127 beluisterd, of wel?

Nee de FS 107.. en zijn grote broertje ELAC FS207.2
Ik wil dus die FS127 beluisteren (zit tussen de 107 en 207.2 in), ooit wel eens e 208.2 beluisterd, alleen in de gewenste kleur toch boven het budget.

En al ergens een afspraak over kunnen maken?
Ik vind de bovengenoemde ELAC zeer muziekaal en vrolijk klinken...Probleem is een directe vergelijkende test met andere merken.
En dat ik op zn vroegst in januari nieuwe speakers wil, toevallig deze week 2 lenzen gekocht van mn fotocamera.......was duur genoeg.

joostpolletje
12-10-2006, 11:34
Jij had niet de nieuwe Elac FS127 beluisterd, of wel?

Nee de FS 107.. en zijn grote broertje ELAC FS207.2
Ik wil dus die FS127 beluisteren (zit tussen de 107 en 207.2 in), ooit wel eens e 208.2 beluisterd, alleen in de gewenste kleur toch boven het budget.

En al ergens een afspraak over kunnen maken?
Ik vind de bovengenoemde ELAC zeer muziekaal en vrolijk klinken...Probleem is een directe vergelijkende test met andere merken.
En dat ik op zn vroegst in januari nieuwe speakers wil, toevallig deze week 2 lenzen gekocht van mn fotocamera.......was duur genoeg.

Ja klopt, Want zoals gisteren had ik wel even de ELAC en iQ7 naast elkaar gehoord.

Edgar Smit
12-10-2006, 12:11
Jij had niet de nieuwe Elac FS127 beluisterd, of wel?

Nee de FS 107.. en zijn grote broertje ELAC FS207.2
Ik wil dus die FS127 beluisteren (zit tussen de 107 en 207.2 in), ooit wel eens e 208.2 beluisterd, alleen in de gewenste kleur toch boven het budget.

En al ergens een afspraak over kunnen maken?
Ik vind de bovengenoemde ELAC zeer muziekaal en vrolijk klinken...En juist daarom was mijn advies om ze erbij te betrekken, maar als dat niet kan houdt het op natuurlijk :wink: . misschien eerst RS en IQ7 naast elkaar luisteren, daarna nog een IQ7 e ELAC naast elkaar luisteren. Je hoeft niet perse die ELAC te luisteren natuurlijk, maar ik had de indruk dat je er aangenaam door verrast was en wellicht dat een tweede sessie tov de KEF je een betere indruk kan geven.

Rob Eric Blank
12-10-2006, 12:14
Jij had niet de nieuwe Elac FS127 beluisterd, of wel?

Nee de FS 107.. en zijn grote broertje ELAC FS207.2
Ik wil dus die FS127 beluisteren (zit tussen de 107 en 207.2 in), ooit wel eens e 208.2 beluisterd, alleen in de gewenste kleur toch boven het budget.

En al ergens een afspraak over kunnen maken?
Ik vind de bovengenoemde ELAC zeer muziekaal en vrolijk klinken...En juist daarom was mijn advies om ze erbij te betrekken, maar als dat niet kan houdt het op natuurlijk :wink: . misschien eerst RS en IQ7 naast elkaar luisteren, daarna nog een IQ7 e ELAC naast elkaar luisteren. Je hoeft niet perse die ELAC te luisteren natuurlijk, maar ik had de indruk dat je er aangenaam door verrast was en wellicht dat een tweede sessie tov de KEF je een betere indruk kan geven.Dat aangenaam verrast worden door Elac herken ik......ik was onbekend met het merk, totdat ik het hoorde.
Laatst dus B&W DM602.5 beluisterd icm. Marantz, heerlijke combinatie maar ik mis dan de snelheid van de Elacs.

Ago
12-10-2006, 12:17
Ja klopt, Want zoals gisteren had ik wel even de ELAC en iQ7 naast elkaar gehoord.
Hij heeft ze al gehoord, Edgar, waarom nog een keer? :?

Keuze tussen RS en iQ7 na de sessie, Joost?

joostpolletje
12-10-2006, 12:33
Ja klopt, Want zoals gisteren had ik wel even de ELAC en iQ7 naast elkaar gehoord.
Hij heeft ze al gehoord, Edgar, waarom nog een keer? :?

Keuze tussen RS en iQ7 na de sessie, Joost?

Edgar heeft daar wel gelijk in, Ik was ook verrast door de ELAC en als daar de mogelijkheid was om ze nog eens te luisteren had ik hem ook genomen.

Nu ga ik de volgende keer voor de IQ7 en luister hem dan nog eens naast een RS en dan gaat die mee, hoogstwaarschijnlijk de IQ7. Of de Rs moet nog beter zijn.

@ROB
Ik vond de B&W bij vlagen wel goed, maar ook vaak te wollig, te warm en wat terughoudend.

Rob Eric Blank
12-10-2006, 12:36
@ROB
Ik vond de B&W bij vlagen wel goed, maar ook vaak te wollig, te warm en wat terughoudend.TE wollig niet, ik vond het wel fijn. Alleen ik draai veel muziek waar ook akoustische gitaren in voor komen en die zijn op de B&W wat te langzaam en Elac heeft die snelheid juist wel.

joostpolletje
12-10-2006, 12:46
@ROB
Ik vond de B&W bij vlagen wel goed, maar ook vaak te wollig, te warm en wat terughoudend.TE wollig niet, ik vond het wel fijn. Alleen ik draai veel muziek waar ook akoustische gitaren in voor komen en die zijn op de B&W wat te langzaam en Elac heeft die snelheid juist wel.


Ja dit klopt ook ja..
Elac flitst wat meer dan de B&W.

joostpolletje
12-10-2006, 16:43
Luisterbezoek Stassen:

Wat een mooie ligging en een mooie “winkel” luisterkasteel. Zeer indrukwekkend van de buitenkant en dan moet je nog naar binnen.
Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen door ….. en een kopje koffie aangeboden. Ondertussen even kletsend kom je er achter dat deze man echt een liefhebber is en met al zijn ervaring (23jaar) in het vak veel weet.

Wat mij opviel was en dat heeft hij ook uitgelegd dat er geen prijzen merken(types) bij de luidsprekers vermeld staan. Dit beivloedt het gedrag van degene die luistert.
En dat is ook zo mensen laten zich leiden dan door het bedrag en door merk. Dus kon ik prima inkomen.

Toen een rondleiding gehad door het ozo indrukwekkende kasteel (een must om een keer heen te gaan) Na de vele kamertjes te hebben gezien aangekomen bij de luisterkamer waar de speakers stonden opgesteld die ik had aangevraagd.

Ik zag al het een en ander bekende staan, maar ook wat onbekendere. Maar dit maakt het alleen maar leuker.
En alles in de wetenschap dat het je met het systeem afspeelt maar niet “weet” welke speaker draait.
Ik kreeg een lijst waar de nummers op staan en kon mijn bevindingen gaan geven.
Af en toe wel even spieken welke speaker draaide natuurlijk. En heb toen weer lekker geluisterd.

Hieronder de lijst met speakers die klaar stonden:

ALRJordan Entry 5
JMLab 816
Mission V63
B&W 603
KEF iQ7
Acoustis Energy EVO 3
Phonar P200
KEF iQ5

Een aantal redelijk onbekend voor me. Toen ben ik gaan luisteren met verschillende soorten muziek, ook om het op te breken met de ene muzieksoort naar de andere.

Hieronder zie je de speaker met mijn review en met de bron:

Begonnen met Bocelli

ALRJordan Entry 5: Mooi hoog, maar te weinig lag
JMLab 816: Deze was wat rommelig
Mission V63: Mooi hoog en zuiver
B&W 603: Zuiver, strak geluid, helder, warm
KEF iQ7: Heel helder, veel detail, en strak
Acoustis Energy EVO 3: Stem klonk in de verte, bass te dichtbij, schel
Phonar P200: Veel te duidelijk aanwezig, fel, niet zuiver, veels te hoog
KEF iQ5: Haalt het niet bij de iQ7, blijft achter bij de rest

Na dit geluisterd te hebben viel de iQ5 dus al af
Ook scoorden de AE Evo3 en de Phonar P200 niet een voldoende.
De B&W en de KEF iQ7 daarentegen scoorden hier een ruime voldoende ik heb dan ook regelmatig tussen deze twee geswitcht. En allebei een prettige “sound” maar meer de neiging naar de KEF. Het was al vrij snel dat ik tussen de B&W en de KEF zat.

Toen verder gegaan met een stuk Metallica Live versie van "one" heel vet puur om te testen met gitaarmuziek
ALRJordan Entry 5: dof
JMLab 816: rommelig, krakerig, te veel ongecontroleerd laag
Mission V63: onzuiver
B&W 603: dof
KEF iQ7: helder
Acoustis Energy EVO 3: te teruhoudend
Phonar P200: Te scherp
KEF iQ5: Veels te zwak

Wat hier dus opvalt is dat de B&W niet presteerde zoals met Bocelli en dat de KEF dit beter trok. En dat met de vorige uitslag van de KEF maakte dat ik steeds meer naar de KEF neigde.
Hier kon ik dus ook alweer zeggen dat de KEF iQ5 afviel en de Phonar ook.

Tussendoor wat korte stukjes van nummers..

Uiteindelijk nog een CD van Celine Dion erin gedaan.
ALRJordan Entry 5: het hoog is te laag
JMLab 816: was bij dit nummer niet onaardig, miste wel wat detail
Mission V63: scherp
B&W 603: warm
KEF iQ7: detailrijk
Acoustis Energy EVO 3: mist detail
Phonar P200: scherp en onzuiver
KEF iQ5: “mist wat” wel mooi hoog en zuiver

Conclusie:
Dit waren dus de verschillende testen die ik het kunnen doen, er vielen er al meteen wat af. En de KEF iQ7 kwam net als de vorige sessie heerlijk op me over. Ook was een lange tijd de B&W degene die er bij zat. Maar deze is mij toch net te warm en te dof. Zoals je ziet heb ik bij verschillende nummers dezelfde eigenschappen van de speakers en deze vielen mijziens gewoon af.
Ik hou van een helder,detailrijk,muziekaal,goed laag geluid en de KEF IQ7 deed weer aan deze eisen. En was weer de grote winnaar van de avond.
Ook heb ik nog even de Q11 geluisterd die ik voor een leuk prijs kan meenemen, maar dit vind ik overkill voor me slaapkamer.

Hoe nu verder:
Ik ga voor de iQ7, deze heeft mij uit 12 speakers twee keer gewoon positief verrast en gisteren was het de topper. (vorige keer samen met de ELAC) Ik vind de iQ7 ontzettend veel detail hebben, heel helder, mooi hoog, verfrissend, muziekaal.

Ik ga de volgende keer voordat ik ze in de auto zet eerst nog eens de RS beluisteren, want die wil ik een keer gehoord hebben voordat ik hem meeneem. En misschien dat deze mijn keuze dan nog beïnvloedt.
Ook wil ik de volgende keer mijn eigen Pioneer meenemen omdat ik daar een tijdje op zal moeten luisteren.

Seth__Gekko
12-10-2006, 16:51
Leuk man Joost!

Zo zie je maar weer, ik vond de iQ7 ietwat boemerig en iets te veel neigen naar het mid/laag...maar zeer zeker een super speaker!

joostpolletje
12-10-2006, 21:00
Leuk man Joost!

Zo zie je maar weer, ik vond de iQ7 ietwat boemerig en iets te veel neigen naar het mid/laag...maar zeer zeker een super speaker!

Dankje Seth.

Zo zie je maar ja, Ik vond de KEF iQ5 al meteen de vreemde eend in de bijt tegenover al die andere speakers. Kwalitatief haalde die het niet voor mij.

Edgar Smit
12-10-2006, 23:02
Joost, ik vind het echt leuk om te lezen hoe fanatiek je je speakers uitzoekt en beluisterd. je hebt een duidelijke eigen mening en smaak en dat waardeer ik zeer. ik hoop dat je straks nog wel kan kiezen tussen de iQ7 en de RS, alhoewle ik nu jouw smaak een beetje inschattend je aangenaam verrast zal worden door de RS, maar uiteindelijk toch met de iQ7 naar huis gaat. Denk ik zomaar :wink: .

joostpolletje
13-10-2006, 07:01
Dankje Edgar,
Dat vind ik ook leuk om te lezen.. Met de meeste dingen heb ik een duidelijke eigen smaak en mening. Ik hoop het ook omdat ik zeer benieuwd ben naar de RS en wie weet. Maar je kan best eens gelijk hebben, want je hoort dat de MA een neutraal geluid heeft net als B&W, maar we zullen zien.

Seth__Gekko
13-10-2006, 07:16
Tijdens mijn luistersessie werd ik ook enigzins beïnvloed door het €200,- prijsverschil per speaker tussen de iQ5/iQ7.

joostpolletje
13-10-2006, 07:27
En dat heb ik naast me laten liggen Seth. Vanaf de eerste keer toen ik ze hoorde al.

Wat leuk is bij Stassen is dus het systeem dat je niet "weet" welke speaker draait en de prijs.. Kan dat ook niet beinvloedt worden.

Rob Eric Blank
13-10-2006, 07:41
Joost erg leuk om te lezen

Edgar Smit
13-10-2006, 07:41
En dat heb ik naast me laten liggen Seth. Vanaf de eerste keer toen ik ze hoorde al.

Wat leuk is bij Stassen is dus het systeem dat je niet "weet" welke speaker draait en de prijs.. Kan dat ook niet beinvloedt worden.Da's een de ene kant natuurlijk goed, aan de andere kant zou dat achteraf voor zeer lege portemonnee's kunnen zorgen :wink: .

Seth__Gekko
13-10-2006, 07:55
En dat heb ik naast me laten liggen Seth. Vanaf de eerste keer toen ik ze hoorde al.

Wat leuk is bij Stassen is dus het systeem dat je niet "weet" welke speaker draait en de prijs.. Kan dat ook niet beinvloedt worden.Da's een de ene kant natuurlijk goed, aan de andere kant zou dat achteraf voor zeer lege portemonnee's kunnen zorgen :wink: .Zeker ook teleurgesteld omdat je inderdaad een hele dure smaak blijkt te hebben :lol:

joostpolletje
13-10-2006, 08:04
En dat heb ik naast me laten liggen Seth. Vanaf de eerste keer toen ik ze hoorde al.

Wat leuk is bij Stassen is dus het systeem dat je niet "weet" welke speaker draait en de prijs.. Kan dat ook niet beinvloedt worden.Da's een de ene kant natuurlijk goed, aan de andere kant zou dat achteraf voor zeer lege portemonnee's kunnen zorgen :wink: .

Dit is ook waar. Twee kanten:
Je moet je gehoor niet laten beinvloeden door het prijskaartje, maar daar zit ook het grote probleem. Hoe ver wil/kan je dan wel niet gaan..

Rob Eric Blank
13-10-2006, 08:13
En dat heb ik naast me laten liggen Seth. Vanaf de eerste keer toen ik ze hoorde al.

Wat leuk is bij Stassen is dus het systeem dat je niet "weet" welke speaker draait en de prijs.. Kan dat ook niet beinvloedt worden.Da's een de ene kant natuurlijk goed, aan de andere kant zou dat achteraf voor zeer lege portemonnee's kunnen zorgen :wink: .

Dit is ook waar. Twee kanten:
Je moet je gehoor niet laten beinvloeden door het prijskaartje, maar daar zit ook het grote probleem. Hoe ver wil/kan je dan wel niet gaan..Wordt wel lastig dan......Ik heb wel eens combinaties gehoord die ontzetted vet zijn.
Gister de Primare SPA21 gehoord, fijne versterker/decoder alleen 3000 euro. SLIK. Wel top design!

Alexander D
13-10-2006, 08:16
En dat heb ik naast me laten liggen Seth. Vanaf de eerste keer toen ik ze hoorde al.

Wat leuk is bij Stassen is dus het systeem dat je niet "weet" welke speaker draait en de prijs.. Kan dat ook niet beinvloedt worden.Da's een de ene kant natuurlijk goed, aan de andere kant zou dat achteraf voor zeer lege portemonnee's kunnen zorgen :wink: .

Als je bij Stassen gaat luisteren staat daar wel een bepaalde prijsklasse opgesteld (met soms 1 veel duurdere erbij) dus heel groot zijn de verrassingen dan meestal niet.

Ago
13-10-2006, 08:19
... Na de vele kamertjes te hebben gezien ...
waren er ook peeskamertjes? :twisted:

leuk verhaal joh!! (y)

Seth__Gekko
13-10-2006, 08:24
En dat heb ik naast me laten liggen Seth. Vanaf de eerste keer toen ik ze hoorde al.

Wat leuk is bij Stassen is dus het systeem dat je niet "weet" welke speaker draait en de prijs.. Kan dat ook niet beinvloedt worden.Da's een de ene kant natuurlijk goed, aan de andere kant zou dat achteraf voor zeer lege portemonnee's kunnen zorgen :wink: .

Als je bij Stassen gaat luisteren staat daar wel een bepaalde prijsklasse opgesteld (met soms 1 veel duurdere erbij) dus heel groot zijn de verrassingen dan meestal niet. :roll: D0h inderdaad, je bepaalt zelf de opstelling ongveer natuurlijk :roll:

Alexander D
13-10-2006, 08:29
En dat heb ik naast me laten liggen Seth. Vanaf de eerste keer toen ik ze hoorde al.

Wat leuk is bij Stassen is dus het systeem dat je niet "weet" welke speaker draait en de prijs.. Kan dat ook niet beinvloedt worden.Da's een de ene kant natuurlijk goed, aan de andere kant zou dat achteraf voor zeer lege portemonnee's kunnen zorgen :wink: .

Als je bij Stassen gaat luisteren staat daar wel een bepaalde prijsklasse opgesteld (met soms 1 veel duurdere erbij) dus heel groot zijn de verrassingen dan meestal niet. :roll: D0h inderdaad, je bepaalt zelf de opstelling ongveer natuurlijk :roll:

Wat je dus vaak ziet is dat mensen die ene duurdere speakers mooier vinden klinken en dan toch nog maar eens ga nadenken over aanpassing van het budget. :wink:

dus toch een lege portemonnee..... 8)

Seth__Gekko
13-10-2006, 08:36
Heel leuk die luistersessies, ik had ook toch bijna een setje Quads meegenomen...11L ofzo.

Maar was de eerste echte sessie bij Snijders. Heel leuk inderdaad.

Alexander D
13-10-2006, 08:38
Heel leuk die luistersessies, ik had ook toch bijna een setje Quads meegenomen...11L ofzo.

Maar was de eerste echte sessie bij Snijders. Heel leuk inderdaad.

Nog iets meer dan een half jaartje wachten en ik heb er 4 in de aanbieding...... 8)

Rob Eric Blank
13-10-2006, 08:38
Heel leuk die luistersessies, ik had ook toch bijna een setje Quads meegenomen...11L ofzo.

Maar was de eerste echte sessie bij Snijders. Heel leuk inderdaad.Had je moeten doen!!!!!
Geweldige speakers!

Ago
13-10-2006, 08:48
Heel leuk die luistersessies, ik had ook toch bijna een setje Quads meegenomen...11L ofzo.

Maar was de eerste echte sessie bij Snijders. Heel leuk inderdaad.Had je moeten doen!!!!!
Geweldige speakers!
nee hoor, Seth, goed gedaan! straks voor een zacht prijsje van Alexander overnemen ;)

Rob Eric Blank
13-10-2006, 08:56
Heel leuk die luistersessies, ik had ook toch bijna een setje Quads meegenomen...11L ofzo.

Maar was de eerste echte sessie bij Snijders. Heel leuk inderdaad.Had je moeten doen!!!!!
Geweldige speakers!
nee hoor, Seth, goed gedaan! straks voor een zacht prijsje van Alexander overnemen ;)Haha...zeker.
Ik vind dit nog steeds een va de fijnere speakers in de markt, de Quad 22L klinkt ook erl lekkere icm. Marantz.

Zelf wil ik dus een shoot-out tussen deze en de Elac FS127....., maarja mijn dealer heeft maar 1 van de 2 staan.

Alexander D
13-10-2006, 09:09
Heel leuk die luistersessies, ik had ook toch bijna een setje Quads meegenomen...11L ofzo.

Maar was de eerste echte sessie bij Snijders. Heel leuk inderdaad.Had je moeten doen!!!!!
Geweldige speakers!
nee hoor, Seth, goed gedaan! straks voor een zacht prijsje van Alexander overnemen ;)Haha...zeker.
Ik vind dit nog steeds een va de fijnere speakers in de markt, de Quad 22L klinkt ook erl lekkere icm. Marantz.

Zelf wil ik dus een shoot-out tussen deze en de Elac FS127....., maarja mijn dealer heeft maar 1 van de 2 staan.

Ik blijf erbij dat je voor de 22L een grote ruimte nodig hebt en bij voorkeur een harde ruimte. Die 22L heeft zoveel bass, echt ongelooflijk voor dat formaat speaker!

Rob Eric Blank
13-10-2006, 09:26
Heel leuk die luistersessies, ik had ook toch bijna een setje Quads meegenomen...11L ofzo.

Maar was de eerste echte sessie bij Snijders. Heel leuk inderdaad.Had je moeten doen!!!!!
Geweldige speakers!
nee hoor, Seth, goed gedaan! straks voor een zacht prijsje van Alexander overnemen ;)Haha...zeker.
Ik vind dit nog steeds een va de fijnere speakers in de markt, de Quad 22L klinkt ook erl lekkere icm. Marantz.

Zelf wil ik dus een shoot-out tussen deze en de Elac FS127....., maarja mijn dealer heeft maar 1 van de 2 staan.

Ik blijf erbij dat je voor de 22L een grote ruimte nodig hebt en bij voorkeur een harde ruimte. Die 22L heeft zoveel bass, echt ongelooflijk voor dat formaat speaker!Ik heb een redelijk harde ruimte.
De combinatie met een Marantz PM7001 KI vond ik de bas niet eens erg dominant. De 21L vond ik net niets, de 12L ook wat minder en de 11L wel weer erg lekker. En de Quads vind ik zeer aantrekkelijk geprijst!

Peter Porrio
13-10-2006, 09:29
Nog iets meer dan een half jaartje wachten en ik heb er 4 in de aanbieding...... 8)

En wat worden de nieuwe speakers?

Seth__Gekko
13-10-2006, 09:30
Allemaal heel leuk en aardig, maar maar smaak neigt gewoon meer naar de Kef's. Letten jullie er wel op dat mijn setup een home cinema is die voor 90% gebruikt wordt voor DVD en TV....dus ik ben niet echt een muziek audio freak. Als ik dan eens een muziekje opzet klint het voor mij al heel lekker. Surround klinkt voor mijn maatstaven op mijn set bovengemiddeld goed WOEI! :P

Alexander D
13-10-2006, 09:32
Nog iets meer dan een half jaartje wachten en ik heb er 4 in de aanbieding...... 8)

En wat worden de nieuwe speakers?

Dat is afhankelijk van het budget dat er nog is na de verbouwing enz.

Sonus Faber, Audio Physic, Martin Logan, Onix, Monitor Audio zijn opties.

joostpolletje
13-10-2006, 09:35
Mijn set wordt ook voornamelijk gebruikt voor Film, Maar ik ben wel van mening dat ik straks muziek meer ga waarderen op mijn set. en dus ook meer zal gaan spelen.

Seth__Gekko
13-10-2006, 09:36
Mijn set wordt ook voornamelijk gebruikt voor Film, Maar ik ben wel van mening dat ik straks muziek meer ga waarderen op mijn set. en dus ook meer zal gaan spelen.Gek genoeg begin ik stereo ook steeds meer te waarderen....ik zie al wel eem mooie upgrade.....de iQ5 naar achter en nieuwe iQ7's :lol: :lol: :lol: van de iQ6c blijf ik af, die klinkt top noch!

joostpolletje
13-10-2006, 09:39
Mijn set wordt ook voornamelijk gebruikt voor Film, Maar ik ben wel van mening dat ik straks muziek meer ga waarderen op mijn set. en dus ook meer zal gaan spelen.Gek genoeg begin ik stereo ook steeds meer te waarderen....ik zie al wel eem mooie upgrade.....de iQ5 naar achter en nieuwe iQ7's :lol: :lol: :lol: van de iQ6c blijf ik af, die klinkt top noch!

DOEN! :)

Straks als ik de rears ga aanschaffen kom ik ook nog voor de keus..
iQ3 of iQ7 als rears.

Rob Eric Blank
13-10-2006, 09:42
Nog iets meer dan een half jaartje wachten en ik heb er 4 in de aanbieding...... 8)

En wat worden de nieuwe speakers?

Dat is afhankelijk van het budget dat er nog is na de verbouwing enz.

Sonus Faber, Audio Physic, Martin Logan, Onix, Monitor Audio zijn opties.Budget wordt redelijk opgeschroeft! Audio Physic heb ik gister beluisterd icm. Primare. WOW.
Wel boven mijn budget(je). SF blijft ontzettend fijn, misscien gaat mijn vader aan de Amati.

Seth__Gekko
13-10-2006, 09:43
iq7 als rears....woah

Alexander D
13-10-2006, 09:49
Nog iets meer dan een half jaartje wachten en ik heb er 4 in de aanbieding...... 8)

En wat worden de nieuwe speakers?

Dat is afhankelijk van het budget dat er nog is na de verbouwing enz.

Sonus Faber, Audio Physic, Martin Logan, Onix, Monitor Audio zijn opties.Budget wordt redelijk opgeschroeft! Audio Physic heb ik gister beluisterd icm. Primare. WOW.
Wel boven mijn budget(je). SF blijft ontzettend fijn, misscien gaat mijn vader aan de Amati.

Ik hoop dat dat budget overblijft..... :roll: :wink:

Rob Eric Blank
13-10-2006, 09:58
Nog iets meer dan een half jaartje wachten en ik heb er 4 in de aanbieding...... 8)

En wat worden de nieuwe speakers?

Dat is afhankelijk van het budget dat er nog is na de verbouwing enz.

Sonus Faber, Audio Physic, Martin Logan, Onix, Monitor Audio zijn opties.Budget wordt redelijk opgeschroeft! Audio Physic heb ik gister beluisterd icm. Primare. WOW.
Wel boven mijn budget(je). SF blijft ontzettend fijn, misscien gaat mijn vader aan de Amati.

Ik hoop dat dat budget overblijft..... :roll: :wink:Helaas is mijn budget wat beperkt, anders komt er direct een Primare SPA21, SF of Elac 600 serie. DREAM ON................!

joostpolletje
13-10-2006, 10:00
iq7 als rears....woah

Nouw.. Dat is de afweging he.
Wordt dit overkill, of klinkt het super, of voldoet de iQ3

Ago
13-10-2006, 10:07
iq7 als rears....woah

Nouw.. Dat is de afweging he.
Wordt dit overkill, of klinkt het super, of voldoet de iQ3
dat is overkill man :shock:
een paar bookshelfs is zat :lol:

Rob Eric Blank
13-10-2006, 10:12
Ik denk dat je met de iQ3 al lekkere speakers achte je heb staan. Overkill is het ook niet echt, vooral bij films, muziek DVD's of SACD's waar de rears goed meedoen is het wel weer een tikje beter. Bv. LOTR waar continu muziek uit de rears komt.

joostpolletje
13-10-2006, 10:35
Die iQ3 op stands lijkt me ook een goeie oplossing.
en is ook zeker de moeite waard.

Ik zal tegen de tijd daar ook een luistersessie van nemen..

Ago
13-10-2006, 10:39
ik zou best wel stands voor mijn Q1'tjes willen, iemand tips? ik heb er niet al te veel geld voor over... :roll: