PDA

Bekijk de volledige versie : Pioneer DVR-530h firmware upgrade 3.53



cfdeleij
31-07-2006, 13:09
Voor alle eigenaren van bovengenoemde DVD/HDD speler:

Met eerdere firmware versies waren wat problemen. Met de release van versie 3.53 zijn de volgende problemen opgelost:

- Improved DVD-R DL burning
- Problem with Scart Thru and/or VPS (in standby mode 2)
- Tray do not open if an copy protected CD is in it.
- Playback problems with some DVDs.
- Image gallery freezes after 20 min.
- Sorting in jukeboxen.
- Problems with 16x media.

De firmware is heel makkelijk zelf te downloaden en te installeren. Je verliest geen opgenomen films ed. Wel gaat het apparaat terug naar de fabrieks instellingen en moet Guide+ even opnieuw ingesteld en gedownload worden.

Ruud Vorstermans
10-08-2006, 12:34
Heeft iemand deze Firmware al op zijn Pioneer 530 geïnstalleerd?

cfdeleij
11-08-2006, 12:17
Hallo,

Ik heb deze upgrade zelf al enkele weken geleden uitgevoerd. Uiteraard vond ik het wel redelijk spannend om m'n vrij nieuwe apparaat zelf te upgraden :? , service van pioneer viel te wensen over vandaar zelf maar aan de slag.
Nadat ik de firmware had gedownload, gebrand en in de recorder had gestopt, is alles exact volgens de handleiding verlopen zoals hieronder omschreven. :D

Na de upgrade heb ik wel guideplus opnieuw moeten downloaden en alle instellingen waren terug naar de fabrieksinstelling. Na een half uurtje heb je deze ook weer allemaal terug. Sindsdien heb ik nog geen enkel probleem gehad met m'n recorder.
Bezoek ook eens deze site voor een goede handleiding om de hdd te upgraden.


-------------------------FIRMWARE 3.53 Info START -----------------------------------

THIS IS ONLY FOR DVR-530/630H REGION2 MACHINES

This firmware is not regionfree. By using this firmware upgrade your resetting your player to

region 2. If you still want to have a regionfree player you should NOT use this firmware.


All we ask is that you donate €6 (Euro) at www.paypal.com to support@pioneerfaq.info

go to: http://www.pioneerfaq.info



Installing the firmware is done on your own risk. if something goes wrong

your the one to blame. As with all software upgrading something can go wrong.



All settings will be restored to factory settings. What you have recorded on the

HDD will be saved how ever your upcoming recordings will be lost.



INSTRUCTIONS

1) Switch the recorder on. Set the HDD/DVD to DVD

2) Eject the tray and insert the update disc. DON'T CLOSE THE DISC TRAY.

3) Press and hold (on the recorder) the STOP RECORDING button (Indicated by a red square) then press the OPEN/CLOSE Button , the disc tray will now close and you can release the buttons.

4) Now step away from the unit and allow the software update to take place. The display will show DOWNLOAD-1 followed by DOWNLOAD-2.

5) After a while the disc tray will open automatically. Take out the disc but DON'T CLOSE THE DISC TRAY.

6) DOWNLOAD-3 should be displayed soon after, followed by DOWNLOAD-4 and DOWNLOAD-5 and to DOWNLOAD-4 again. After around 10 minutes the disc tray will close and the recorder will switch off.

7) Switch the recorder back on . The setup navigator will appear and the installation is complete.



!!!!!!!!!!!!!!! IMPORTANT IMPORTANT IMPORTANT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

If HDD ERR should appear after your update, just re do the update.



--------------------------- END END END END ------------------------------------------------------------------



Suc6,

Chris.

Ruud Vorstermans
11-08-2006, 14:45
Bedankt voor de handleiding. :lol:

Ik ga deze firmware dus niet installeren!

Ik heb nu 2 regiovrije HDR's en ik ervaar geen problemen, dus waarom zou ik dat inwisselen voor Regio 2 :evil:

cfdeleij
14-08-2006, 12:43
Tja, regiovrij is voor mij niet zo belangrijk. Ik gebruik het apparaat om zo af en toe 'ns wat op te nemen, DVDtjs te huren en dat was het wel.

Maar ik kan me goed voorstellen dat er anderen zijn die het 'belangrijk' vinden dat hun speler regiovrij is :roll:

Volgende keer zal ik zoiets meteen erbij zetten.

Grtn, chris.

snader
16-11-2006, 19:13
Ik krijg geen reactie van die gasten, beetje jammer. Hoe kom ik nu aan die nieuwste firmware?

cfdeleij
29-11-2006, 15:07
Ga 'ns naar deze site http://www.pioneerfaq.info/ Daar is een hoop info over pioneer producten te vinden. als je ze een mailje stuurt, geven ze je ook zo de laatste firmware. Suc6 ermee.

snader
29-11-2006, 22:43
Nope, ik krijg geen reactie van die gasten. Ik heb inmiddels de firmware op een Duits forum gevonden en mijn pioneer geupgrade. Werkt nu een stuk beter! Kon eerst geen dvd+r afspelen als ik iets aan het opnemen was op de HD.

Frank Bertens
24-12-2006, 13:57
Hoi,

Ik heb net de firmware van mijn DVR530H ge-update. Alles lijkt te werken en EPG wordt alweer geladen.

Alleen de procedure: Bij mij werd na DOWNLOAD-1 de lade geopend, die heb ik maar weer gesloten, enige tijd later zag ik DOWNLOAD-2 en de andere downloads heb ik niet gezien. De recorder ging power off en daarna kon ik hem weer gewoon opnieuw instellen.
Ik heb nu 3.53 actief, maar de RELEASE_460 is gelijk gebleven.

Heb ik iets gemist?
gr, Frank

AANVULLING:
Ik heb de CD opnieuw gebrand, nu met als label PIONEER. Nu zie ik de andere stappen wel plaatsvinden. Het eind-resultaat lijkt overigens hetzelfde.

Psych
08-01-2007, 00:42
Nope, ik krijg geen reactie van die gasten. Ik heb inmiddels de firmware op een Duits forum gevonden en mijn pioneer geupgrade. Werkt nu een stuk beter! Kon eerst geen dvd+r afspelen als ik iets aan het opnemen was op de HD.
Heb DIE GASTEN toch maar even een mail gestuurd en voila! binnen 5 minuten antwoord terug met installatiehandleiding en download-locatie voor de Firmware. Update uitgevoerd en verliep vlekkeloos :D

iow PERFECT!