PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe aanschaf



brokkie
01-08-2006, 20:06
Ik heb zojuist dan eindelijk een nieuwe dvd recorder gekocht, maar nu beginnen de problemen, althans denk ik...
Ik heb geen kabelaansluiting, en heb alleen maar een digitale receiver.
Ik krijg nu dus maar 1 zender geinstalleerd.
Is het mogelijk om alle zenders die ik op de schotel ontvang ook in te stellen op de hdd dvd ?
Want ik zou toch graag meerdere programma's op meerdere zenders programmeren.
Op deze manier moet ik elke keer mijn satreceiver opnieuw op de gewenste zender instellen...

Wie helpt me??

1101
01-08-2006, 20:20
Ik heb thuis een soortgelijke situatie. Als ik iets wil opnemen op veronica kan ik niet tegelijk rtl5 kijken, of met welk digitaal kanaal dan ook. De zenders worden inderdaad over 1 kanaal doorgegeven. Ik heb er nog geen oplossing voor helaas.

Mr_Parker
01-08-2006, 20:38
Er zullen vast twintuner sat receivers zijn lijkt me.
Die twintuner receivers / decoders blijven via scart verbinding maken met je recorder, dus maar 1 zender die je ontvangt met je recoder.
Deze twintuners, en mogelijk ook je huidige decoder, hebben doorgaans wel een timer functie. Met die timer functie kun je je decoder van kanaal laten wisselen, en zo toch verschillende zenders opnemen.

Stel / voorbeeld:
Je wilt op zender A van 20:00 tot 21:00 iets opnemen en op zender B iets van 21:30 tot 23:00.
Je stelt je recoder dan zo in dat hij van het ingangs signaal (meestal ext 2) opneemt van 20:00 tot 21:00 en van 21:30 tot 23:00.
In je receiver / decoder stel je dan mbv de timer in dat hij van 20:00 tot 21:00 zender A moet op hebben en van 21:30 tot 23:00 zender B. Op die manier neem je dus puur naar de recoder kijkt wellis waar maar 1 zender op, maar zijn het in werkelijkheid toch 2.
Je kunt met een normale receiver / decoder gedurende de opname echter geen andere zender kijken dan dat je op aan het nemen bent. Met een zo genoemde twintuner (mits ze voor sat bestaan) kan dit wel.

Sat gebruikers kunnen evt, bevestigen / ontkrachten dat er dergelijke twintuner bestaan.
(Ik beschik niet over sat.)

Edit: Ik heb even gezocht en ben een aantal twintuners die het dus mogelijk maken om zender 1 te kijken en 2 op te nemen tegen gekomen.
(hier zijn enkele te vinden (https://www.satshop.nl/catalog/index.php?cPath=21_22))

brokkie
01-08-2006, 21:40
Bedankt voor de informatie, hier kan ik wel wat mee! :wink: