PDA

Bekijk de volledige versie : Waar QED Silver Anniversary voordelig kopen?



Ruud Vorstermans
02-08-2006, 11:47
Sinds vrijdag heb ik mijn Hepta frontspreakers en mijn Hepta center d.m.v. QED Silver Anniversary verbonden met mijn Denon 3805.

Ik moet zeggen dat ik het idee heb dat ik meer detail heb.
Het geluid is ook "voller".

Omdat ik erg tevreden bem met deze vooruitgang, wil ik ook mijn Hepta rearspeakers aansluiten m.b.v. QED Silver Anniversary.
Ik heb 18-20 meter nodig.

De "goedkoopste" aanbieding die ik heb kunnen vinden was bij Snijders in Rotterdam: € 8,- per meter.

Op een Engelse site vragen ze 4,50 pond per meter

Waar kan ik het beste gaan shoppen?

Johan van den D.
02-08-2006, 12:17
Binnen NL zullen ze overal hetzelfde kosten....

bmateijsen
02-08-2006, 13:06
Sinds vrijdag heb ik mijn Hepta

Op een Engelse site vragen ze 4,50 pond per meter


Ook niet echt de moeite, aangezien je dan 6,30 Euro betaald, ex. verzendkosten en daar komt nog 30% invoerrechten en BTW bovenop.

Edgar Smit
02-08-2006, 13:34
Engeland is lid van de EU en derhalve hoef je geen invoerrechten danwel BTW te betalen (als particulier in ieder geval niet).

Neemt niet weg dat je wel rekening moet hebben met behoorlijke verzendkosten en dat de Royal Mail bij normale pakketpost geen track&trace nummer geeft. Als iets dus niet aankomt is het letterlijk weg.

Op Ebay kun je wel leuke prijzen vinden maar zijn het ook vaak de verzendkosten die de totaalprijs net zo duur maken als hier.

Ruud Vorstermans
02-08-2006, 14:40
Bedankt voor de input.

Ik heb Snijders in Rotterdam inmiddels gemaild of de kabel op voorraad is 8)

bmateijsen
02-08-2006, 15:19
Engeland is lid van de EU en derhalve hoef je geen invoerrechten danwel BTW te betalen (als particulier in ieder geval niet).


Tuurlijk... waar is mijn hoofd vandaag... :(

Edgar Smit
02-08-2006, 15:22
ebay qed sa voor GPB 3,65 (http://cgi.ebay.nl/QED-SILVER-ANNIVERSARY-SPEAKER-CABLE-ANY-LENGTH_W0QQitemZ320012858473QQihZ011QQcategoryZ116 853QQrdZ1QQcmdZViewItem) dus €5,50.
Grap is dat de verzendkosten op 9,99GPB staan wat 15.10 euro is. Voor 1 meter ben je dus meer kwijt dan hier kopen, voor meerdere meters zou het kunnen schelen.

hstadman
02-08-2006, 15:43
Ruud, er is een tijdje geleden een verbeterde versie van de anniversary edition aangekondigd. Ik weet niet of die al te koop is maar kijk eens naar die kabel. :wink:

LINK:
http://www.qed.co.uk/i278c159-158/QED_Cables/Speaker_Cables/Silver_Anniversary_XT.htm
Sinds vrijdag heb ik mijn Hepta frontspreakers en mijn Hepta center d.m.v. QED Silver Anniversary verbonden met mijn Denon 3805.

Ik moet zeggen dat ik het idee heb dat ik meer detail heb.
Het geluid is ook "voller".

Omdat ik erg tevreden bem met deze vooruitgang, wil ik ook mijn Hepta rearspeakers aansluiten m.b.v. QED Silver Anniversary.
Ik heb 18-20 meter nodig.

De "goedkoopste" aanbieding die ik heb kunnen vinden was bij Snijders in Rotterdam: € 8,- per meter.

Op een Engelse site vragen ze 4,50 pond per meter

Waar kan ik het beste gaan shoppen?

Edgar Smit
02-08-2006, 15:54
die SA XT is idd al te koop, ook op ebay en volgens mij ook gewoon hier.

hstadman
02-08-2006, 15:55
Zal wel weer iets duurder zijn zeker?! :wink:
die SA XT is idd al te koop, ook op ebay en volgens mij ook gewoon hier.

Edgar Smit
02-08-2006, 16:09
XT ligt tussen de 5 en 7GPB per meter, excl shipping.
Rikstoet prijzen :
QED SA per 10 meter = €81
QED SA XT per 10 meter = €94
scheelt €1,30 de meter, geen idee of dat het waard is gezien de al zeer goede prestaties van de SA.

hstadman
02-08-2006, 16:11
keer uitproberen. :wink:

1.30 euro is niet echt veel duurder.
XT ligt tussen de 5 en 7GPB per meter, excl shipping.
Rikstoet prijzen :
QED SA per 10 meter = €81
QED SA XT per 10 meter = €94
scheelt €1,30 de meter, geen idee of dat het waard is gezien de al zeer goede prestaties van de SA.

Ruud Vorstermans
02-08-2006, 16:20
XT Rikstoet prijzen :
QED SA per 10 meter = €81


Rikstoet maar ff een mailtje gestuurd.
Ben morgen toch in Den Haag 8)

Edgar Smit
03-08-2006, 06:21
laat je even weten of hett gelukt is?
En of je rears ook dezelfde verbetering als je fronts geven, QED beveelt zelf namelijk een andere kabel voor de rears aan in combinatie met de SA.

Ruud Vorstermans
03-08-2006, 10:15
laat je even weten of hett gelukt is?
En of je rears ook dezelfde verbetering als je fronts geven, QED beveelt zelf namelijk een andere kabel voor de rears aan in combinatie met de SA.

:shock: Welke kabel en waar heb je die info vandaan?

Overigens nog niks gehoord van Rikstoet, maar tja het is ook net 11:15 uur en ze gingen pas om 11:00 uur open.

Johan van den D.
03-08-2006, 10:33
Ik denk dat ze de Micro bedoelen in combinatie met de S.A.

Mr_Parker
03-08-2006, 12:53
Ik ben des tijds ook op een berichtje van QED uitgekomen waarop ze vermelden / aanraden om de Micro SA te gebruiken voor de achter speakers in combinatie met de normale SA voor.

Ik denk dat dit "advies" vooral samenhangt met de dikte en stugheid die het niet altijd even praktisch maakt om de normale SA naar de achter speakers te leggen.

Herjan
03-08-2006, 12:55
Precies. En om de kosten. Aardig van QED om daaraan te denken. :D

Edgar Smit
03-08-2006, 12:57
Klopt, QED had op de site staan dat de SA voor fronts zeer goed gecombineerd worden met de Micro voor de rears. Ik kan het nu alleen niet terugvinden waar dat precies staat, misschien hebben ze het er wel weer afgehaald.

In de toenmalige QED powerbuy staat misschien die quote nog ergens.

Johan van den D.
03-08-2006, 12:59
Ik heb het inderdaad ook ooit eens gezien op de site Edgar, je bent dus niet gek aan het worden. :wink:

Herjan
03-08-2006, 13:05
Het klopt ook wat Edgar zegt. Maar het was niet omdat de SA niet goed was voor achter, maar te duur, te stug, etc. De micro adviseerden ze in dat geval.

Edgar Smit
03-08-2006, 13:36
gevonden! (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=36135&postdays=0&postorder=asc&highlight=qed+powerbuy&start=35)

This is a smaller cross section version of the Silver Anniversary speaker cable that has been designed to suit the rear speakers of a multi-channel Home Cinema System. It is silver plated and designed to compliment the tonality of front speakers utilising Silver Anniversary speaker cable.
Ben inderdaad niet gek aan het worden. Stond overigens nog wel in de powerbuy, de Silver Micro staat niet meer op de QED site, alleen de biwire versie nog.

Edgar Smit
03-08-2006, 13:45
[KNIP]Vervolgens ga je naar de Royal Mail site om de status op te vragen: "It's on its way!". Klik door naar "delivery times" --> "We aim to deliver tracked goods within certain times" :?.
Engelse droogheid :lol: :wink:

joostpolletje
03-08-2006, 13:50
Zou er mischien nog eens zo'n powerbuy geregeld kunnen worden....

Edgar Smit
03-08-2006, 13:52
Jahoor, ga je gang maar :wink:.
Zou er mischien nog eens zo'n powerbuy geregeld kunnen worden....

joostpolletje
03-08-2006, 13:53
Haha, wist dat er dit antwoord kwam..
Ik heb er totaal geen ervaring mee, Wil uiteraard wel eens mij erin verdiepen om zo powerbuy te starten, Maar net wat ik zeg. HOE?

Waarschijnlijk wordt de topicstarter hier ook mee geholpen..

Ruud Vorstermans
03-08-2006, 14:03
Ik ben er voor dit moment uit 8)

Het is 20 meter QED SA XT geworden (€ 9,40 de meter).
Deze zou zelfs een nog voller geluid geven dan de SA.

Morgen of zaterdag kan ik de kabel ophalen, dus ná het weekend horen jullie mijn bevindingen 8)

Herjan
03-08-2006, 14:06
Zou er mischien nog eens zo'n powerbuy geregeld kunnen worden....
Voor QED? Dat kan makkelijk. De dealer van de vorige was bereid om nogmaals mee te doen. Een simpel mailtje zou moeten opleveren of de korting hetzelfde zal zijn.

joostpolletje
03-08-2006, 14:09
Dan wil ik best een animocheck doen, en de dealer PM-en. Ik heb even een stukje van jullie vorige powerbuy doorgelezen..

Of wilt een van jullie hem organiseren?

Edgar Smit
03-08-2006, 14:16
@Ruud, ben je niet bang dat je fronts en rears nu niet meer matchen?
@joost, dit al gelezen? (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=40053)
@Herjan, ik denk idd dat een eventuele nieuwe QED powerbuy weer aardig wat deelnemers zal opleveren, echter de vorige was ook een zeer intensieve klus, ook met het versturen van de kabels en daarmee het verrekenen van de verzendkosten.

Ruud Vorstermans
03-08-2006, 14:19
@Ruud, ben je niet bang dat je fronts en rears nu niet meer matchen?


Edgar, dat zou best wel eens kunnen :oops:

Als dat zo is, heb ik 2 x 5 meter (ruim gemeten :wink: ) QED SA in de aanbieding :wink:

joostpolletje
03-08-2006, 14:21
Edgar,
Ik heb hem doorgelezen ja..
Als ik dat ook zo las, MEt zoveel aanmeldingen.. Lijkt het me voor een beginnen als ik, een moeilijke taak. Maar wel een uitdaging waard! We kunnen eventueel wat samen regelen anders, of jij en Herjan weer eventueel?

Edit: Ik heb er zelf ook wel baat bij, Koop ik meteen speakerdraad voor mijn nieuw te komen speakers

Herjan
03-08-2006, 14:24
@Herjan, ik denk idd dat een eventuele nieuwe QED powerbuy weer aardig wat deelnemers zal opleveren, echter de vorige was ook een zeer intensieve klus, ook met het versturen van de kabels en daarmee het verrekenen van de verzendkosten.
Het was inderdaad behoorlijk veel werk om alle bestellingen in doosjes en enveloppen te stoppen. Ik zal dan ook niet dat gedeelte op me willen nemen. De financiële afhandeling vind ik geen probleem. De excelsheet van de vorige keer heb ik nog... ;)

Herjan
03-08-2006, 14:27
Edgar,
Ik heb hem doorgelezen ja..
Als ik dat ook zo las, MEt zoveel aanmeldingen.. Lijkt het me voor een beginnen als ik, een moeilijke taak. Maar wel een uitdaging waard! We kunnen eventueel wat samen regelen anders, of jij en Herjan weer eventueel?

Edit: Ik heb er zelf ook wel baat bij, Koop ik meteen speakerdraad voor mijn nieuw te komen speakers
Die vorige QED Powerbuy deed ik samen met Ago. Maar het meeste werk hebben mijn vriendin en ik toen gehad met de verzending van alles. Als jij dat op je wil nemen, wil ik best de financiën weer doen.

Ik heb trouwens toevallig net afgelopen week alle TPG-verzendbonnen van die verzendingen weggegooid...

Johan van den D.
03-08-2006, 14:33
Joost, gewoon opstarten en je krijg alle hulp je die nodig heb bij de betalingen van Herjan.
Dan wordt er al heel veel werk uit handen genomen, je moet verders de bestellingen bij houden en het contact houden met de dealer, Herjan en de deelnemers.
Ik verwacht niet dat het zo groot als de vorige keer zal worden want dat was best extreem.

Het is zeker veel werk zo,n powerbuy maar ook leuk om te doen, begin anders eens met een check en een mail naar de dealer. :wink:

Herjan
03-08-2006, 14:36
Ik heb de vrijheid al genomen om de dealer te mailen of hij inderdaad weer ons van dienst wil zijn.

Als Joost een animocheck wil opstarten, dan wil ik hem graag erbij assisteren.

Joost: indien je nog dingen wil bespreken, dan graag via PM of mail. Mijn mailadres is mijn voornaam @ deze website.

joostpolletje
03-08-2006, 14:37
Ja dat kan ik zoiezo gaan doen...

Ik las de vorige powerbuy, 45pagina's.... WHoo

Naja als ik de gegevens kan krijgen van herjan zal ik eerst eens een animocheck doen.

Johan van den D.
03-08-2006, 14:39
Leuk jongens dat jullie dat gaan opzetten. :wink:

Ik ga nu naar mijn werk en zie morgen wel of de check is begonnen....... :P

Edgar Smit
03-08-2006, 15:15
KLIK (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=45448)