PDA

Bekijk de volledige versie : [Slotje]



Rob van Hout
03-08-2006, 11:14
.

Alexander D
03-08-2006, 11:18
Ik heb voor die Lapp gekozen en ben daar zeer tevreden over.

Lapp heeft in ieder geval bewezen goed te zijn was daarbij mijn gedachte. :wink:

Seth__Gekko
03-08-2006, 11:42
Lapp met Furutech en Wattgate? Heb ik zelf, ik heb niks anders gehoord, maar ben zeer tevreden hiermee.

Johan van den D.
03-08-2006, 12:10
Eupen Low Pass kabel
Ook ik kan dit model niet maar maakt zelf gebruik van Lapp voorzien van Furutech en Lapp voorzien van Wattgate.
Ben gewoon tevreden over deze combinaties al ziet de combinatie met Wattgate er wel netter uit maat dat is uiteraard puur optisch.

Dit neemt echter niet weg dat ik op termijn wel over wil stappen op powercords van QED, Monster of Xindak.

Kortom, ook ik kan je niet veel verder helpen buiten het feit dat de Lapp gewoon prima functioneert en dus niet weet of de extra investering het je wel waard zal zijn.

R Klemkerk
03-08-2006, 12:45
Eupen Low Pass kabel
Ook ik kan dit model niet maar maakt zelf gebruik van Lapp voorzien van Furutech en Lapp voorzien van Wattgate.
Ben gewoon tevreden over deze combinaties al ziet de combinatie met Wattgate er wel netter uit maat dat is uiteraard puur optisch.

Dit neemt echter niet weg dat ik op termijn wel over wil stappen op powercords van QED, Monster of Xindak.

Kortom, ook ik kan je niet veel verder helpen buiten het feit dat de Lapp gewoon prima functioneert en dus niet weet of de extra investering het je wel waard zal zijn.

Nordost powercables 8)

Johan van den D.
03-08-2006, 12:56
Nordost powercables 8)Te duur voor mij. :?

Echter voor een ander met ruim budget wellicht een goede optie.

R Klemkerk
03-08-2006, 14:37
Nordost powercables 8)Te duur voor mij. :?

Echter voor een ander met ruim budget wellicht een goede optie.

Hier wil ik nog voor gaan sparen! Inderdaad dure kabels, maar ik denk dat ze het geld meer dan waard zijn!

Rob Eric Blank
03-08-2006, 19:05
Ik ben erg tevreden met Lapp, ook een Pirelli kabel en die is net een tikje beter en veel tikjes mooier afgewerkt.

Alexander D
03-08-2006, 19:07
Ik ben erg tevreden met Lapp, ook een Pirelli kabel en die is net een tikje beter en veel tikjes mooier afgewerkt.

Wat is daar beter aan dan?

hstadman
03-08-2006, 19:35
Ja...valhalla van 2500 euro per stuk! :wink:

Maar ik kan je wel vertellen dat ik uitermate tevreden ben met mijn Nordost Quattro fill. :wink:

Ok, de goedkoopste is iets van 400 euro, die het ook al aardig zal doen.


Ik kan je wel met zekerheid vertellen dat er nog veel verschil zit in kwaliteit van powerkabels. Zelf test gedaan met 3 klasses powerkabels en mijn eigengemaakte met goede kabel en furutech rhodium plated stekkers is veruit het beste van de drie, terwijl nummer 2 ook al een aardige duit heeft gekost.


Eupen Low Pass kabel
Ook ik kan dit model niet maar maakt zelf gebruik van Lapp voorzien van Furutech en Lapp voorzien van Wattgate.
Ben gewoon tevreden over deze combinaties al ziet de combinatie met Wattgate er wel netter uit maat dat is uiteraard puur optisch.

Dit neemt echter niet weg dat ik op termijn wel over wil stappen op powercords van QED, Monster of Xindak.

Kortom, ook ik kan je niet veel verder helpen buiten het feit dat de Lapp gewoon prima functioneert en dus niet weet of de extra investering het je wel waard zal zijn.

Nordost powercables 8)

Rob Eric Blank
03-08-2006, 20:12
Ik ben erg tevreden met Lapp, ook een Pirelli kabel en die is net een tikje beter en veel tikjes mooier afgewerkt.

Wat is daar beter aan dan?De afscherming, beter stekkers.
Ik heb ze niet met elkaar vergeleken aan mijn receiver. Daar draaid nu de lapp rustig.
Die Nordhost powercables....SLIK SLIK. Dat zijn prijzen.

Johan van den D.
04-08-2006, 07:32
Die Nordhost powercables....SLIK SLIK. Dat zijn prijzen.Yep, die kosten inderdaad wat en die maken overigens ook gebruik van Wattgate volgens mij.
Voor mij persoonlijk vind ik die te duur.

Seth__Gekko
04-08-2006, 08:13
Echt niet meer normaal die prijzen...het is maar wat een gek er voor over heeft.

Rob Eric Blank
04-08-2006, 08:40
Echt niet meer normaal die prijzen...het is maar wat een gek er voor over heeft.Als je het geld heb liggen.....Nee deze prijzen vind ik buitenproportioneel..

Alexander D
04-08-2006, 08:43
Ik ben erg tevreden met Lapp, ook een Pirelli kabel en die is net een tikje beter en veel tikjes mooier afgewerkt.

Wat is daar beter aan dan?De afscherming, beter stekkers.


Betere stekkers maakt de kabel natuurlijk niet beter. En een betere afscherming wil niet zeggen dat ze kabel beter klinkt.

Ik bedoelde met m'n vraag eigenlijk wat er dan beter is aan de klank. :wink:

Rob Eric Blank
04-08-2006, 09:09
Ik ben erg tevreden met Lapp, ook een Pirelli kabel en die is net een tikje beter en veel tikjes mooier afgewerkt.

Wat is daar beter aan dan?De afscherming, beter stekkers.


Betere stekkers maakt de kabel natuurlijk niet beter. En een betere afscherming wil niet zeggen dat ze kabel beter klinkt.

Ik bedoelde met m'n vraag eigenlijk wat er dan beter is aan de klank. :wink:Ik heb nog geen vergelijkend waren onderzoek gehouden. Mn Lapp is met 1,5 meter net tekort om aan mijn receiver te hangen. De 2meter Pirelli kan dat wel, dus helaas kan ik het niet 1,2,3 gaan testen.

R Klemkerk
04-08-2006, 11:42
Echt niet meer normaal die prijzen...het is maar wat een gek er voor over heeft.

ik kon de goedkoopste powercable krijgen voor 250 euro geloof ik. Dat vond ik nog enigsinds een redelijke prijs!


neemt niet weg dat het veel geld is ;) 8)

Rob Eric Blank
04-08-2006, 11:51
Echt niet meer normaal die prijzen...het is maar wat een gek er voor over heeft.

ik kon de goedkoopste powercable krijgen voor 250 euro geloof ik. Dat vond ik nog enigsinds een redelijke prijs!


neemt niet weg dat het veel geld is ;) 8)Dat is best veel geld....
Powercables zijn over het algemeen ook aardig aan de prijs.

Seth__Gekko
04-08-2006, 11:53
Ik heb mooie 2e handsjes op de kop weten te tikken! Veel aantrekkelijker geprijsd!

Rob Eric Blank
04-08-2006, 12:08
Ik heb mooie 2e handsjes op de kop weten te tikken! Veel aantrekkelijker geprijsd!Op e-bay is altijd wel wat leuks, ook AudioConnexion zit daar.

hstadman
04-08-2006, 12:21
Als je aan de top kabel denkt, de valhalla voor 2500 euro is er geen kabel die in de buurt kan komen. Volkomen neutraal, erg muzikaal en detaillering enz. Alles klopt aan deze kabel, hoort gewoon niet dat er een kabel aanwezig is! maarja 2500 euro. :cry:

Toch zijn er zat mensen die deze interlinks en powerkabels op hun set gebruiken, vooral in amerika kom je ze nog wel eens tegen.



Ik ben erg tevreden met Lapp, ook een Pirelli kabel en die is net een tikje beter en veel tikjes mooier afgewerkt.

Wat is daar beter aan dan?De afscherming, beter stekkers.


Betere stekkers maakt de kabel natuurlijk niet beter. En een betere afscherming wil niet zeggen dat ze kabel beter klinkt.

Ik bedoelde met m'n vraag eigenlijk wat er dan beter is aan de klank. :wink:

Alexander D
04-08-2006, 12:22
Okay, bestelling is erdoor, en het wordt toch 'gewoon' Lapp :):

Voor de receiver en DVD speler: Ultimate Mains Cable (http://www.audioconnexion.de/en/Bilder/ultimate34.jpg) met Bals schuko en Wattgate IEC (kabeldikte 4mm2 voor receiver, 2.5mm2 voor DVD speler)

Voor de subwoofer: Basic Black Mains Cable (http://www.audioconnexion.de/en/Bilder/absnkmain.jpg) met Bals schuko en Apsa IEC

Verdeeldoos: Ultra ALU 6-position (http://www.audioconnexion.de/en/Bilder/UltraALU.jpg) met sterbedrading en Bals schuko, plus extra dikke bedrading voor de eerste twee connectoren.

Mooie spullen Rob. Krijg je binnenkort ook een zakje Haribo bij je post. :wink:

Rob Eric Blank
04-08-2006, 12:28
Okay, bestelling is erdoor, en het wordt toch 'gewoon' Lapp :):

Voor de receiver en DVD speler: Ultimate Mains Cable (http://www.audioconnexion.de/en/Bilder/ultimate34.jpg) met Bals schuko en Wattgate IEC (kabeldikte 4mm2 voor receiver, 2.5mm2 voor DVD speler)

Voor de subwoofer: Basic Black Mains Cable (http://www.audioconnexion.de/en/Bilder/absnkmain.jpg) met Bals schuko en Apsa IEC

Verdeeldoos: Ultra ALU 6-position (http://www.audioconnexion.de/en/Bilder/UltraALU.jpg) met sterbedrading en Bals schuko, plus extra dikke bedrading voor de eerste twee connectoren.

Mooie spullen Rob. Krijg je binnenkort ook een zakje Haribo bij je post. :wink:haha ik vond die Haribo van Alexander een geweldige upgrade.
Rob fijne kabels en ik denk dat je hier veel plezier van zult beleven. Subtiele, maar erg mooie upgrades.

hstadman
04-08-2006, 12:34
Veel plezier met je nieuwe kabels.

hstadman
04-08-2006, 12:38
Ze maken gebruik van furutech EN wattgate. Wattgate vergulde stekker en furutech euro. :wink:


Die Nordhost powercables....SLIK SLIK. Dat zijn prijzen.Yep, die kosten inderdaad wat en die maken overigens ook gebruik van Wattgate volgens mij.
Voor mij persoonlijk vind ik die te duur.

hstadman
04-08-2006, 12:43
The Vishnu, which at $600 is far less expensive than many power cables on the market, offers a level of transparency, vibrancy, immediacy, and resolution I have never before experienced from a power cable in this price range. It does not offer ultimate bass heft or extension. But what it does convey, it conveys with lightening speed and the highest degree of musicality. Its strengths are second to none. All the undertones and overtones are there. It is a wonderful cable, a perfect complement to the Valhalla.

For audiophiles who want the ultimate in bass and treble extension as well as musical involvement, the Valhalla is the way to go. The bass is marvelous, the size and weight lifelike, the soundstage seemingly boundless, the window as clear as can be. Highs shimmer, bass pounds with lightning fast speed. Those who have heard the equivalent of Mahler’s compositions performed in a top notch concert hall will especially appreciate what the Valhallas can do. They are, in a word, stunning.




Ik ben erg tevreden met Lapp, ook een Pirelli kabel en die is net een tikje beter en veel tikjes mooier afgewerkt.

Wat is daar beter aan dan?De afscherming, beter stekkers.


Betere stekkers maakt de kabel natuurlijk niet beter. En een betere afscherming wil niet zeggen dat ze kabel beter klinkt.

Ik bedoelde met m'n vraag eigenlijk wat er dan beter is aan de klank. :wink:

hstadman
04-08-2006, 12:44
Voor 250 euro wil ik ook wel de vishnu uitproberen! :wink: Deze zijn normaal iets van 395 euro, dacht ik!

Vooral op een versterker maakt een goede powerkabel veel uit.

Echt niet meer normaal die prijzen...het is maar wat een gek er voor over heeft.

ik kon de goedkoopste powercable krijgen voor 250 euro geloof ik. Dat vond ik nog enigsinds een redelijke prijs!


neemt niet weg dat het veel geld is ;) 8)

Rob Eric Blank
04-08-2006, 13:21
Voor 250 euro wil ik ook wel de vishnu uitproberen! :wink: Deze zijn normaal iets van 395 euro, dacht ik!

Vooral op een versterker maakt een goede powerkabel veel uit.

Echt niet meer normaal die prijzen...het is maar wat een gek er voor over heeft.

ik kon de goedkoopste powercable krijgen voor 250 euro geloof ik. Dat vond ik nog enigsinds een redelijke prijs!


neemt niet weg dat het veel geld is ;) 8)Anderen zeggen juist weer dat op een eindversterker een kabel minder uitmaakt, maar vooral een bron of decodeer component. :shock:
De meningen verschillen en ik zelf heb er te weinig kaas van gegeten. Op mn receiver werkt het fijn en dat is zowel een versterker als iets wat decodeerd. :wink:

Seth__Gekko
04-08-2006, 13:51
Ze maken gebruik van furutech EN wattgate. Wattgate vergulde stekker en furutech euro. :wink:


Die Nordhost powercables....SLIK SLIK. Dat zijn prijzen.Yep, die kosten inderdaad wat en die maken overigens ook gebruik van Wattgate volgens mij.
Voor mij persoonlijk vind ik die te duur.Hé die heb ik ook....alleen zit er Lapp tussen ipv Nordost. :lol:

Johan van den D.
04-08-2006, 13:59
Ze maken gebruik van furutech EN wattgate. Wattgate vergulde stekker en furutech euro. :wink:


Die Nordhost powercables....SLIK SLIK. Dat zijn prijzen.Yep, die kosten inderdaad wat en die maken overigens ook gebruik van Wattgate volgens mij.
Voor mij persoonlijk vind ik die te duur.Ok, ook ik maak gebruik van beide merken maar dan met Lapp en/of Motorflex ertussen.

Maar feit blijft dat het mooie kabels zijn van Nordost maar helaas kosten ze meer dan ik ervoor uit zou willen geven.

hstadman
04-08-2006, 15:12
Ik denk dat met name die Nordost kabel ertussen veel uit zal maken. :wink:

Ze maken gebruik van furutech EN wattgate. Wattgate vergulde stekker en furutech euro. :wink:


Die Nordhost powercables....SLIK SLIK. Dat zijn prijzen.Yep, die kosten inderdaad wat en die maken overigens ook gebruik van Wattgate volgens mij.
Voor mij persoonlijk vind ik die te duur.Hé die heb ik ook....alleen zit er Lapp tussen ipv Nordost. :lol:

hstadman
04-08-2006, 15:23
Maar ze zijn elke cent waard! :wink:

Ze maken gebruik van furutech EN wattgate. Wattgate vergulde stekker en furutech euro. :wink:


Die Nordhost powercables....SLIK SLIK. Dat zijn prijzen.Yep, die kosten inderdaad wat en die maken overigens ook gebruik van Wattgate volgens mij.
Voor mij persoonlijk vind ik die te duur.Ok, ook ik maak gebruik van beide merken maar dan met Lapp en/of Motorflex ertussen.

Maar feit blijft dat het mooie kabels zijn van Nordost maar helaas kosten ze meer dan ik ervoor uit zou willen geven.

Johan van den D.
04-08-2006, 16:39
Maar ze zijn elke cent waard! :wink: Niet voor mij Harry.
Het verschil tussen de Nordost en mijn zelfbouw is voor mij persoonlijk het prijsverschil niet waard op mijn huidige set.

hstadman
04-08-2006, 16:55
Heb je de Nordost kabels al gehoord, met name de referentie klasse?!

Maar ze zijn elke cent waard! :wink: Niet voor mij Harry.
Het verschil tussen de Nordost en mijn zelfbouw is voor mij persoonlijk het prijsverschil niet waard op mijn huidige set.

Johan van den D.
04-08-2006, 17:04
Niet op mijn eigen set helaas (dus geen 1 op 1 vergelijk) en de topmodellen heb ik nog nooit gehoord helaas.

hstadman
04-08-2006, 22:57
het is (algemeen) bekend dat met name de referentie klasse van Nordost uitzonderlijk presteert, Hiertoe behoren de spm, mijn quatro fil, die is opgevolgd door de valkyrja en de valhalla. Ik heb de Nordost quatro fil ook 2de hands gekocht. Nieuw waren die ook iets van 1600-1800 euro per paar. De valkyrja(opvolger van de quattro fil) is 2000 euro en de valhalla 2500 euro. Het zijn stevige prijzen maar er zijn ook zat andere merken met deze prijzen. Kijk maar eens naar de prijzen van bijv. siltech, crystal cable of ander topmerken. Veel professionele kenners( Reviewers van bladen e.d.) zien de referentie klasse van Nordost ook als referentie voor andere kabels.

We kunnen mischien wel eens een shoot out proberen met verschillende powerplants en interlinks. :wink:
Niet op mijn eigen set helaas (dus geen 1 op 1 vergelijk) en de topmodellen heb ik nog nooit gehoord helaas.

Alexander D
05-08-2006, 11:04
We kunnen mischien wel eens een shoot out proberen met verschillende powerplants en interlinks. :wink:

Volgens mij is daar nog nooit animo voor geweest en heeft dat alleen maar een veel te heftige discussie opgeroepen.... :wink:

hstadman
05-08-2006, 11:09
Dat was meer een discussie of kabels wel of niet verschil geven. Nu doen we het anders: verschillende merken kabels die anders klinken en welke de meeste verbeteringen geven!



We kunnen mischien wel eens een shoot out proberen met verschillende powerplants en interlinks. :wink:

Volgens mij is daar nog nooit animo voor geweest en heeft dat alleen maar een veel te heftige discussie opgeroepen.... :wink:

Alexander D
05-08-2006, 11:14
Okay. :wink:


Dat was meer een discussie of kabels wel of niet verschil geven. Nu doen we het anders: verschillende merken kabels die anders klinken en welke de meeste verbeteringen geven!



We kunnen mischien wel eens een shoot out proberen met verschillende powerplants en interlinks. :wink:

Volgens mij is daar nog nooit animo voor geweest en heeft dat alleen maar een veel te heftige discussie opgeroepen.... :wink:

hstadman
05-08-2006, 11:25
Als je de kans krijgt zeker doen. :wink:
Niet op mijn eigen set helaas (dus geen 1 op 1 vergelijk) en de topmodellen heb ik nog nooit gehoord helaas.

Johan van den D.
06-08-2006, 08:21
Als je de kans krijgt zeker doen. :wink:
Niet op mijn eigen set helaas (dus geen 1 op 1 vergelijk) en de topmodellen heb ik nog nooit gehoord helaas.Zal ik zeker doen maar ondanks de eventuele verschillen zal ik een dergelijk kabel niet (nieuw) kopen.
Ook ik heb mijn grenzen...... :wink:

Rob Eric Blank
07-08-2006, 07:40
Dat was meer een discussie of kabels wel of niet verschil geven. Nu doen we het anders: verschillende merken kabels die anders klinken en welke de meeste verbeteringen geven!



We kunnen mischien wel eens een shoot out proberen met verschillende powerplants en interlinks. :wink:

Volgens mij is daar nog nooit animo voor geweest en heeft dat alleen maar een veel te heftige discussie opgeroepen.... :wink:Alleen interlinks, of ook speakerkabels?
Lijkt mij erg leuk!

hstadman
11-08-2006, 02:18
We kunnen wel eens een shootout doen van powerkabels, interlinks, speakerkabels en filters. Toch enigzins de meest bekritiseerde verbeteraars in het audiocircuit. Ik weet wel beter, overigens. :wink:

Dat was meer een discussie of kabels wel of niet verschil geven. Nu doen we het anders: verschillende merken kabels die anders klinken en welke de meeste verbeteringen geven!



We kunnen mischien wel eens een shoot out proberen met verschillende powerplants en interlinks. :wink:

Volgens mij is daar nog nooit animo voor geweest en heeft dat alleen maar een veel te heftige discussie opgeroepen.... :wink:Alleen interlinks, of ook speakerkabels?
Lijkt mij erg leuk!

Rob Eric Blank
11-08-2006, 08:07
Opzich is een shoot out altijd leuk met wat componenten.

R Klemkerk
11-08-2006, 10:19
Ik vindt een shootout altijd niet objectief!

Je kunt pas een goede shootout houden wanneer je de klanken van de set enorm goed kent.

En hierdoor zeggen mensen dus ook vaak dat ze geen verschil horen in kabels, omdat ze de klanken van de set niet kennen en juist omdat ze niet weten waarop ze moeten letten bij het beluisteren van de kabels.

Weten ze dit niet, roepen ze al snel dat kabels onzin zijn etc. Net alsof een set betere banden onder een auto ook niet uitmaakt.

hstadman
11-08-2006, 13:37
Ook al ken je een set niet zo goed, door verschillende kabels en filter etc. toe te passen moeten er zeker wel verschillen hoorbaar zijn!

Als ik verschillende sets beluister bij een audiozaak en zij er andere spullen opzetten hoor ik ook onmiddelijk verschillen! :wink:
Ik vindt een shootout altijd niet objectief!

Je kunt pas een goede shootout houden wanneer je de klanken van de set enorm goed kent.

En hierdoor zeggen mensen dus ook vaak dat ze geen verschil horen in kabels, omdat ze de klanken van de set niet kennen en juist omdat ze niet weten waarop ze moeten letten bij het beluisteren van de kabels.

Weten ze dit niet, roepen ze al snel dat kabels onzin zijn etc. Net alsof een set betere banden onder een auto ook niet uitmaakt.

Alexander D
18-08-2006, 09:59
... en de kabels zijn nog steeds niet binnen :cry: http://images.fok.nl/s/shutup.gif

Had je zin in Haribo beertjes? :lol:

Bij mij duurde het ook langer dan verwacht. Volgens mij gaat hij eens rustig monteren als het geld binnen is en heeft hij niets in voorraad.

Albert Kostwinder
18-08-2006, 10:59
Eens ff een boute uitspraak doen:

Als ik nu voor euro € 10000.-- een set met versterking, luidsprekers en cd speler 0f complete ht set zou gaan samenstellen denk ik dat je een hoger niveau kunt bereiken door geen Nordost voor 2500 binnen dat budget te nemen. Als die set er al zou staan kan die Nordost wel interessant zijn al ben ik bang dat ik nog steeds kan begrijpen dat ik / iemand dan liever een nieuwe cd speler zou nemen voor een groter effect. M.a.w Nordost prachtig absoluut maar dan wel in verhouding...

roept u maar..... :wink:

Alexander D
18-08-2006, 12:05
Eens ff een boute uitspraak doen:

Als ik nu voor euro € 10000.-- een set met versterking, luidsprekers en cd speler 0f complete ht set zou gaan samenstellen denk ik dat je een hoger niveau kunt bereiken door geen Nordost voor 2500 binnen dat budget te nemen. Als die set er al zou staan kan die Nordost wel interessant zijn al ben ik bang dat ik nog steeds kan begrijpen dat ik / iemand dan liever een nieuwe cd speler zou nemen voor een groter effect. M.a.w Nordost prachtig absoluut maar dan wel in verhouding...

roept u maar..... :wink:

Eens.

Seth__Gekko
18-08-2006, 12:33
Een beetje warrig verhaal Albert.

Albert Kostwinder
18-08-2006, 12:44
Een beetje warrig verhaal Albert.

Verhaal lijkt mij nogal duidelijk.... :wink:

of moet ik het nog eens in sesamstraat taal opschrijven..... :twisted:

Albert Kostwinder
18-08-2006, 13:40
http://members.chello.nl/h.vanwitzenburg1/sesamstraat/bertkleien.gif


Bert heeft voor 10000 euro een leuke set gekocht. Een goede versterker met cd speler en een paar mooie luidsprekers. Kabels heeft ie wat eenvoudiger gehouden.


http://members.chello.nl/h.vanwitzenburg1/sesamstraat/ernie.gif

Ernie heeft voor 10000 euro een leuke set gekocht. Omdat hij ook een Nordost van 2500 binnen zijn budget wilde bleef er veel minder over voor een versterker, cd speler en een paar luidsprekers.

Meneer Aart luisterde eerst bij Bert en toen bij Ernie. Bert jongen dat klinkt beter dan bij Ernie ondanks zijn Nordost...... 8)

Alexander D
18-08-2006, 13:56
LOL :lol:

Ik ben het overigens nog steeds met jou en meneer Aart eens.

Die meneer Aart heeft overigens wel een getraind oor....

Seth__Gekko
18-08-2006, 14:07
Oh, dan had ik het toch goed begrepen!

hstadman
18-08-2006, 14:08
Eens ff een boute uitspraak doen:

Als ik nu voor euro € 10000.-- een set met versterking, luidsprekers en cd speler 0f complete ht set zou gaan samenstellen denk ik dat je een hoger niveau kunt bereiken door geen Nordost voor 2500 binnen dat budget te nemen. Als die set er al zou staan kan die Nordost wel interessant zijn al ben ik bang dat ik nog steeds kan begrijpen dat ik / iemand dan liever een nieuwe cd speler zou nemen voor een groter effect. M.a.w Nordost prachtig absoluut maar dan wel in verhouding...

roept u maar..... :wink:

Neen! Ik weet uit ervaring, daar ik de meeste uit de referentie klasse zelf heb beluisterd(en ik bezit nu de valkyrja), dat de kabels alles eruit halen wat erin zit! De kabels groeien mee met de kwaliteit van de apparatuur en zullen het geluid niets in de weg staan! Bij high end apparatuur schitteren deze kabels het meest!

Met andere woorden: de referentieklasse van Nordost moet je eigenlijk pas kopen als je gehele set af is en op niveau! Dan zul je echt de kwaliteit waarderen die Nordost te bieden heeft.

Je zult versteld staan van de snelheid van deze kabels, de balans de neutraliteit en de soundstage :wink: Er is geen toon die de boventoon voert, alle gebieden hoog, midden en laag zijn exact in balans! De meeste kabels en interlinks hebben een hoog of laag wat uit balans is of wat aangescherpt. bij Nordost is alles natuurlijk en in balans!

Ik denk dat de meeste nog zullen staan te kijken van wat deze kabel er nog meer uithaalt!

Tip, koop ze 2de hands, zijn ze beter betaalbaar! :wink: Een allicht beter in balans met je waarde van de set! :wink:

De Nordost kabels zijn dus niet kabels die fouten in je set kunnen verbloemen! Ze laten een goed uitgebalanceerde set alleen maar beter klinken.:wink:

Seth__Gekko
18-08-2006, 14:18
:!:

hstadman
18-08-2006, 14:22
:!: :wink: (y)

hstadman
18-08-2006, 14:23
Neen! Ik weet uit ervaring, daar ik de meeste uit de referentie klasse zelf heb beluisterd(en ik bezit nu de valkyrja), dat de kabels alles eruit halen wat erin zit! De kabels groeien mee met de kwaliteit van de apparatuur en zullen het geluid niets in de weg staan! Bij high end apparatuur schitteren deze kabels het meest!

Met andere woorden: de referentieklasse van Nordost moet je eigenlijk pas kopen als je gehele set af is en op niveau! Dan zul je echt de kwaliteit waarderen die Nordost te bieden heeft.

Je zult versteld staan van de snelheid van deze kabels! :wink:

Tip, koop ze 2de hands, zijn ze beter betaalbaar! :wink: Een allicht beter in balans met je waarde van de set! :wink:

1 zin niet afgesloten met een uitroepteken! Wat is dat nou? :twisted:

2 zinnen! :roll: :wink: 8) :lol: :twisted:

hstadman
18-08-2006, 14:27
2 zinnen! :roll: :wink: 8) :lol: :twisted:
http://www.cartoonland.de/bilder/bernie_und_ert_verges_big.jpg

Ga de kabels eerst maar eens beluisteren voordat je een oordeel velt en laat je verwonderen. :wink: :lol:

Het verbaast mij altijd weer hier op dvd.nl dat mensen kabels kunnen beoordelen zonder gehoord te hebben. Ik wou dat ik dat kon. :lol:

Als je tevreden bent met je dropveters vind ik overigens prima. :wink:
Ik weet wel beter. (y)

hstadman
18-08-2006, 14:30
Ga de kabels eerst maar eens beluisteren voordat je een oordeel velt en laat je verwonderen. :wink: :lol:
Zie jij mij ergens een oordeel vellen dan? Maar als jij je Valkyria een keer wilt uitlenen voor een luistersessie, mij best ;).

Denk je dat ik mijn kabels een minuut kwijt wil? :wink:

Overigens dat grote effect van een cdspeler houdt ook ergens op!
tussen eentje van 200 en 2000 euro zit het grootste verschil, daarna wordt het smaak en nuances. Zelfde dus als kabels, hoewel sommige kabels, zoals Nordost een groter effect hebben als menig zou verwachten.

hstadman
18-08-2006, 14:37
niet aan jouw! :wink:
Dan hou ik het bij mijn 'dropveters' die ik blijkbaar heb ;).

Waarom niet; ik wil mijn kabels geen minuut missen.

Leen ze eens van een goede audiozaak. :wink:

Ik wil dus wel even duidelijk stellen dat Nordost kabels niet voor iedereen zijn. Als je een set hebt die minder goed in balans is, dan kun je beter een ander merk nemen die meer vergevingsgezind is. :wink:

Er is voor elke set de juiste kabel, d.m.v. beluisteren en uitproberen kom je er wel uit, ongeacht het merk van de kabel, als de synergy er is. :wink:

Alhoewel ik wel van mening ben dat nordost beter is dan sommige andere merken die net zo duur of duurder zijn. Hier kan door anderen overigens wel van afgeweken worden. :wink: :lol:

hstadman
18-08-2006, 14:45
niet aan jouw! :wink:
Dan hou ik het bij mijn 'dropveters' die ik blijkbaar heb ;).

In vergelijking met Nordost wel ja. :lol: 8) :twisted:

Ik heb overigens in deze thread voorgesteld om eens een shootout te doen van interlinks, speakerkabels en powerplants, om verschillen te horen en wat voor effect ze hebben op het geluid. Dat is de enige manier om er achter te komen of het werkt en of het geluid inderdaad ook beter wordt! :wink: En of de kabels in de referentie klasses inderdaad ook beter zijn dan dropveters. :wink:

Alexander D
18-08-2006, 14:46
Leuk dat deze discussie nu weer over de ongekende perfectie van Nordost gaat maar dat was (volgens mij) niet de bedoeling. Waarschijnijk had er op de plek waar Albert 'Nordost' schreef ook Kimber of een ander merk kunnen staan dat kabels in die prijsklasse heeft.

@Albert: correct me if I'm wrong. :wink:

hstadman
18-08-2006, 14:52
Leuk dat deze discussie nu weer over de ongekende perfectie van Nordost gaat maar dat was (volgens mij) niet de bedoeling. Waarschijnijk had er op de plek waar Albert 'Nordost' schreef ook Kimber of een ander merk kunnen staan dat kabels in die prijsklasse heeft.

@Albert: correct me if I'm wrong. :wink:

Neen, het ging om het feit of erg dure kabels het geldt ook waard zijn, ik zeg van wel! Dit geld overigens alleen als de set al goed in balans is, daar de duurdere kabels meestal minder vergevingsgezind zijn en alles wat fout zit in je systeem zonder haken of ogen ook blootstellen. Niet voor iedereen geschikt dus maar ik vind ze zelf wel een stuk beter dan andere.(lagere klasses).

Of xindak/QED, dit schijnt nu ook de smaak van het moment te zijn op dvd.nl. :wink:

Kunnen mijns inziens niet tippen aan sommige andere merken maar zoals gezegd, dat is mijn mening en niets anders dan een mening!

Trouwens 2500 euro voor de Valhalla van Nordost is nog een koopje vergeleken bij de topkabels van sommige andere merken die zelfs door gaan tot 4000-5000 euro.(mit, siltech,kimber)

Albert Kostwinder
18-08-2006, 14:55
Met andere woorden: de referentieklasse van Nordost moet je eigenlijk pas kopen als je gehele set af is en op niveau! Dan zul je echt de kwaliteit waarderen die Nordost te bieden heeft.


Ik wil best Nordost aan mijn Sonus faber eaII hangen, maar echt niet voor 2500.--- 8)

hstadman
18-08-2006, 14:57
Met andere woorden: de referentieklasse van Nordost moet je eigenlijk pas kopen als je gehele set af is en op niveau! Dan zul je echt de kwaliteit waarderen die Nordost te bieden heeft.


Ik wil best Nordost aan mijn Sonus faber eaII hangen, maar echt niet voor 2500.--- 8)

Koop ze dan ook 2de hands....... :roll: :wink: Scheelt echt een duit centen en je zit toch in de referentie klasse. :wink:

Vooral op ebay en bijv. audiogon worden dure kabels voor mooie prijzen aangeboden. :wink: Of op hifi.nl :wink:

Overigens, 2500 euro per meter, heb je meer nodig........... :shock:
Zoals gezegd, er zijn zelfs merken die NOG duurder zijn.

Albert Kostwinder
18-08-2006, 15:01
Met andere woorden: de referentieklasse van Nordost moet je eigenlijk pas kopen als je gehele set af is en op niveau! Dan zul je echt de kwaliteit waarderen die Nordost te bieden heeft.


Ik wil best Nordost aan mijn Sonus faber eaII hangen, maar echt niet voor 2500.--- 8)

Koop ze dan ook 2de hands....... :roll: :wink:

Dat zal ik tzt ook zeker doen, maar een h81 1080p dlp klinkt mij wat beter in de oren op dit moment.... :mrgreen:

hstadman
18-08-2006, 15:04
Met andere woorden: de referentieklasse van Nordost moet je eigenlijk pas kopen als je gehele set af is en op niveau! Dan zul je echt de kwaliteit waarderen die Nordost te bieden heeft.


Ik wil best Nordost aan mijn Sonus faber eaII hangen, maar echt niet voor 2500.--- 8)

Koop ze dan ook 2de hands....... :roll: :wink:

Dat zal ik tzt ook zeker doen, maar een h81 1080p dlp klinkt mij wat beter in de oren op dit moment.... :mrgreen:

keuzes he :wink: ......zit met hetzelfde overigens. Mijn beurs is ook niet oneindig. Ik wil nog een goede bron...cdspeler en dan is het voor mij voorlopig klaar. :wink:

Albert Kostwinder
18-08-2006, 15:13
Met andere woorden: de referentieklasse van Nordost moet je eigenlijk pas kopen als je gehele set af is en op niveau! Dan zul je echt de kwaliteit waarderen die Nordost te bieden heeft.


Ik wil best Nordost aan mijn Sonus faber eaII hangen, maar echt niet voor 2500.--- 8)

Koop ze dan ook 2de hands....... :roll: :wink:

Dat zal ik tzt ook zeker doen, maar een h81 1080p dlp klinkt mij wat beter in de oren op dit moment.... :mrgreen:

keuzes he :wink: ......zit met hetzelfde overigens. Mijn beurs is ook niet oneindig. Ik wil nog een goede bron...cdspeler en dan is het voor mij voorlopig klaar. :wink:

Da's weer een nadeel als je in een wat hoger segment zit te stoeien. Wil je beter kost het gelijk weer €€€€€€€€ :( Maar ja, het is een keuze en geen verplichting en gelukkig vergeet je de pijn na een tijdje totdat het weer opnieuw begint te branden en alles weer opnieuw begint....... :wink:

Alexander D
18-08-2006, 15:14
Leuk dat deze discussie nu weer over de ongekende perfectie van Nordost gaat maar dat was (volgens mij) niet de bedoeling. Waarschijnijk had er op de plek waar Albert 'Nordost' schreef ook Kimber of een ander merk kunnen staan dat kabels in die prijsklasse heeft.

@Albert: correct me if I'm wrong. :wink:

Neen, het ging om het feit of erg dure kabels het geldt ook waard zijn...

Fijn dat jij beslist waar het over gaat..... :?

Volgens mij is het meer een stelling over verhoudingen binnen een set dan over de geld/waardeverhouding van kabels.

Uitgaande van het door Albert gestelde budget:

1500 euro voor een cdspeler
3000 euro voor een versterker
2500 euro Nordost kabeltje
3000 euro voor speakers.

Dan denk ik dat je met een kabel van 1000 euro en daardoor een groter budget voor je speakers een beter resultaat zult krijgen.

En dat is mijn mening. :wink:

hstadman
18-08-2006, 15:19
Leuk dat deze discussie nu weer over de ongekende perfectie van Nordost gaat maar dat was (volgens mij) niet de bedoeling. Waarschijnijk had er op de plek waar Albert 'Nordost' schreef ook Kimber of een ander merk kunnen staan dat kabels in die prijsklasse heeft.

@Albert: correct me if I'm wrong. :wink:

Neen, het ging om het feit of erg dure kabels het geldt ook waard zijn...

Fijn dat jij beslist waar het over gaat..... :?

Volgens mij is het meer een stelling over verhoudingen binnen een set dan over de geld/waardeverhouding van kabels.

Uitgaande van het door Albert gestelde budget:

1500 euro voor een cdspeler
3000 euro voor een versterker
2500 euro Nordost kabeltje
3000 euro voor speakers.

Dan denk ik dat je met een kabel van 1000 euro en daardoor een groter budget voor je speakers een beter resultaat zult krijgen.

En dat is mijn mening. :wink:

Mooi, als zodanig aangenomen en ook niet meer dan dat. :wink:

Ik denk dat de kabel er meer uithaalt dan een dure speaker met een crappy kabel. Niet voor niets dat sommige mensen een hele dure kabel op een goedkope speaker hebben omdat ze er zoveel meer uithalen. :wink:

komt nog bij dat sommige merken voor 1500 euro zelfde prestatie kunnen neerzetten dan andere merken voor 3000 euro.

Goed uitkijken(2de hands, aanbiedingen), veel luisteren en combineren kan je uiteindelijk veel geld besparen en een set opleveren die voor weinig(relatief dan) in de buurt komt of zelfs voorbij gaat aan vele dure(duredere) sets.

Alexander D
18-08-2006, 15:21
Leuk dat deze discussie nu weer over de ongekende perfectie van Nordost gaat maar dat was (volgens mij) niet de bedoeling. Waarschijnijk had er op de plek waar Albert 'Nordost' schreef ook Kimber of een ander merk kunnen staan dat kabels in die prijsklasse heeft.

@Albert: correct me if I'm wrong. :wink:

Neen, het ging om het feit of erg dure kabels het geldt ook waard zijn...

Fijn dat jij beslist waar het over gaat..... :?

Volgens mij is het meer een stelling over verhoudingen binnen een set dan over de geld/waardeverhouding van kabels.

Uitgaande van het door Albert gestelde budget:

1500 euro voor een cdspeler
3000 euro voor een versterker
2500 euro Nordost kabeltje
3000 euro voor speakers.

Dan denk ik dat je met een kabel van 1000 euro en daardoor een groter budget voor je speakers een beter resultaat zult krijgen.

En dat is mijn mening. :wink:

Mooi, als zodanig aangenomen en ook niet meer dan dat. :wink:

Ik denk dat de kabel er meer uithaalt dan een dure speaker met een crappy kabel. Niet voor niets dat sommige mensen een hele dure kabel op een goedkope speaker hebben omdat ze er zoveel meer uithalen. :wink:

€ 1.000 euro is ook echt synoniem voor een crappy kabel....... :?

hstadman
18-08-2006, 15:29
Leuk dat deze discussie nu weer over de ongekende perfectie van Nordost gaat maar dat was (volgens mij) niet de bedoeling. Waarschijnijk had er op de plek waar Albert 'Nordost' schreef ook Kimber of een ander merk kunnen staan dat kabels in die prijsklasse heeft.

@Albert: correct me if I'm wrong. :wink:

Neen, het ging om het feit of erg dure kabels het geldt ook waard zijn...

Fijn dat jij beslist waar het over gaat..... :?

Volgens mij is het meer een stelling over verhoudingen binnen een set dan over de geld/waardeverhouding van kabels.

Uitgaande van het door Albert gestelde budget:

1500 euro voor een cdspeler
3000 euro voor een versterker
2500 euro Nordost kabeltje
3000 euro voor speakers.

Dan denk ik dat je met een kabel van 1000 euro en daardoor een groter budget voor je speakers een beter resultaat zult krijgen.

En dat is mijn mening. :wink:

Mooi, als zodanig aangenomen en ook niet meer dan dat. :wink:

Ik denk dat de kabel er meer uithaalt dan een dure speaker met een crappy kabel. Niet voor niets dat sommige mensen een hele dure kabel op een goedkope speaker hebben omdat ze er zoveel meer uithalen. :wink:

€ 1.000 euro is ook echt synoniem voor een crappy kabel....... :?

De middenklasse interlinks zitten inderdaad in die prijsklasse en mijn ervaring is, dat de referentie klasse inderdaad nog wel een leuk stukje beter is.(1800-2500 euro nieuwprijs). In die context mischien wel ja. :lol:

ga ze eerst maar eens beluisteren, want ik weet zeker dat jij ze in ieder geval nog niet beluisterd hebt en oordeel zelf.

Ikzelf stond toch nog verbaasd hoeveel beter de valkyrja is tenopzichte van de quattro fil.

hstadman
18-08-2006, 15:36
ga ze eerst maar eens beluisteren, want ik weet zeker dat jij ze in ieder geval nog niet beluisterd hebt en oordeel zelf.
Hij houdt je in de gaten, Alexander! Hij weet waar jouw bed slaapt! :shock:

Zeker weten, daar iedereen oordeelt over kabels die ze niet gehoord hebben, dat blijkt uit alle posts. :wink:

geldt overigens ook voor jouw. :wink:

Eerst maar eens beluisteren en oordeel zelf......

gezien de prijstelling die die kabels hebben wordt er hier meteen gekscherend over gedaan zonder erzelf maar enige ervaring mee te hebben. Zegt wel iets over dvd.nl, maar dat heb ik ook al vaker gezegd. :roll:

Alexander D
18-08-2006, 15:46
ga ze eerst maar eens beluisteren, want ik weet zeker dat jij ze in ieder geval nog niet beluisterd hebt en oordeel zelf.
Hij houdt je in de gaten, Alexander! Hij weet waar jouw bed slaapt! :shock:

Zeker weten, daar iedereen oordeelt over kabels die ze niet gehoord hebben, dat blijkt uit alle posts. :wink:

geldt overigens ook voor jouw. :wink:

Eerst maar eens beluisteren en oordeel zelf......

gezien de prijstelling die die kabels hebben wordt er hier meteen gekscherend over gedaan zonder erzelf maar enige ervaring mee te hebben. Zegt wel iets over dvd.nl, maar dat heb ik ook al vaker gezegd. :roll:

Nee Harry, dat zegt veel meer over jou. Jij denkt perfect te kunnen oordelen over mensen die je helemaal niet kent. Doe toch niet zo achterlijk arrogant altijd.

En als het je hier op dvd.nl en het bijbehorende niveau niet bevalt:

http://smile.smilies.nl/383.gif

Albert Kostwinder
18-08-2006, 15:50
Zegt wel iets over dvd.nl, maar dat heb ik ook al vaker gezegd. :roll:

Vind ik een beetje flauw Harry om te zeggen. Je kunt ook een beetje de realiteit verliezen omdat je telkens enkel met top spul kunt klooien. Dat hoor ik zo vaak van zogenaamde deskundigen. Enkel de top is HET. Nou er is meer gelukkig wat zaligmakend is.

Ik neem aan dat je naar Htforum refereert?. Nou hoe men daar vaak minderwaardig doet over andermans apparatuur of in het algemeen slaat vaak helemaal de plank mis. Rotel is daar zowat synoniem voor troep. Tag is het en ga zo maar door. Nou dat valt ook wel weer mee.

Een beetje meer respect naar elkaar mag wel vind ik..... en dat mis ik op dat andere forum nogal en dat waardeer ik hier meer....

hstadman
18-08-2006, 15:52
Zeker weten, daar iedereen oordeelt over kabels die ze niet gehoord hebben, dat blijkt uit alle posts. :wink:

geldt overigens ook voor jouw. :wink:

Ik zal het nog maar eens vragen, want blijkbaar heb je eroverheen gelezen. Waar in deze thread vel ik een oordeel over kabels die ik niet gehoord heb, Harry? Waar, Harry?

Deze thread begon met mijn vraag over bevindingen met Lapp vs Eupen - en of dat de moeite waard zou zijn qua extra investering. Maar waar Harry een thread binnenloopt, gaat het in no time over de superioriteit van Nordost, en hoe alles wat minder kost dan pakweg de Valhalla eigenlijk maar inferieure rommel is. Je bent zo vreselijk ingenomen met jezelf dat het gewoon niet grappig meer is.

Dank je ze, noemen dat ook wel arrogant. :wink:

Dank voor het beamen van de superioriteit van Nordost.

Daar niemand mijn aanbod durft te aanvaarden om eens een kabel shootout te houden ben ik inderdaad van mening dat menig een bang is dat sommige kabels inderdaad beter zijn dan andere en op hun mond gaan door uitspraken die ze eerder op dvd.nl geuit hebben.. Alles is naar zijn geld, ook in de audio branche. :wink:

De puberteit ben ik door. Geef eens eerlijk antwoord, jij hebt niet de referentie klasse gehoord!

Albert Kostwinder
18-08-2006, 15:55
Zeker weten, daar iedereen oordeelt over kabels die ze niet gehoord hebben, dat blijkt uit alle posts. :wink:

geldt overigens ook voor jouw. :wink:

Ik zal het nog maar eens vragen, want blijkbaar heb je eroverheen gelezen. Waar in deze thread vel ik een oordeel over kabels die ik niet gehoord heb, Harry? Waar, Harry?

Deze thread begon met mijn vraag over bevindingen met Lapp vs Eupen - en of dat de moeite waard zou zijn qua extra investering. Maar waar Harry een thread binnenloopt, gaat het in no time over de superioriteit van Nordost, en hoe alles wat minder kost dan pakweg de Valhalla eigenlijk maar inferieure rommel is. Je bent zo vreselijk ingenomen met jezelf dat het gewoon niet grappig meer is.

Dank je ze, noemen dat ook wel arrogant. :wink:

Dank voor het beamen van de superioriteit van Nordost.

Daar niemand mijn aanbod durft te aanvaarden om eens een kabel shootout te houden ben ik inderdaad van mening dat menig een bang is dat sommige kabels inderdaad beter zijn dan andere en op hun mond gaan door uitspraken die ze eerder op dvd.nl geuit hebben.. Alles is naar zijn geld, ook in de audio branche. :wink:

De puberteit ben ik door. Geef eens eerlijk antwoord, jij hebt niet de referentie klasse gehoord!

Nou als je een keer langskomt met een bups Nordost kan een bakje koffie er wel vanaf hoor..... :bier:

hstadman
18-08-2006, 16:02
Zegt wel iets over dvd.nl, maar dat heb ik ook al vaker gezegd. :roll:

Vind ik een beetje flauw Harry om te zeggen. Je kunt ook een beetje de realiteit verliezen omdat je telkens enkel met top spul kunt klooien. Dat hoor ik zo vaak van zogenaamde deskundigen. Enkel de top is HET. Nou er is meer gelukkig wat zaligmakend is.

Ik neem aan dat je naar Htforum refereert?. Nou hoe men daar vaak minderwaardig doet over andermans apparatuur of in het algemeen slaat vaak helemaal de plank mis. Rotel is daar zowat synoniem voor troep. Tag is het en ga zo maar door. Nou dat valt ook wel weer mee.

Een beetje meer respect naar elkaar mag wel vind ik..... en dat mis ik op dat andere forum nogal en dat waardeer ik hier meer....

Ik heb nooit gezegd dat het minderwaardig zou zijn, of dat men daar minder plezier aan kan beleven. Wat ik wel stevast beweer is dat men nogal veel tegenstand biedt als er gesproken wordt over kabels die aanzienlijk veel geld kosten en derhalve zonder meer als idioot of geld niet waard worden beschouwd zonder dat men er eigenlijk zelf ervaring mee heeft!

Ik heb alles gehoord, van 25 euro tot 2500 euro en ik kan wel zeggen dat er nogal wat verschil in zit, of ze het nu geloven of niet. :wink:

De kabels heb ik ook niet in een keer gekocht, de set evolueert, ben begonnen met solar wind en geindigd met valkyrja, omdat ik vind dat die kabels een stuk beter zijn. Voor de een zijn geld waard voor de ander niet. Simpele keuze.

Maar kom bij mij niet aan dat een kabel van 25 euro hetzelfde is als een van 2500, hier denkt men nog steeds van wel, namelijk, althans de meesten. :wink:

Ik zit zelf bijna nooit op het ht-forum omdat ik weet hoe de sfeer daar is. Ik wil mensen gewoon aansporen om dingen te proberen en te ontdekken; je bent niet verplicht om meteen het spul aan te schaffen.

Maar luistertesten kunnen je gedachtengang of mening beinvloeden of bevestigen. Mijn advies is; laat je niet leiden door de prijs en probeer het eens, veel zaken geven je een luisterperiode, hierdoor krijg je ervaring en weet je wat er te koop is in de prijsklasses. Niet door alles meteen op grond van prijs af te kraken. :wink:

Dit geldt zowel voor de hogere klasses alsook voor de lagere klasses.

Ik ga mijn aankopen echt niet voor jullie verdedigen, als ik het wil kopen doe ik dat gewoon. :wink:

hstadman
18-08-2006, 16:08
Zeker weten, daar iedereen oordeelt over kabels die ze niet gehoord hebben, dat blijkt uit alle posts. :wink:

geldt overigens ook voor jouw. :wink:

Ik zal het nog maar eens vragen, want blijkbaar heb je eroverheen gelezen. Waar in deze thread vel ik een oordeel over kabels die ik niet gehoord heb, Harry? Waar, Harry?

Deze thread begon met mijn vraag over bevindingen met Lapp vs Eupen - en of dat de moeite waard zou zijn qua extra investering. Maar waar Harry een thread binnenloopt, gaat het in no time over de superioriteit van Nordost, en hoe alles wat minder kost dan pakweg de Valhalla eigenlijk maar inferieure rommel is. Je bent zo vreselijk ingenomen met jezelf dat het gewoon niet grappig meer is.

Dank je ze, noemen dat ook wel arrogant. :wink:

Dank voor het beamen van de superioriteit van Nordost.

Daar niemand mijn aanbod durft te aanvaarden om eens een kabel shootout te houden ben ik inderdaad van mening dat menig een bang is dat sommige kabels inderdaad beter zijn dan andere en op hun mond gaan door uitspraken die ze eerder op dvd.nl geuit hebben.. Alles is naar zijn geld, ook in de audio branche. :wink:

De puberteit ben ik door. Geef eens eerlijk antwoord, jij hebt niet de referentie klasse gehoord!

Nou als je een keer langskomt met een bups Nordost kan een bakje koffie er wel vanaf hoor..... :bier: :wink:

Ik weet dat je een mooie set hebt die serieus een goede kabel verdienen. :wink:

hstadman
18-08-2006, 16:09
Daar niemand mijn aanbod durft te aanvaarden om eens een kabel shootout te houden ben ik inderdaad van mening dat menig een bang is dat sommige kabels inderdaad beter zijn dan andere en op hun mond gaan door uitspraken die ze eerder op dvd.nl geuit hebben.. Alles is naar zijn geld, ook in de audio branche. :wink:

De puberteit ben ik door. Geef eens eerlijk antwoord, jij hebt niet de referentie klasse gehoord!
Klopt, en wat betreft je voorstel: ik heb aangegeven dat ik je Valkyria best wil proberen (of dat dan in een 'shoot-out' is zal me verder ....); maar daar kreeg ik een zeer nadrukkelijk 'niet aan jouw!' antwoord op terug. Dus ga nou niet roepen dat niemand je aanbod durft te aanvaarden.

gezien je reacties neem ik je in die zin helaas niet meer zo serieus, moet je met mij overigens ook niet doen! :roll: :wink: :lol:

Het probleem hierbij is dat sommige mensen ondanks dat ze verschillen horen het niet willen toegeven(vanwege eerder gedane uitspraken) en de verwachting van sommigen is dat ik zeg dat de duurdere kabels beter zijn omdat ik dat altijd zeg. Geen goede start om een onbevoordeelde shootout te houden. Als ik tijdens een shootout kabels van een ander merk hoor die beter zouden zijn ben ik de eerste die dat toegeeft en zal proberen om die betere kabels te kunnen bemachtigen. :wink:

Mischien wil ik prive nog wel eens wat doen met sommige mensen maar geen grote dvd.nl shootout out meer. Die gedachte heb ik door menig reactie laten varen.

Ik heb 20 jaar ervaring met kabels en heb ze door de jaren heen horen evolueren, er zijn hier echter personen die van toeten nog blazen weten en mij wel eens eens zullen vertellen hoe de vork in de steel zit. :wink: (dit is algemeen bedoelt en niet persoonlijk).

Albert Kostwinder
18-08-2006, 16:18
Zeker weten, daar iedereen oordeelt over kabels die ze niet gehoord hebben, dat blijkt uit alle posts. :wink:

geldt overigens ook voor jouw. :wink:

Ik zal het nog maar eens vragen, want blijkbaar heb je eroverheen gelezen. Waar in deze thread vel ik een oordeel over kabels die ik niet gehoord heb, Harry? Waar, Harry?

Deze thread begon met mijn vraag over bevindingen met Lapp vs Eupen - en of dat de moeite waard zou zijn qua extra investering. Maar waar Harry een thread binnenloopt, gaat het in no time over de superioriteit van Nordost, en hoe alles wat minder kost dan pakweg de Valhalla eigenlijk maar inferieure rommel is. Je bent zo vreselijk ingenomen met jezelf dat het gewoon niet grappig meer is.

Dank je ze, noemen dat ook wel arrogant. :wink:

Dank voor het beamen van de superioriteit van Nordost.

Daar niemand mijn aanbod durft te aanvaarden om eens een kabel shootout te houden ben ik inderdaad van mening dat menig een bang is dat sommige kabels inderdaad beter zijn dan andere en op hun mond gaan door uitspraken die ze eerder op dvd.nl geuit hebben.. Alles is naar zijn geld, ook in de audio branche. :wink:

De puberteit ben ik door. Geef eens eerlijk antwoord, jij hebt niet de referentie klasse gehoord!

Nou als je een keer langskomt met een bups Nordost kan een bakje koffie er wel vanaf hoor..... :bier: :wink:

Ik weet dat je een mooie set hebt die serieus een goede kabel verdienen. :wink:

Weet ik, maar wil eerst mijn beeld op een hoger niveau brengen. Dan komt de audio kant wel weer en dan staat Nordost heus wel op de short list.. :wink:

Johan van den D.
18-08-2006, 16:19
Daar niemand mijn aanbod durft te aanvaarden om eens een kabel shootout te houden!Waar, wanneer.............ik wil ik wil. :twisted:

Maar mensen toch.
Nordost is een merk met hoge kwaliteiten maar er zijn zeker meerdere merken die ruim zullen voldoen voor bepaalde sets en die Nordost in dat geval overbodig maken.
Een Nordost zal dan wellicht net wet beter presteren maar zijn in zulke gevallen hun geld niet waard.
En het is maar net wat voor keuze je maakt.
Ik zal bijvoorbeeld met mijn huidige set niet hoger gaan en de Blue Heaven of wellicht een 2de hands Red Dawn maar dat wil nog niet zeggen dat ik me niet bewust ben dat de hogere types niet beter zouden presteren.....heb er alleen het geld niet voor over binnen mijn huidige set.

En ik denk dus dat de meeste dat hebben maar daarom kan je een QED of Xindak niet als slecht bestempelen.


En ach, ik dacht bij mezelf van laat ik ook eens wat typen binnen deze discussie. :wink: :P

hstadman
18-08-2006, 16:22
Zeker weten, daar iedereen oordeelt over kabels die ze niet gehoord hebben, dat blijkt uit alle posts. :wink:

geldt overigens ook voor jouw. :wink:

Ik zal het nog maar eens vragen, want blijkbaar heb je eroverheen gelezen. Waar in deze thread vel ik een oordeel over kabels die ik niet gehoord heb, Harry? Waar, Harry?

Deze thread begon met mijn vraag over bevindingen met Lapp vs Eupen - en of dat de moeite waard zou zijn qua extra investering. Maar waar Harry een thread binnenloopt, gaat het in no time over de superioriteit van Nordost, en hoe alles wat minder kost dan pakweg de Valhalla eigenlijk maar inferieure rommel is. Je bent zo vreselijk ingenomen met jezelf dat het gewoon niet grappig meer is.

Dank je ze, noemen dat ook wel arrogant. :wink:

Dank voor het beamen van de superioriteit van Nordost.

Daar niemand mijn aanbod durft te aanvaarden om eens een kabel shootout te houden ben ik inderdaad van mening dat menig een bang is dat sommige kabels inderdaad beter zijn dan andere en op hun mond gaan door uitspraken die ze eerder op dvd.nl geuit hebben.. Alles is naar zijn geld, ook in de audio branche. :wink:

De puberteit ben ik door. Geef eens eerlijk antwoord, jij hebt niet de referentie klasse gehoord!

Nou als je een keer langskomt met een bups Nordost kan een bakje koffie er wel vanaf hoor..... :bier: :wink:

Ik weet dat je een mooie set hebt die serieus een goede kabel verdienen. :wink:

Weet ik, maar wil eerst mijn beeld op een hoger niveau brengen. Dan komt de audio kant wel weer en dan staat Nordost heus wel op de short list.. :wink:

Begrijp me goed, Nordost is niet heilig maar gezien wat ze nu leveren zitten ze wel bij de besten op dit moment. Vele audiobladen(hopelijk niet gesponsord door Nordost :lol: ) zien de referentie serie ook als referentie voor andere merken. Ook veel onafhankelijke testen op het web bevestigen de positie van nordost in kabelland op dit moment.

Edgar Smit
18-08-2006, 16:25
Om maar even in te gaan op het Boute statement van Albert:
Ik sluit me hier bij aan.
Ik denk ook dat als je 10000 euries te besteden hebt voor een set er in plaats van een referentiekabel een kabel van een of twee klasses minder aanschaft en het daardoor vrijgekomen geld in betere speakers of betere bronnen spendeerd, het uiteindelijke geluidsbeeld beter zal zijn.

Nee ik heb gen referentiekabels gehoord, ik heb zelfs nooit dure powerkabels gebruikt. IK weet dat ze wel verschil kunnen maken, maar dat is wel afhankelijk van je set. mijn set leent zich niet voor dure powerkabels en zelf vind ik het zonde om er dure kabels aan te gaan hangen, simpelweg omdat voor mij de winst/verbeteringen die er te behalen zijn niet in verhouding staat tot mijn set. Maar als er anderen zijn die wel vinden dat de winst/verbeteringen in verhouding staan tot hun set, moeten ze dat gewoon doen.

@Harry, dvd.nl is een leuk forum waar vooral veel liefhebbers en in mindere mate extremisten komen. Je hoeft je aankopen niet te verdedigen, niemand beweerd dat je ongelijk hebt over verschillen in de kabels, alleen lang niet iedereen heeft zoveel geld voor een kabel over. Ik kan in ieder nergens lezen dat er iemand zei dat de Nordost walhalla geen verschil zou opleveren. Alleen dat er, tot in sesamstraattaal aan toe, een statement werd gemaakt waar een reactie opgevraagd werd.
Omdat velen hier hun set wel goed kennen, kunnen zij volgens mij ook zonder een Nordost valhalla gehoord te hebben wel beoordelen of zij zoveel geld voor zo een kabel willen uitgeven. En misschien heb je wel gelijk en rennen we allemaal naar de winkel om meteen valahlla's te halen als we hem wel zouden horen, maar het alleen de prijs dat tegenhoud. Lijkt mij toch op zich niets mis mee?

hstadman
18-08-2006, 16:26
Ik zal bijvoorbeeld met mijn huidige set niet hoger gaan en de Blue Heaven of wellicht een 2de hands Red Dawn maar dat wil nog niet zeggen dat ik me niet bewust ben dat de hogere types niet beter zouden presteren.....heb er alleen het geld niet voor over binnen mijn huidige set.

Dat zijn uitspreken die ik kan waarderen. :wink: Eerlijk zeggen dat je het geld er NIET voor over hebt. Dat klinkt al heel anders dan per definitie beweren dat duurdere kabels hun geld niet waard zijn.
:wink:

Alexander D
18-08-2006, 16:27
Daar niemand mijn aanbod durft te aanvaarden om eens een kabel shootout te houden ben ik inderdaad van mening dat menig een bang is dat sommige kabels inderdaad beter zijn dan andere en op hun mond gaan door uitspraken die ze eerder op dvd.nl geuit hebben.. Alles is naar zijn geld, ook in de audio branche. :wink:

De puberteit ben ik door. Geef eens eerlijk antwoord, jij hebt niet de referentie klasse gehoord!
Klopt, en wat betreft je voorstel: ik heb aangegeven dat ik je Valkyria best wil proberen (of dat dan in een 'shoot-out' is zal me verder ....); maar daar kreeg ik een zeer nadrukkelijk 'niet aan jouw!' antwoord op terug. Dus ga nou niet roepen dat niemand je aanbod durft te aanvaarden.

gezien je reacties neem ik je in die zin helaas niet meer zo serieus, moet je met mij overigens ook niet doen! :roll: :wink: :lol:

Het probleem hierbij is dat sommige mensen ondanks dat ze verschillen horen het niet willen toegeven(vanwege eerder gedane uitspraken) en de verwachting van sommigen is dat ik zeg dat de duurdere kabels beter zijn omdat ik dat altijd zeg. Geen goede start om een onbevoordeelde shootout te houden. Als ik tijdens een shootout kabels van een ander merk hoor die beter zouden zijn ben ik de eerste die dat toegeeft en zal proberen om die betere kabels te kunnen bemachtigen. :wink:


Dat is het probleem helemaal niet Harry. Niemand van de personen die hier de laatste pagina's actief is geweest in de discussie heeft ergens geschreven dat een een kabel van € 2500 niet beter is dan een kabel van € 1.000,-.

Nogmaals: we hadden het over verhoudingen niet over de pure kwaliteit van een kabel. Volgens mij zijn namelijk alle personen die reageren voorstanders/gelovers van beter kabels.

Alexander D
18-08-2006, 16:29
Dat klinkt al heel anders dan per definitie beweren dat duurdere kabels hun geld niet waard zijn.
:wink:

Gelukkig dan dus maar dat niemand dat gezegd heeft. :?

Johan van den D.
18-08-2006, 16:30
Ik heb nooit gezegd dat het minderwaardig zou zijn, of dat men daar minder plezier aan kan beleven. Wat ik wel stevast beweer is dat men nogal veel tegenstand biedt als er gesproken wordt over kabels die aanzienlijk veel geld kosten en derhalve zonder meer als idioot of geld niet waard worden beschouwd zonder dat men er eigenlijk zelf ervaring mee heeft!Dit is zeker waar Harry, en dit is niet alleen het geval bij kabels maar bij alles.
Men heeft hier gauw een mening over spullen die ze nooit gezien of gehoord hebben en vooral als het duur is.
Hier heeft Harry dus wel degelijk gelijk in dat vele leden iets bij voorbaat al als onzin omschrijven.

hstadman
18-08-2006, 16:31
[quote="Edgar Smit"]
Omdat velen hier hun set wel goed kennen, kunnen zij volgens mij ook zonder een Nordost valhalla gehoord te hebben wel beoordelen of zij zoveel geld voor zo een kabel willen uitgeven.[/ quote]

je slaat de spijker op zijn kop. :wink:

Daarnaast heb ik eens een set gehoord waar een super versterker in stond met relatief goedkope speakers(paar honder euro per stuk) en dat klonk vele malen beter dan een set met een normale versterker en dure speakers, andersom kan zeker ook! Ik heb het gehoord. Wat die versterker uit die speakers haalde was fenomenaal. :wink: :shock:

Alexander D
18-08-2006, 16:32
Ik heb nooit gezegd dat het minderwaardig zou zijn, of dat men daar minder plezier aan kan beleven. Wat ik wel stevast beweer is dat men nogal veel tegenstand biedt als er gesproken wordt over kabels die aanzienlijk veel geld kosten en derhalve zonder meer als idioot of geld niet waard worden beschouwd zonder dat men er eigenlijk zelf ervaring mee heeft!Dit is zeker waar Harry, en dit is niet alleen het geval bij kabels maar bij alles.
Men heeft hier gauw een mening over spullen die ze nooit gezien of gehoord hebben en vooral als het duur is.
Hier heeft Harry dus wel degelijk gelijk in dat vele leden iets bij voorbaat al als onzin omschrijven.

Alleen het jammere is dan dat dat volgens mij juist voor de mensen die hier bij de discussie betrokken zijn niet van toepassing is. :wink:

hstadman
18-08-2006, 16:32
Dat klinkt al heel anders dan per definitie beweren dat duurdere kabels hun geld niet waard zijn.
:wink:

Gelukkig dan dus maar dat niemand dat gezegd heeft. :?

Alleen maar gedacht. :wink:
En ik weet nog uitspraken van verschillende mensen in een andere thread. :wink:

Alexander D
18-08-2006, 16:35
Dat klinkt al heel anders dan per definitie beweren dat duurdere kabels hun geld niet waard zijn.
:wink:

Gelukkig dan dus maar dat niemand dat gezegd heeft. :?

Alleen maar gedacht. :wink:
En ik weet nog uitspraken van verschillende mensen in een andere thread. :wink:

Dan ga ik nu weekend houden en lees ik straks graag wat voorbeelden. :wink:

hstadman
18-08-2006, 16:38
Dat klinkt al heel anders dan per definitie beweren dat duurdere kabels hun geld niet waard zijn.
:wink:

Gelukkig dan dus maar dat niemand dat gezegd heeft. :?

Alleen maar gedacht. :wink:
En ik weet nog uitspraken van verschillende mensen in een andere thread. :wink:

Dan ga ik nu weekend houden en lees ik straks graag wat voorbeelden. :wink:

Amen, ga genieten van mijn veels te dure kabels..... :wink: :lol: :twisted:

Ze zeggen niet voor niets dat er meer gekken buiten het gekkehuis lopen dan erin. :wink: :lol: het is ook maar wat een gek ervoor geeft. :roll: :wink: :lol:

Om alles nog maar eens even te relativeren. :wink:

hstadman
18-08-2006, 16:45
Om maar even in te gaan op het Boute statement van Albert:
Ik sluit me hier bij aan.
Ik denk ook dat als je 10000 euries te besteden hebt voor een set er in plaats van een referentiekabel een kabel van een of twee klasses minder aanschaft en het daardoor vrijgekomen geld in betere speakers of betere bronnen spendeerd, het uiteindelijke geluidsbeeld beter zal zijn.

Nee ik heb gen referentiekabels gehoord, ik heb zelfs nooit dure powerkabels gebruikt. IK weet dat ze wel verschil kunnen maken, maar dat is wel afhankelijk van je set. mijn set leent zich niet voor dure powerkabels en zelf vind ik het zonde om er dure kabels aan te gaan hangen, simpelweg omdat voor mij de winst/verbeteringen die er te behalen zijn niet in verhouding staat tot mijn set. Maar als er anderen zijn die wel vinden dat de winst/verbeteringen in verhouding staan tot hun set, moeten ze dat gewoon doen.

@Harry, dvd.nl is een leuk forum waar vooral veel liefhebbers en in mindere mate extremisten komen. Je hoeft je aankopen niet te verdedigen, niemand beweerd dat je ongelijk hebt over verschillen in de kabels, alleen lang niet iedereen heeft zoveel geld voor een kabel over. Ik kan in ieder nergens lezen dat er iemand zei dat de Nordost walhalla geen verschil zou opleveren. Alleen dat er, tot in sesamstraattaal aan toe, een statement werd gemaakt waar een reactie opgevraagd werd.
Omdat velen hier hun set wel goed kennen, kunnen zij volgens mij ook zonder een Nordost valhalla gehoord te hebben wel beoordelen of zij zoveel geld voor zo een kabel willen uitgeven. En misschien heb je wel gelijk en rennen we allemaal naar de winkel om meteen valahlla's te halen als we hem wel zouden horen, maar het alleen de prijs dat tegenhoud. Lijkt mij toch op zich niets mis mee?

Johan van den D.
18-08-2006, 16:46
Ik heb nooit gezegd dat het minderwaardig zou zijn, of dat men daar minder plezier aan kan beleven. Wat ik wel stevast beweer is dat men nogal veel tegenstand biedt als er gesproken wordt over kabels die aanzienlijk veel geld kosten en derhalve zonder meer als idioot of geld niet waard worden beschouwd zonder dat men er eigenlijk zelf ervaring mee heeft!Dit is zeker waar Harry, en dit is niet alleen het geval bij kabels maar bij alles.
Men heeft hier gauw een mening over spullen die ze nooit gezien of gehoord hebben en vooral als het duur is.
Hier heeft Harry dus wel degelijk gelijk in dat vele leden iets bij voorbaat al als onzin omschrijven.

Alleen het jammere is dan dat dat volgens mij juist voor de mensen die hier bij de discussie betrokken zijn niet van toepassing is. :wink:Klopt inderdaad, die personen reageren nog niet inderdaad.

hstadman
18-08-2006, 16:46
extremisten

Oei, ik voel me nu net een terrorist! :wink: :lol: 8)

Johan van den D.
18-08-2006, 16:50
Amen, ga genieten van mijn veels te dure kabels..... :wink: :lol: :twisted: En ik van mijn veels te dure Whirlpool bad maar dat ik ervan geniet is zeker......... :wink:

hstadman
18-08-2006, 16:52
[quote=hstadman]

En ik denk dus dat de meeste dat hebben maar daarom kan je een QED of Xindak niet als slecht bestempelen.

Ik draai het om, men denkt dat deze merken het summum zijn en zijn de smaken van de week. Er is zoveel meer waar men nog nooit van gehoord heeft en 2de hands kun je meer doen dan je denkt! :wink:

QED maakt prachtige oplossingen voor scart e.d. over hun interlinks heb ik helaas andere gedachten.

Sommige mensen zijn hun dure spullen soms na een een paar maanden al zat, kun je het mooi overnemen voor een mooi prijsje. :wink:

Zeker voor kabels en interlinks geldt dit, daar veel uitproberen en daarna weer te koop aanbieden; mooie kabels zijn soms voor zeer acceptabele prijzen te krijgen en zijn nog als nieuw. :wink:

hstadman
18-08-2006, 16:53
Amen, ga genieten van mijn veels te dure kabels..... :wink: :lol: :twisted: En ik van mijn veels te dure Whirlpool bad maar dat ik ervan geniet is zeker......... :wink:

Ik begin een beetje natigheid te voelen, Johan. :wink: :lol:

hstadman
18-08-2006, 17:07
[quote=hstadman]Ik ben echter absoluut niet te beroerd om mijn bevindingen op en eerlijk met jou en iedereen hier te delen, maar wel op de conditie dat je dan ook van me aanneemt dat ze eerlijk en onbevooroordeeld zijn.

Wat ik niet ga doen is bij een hifi zaak kabels lenen waarvan ik toch zeker weet dat ik ze niet ga kopen; net zoals ik niet bij de Audi dealer binnenstap om een proefrit te maken met een A8. Het zal ongetwijfeld een fantastische auto zijn -en als iemand me er een keer mee wil laten rijden, zou ik daar maar wat graag op in gaan- maar het heeft geen enkele zin om die dealer lastig te vallen met iets wat toch tot geen enkel resultaat leidt.

Kun je alleen doen als je een vaste dealer hebt die je kent, die willen wel wat meer doen hoor. :wink: Er zijn ook dealers die zelf zeggen dat je eens een of ander uit moet proberen. :wink:
En anders zeg ik het van te voren dat ik een bepaald apparaat zoek en dat dit een geschikte kandidaad is maar zeker geen garantie voor een aankoop en dat ik ook bij andere dealers een apparaat ga beluisteren die voor mijn set de beste of juiste kan zijn! :wink: Willen ze dat niet, ga ik naar een ander, simpel toch. ik kan mijn geld overal wel kwijt!


Ik weet van sommige mensen, door hun posts in verschillende threads, dat zij van te voren al bevooroordeeld zijn!

Er zijn namelijk mensen geweest die van te voren al stellig hebben beweerd dat er GEEN verschillen bestaan tussen kabels. In dat geval ben ik uitgepraat. :wink:

Daarom zou een shooutout nu een mooie gelegenheid zijn om eens verschillende kabels en merken te kunnen beluisteren waar je anders niet de kans toe krijgt. het kan je inzichten geven of je vermoedens bevestigen. :wink:

Helaas heb ik er weinig trek meer in. :wink: Niet door deze discussie in deze thread maar de gedachtengang op dvd.nl in het algemeen. Dit wil overigens niet zeggen dat ik zomaar een shootout zou houden met leden van bijv. het ht-forum. :wink:

Alexander D
18-08-2006, 17:54
Daarom zou een shooutout nu een mooie gelegenheid zijn om eens verschillende kabels en merken te kunnen beluisteren waar je anders niet de kans toe krijgt. het kan je inzichten geven of je vermoedens bevestigen. :wink:

Helaas heb ik er weinig trek meer in. :wink: Niet door deze discussie in deze thread maar de gedachtengang op dvd.nl in het algemeen. Dit wil overigens niet zeggen dat ik zomaar een shootout zou houden met leden van bijv. het ht-forum. :wink:

En hoe ben je tot deze conclusie gekomen? Precies een week geleden kom je in dit draadje met het voorstel van een shootout/luistersessie voor oa kabels en je heb je, nadat je een discussie hebt gevoerd met juist aantal kabelgelovers, geen zin meer door 'de algemene gedachtengang op dvd.nl. :roll:

Daarbij komt dat jij net zo bevooroordeeld bent als ieder ander. Jij bent immers van mening dat je vooral een zo duur(goed) mogelijke interlink moet hangen tussen een set omdat die meer details enz laat horen. Dat is net zo goed een (bevooroordeelde) mening (verkregen door ervaring) als ik dat ik vind dat een hele goede interlink die de helft kost van wat jij zou uitgeven, op basis van de nieuwprijs, voldoende is.

Er bestaat geen objectiviteit voor luistersessies. Gehoor is immers niet onderling omwisselbaar. :wink:

hstadman
18-08-2006, 18:04
Daarom zou een shooutout nu een mooie gelegenheid zijn om eens verschillende kabels en merken te kunnen beluisteren waar je anders niet de kans toe krijgt. het kan je inzichten geven of je vermoedens bevestigen. :wink:

Helaas heb ik er weinig trek meer in. :wink: Niet door deze discussie in deze thread maar de gedachtengang op dvd.nl in het algemeen. Dit wil overigens niet zeggen dat ik zomaar een shootout zou houden met leden van bijv. het ht-forum. :wink:

En hoe ben je tot deze conclusie gekomen? Precies een week geleden kom je in dit draadje met het voorstel van een shootout/luistersessie voor oa kabels en je heb je, nadat je een discussie hebt gevoerd met juist aantal kabelgelovers, geen zin meer door 'de algemene gedachtengang op dvd.nl. :roll:

Daarbij komt dat jij net zo bevooroordeeld bent als ieder ander. Jij bent immers van mening dat je vooral een zo duur(goed) mogelijke interlink moet hangen tussen een set omdat die meer details enz laat horen. Dat is net zo goed een (bevooroordeelde) mening (verkregen door ervaring) als ik dat ik vind dat een hele goede interlink die de helft kost van wat jij zou uitgeven, op basis van de nieuwprijs, voldoende is.

Er bestaat geen objectiviteit voor luistersessies. Gehoor is immers niet onderling omwisselbaar. :wink:

Ik zit hier langer op het forum dan jouw, A. Duijmelinck. :wink:
Ik weet drommels goed wat voor een sfeer er heerste in het begin en wat voor sfeer er nu op het forum rondzweefd. :wink:

Gehoor is niet onderling omwisselbaar maar sommige verschillen zijn dusdanig groot dat je echt doof moet zijn(en ik wil deze mensen echt niet beledigen) om geen verschil te kunnen horen. :wink:

Bij de weg, alweer terug van weekend? :? :shock: :wink:

Wie zegt dat jouw kabel voor half de prijs beter is? Dat kun je alleen weten als je ze vergeleken hebt. En dan nog moet je beslissen of je het GELD wel waard vindt. :wink:

Soms is een boude uitspraak nodig om de discussie op gang te brengen.

Albert Kostwinder
18-08-2006, 18:27
Oei, oei, oei, ik ook met mijn boute uitspraken.... :twisted:

Ik begrijp iedereen wel en allemaal hebben we ook op een bepaalde manier ook wel weer gelijk. (nou, is dat niet diplomatiek geformuleerd! 8) )

samenvattend:

A:
In een top set zal een referentie kabel x dat verschil kunnen maken als de juiste mix daar is. De set krijg meer lucht, plaatsing, realisme. Geld over? gewoon niet zeuren. Het moet goed, het kan goed. Dan maar wat duurder.

B:
Dezelfde kabel x kan het geluid van een mindere set welliswaar verbeteren, alleen is de prijs dan nog wel in verhouding tot de totale set. De set zal nimmer echt lucht, plaatsing en realisme krijgen als de referentie set aangezien de gebruikte apparatuur dat simpelweg niet in huis heeft. Puur een technische beperking zeg maar in een dergelijke combi. Dan vind ik het zonde zoveel geld voor zo weinig verschil neer te tellen.....

C:
Dezelfde kabel x kan het geluid van een iets mindere set als de referentie set, echter bestaande uit apparatuur die een opvallende prijs kwaliteit verhouding hebben in de juiste combinatie, dicht bij de referentie set laten komen maar wel voor een veel interessanter totaalbedrag. In dit geval zal ik zeker kabel x aanschaffen, welliswaar 2ehands!?


In mijn beleving kan een goede kabel in een slechte set nooit de zwakste schakel zijn maar dat kan een slechte kabel in een top set dat wel worden. :wink:

Alexander D
18-08-2006, 18:28
Ik zit hier langer op het forum dan jouw, A. Duijmelinck.

Dat heeft er echt helemaal niets mee te maken. Los van het feit dat ik hier al heel lang meelas zonder in te loggen is het een bijzonder kinderachtige opmerking.


Ik weet drommels goed wat voor een sfeer er heerste in het begin en wat voor sfeer er nu op het forum rondzweefd.

Dat is geen antwoord op m'n vraag. Dus nogmaals:

En hoe ben je tot deze conclusie gekomen? Precies een week geleden kom je in dit draadje met het voorstel van een shootout/luistersessie voor oa kabels en je heb je, nadat je een discussie hebt gevoerd met juist aantal kabelgelovers, geen zin meer door 'de algemene gedachtengang op dvd.nl.


Bij de weg, alweer terug van weekend?

Nergens gezegd dat ik weg ging voor het weekend. :?


Wie zegt dat jouw kabel voor half de prijs beter is? Dat kun je alleen weten als je ze vergeleken hebt. En dan nog moet je beslissen of je het GELD wel waard vindt.

Waar zeg ik dat die beter is? Probeer nou eens een keer te lezen wat er staat zonder te denken dat er tussen de regels door iets heel anders mee bedoeld wordt!!!!! Ik zeg dat ik vind dat er met een interlink van zo'n 1000 euro en betere speakers over het algemeen een beter resultaat gehaald kan worden dan met een absolute topkabel en iets mindere speakers.

Alexander D
18-08-2006, 18:30
Oei, oei, oei, ik ook met mijn boute uitspraken.... :twisted:

Ik begrijp iedereen wel en allemaal hebben we ook op een bepaalde manier ook wel weer gelijk. (nou, is dat niet diplomatiek geformuleerd! 8) )

samenvattend:

A:
In een top set zal een referentie kabel x dat verschil kunnen maken als de juiste mix daar is. De set krijg meer lucht, plaatsing, realisme. Geld over? gewoon niet zeuren. Het moet goed, het kan goed. Dan maar wat duurder.

B:
Dezelfde kabel x kan het geluid van een mindere set welliswaar verbeteren, alleen is de prijs dan nog wel in verhouding tot de totale set. De set zal nimmer echt lucht, plaatsing en realisme krijgen als de referentie set aangezien de gebruikte apparatuur dat simpelweg niet in huis heeft. Puur een technische beperking zeg maar in een dergelijke combi. Dan vind ik het zonde zoveel geld voor zo weinig verschil neer te tellen.....

C:
Dezelfde kabel x kan het geluid van een iets mindere set als de referentie set, echter bestaande uit apparatuur die een opvallende prijs kwaliteit verhouding hebben in de juiste combinatie, dicht bij de referentie set laten komen maar wel voor een veel interessanter totaalbedrag. In dit geval zal ik zeker kabel x aanschaffen, welliswaar 2ehands!?


In mijn beleving kan een goede kabel in een slechte set nooit de zwakste schakel zijn maar dat kan een slechte kabel in een top set dat wel worden. :wink:

Mooi gezegd. Ben het ook nog steeds met je eens, zoals ik dat ook al was toen je je boute uitspraak deed. :wink:

hstadman
18-08-2006, 18:40
Oei, oei, oei, ik ook met mijn boute uitspraken.... :twisted:

Ik begrijp iedereen wel en allemaal hebben we ook op een bepaalde manier ook wel weer gelijk. (nou, is dat niet diplomatiek geformuleerd! 8) )

samenvattend:

A:
In een top set zal een referentie kabel x dat verschil kunnen maken als de juiste mix daar is. De set krijg meer lucht, plaatsing, realisme. Geld over? gewoon niet zeuren. Het moet goed, het kan goed. Dan maar wat duurder.

B:
Dezelfde kabel x kan het geluid van een mindere set welliswaar verbeteren, alleen is de prijs dan nog wel in verhouding tot de totale set. De set zal nimmer echt lucht, plaatsing en realisme krijgen als de referentie set aangezien de gebruikte apparatuur dat simpelweg niet in huis heeft. Puur een technische beperking zeg maar in een dergelijke combi. Dan vind ik het zonde zoveel geld voor zo weinig verschil neer te tellen.....

C:
Dezelfde kabel x kan het geluid van een iets mindere set als de referentie set, echter bestaande uit apparatuur die een opvallende prijs kwaliteit verhouding hebben in de juiste combinatie, dicht bij de referentie set laten komen maar wel voor een veel interessanter totaalbedrag. In dit geval zal ik zeker kabel x aanschaffen, welliswaar 2ehands!?


In mijn beleving kan een goede kabel in een slechte set nooit de zwakste schakel zijn maar dat kan een slechte kabel in een top set dat wel worden. :wink:

Mooi gezegd. Ben het ook nog steeds met je eens, zoals ik dat ook al was toen je je boute uitspraak deed. :wink:

Ik refereerde meer naar mijn uitspraak over de Nordost kabels!

Je moet eens goed lezen wat ik zeg! :roll: 8) :lol:

hstadman
18-08-2006, 18:43
In mijn beleving kan een goede kabel in een slechte set nooit de zwakste schakel zijn maar dat kan een slechte kabel in een top set dat wel worden. :wink:

Amen. :wink:

Ik ben op zoek naar een betere bron maar wat deze interlink allemaal uit mijn huidige cdspeler haalt is fenomenaal. :wink: dat heeft nog geen enkele andere kunnen doen, zowel merk als prijsklasse. :wink:

hstadman
18-08-2006, 18:45
Ik zit hier langer op het forum dan jouw, A. Duijmelinck.

Dat heeft er echt helemaal niets mee te maken. Los van het feit dat ik hier al heel lang meelas zonder in te loggen is het een bijzonder kinderachtige opmerking.


Ik weet drommels goed wat voor een sfeer er heerste in het begin en wat voor sfeer er nu op het forum rondzweefd.

Dat is geen antwoord op m'n vraag. Dus nogmaals:

En hoe ben je tot deze conclusie gekomen? Precies een week geleden kom je in dit draadje met het voorstel van een shootout/luistersessie voor oa kabels en je heb je, nadat je een discussie hebt gevoerd met juist aantal kabelgelovers, geen zin meer door 'de algemene gedachtengang op dvd.nl.


Bij de weg, alweer terug van weekend?

Nergens gezegd dat ik weg ging voor het weekend. :?


Wie zegt dat jouw kabel voor half de prijs beter is? Dat kun je alleen weten als je ze vergeleken hebt. En dan nog moet je beslissen of je het GELD wel waard vindt.

Waar zeg ik dat die beter is? Probeer nou eens een keer te lezen wat er staat zonder te denken dat er tussen de regels door iets heel anders mee bedoeld wordt!!!!! Ik zeg dat ik vind dat er met een interlink van zo'n 1000 euro en betere speakers over het algemeen een beter resultaat gehaald kan worden dan met een absolute topkabel en iets mindere speakers.

Zeker wel! Ik heb de sfeer van het begin tot eind flink zien veranderen en zeker niet ten goede!

Dat is JOUW mening. Ik heb ervaring waar het andersom ook kan! Dat betere kabels meer deden dan een andere speaker, zeker in combinatie met een zeer goede versterker. Ik zeg niet dat het KAN, ik heb het ZELF GEHOORD! dat het mogelijk is.

Jij spreekt nogal uit theoretische ervaring en ik uit praktische ervaring, soms een wereld van verschil.

ieder zijn mening en prettig weekend. :wink:


Dan ga ik nu weekend houden en lees ik straks graag wat voorbeelden. vandaar dus, snel terug van weekend. :wink:

Johan van den D.
18-08-2006, 18:59
Heren.......
We zijn het er hier allemaal over eens dat de bekabeling zeker van belang is, echter heeft iedereen hier zijn eigen grenzen.
Het gaat om de juiste combinatie in de setup wat van belang is en daarnaast wat we kunnen of willen besteden.

In grote lijnen is iedereen het dus met elkaar eens. (dit zeg ik als buiten staander van deze discussie en op basis van het goed lezen van jullie posts.)

We weten allemaal dat de "echte" topkabels zeker iets kunnen betekenen in onze set maar met minder nemen we ook voldoende.
Harry gaat echter een stapje verder, die wil de top bereiken (zo lees ik het) en heeft daar meer dan gemiddeld budget voor over (of kan missen) om dat te bereiken.
De overigens nemen met minder genoegen wat niet wil zeggen dat het slecht is, helemaal niet zelf want met minder kan je zeker een zeer goed resultaat behalen.
Dit is dan ook de grens waar de meeste van ons stoppen en genoegen mee nemen.
Echter deze groep weet over het algemeen wel dat er meer uit de set te halen valt door middel van behoorlijk duurdere kabel.
Behoorlijk duurder omdat de meeste opzich ook al mooie, goede prijzige kabels hebben en de stap naar beter in vrijwel alle gevallen veel extra geld zal gaan kosten.

Maar laten we één ding niet vergeten en dat is om te genieten van je set.


Zeker wel! Ik heb de sfeer van het begin tot eind flink zien veranderen en zeker niet ten goede! Dit moet ik echter wel met Harry eens zijn.
De sfeer is "anders" evenals het kwaliteits besef van de "beginners".
Een enkele wil nog graag een serieus mooi set opbouwen en maar vele schuiven alles bij voorbaat in het hoekje onzin.
Ik denk dat als je een forum gaat bezoeken als je info wilt vinden om bijvoorbeeld je set te verbeteren.
Ik dacht teminste dat dat zo was want steeds vaker blijk ik er grandioos naast te zitten.

In dat opzich begrijp ik zeker wat Harry bedoeld te zeggen.

hstadman
18-08-2006, 19:16
Heren.......
We zijn het er hier allemaal over eens dat de bekabeling zeker van belang is, echter heeft iedereen hier zijn eigen grenzen.
Het gaat om de juiste combinatie in de setup wat van belang is en daarnaast wat we kunnen of willen besteden.

In grote lijnen is iedereen het dus met elkaar eens. (dit zeg ik als buiten staander van deze discussie en op basis van het goed lezen van jullie posts.)

We weten allemaal dat de "echte" topkabels zeker iets kunnen betekenen in onze set maar met minder nemen we ook voldoende.
Harry gaat echter een stapje verder, die wil de top bereiken (zo lees ik het) en heeft daar meer dan gemiddeld budget voor over (of kan missen) om dat te bereiken.
De overigens nemen met minder genoegen wat niet wil zeggen dat het slecht is, helemaal niet zelf want met minder kan je zeker een zeer goed resultaat behalen.
Dit is dan ook de grens waar de meeste van ons stoppen en genoegen mee nemen.
Echter deze groep weet over het algemeen wel dat er meer uit de set te halen valt door middel van behoorlijk duurdere kabel.
Behoorlijk duurder omdat de meeste opzich ook al mooie, goede prijzige kabels hebben en de stap naar beter in vrijwel alle gevallen veel extra geld zal gaan kosten.

Maar laten we één ding niet vergeten en dat is om te genieten van je set.

Mooi samengevat Johan.
Ik hoef niet de top te bereiken, daar heb ik het geld ook niet voor maar wil wel alles uit de set halen wat er uit te halen valt. :wink:

De absolute topkabels kosten inderdaad veel geld, vandaar mijn advies om eens 2de hands te kijken, dan komen ze dichter in de buurt van een aanschaf. Als je kabels inruilt, gaat er nogal wat investering verloren, daardoor kun je soms tegen mooie aanbiedingen aanlopen die je set net dat extra's geven wat je de hele tijd hebt gemist! :wink:

dat de topkabels zeker niet slechter zijn als de instapmodellen kan iedereen ook wel bedenken. :wink: Zo slim zijn de kabelfabrikanten nu ok wel weer; echter heb ik ook wel eens mijn bedenkingen omtrent prijzen van apparaten of kabels. :shock:

Nieuw zou ik ook sommige dingen niet hebben aangeschaft; maar 2de hands voor een fatsoenlijke prijs wel omdat ik weet hoeveel verschil, het maakt. :wink:

hstadman
18-08-2006, 19:41
Ik dacht teminste dat dat zo was want steeds vaker blijk ik er grandioos naast te zitten.

understatement of the year! :wink:

Alexander D
18-08-2006, 20:37
Ik zit hier langer op het forum dan jouw, A. Duijmelinck.

Dat heeft er echt helemaal niets mee te maken. Los van het feit dat ik hier al heel lang meelas zonder in te loggen is het een bijzonder kinderachtige opmerking.


Ik weet drommels goed wat voor een sfeer er heerste in het begin en wat voor sfeer er nu op het forum rondzweefd.

Dat is geen antwoord op m'n vraag. Dus nogmaals:

En hoe ben je tot deze conclusie gekomen? Precies een week geleden kom je in dit draadje met het voorstel van een shootout/luistersessie voor oa kabels en je heb je, nadat je een discussie hebt gevoerd met juist aantal kabelgelovers, geen zin meer door 'de algemene gedachtengang op dvd.nl.


Bij de weg, alweer terug van weekend?

Nergens gezegd dat ik weg ging voor het weekend. :?


Wie zegt dat jouw kabel voor half de prijs beter is? Dat kun je alleen weten als je ze vergeleken hebt. En dan nog moet je beslissen of je het GELD wel waard vindt.

Waar zeg ik dat die beter is? Probeer nou eens een keer te lezen wat er staat zonder te denken dat er tussen de regels door iets heel anders mee bedoeld wordt!!!!! Ik zeg dat ik vind dat er met een interlink van zo'n 1000 euro en betere speakers over het algemeen een beter resultaat gehaald kan worden dan met een absolute topkabel en iets mindere speakers.

Zeker wel! Ik heb de sfeer van het begin tot eind flink zien veranderen en zeker niet ten goede!

Dat is JOUW mening. Ik heb ervaring waar het andersom ook kan! Dat betere kabels meer deden dan een andere speaker, zeker in combinatie met een zeer goede versterker. Ik zeg niet dat het KAN, ik heb het ZELF GEHOORD! dat het mogelijk is.

Jij spreekt nogal uit theoretische ervaring en ik uit praktische ervaring, soms een wereld van verschil.

ieder zijn mening en prettig weekend. :wink:


Dan ga ik nu weekend houden en lees ik straks graag wat voorbeelden. vandaar dus, snel terug van weekend. :wink: Ik was nog op m'n werk en ging naar huis, dacht dat dat wel duidelijk was. :roll: :wink:

Verder moet je nou echt eens ophouden met je gelul dat jij de enige zou zijn op dit forum die praktijkervaring heeft. Ik ben opgegroeid met de meest waanzinnige apparatuur in m'n omgeving en heb onder vrienden zo'n beetje de minste set. Ik weet echt wel waar ik over praat. Nordost is zo'n beetje het enige merk met kabels in het topsegment die ik niet gehoord heb, daarvan alleen de eenvoudigere modellen. Spreek me dus niet over ervaring.

En daarom nu voor de laatste keer (en dan mag jij reageren zodat je je geliefde laatste woord hebt :wink: ): ik ontken niet dat een interlink van 2.500 euro over het algemeen beter is dan een interlink van zo'n 1000 euro MAAR binnen de grenzen die Albert stelde in het boute voorbeeld is mijn (praktijk)ervaring dat het moeilijker is met een referentiekabel en bezuinigen op speakers een net zo'n goed resultaat te krijgen dan met een ZEER goede kabel van zo'n 1000 euro (ik vind een kabel van 1000 euro geen middenmoter zoals jij het eerder omschreef) en betere speakers.

Ik zal je ook de reden vertellen waarom ik dat vind:
De verschillen tussen een kabel van 1000 euro en 2500 vind ik kleiner dan de verschillen tussen een speakerset van 3000 euro of grofweg zo'n 4500 euro.

Albert Kostwinder
19-08-2006, 10:41
De verschillen tussen een kabel van 1000 euro en 2500 vind ik kleiner dan de verschillen tussen een speakerset van 3000 euro of grofweg zo'n 4500 euro.

Ik zelf vind een installatie met een nieuwwaarde van ca. € 25000.- een mooie grens, dan past Nordost en tegenhangers ook zeker in het plaatje en kun je op een niveau komen dicht tegen de echt pure, veelal onbetaalbare high end aan. Dat is dan niet altijd zoveel beter meer dat het grote prijsverschil haalbaar is of wellicht wenselijk.

De verschillen worden nu eenmaal niet evenredig groter dan de som die je er voor neer moet leggen. Vaak betaal je in het hoger segment duizenden euro's voor een paar procent winst die ook vaak nog wel tussen de oren lijkt te zitten voor je gevoel. Laat een ondeskundig iemand maar eens blind uit een rij luidsprekers / kabels / cdspelers enz. van verschillende prijsklasses de voor hem beste uitkiezen!. Ik ging hierbij in het begin ooit gigantisch mee in de boot. Koos mooi een kefje van fl 600 boven die van fl 3500.-- :oops: (ja, was gelukkig nog in de gulden tijd haha). Zal mij nu niet meer gebeuren, maar toch. Ik denk persoonlijk dat dit voor heel veel mensen opgaat. Nu is het ook zo dat je natuurlijk uitzonderingen hebt want duurder is niet altijd beter, maar ik kan je verzekeren dat de duurdere destijds echt beter was. Dat werd me later ook echt wel duidelijk. Maar toch, het kan best lastig zijn.

Als het al erg goed is, is het ook erg moeilijk te verbeteren. Dan moet je toch aardig getraind zijn in het gehoor. Verder is het zo dat akoestiek en de algehele opstelling zoveel kan doen voor een "mindere" installatie. Geluid is nu eenmaal erg gemakkelijk zowel positief als negatief te beinvloeden. Vaak kan een andere opstelling en akoestische aanpassing meer winst behalen dan meteen een dure kabel te kopen. Als je dan alles goed hebt kun je inderdaad dat puntje op de i zetten met een mooie kabel. Hier geef ik Harry dan ook duidelijk gelijk.

Daarnaast, is goed geluid goed te definieren? Uit ervaring weet ik dat een set van 2500 leuk kan klinken met de huidige stand van de techniek, je er zeker jaren van kunt genieten, maar het zal nimmer die beleving los kunnen maken zoals dat bij een goede set die 10x zo duur het geval is. Nog veel duurder kan zelfs nog iets mooier en netter maar tegen een prijs. Natuurlijk speelt persoonlijke voorkeuren en smaak een grote rol maar goed geluid is heus wel te definieren. Als iemand ooit een goede set van >25000 voor langere tijd heeft beluisterd en dan weer thuis, zijn eigen <2500 set beluisterd weet wat ik bedoel.

Ik bedoel dit in zijn geheel niet denigrerend naar diegenen toe die nu eenmaal niet meer voor een set over hebben of kunnen hebben. Er is nu eenmaal verschil en dat wordt 9 van de 10 keer echt wel in zowel prijs als kwaliteit uitgedrukt. Maar in de juiste mix en je moet het ook willen (en kunnen) horen ......... :wink:

hstadman
19-08-2006, 11:44
Ik zal je ook de reden vertellen waarom ik dat vind:
De verschillen tussen een kabel van 1000 euro en 2500 vind ik kleiner dan de verschillen tussen een speakerset van 3000 euro of grofweg zo'n 4500 euro.

Sorry, je hebt die kabel van 2500 euro niet eens gehoord en weet je dus het verschil ook niet tussen een kabel van 1000 euro en een van 2500 euro. Ik heb de kabels van hoog tot laag gehoord en kan zeggen dat het weldegelijk behoorlijk verschil maakt.

Oordelen over dingen die je zelf niet gehoord hebt neem ik niet serieus.
:wink:
Nordost klinkt anders dan andere merken kabels, sterker nog, ze hebben zelfs geen eigen signatuur zoals de meeste andere merken hebben en zijn derhalve een van de meest neutrale kabels die er zijn, met name de referentie klasse. Ik heb ook genoeg dure andere kabels gehoord en weet hoe die klinken. :wink:

Ik citeer:
"Although Valkyrja's performance does not quite equal that of Valhalla, it is the only cable I've heard that comes close (and in its case, exceedingly close). There are very fine alternatives from the likes of DH Labs, Analysis Plus and Acoustic Zen, but these don't offer the level of transparency, speed, and detail of Valkyrja or Valhalla."

En die alternatieven die genoemd worden zitten al boven je 1000 euro grens. met name die Acoustic Zen staan ook erg goed aangeschreven.



Dat jij die grens stelt, moet JIJ weten.

Komt nog bij dat ik dure speakers heb gehoord die minder klonken dan speakers voor de helft van de prijs van een ander merk. Dus dat duurder altijd beter is bij speakers is ook niet altijd waar. Goed luisteren en matchen is een must, ook als je erg veel geld te besteden hebt, want veel geld uitgeven geeft GEEN garanties voor een set die je ook het maximale vreugde geeft.

Ik heb ook sets van 50.000 of meer gehoord die ik niet echt denderend vond klinken voor dat geld. Klakkeloos alleen maar dure apparaten kopen en in een set stoppen geeft nogmaals GEEN garantie voor een goede gematchte set.


Als je toch wilt weten wat het meeste uitmaakt, dan is dat een goede bron! Een goede bron geeft meer verbetering dan een kabel, speaker of versterker. Het is immers het instrument dat het geluid doorgeeft aan je set. Hoe meer een bron uit het magische schijfje of plaat haalt, hoe meer geluid de set kan doorgeven. :wink:

Ik heb ook vrienden met een ferrari. :wink: :lol: 8)

hstadman
19-08-2006, 11:45
De verschillen tussen een kabel van 1000 euro en 2500 vind ik kleiner dan de verschillen tussen een speakerset van 3000 euro of grofweg zo'n 4500 euro.

Ik zelf vind een installatie met een nieuwwaarde van ca. € 25000.- een mooie grens, dan past Nordost en tegenhangers ook zeker in het plaatje en kun je op een niveau komen dicht tegen de echt pure, veelal onbetaalbare high end aan. Dat is dan niet altijd zoveel beter meer dat het grote prijsverschil haalbaar is of wellicht wenselijk.

De verschillen worden nu eenmaal niet evenredig groter dan de som die je er voor neer moet leggen. Vaak betaal je in het hoger segment duizenden euro's voor een paar procent winst die ook vaak nog wel tussen de oren lijkt te zitten voor je gevoel. Laat een ondeskundig iemand maar eens blind uit een rij luidsprekers / kabels / cdspelers enz. van verschillende prijsklasses de voor hem beste uitkiezen!. Ik ging hierbij in het begin ooit gigantisch mee in de boot. Koos mooi een kefje van fl 600 boven die van fl 3500.-- :oops: (ja, was gelukkig nog in de gulden tijd haha). Zal mij nu niet meer gebeuren, maar toch. Ik denk persoonlijk dat dit voor heel veel mensen opgaat. Nu is het ook zo dat je natuurlijk uitzonderingen hebt want duurder is niet altijd beter, maar ik kan je verzekeren dat de duurdere destijds echt beter was. Dat werd me later ook echt wel duidelijk. Maar toch, het kan best lastig zijn.

Als het al erg goed is, is het ook erg moeilijk te verbeteren. Dan moet je toch aardig getraind zijn in het gehoor. Verder is het zo dat akoestiek en de algehele opstelling zoveel kan doen voor een "mindere" installatie. Geluid is nu eenmaal erg gemakkelijk zowel positief als negatief te beinvloeden. Vaak kan een andere opstelling en akoestische aanpassing meer winst behalen dan meteen een dure kabel te kopen. Als je dan alles goed hebt kun je inderdaad dat puntje op de i zetten met een mooie kabel. Hier geef ik Harry dan ook duidelijk gelijk.

Daarnaast, is goed geluid goed te definieren? Uit ervaring weet ik dat een set van 2500 leuk kan klinken met de huidige stand van de techniek, je er zeker jaren van kunt genieten, maar het zal nimmer die beleving los kunnen maken zoals dat bij een goede set die 10x zo duur het geval is. Nog veel duurder kan zelfs nog iets mooier en netter maar tegen een prijs. Natuurlijk speelt persoonlijke voorkeuren en smaak een grote rol maar goed geluid is heus wel te definieren. Als iemand ooit een goede set van >25000 voor langere tijd heeft beluisterd en dan weer thuis, zijn eigen <2500 set beluisterd weet wat ik bedoel.

Ik bedoel dit in zijn geheel niet denigrerend naar diegenen toe die nu eenmaal niet meer voor een set over hebben of kunnen hebben. Er is nu eenmaal verschil en dat wordt 9 van de 10 keer echt wel in zowel prijs als kwaliteit uitgedrukt. Maar in de juiste mix en je moet het ook willen (en kunnen) horen ......... :wink:

Netjes verwoord. :wink:

Als je goed uitkijkt en matched kun je voor dat bedrag echt wel high end bij je in huis hebben hoor. :wink: Denk waarschijnlijk voor een lager bedrag zelfs. Soms zijn er erg mooie dingen te koop voor een relatief bescheiden bedrag. Reviews in de gaten houden en zelf gaan luisteren.

Alexander D
19-08-2006, 16:12
Ik zal je ook de reden vertellen waarom ik dat vind:
De verschillen tussen een kabel van 1000 euro en 2500 vind ik kleiner dan de verschillen tussen een speakerset van 3000 euro of grofweg zo'n 4500 euro.

Sorry, je hebt die kabel van 2500 euro niet eens gehoord en weet je dus het verschil ook niet tussen een kabel van 1000 euro en een van 2500 euro. Ik heb de kabels van hoog tot laag gehoord en kan zeggen dat het weldegelijk behoorlijk verschil maakt.

Oordelen over dingen die je zelf niet gehoord hebt neem ik niet serieus.
:wink:


Dus jij stelt hier dat ik niet over kabels in die prijsklasses kan oordelen omdat ik toevallig de Nordost in deze prijsklasse niet heb gehoord en behoorlijk veel andere kabels in dezelfde prijsklasse wel?

Daarbij nogmaals dat ik nergens geoordeeld heb over welke kabel dan ook.

Maar afijn Harry, het blijft jammer dat je met jou geen open en eerlijke discussie kunt voeren omdat jij blijft denken dat je de enige bent in audioland met luisterervaring en alle opmerkingen van iedereen hier blijft verdraaien.

Edgar Smit
19-08-2006, 22:41
Beetje jammer dat deze discussie waarbij eigenlijk iedereen hetzelfde bedoelt maar het anders verwoord, uit zijn verband wordt gerukt.

Over de sfeer die op dvd.nl anders is kan ik niet oordelen, wel over het feit dat beginnende liefhebbers vaak al bij voorbaat een hoop dingen in het hoekje onzin schuiven. Dat is niet iets wat alleen op dvd.nl gebeurt, maar bij bijna iedereen die een 5.1 of stereoset wil hebben. Mensen om mij heen vinden mij al gestoord met mijn set, en wat heb ik nou eigenlijk staan? Een instap yamaha receiver met leuke dvdspeler, wat fatsoenlijke speakers (IMHO) en een leuk subje. Als ik dat vergelijk met wat er stond, een sansui set uit losse componenten die mij 16 jaar geleden 5000 gulden heeft gekost en die het eigenlijk nog steeds perfect doet, dan had ik liever een equivalent bedrag voor mijn huidige set uitgegeven, maar de situatie is wat veranderd, getrouwd, 3 kinderen, dan gaat dat niet zo makkelijk meer. Toch om mij heen zijn er heel veel mensen die kopen iever een kant en klare set dan een fatsoenlijke set. Hier hebben Harry en Johan wel gelijk in, maar dat staat even los van de discussie. Overigens denk ik dat meerdere het hier mee eens zijn.

De Kableshoot-out, jammer dat je ervan ziet Harry, want niemand hier die op dit moment mee discussieert beweerd dat een referentiekabel niet goed zou zijn. Het hele punt is dat de meesten van ons, ook zonder de kabel gehoord te hebben maar wel degelijk wetende dat hij ongetwijfeld nog meer uit hun set zal halen, van te voren weten dat de prijs voor hun persoonlijk niet opweegd tegen het voordeel, in hun visie op hun set en financiele situatie etc etc.

Edgar Smit
20-08-2006, 21:13
En toen was het stil..............................

Alexander D
21-08-2006, 07:56
En toen was het stil..............................

En dat is soms niet zo erg. :wink:

Sicco
21-08-2006, 08:18
gaan we toch gewoon weer on-topic :)

heb jij nou antwoord gekregen op de vraag die je stelde in je OP Rob?

Alexander D
21-08-2006, 09:37
gaan we toch gewoon weer on-topic :)
heb jij nou antwoord gekregen op de vraag die je stelde in je OP Rob?
Niet zoveel meer dan dat niemand ervaring heeft met de Eupen kabel, maar dat de Lapp een prima keus is ;). Anyway; ik heb een aantal Lapp kabels besteld, en zit al enige tijd de koerier binnen te kijken ;).

Ik heb na veelvuldig vragen inmiddels een tracking nummer losgekregen bij audioconnexion, maar dat doet het niet :?.

Als hij het al verzonden heeft zal het er morgen wel zijn. Maandag komen er geen pakketjes. :wink:

Seth__Gekko
21-08-2006, 15:27
Ziehier, het grote nadeel van het weekend, geen pakketjes op maandag!

Albert Kostwinder
23-08-2006, 11:44
Vanavond eens kijken wat voor resultaat het geeft 8).

Dat wordt dus niks he als je alleen gaat zitten kijken naar die lapp. 8)

Alexander D
23-08-2006, 12:00
En vandaag eindelijk binnengekomen :mrgreen: ... pakket werd bezorgd door TPG Post ipv. DHL. (Wat meteen ook verklaart waarom het tracking nr. bij DHL niets opleverde.)

Vanavond eens kijken wat voor resultaat het geeft 8).

en action pictures natuurlijk. 8)

Edgar Smit
23-08-2006, 12:21
Rob, wel laten inspelen voordat je je mening ventileert :wink: .

Seth__Gekko
23-08-2006, 15:48
Natuurlijk ziet het er beter uit dan een standaard meegeleverd kabels, nu ook nog presteren!

Johan van den D.
23-08-2006, 20:08
Ziet er goed uit.

Alexander D
23-08-2006, 20:26
Ee stilleven is er niets bij..... 8) :wink:

Sicco
23-08-2006, 21:25
n00b-mode: wat is rood en groen? :)

Sicco
24-08-2006, 06:43
hmm, misschien dat je me dan ook wilt uitleggen hoe dat nou zit met 'fase' en wat het eigenlijk is :oops: zie het vaak voorbij komen, maar heb er eigenlijk weinig kaas van gegeten...

Edgar Smit
24-08-2006, 10:27
Fase is de verdeling van plus en min.
Als iets In-Fase is aangesloten houdt dat in dat de plus op de plus zit en de min op de min.
Uit-fase betekend dus dat de min op de plus zit en de plus op de min.
Bij speakers is dat duidelijk hoorbaar, bij bijv stopcontacten kan uit-fase soms een brom of storing veroorzaken die verholpen kan worden door simpelweg de stekker om te draaien.

Rob Eric Blank
24-08-2006, 10:36
Rob het ziet er vet uit en hopelijk zal het ook een verbetering geven. Waarschijnlijk wel, ik had een subtiele verbetering met andere powercable aan mijn receiver.
Veel luisterplezier!