PDA

Bekijk de volledige versie : Waterschade....



Joyrider
03-08-2006, 20:01
Ik baal gigantisch!...Wij wonen in een huurhuis en hadden al last gehad van een lekkage. Nu blijkt dus dat deze nog niet gemaakt was en dat er een tweede was. De lekkage heeft een groot deel van mijn DVDverzameling verpest. Op vele zitten waterschade. Zit zelfs eentje tussen die moeilijk opnieuw te krijgen is --> Pearl Harbor - Dir. Cut. Hebben de verzekering al ingelicht. Heb een vaag vermoeden dat ik niet veel terug zal zien van de schadegeld.....

Het is gewoon zo ........ :evil:

Erwin de Koning
03-08-2006, 20:04
Ik heb mijn collectie apart laten verzekeren, neem ff contact op met je verzekeraar, tis niet echt duur

Sterkte trouwens

Joyrider
03-08-2006, 20:05
Ik heb al een inboedelverzekering..als je die bedoelt...of bedoel je wat anders

Erwin de Koning
03-08-2006, 20:08
Nee, ik bedoel dat je je dvd's apart laat verzekeren, buiten je inboedelverzekering

rudyooms
03-08-2006, 20:23
Nee, ik bedoel dat je je dvd's apart laat verzekeren, buiten je inboedelverzekering

Das goed *** inderdaad ben blij dat mijn collectie boven staat
Om daar even op in te gaan , heeft zo een verzekering nog een aparte naam of iets :) Moet ik ook nog steeds een keertje doen :(.
Dusss kq, als ik vragen mag wat kost zo iets :) Pm me maar als je wilt.

Erwin de Koning
03-08-2006, 21:11
Niet veel hoor, mijn collectie is verzekerd voor €30.000,-. Zoiets kost geloof ik €4,50 of zo

manasse van de velde
03-08-2006, 21:19
Ik baal gigantisch!...Wij wonen in een huurhuis en hadden al last gehad van een lekkage. Nu blijkt dus dat deze nog niet gemaakt was en dat er een tweede was. De lekkage heeft een groot deel van mijn DVDverzameling verpest. Op vele zitten waterschade. Zit zelfs eentje tussen die moeilijk opnieuw te krijgen is --> Pearl Harbor - Dir. Cut. Hebben de verzekering al ingelicht. Heb een vaag vermoeden dat ik niet veel terug zal zien van de schadegeld.....

Het is gewoon zo ........ :evil:

Mooi kl*ten is dat. Sterkte ermee.

Trouwens Pearl Harbor - Dir. Cut is nog te krijgen bij verschillende filialen van de Blokker.

Richard B.
04-08-2006, 09:23
Niet veel hoor, mijn collectie is verzekerd voor €30.000,-. Zoiets kost geloof ik €4,50 of zo
Bij welke verzekeraar heb je dat gedaan en hoe heet zo'n verzekering?

Mr_Parker
04-08-2006, 09:47
Ik heb zelf de dvd's en apparatuur laten opnemen in de inboedel verzekering. Dit is welliswaar standaard, maar standaard ook maar tot een bepaald bedrag, waar ik dus ruim overheen gegaan ben. Op deze manier is het wel zo dat de verzekering de dag waarde / een deel van uitbetaald.

Een andere optie is het om er een kostbaarheden verzekering van te maken, die wordt denk ik hier ook bedoelt. Een voordeel hiervan is dat de dekking veel uitgebreider is, en meestal de eerste 3 jaar volledig vergoed wordt.
In dit laatste geval kan / zal de verzekeraar wel bonnetjes willen zien, zeker van de minder gebruikelijke dvd's.

Herjan
04-08-2006, 11:09
Ik heb bij Unive een kostbaarheden verzekering. Gespecificeerd daarin zijn o.a. mijn apparatuur, merchandise en dvd's.

Eigenlijk heel makkelijk: ik heb Unive gewoon foto's gemaild, typenummers etc. en de URL van mijn DVDProfiler. Natuurlijk wel nadat een adviseur langs geweest was.

Mijn vriendin is lid van FNV, waardoor we ook nog een behoorlijke korting kregen op de toch al niet te hoge premie.

Neem eens contact op met bijv. Unive. Erg goede verzekeraar en niet duur. Ze komen graag langs voor een advies.


P.S. Een inboedel dekt kostbaarheden maar voor een beperkt bedrag. Als je de waarde van je apparatuur, merchandise en collectie bij elkaar opteld, ga je daar al snel overheen. Reden om eens zelf te gaan rekenen...

Let trouwens wel op: mocht je qua te verzekeren bedrag boven een bepaalde grens komen, dan kan de verzekeraar eisen dat je hang- & sluitwerk aan bepaalde eisen voldoet of dat je zelfs verplicht bent om een alarm aan te schaffen (ik kan je Visonic aanraden ;) ).

Erwin de Koning
04-08-2006, 13:56
Klopt Herjan, ik heb idd het hele zooitje moeten beveiligen met speciale sloten op deuren en ramen en een alarminstallatie, sterke verlichting in de tuin en de hoge struiken aan de voorkant moeten weghalen

Herjan
04-08-2006, 13:59
Zo, dat vind ik wel een erg overdreven eis. Nee, wij moesten wel overal minimaal ** sloten hebben, maar politiekeurmerk was niet nodig. En alarminstallatie zaten we destijds qua eisen nog nét onder, maar we wilden het zelf wel.

Maar wellicht dat in Almere men wat strenger is. Onze buurt is wel veilig...

Sterke verlichting in de tuin wil ik zeker niet! Moet wel donker zijn bij mij in huis als ik een film kijk... :mrgreen:

Mr_Parker
04-08-2006, 16:34
P.S. Een inboedel dekt kostbaarheden maar voor een beperkt bedrag. Als je de waarde van je apparatuur, merchandise en collectie bij elkaar opteld, ga je daar al snel overheen. Reden om eens zelf te gaan rekenen...

Dit klopt, vandaar dat het audio / video / computer deel bij mij apart binnen de inboedel verzekering (interpolis) verhoogd is.



Let trouwens wel op: mocht je qua te verzekeren bedrag boven een bepaalde grens komen, dan kan de verzekeraar eisen dat je hang- & sluitwerk aan bepaalde eisen voldoet of dat je zelfs verplicht bent om een alarm aan te schaffen (ik kan je Visonic aanraden ;) ).

Dit zal sterk afhankelijk zijn van de kostbaarheden. Ik zelf heb mijn digitale spiegel reflex camera en toebehoren (lenzen etc) onder gebracht in een kostbaarheden verzekering, daar was dit niet voor nodig. Deze heb ik in een kostbaarheden verzekering ivm reizen. Nu is het zo dat de camera ten alle tijden verzekerd is, of ik hem nu laat vallen terwijl ik thuis op de bank zit, of dat hij me in China gestolen wordt. En zeker in dat laatste moment heeft een alarm weinig nut.
(Een reisverzekering dekt de schade maar zeer beperkt, voordat iemand met een reisverzekering aan komt).

Joyrider
04-08-2006, 16:51
Kijk nu echt naar het moment van een uitbetaling...als hé! Eerst het formulier maar binnen krijgen en snel snel invullen...

Meestal zijn die versie's van Pearl Harbor ernstig beschadigd....Ik heb ze bij ons bij de Blokkers niet meer gezien iig.....

Cor H.
04-08-2006, 17:31
Ik moet mijn strips ook nog steeds extra verzekeren. Dat vergeet ik steeds te doen.

Joyrider
12-08-2006, 11:11
Vrijdag 25 aug komt er een mannetje langs van de verzekering. Hopelijk is dit er 1tje die er wel verstand en begrip voor heeft. Ik ben benieuwd.....

Joyrider
25-08-2006, 09:43
Nou...de expert van de verzekering is geweest. Hij kon niet veel doen omdat de DVD's zelf niet beschadigd waren maar alleen de hoesjes. Hij snapte mijn probleem wel. Het enige wat hij kon regellen was €150,-. Wow! :evil: En dat terwijl de schade loopt in de €550,- Hij gaf ook het advies op Ebay enzo te kijken. Jah dan krijg je misschien wel beschadigde versies (daarom koop ik ze liever in de winkel). Nou jah....we zien het wel. Probeer eerst wel de ernstigste te vervangen.
Maar toch..het is niet leuk.....

Dennis Vansant
25-08-2006, 09:49
Nou, het is wel iets natuurlijk... die €150 is natuurlijk nog wel meer dan wat je zou krijgen als je gewoon had blijven zitten kniezen, niks dus...
Misschien had je de discs de avond ervoor in water moeten leggen :)
Waterschade is zowiezo niet leuk... een paar dagen geleden reed ik door de gietende regen en zag ik een wanhopige man zijn tuinstoelen op een bestelwagen laden... die waren rijp voor de versnipperaar, volledig verbogen enzo.
Rotweer ook -_-

8t88
25-08-2006, 09:56
hmmmmm.... tuinstoelen die niet tegen een beetje regen kunnen. Heb je niet veel aan in nederland dus!

Dennis Vansant
25-08-2006, 09:57
Tegen een beetje regen zullen ze vast tegen kunnen :)
Maar tegen de regen van de voorbije dagen... kun je net zo goed je tuinstoelen in het zwembad gooien, lijkt me -_-

8t88
25-08-2006, 10:01
Misschien kunnen ze worden gerecyled tot een moderne ark van Noach...

Oakey
28-08-2006, 12:08
Als je je DVD-verzameling apart of binnen je normale inboedelverzekering verzekert, moet je wel erg goed de voorwaarden lezen. Niet alleen het maximumbedrag waar de 'nieuwwaarde' niet overheen mag gaan, maar ook wat je verzekering precies uitkeert bij schade/diefstal. De meeste verzekeringen hanteren voor beeld- en geluidsdragers nl. een afschrijvingstermijn van 3-4 jaar. Oftewel, van DVD's die je 3-4 jaar geleden hebt gekocht krijg je niets meer terug, van dvd's die je 1 jaar geleden hebt gekocht slechts 2/3 van de nieuwwaarde etc. En limited editions en andere OOP-titels worden niet anders behandeld dan normale dvd's; je krijgt dus niet de huidige verzamelaarswaarde, maar enkel de restwaarde volgens de bepalingen van de verzekeraar.

@ kinky queen en akkers: Hoe is dit bij jullie verzekeringen?