PDA

Bekijk de volledige versie : wat voor subwoofer?



recas05
04-08-2006, 13:19
hallo
ik heb een nieuwe reciever aangeschaft en daar mijn boxen op aangesloten
aales wekr maar mijn subwoofer heeft geen rca ingang
deze gewoon aangesloten op de surr. en wekt wel maar minder bas als op mij noude versterker

moet ik nu een subwoofer aanschaffen met rca om beter geluid te krijgen??

groet
rene

Seth__Gekko
04-08-2006, 13:47
Wanneer je op je receiver een subwoofer wilt aansluiten dan kan je daar het beste een actieve subwoofer op aansluiten.

Jij hebt de sub op de surr. aangesloten? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Welke receiver heb je? Wat voor speakers heb je? Wat voor sub heb je? Heb je budged voor een nieuwe sub?

recas05
04-08-2006, 13:55
ik heb een denon 2106
en bose acoustimas boxen

mijn reciever heeft een rca uitgang voor de sub
maar mijn sub heeft alleen een ingang voor gewoon 4 speakerdraadjes

via deze site de tip om hem dam via een sur. uitgang ( van de denon)
te verbinden
werkt wel maar het "zware"geluid vind ik stukken minder als bij mijn oude versterker

dus vandaar de vraag om een nieuwe subwoofer??

Appie H
04-08-2006, 19:16
huh ???? :? Wat voor sub heb je dan ? op demijne zit niets iets waar ik 4 draadjes op aan kan sluiten hoor heb een REL Q50

recas05
04-08-2006, 19:21
bose acoustimas 5

Henk-Jan
04-08-2006, 19:55
Volgens mij heb je een oude subwoofer, omdat de hedendaagse subwoofers allemaal een RCA ingang hebben.

Je kunt de subwoofer ook aansluiten op de front speaker uitgangen van je receiver. Stel het formaat van de frontspeakers dan wel in op large. Misschien dat je dan een beter geluid krijgt.

recas05
05-08-2006, 08:42
bedankt voor je reactie

is inderdaad een oude ( jaar of 7)

probeer deze suggestie nog even

anders maar even sparen voor een nieuwe

tnx

Herjan
09-08-2006, 15:00
Is het geen passieve sub? In dat geval zul je hem niet kunnen aansluiten op de pre-out van de receiver, maar parallel aan je fronts en rears. Vervolgens moet je in de receiver aangeven dat je geen sub hebt en "large" speakers.