PDA

Bekijk de volledige versie : Pink Panther, The (2006) [DVD]



Alexander de Mol
06-08-2006, 10:19
Pink Panther, The (2006) [DVD]

Steve Martin doet een poging om Inspector Clouseau weer nieuw leven in te blazen.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2610)

The Scratcher
06-08-2006, 10:27
Lijkt me nou écht geen ene bal aan en ik weiger hem gewoon te kijken. Steve Martin als Clouseau is gewoon NOT DONE! :nono:
I rest my case....

Zoolander
06-08-2006, 12:16
Voor degenen die het origineel niet kennen of de film in ieder geval niet tot cult status hebben verheven, biedt deze film anderhalf uur prima vermaak van het lach-of-ik-schiet-niveau. Ik heb me prima vermaakt!

Ik vond Steve Martin de rol van Inspector Clouseau goed invullen. Grootste tegenvaller voor mij was Kevin Kline. Het is zo'n goede komische acteur, maar hij was een absolute tegenvaller als Chief Insp. Charles Dreyfus. Geef mij dan Herbert Lom maar. Die vond ik nu absoluut geweldig in de originele serie.

jasmin1
06-08-2006, 12:43
Lijkt me nou écht geen ene bal aan en ik weiger hem gewoon te kijken. Steve Martin als Clouseau is gewoon NOT DONE! :nono:
I rest my case....

ik ben het helemaal met je eens, en nog een reden om hem niet te kijken is dat R&B steretje, wat wordt ik daar ziek van, iedereen denkt tegenwoordig dat ie acteren kan.

Lex v/d Moolen
06-08-2006, 16:45
Peter Sellers rules 8)

Zoolander
06-08-2006, 22:46
en nog een reden om hem niet te kijken is dat R&B steretje, wat wordt ik daar ziek van, iedereen denkt tegenwoordig dat ie acteren kan.

Acteren kan ze totaal niet, maar ik kijk er toch graag naar! 8)

jeanreno
07-08-2006, 09:07
Normaalgesproken koop ik alles waar Jean Reno in meespeelt, maar ik ben bang dat dit de eerste film wordt die ik in de winkel laat staan. Nog niet eens zo zeer door Reno's aandeel in deze film (droog en onverstoorbaar) maar ik krijg gewoon allergische uitslag van de on-leuke Steve Martin.

chimera01
07-08-2006, 12:28
Ik negeer deze film gewoon evenals zij op handen zijnde vervolg.

Achterlijke remakes ook.

Roy Langeveld
08-08-2006, 19:25
Peter Sellers IS gewoon inspecteur Clouseau. Met zijn fenomenale timing en talent voor bizarre types wist hij zelfs de wat flauwe grappen probleemloos in te koppen. Dus waarom nieuwe filmmakers het tegen beter weten in toch zonder Sellers proberen is een groot raadsel: het is immers zelfs de originele Panther-regisseur Blake Edwards tot drie keer toe niet gelukt (met respectievelijk Trail, Curse en Son of the Pink Panther).

De verwachtingen voor deze film waren begrijpelijkerwijs al niet erg hoog. En toch, het koesteren van (te) hoge verwachtingen heeft in het recente verleden al heel wat kijkplezier vergald, dus besloot ik deze nieuwe Panther het voordeel van de twijfel te gunnen. Maar zelfs als ik Peter Sellers' briljante vertolking en Blake Edwards' grappen probeer te vergeten, rest er niets dan een teleurstelling. Steve Martin's invulling van het personage is pijnlijk flauw en onleuk, hij hoort eerder thuis in een aflevering van 'Allo 'Allo. Niet dat hij nou veel steun krijgt van de grappen in het scenario, die hooguit voor een flauwe glimlach zorgen, maar aangezien hij zelf aan het script meeschreef zeg ik: eigen schuld.

De film vuurt een hoop flauwe ongein af in de hoop dat daar wel eepaar leuke tussen zitten. Ik mis gewoon het soort geniale grappen waar Clouseau ooit patent op had, zoals de potjes sparren met Cato en zijn knullige pogingen tot het doen van authentiek speurwerk. De enige scene die me weer aan de oude Clouseau deed denken was die waarin hij met zijn assistent in een wel heel erg belachelijke camouflage een feest probeert binnen te dringen, en vervolgens moet dansen. Clive Owen als 006 is ook goed voor een giegel. Toch nog een paar keer gelachen.
5,5/10

TheGodfather
09-08-2006, 10:11
Ik negeer deze film gewoon evenals zij op handen zijnde vervolg.

Achterlijke remakes ook.
zelfde voor mij :D

Henk Heideveld
10-08-2006, 08:49
Voor mij "ver" bendeden de maat. :cry: :cry:

Aloys
13-08-2006, 11:26
Één van de slechtste films die ik heb gezien..

Richard B.
23-07-2009, 22:18
Deze film is een schande en de makers ervan zouden zich moeten schamen. Dat er nog een sequel is gemaakt is helemaal het toppunt. Het is een regelrechte verkrachting van de herinnering aan de Blake Edwards/Peter Sellers-films. :-x

Yvonne
23-09-2009, 20:12
ik heb het niet met elkaar vergeleken. dan valt het best mee..
of het komt omdat ik de vorige films wel heel leuk vond maar deze toch meer van deze tijd is.