PDA

Bekijk de volledige versie : On Her Majesty's Secret Service (UE) [DVD]



Arnold van Oostrum
08-08-2006, 08:41
On Her Majesty's Secret Service (UE) [DVD]

Een nieuwe Bond die het wederom aan de stok krijgt met S.P.E.C.T.R.E.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2612)

freaky
08-08-2006, 10:29
Terug erg leuke recentie, ben blij dat ze hier eindelijk allemaal eens besproken worden want het is wel intressant om te lezen.

Kleine opmerking Arnold: bij Geluidssporen staat er DSD 5.1 - Engels. Wou dit even aan je melden

wolfrolf
08-08-2006, 11:50
Waarom worden de Bond films niet in de juiste volgorde gerecenseerd?

robvanknegsel
08-08-2006, 17:54
Waarom worden de Bond films niet in de juiste volgorde gerecenseerd?

Heb je daar behoefte aan dan?

*NERAZZURRI*
08-08-2006, 18:47
Dit is voor mij toch een van de betere Bondfilms. Het gebied waar een groot deel van de film is opgenomen is een vast vakantieoord van onze familie en de kerst- en romantieksfeer in de film spreken me erg aan.

George Lazenby vind ik ook een erg coole Bond. Helemaal niet zo'n flop als veel mensen hem zien.

Kees Hoekerd
08-08-2006, 18:48
Wacht een tijdje, en je kan ze zelf opzoeken. Het gaat snel genoeg.
3,5 zou ik deze ook geven voor inhoud, hoewel bijvoorbeeld 4,5 voor een uitstekende formule Bond film als TND weer wat veel is.

Azazel
08-08-2006, 19:02
na Dr. No mijn favoriete bondfilm. Lazenby was jammer genoeg maar 1 keer als Bond te zien.

SuperDre
08-08-2006, 19:46
Als ik de screenshots zo bekijk dan moet ik zeggen dat ik de kleuren van de oude versie toch echt mooier vindt, de nieuwe versie lijkt gewoon veel te donker..

Marc Raps
08-08-2006, 22:11
Hm. Mijn SE heeft toch echt een 12 keuring.

nlamste3
09-08-2006, 00:21
Als ik de screenshots zo bekijk dan moet ik zeggen dat ik de kleuren van de oude versie toch echt mooier vindt, de nieuwe versie lijkt gewoon veel te donker..

Tja, of die oude is gewoon te licht. Lijkt me niet realistisch dat je overhemd licht geeft in een kamer :wink:

Veel belangrijker is toch de detailering. Licht en kleur kan je handmatig op alle tv's wel corrigeren mocht je daar behoefte aan hebben. Die details van de UE kun je niet bijstellen vanaf de CE.

Wederom een goede review, en het is inderdaad zeer prettig dat ze allemaal onder de loep worden genomen. Toch een van de betere releases de laatste tijd.

Grant
09-08-2006, 16:09
Ik raad iedereen aan deze dvd na te kijken, met name vanaf hoofdstuk 16. Er schijnen veel problemen mee te zijn...

En dat zou toch zonde zijn van de beste film uit de hele serie!

stefh
01-09-2006, 19:01
Ik raad iedereen aan deze dvd na te kijken, met name vanaf hoofdstuk 16. Er schijnen veel problemen mee te zijn...

En dat zou toch zonde zijn van de beste film uit de hele serie!

Bij mij loopt deze disc inderdaad nogal vaak vast op verschillende momenten... Terwijl er geen krasje opzit... Wat valt eraan te doen?

Frank
01-09-2006, 19:46
Terug gaan naar de winkel en je geld terug vragen. En hopen dat 20th Century Fox in november juiste exemplaren zal uitbrengen. Sony Pictures zal niets meer voor je doen, denk ik. Ze hebben de rechten van MGM DVD's niet meer.

stefh
04-09-2006, 10:54
Terug gaan naar de winkel en je geld terug vragen. En hopen dat 20th Century Fox in november juiste exemplaren zal uitbrengen. Sony Pictures zal niets meer voor je doen, denk ik. Ze hebben de rechten van MGM DVD's niet meer.

Het wordt momenteel voor me opgelost, ik heb in de andere topic gepost hoe je makkelijk een nieuw, goed werkend exemplaar krijgt opgestuurd.

check hier! (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=46178&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=)

Frank
04-09-2006, 14:59
Dat valt dan mee.

rjateun
09-10-2006, 20:24
Terug gaan naar de winkel en je geld terug vragen. En hopen dat 20th Century Fox in november juiste exemplaren zal uitbrengen. Sony Pictures zal niets meer voor je doen, denk ik. Ze hebben de rechten van MGM DVD's niet meer.

Het wordt momenteel voor me opgelost, ik heb in de andere topic gepost hoe je makkelijk een nieuw, goed werkend exemplaar krijgt opgestuurd.

check hier! (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=46178&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=)

Helaas niet meer. Lees mij post maar in de link.

freaky
11-04-2007, 20:33
Hoe komt het dat Blofeld James Bond niet herkend, hij heeft hem toch al gezien in "You Only Live Twice"

Andrew-Kenneth
27-12-2007, 23:32
You tube filmpje dat de kleurverschillen tussen de oude special en de nieuwe ultimate editions duidelijk laat zien.

Zeer leerzaam.

Net zoals Lowry de sneeuw op de ijsplaneet in zijn restauratie van "The Empire Strikes Back" voorzag van een blauwe schijn lijkt de hele strandscene uit "OHMSS" op de UE wel door een blauwe lens gefilmd.

http://www.youtube.com/watch?v=9fkDGlngvw4

Andrew-Kenneth
27-12-2007, 23:54
Hoe komt het dat Blofeld James Bond niet herkend, hij heeft hem toch al gezien in "You Only Live Twice"

Het boek van "OHMSS" werd door Fleming voor "You Only Live Twice" geschreven.
Bond ontmoet Blofeld voor het eerst in het boek van OHMSS.

In het boek van "You Only Live Twice" gaat Bond verbeten achter Blofeld, de moordenaar van zijn vrouw uit "OHMSS", aan.

Aangezien de films in omgekeerde volgorde werden gemaakt werd dit plot-element in de filmversie niet gebruikt.

OHMSS is samen met "From Russia with Love" de film die het getrouwst is aan de romans van Fleming. Vandaar dat er een paar problemen voorkomen met de continuiteit. (In het originele script was er sprake dat Bond plastische chirurgie moest ondergaan zodat Blofeld hem niet kon herkennen. Dit idee werd niet uitgevoerd.)

Filmgek
28-12-2007, 00:17
You tube filmpje dat de kleurverschillen tussen de oude special en de nieuwe ultimate editions duidelijk laat zien.

Zeer leerzaam.

Net zoals Lowry de sneeuw op de ijsplaneet in zijn restauratie van "The Empire Strikes Back" voorzag van een blauwe schijn lijkt de hele strandscene uit "OHMSS" op de UE wel door een blauwe lens gefilmd.

http://www.youtube.com/watch?v=9fkDGlngvw4


De scène speelt zich sochtends vroeg af, dus die blauwe look is zeker op zijn plaats.
Er is echt wel over nagedacht hoor.

en met betrekking tot de haperingen bij de layer change...

het is een persfout, de hele oplage van de NL discs hadden dit probleem. viel niet op te lossen. behalve als je een speler had waarin ie het toevalig wel deed.(sommige sony dvd players).
de R2 versie uit de UK werkt wel. deze is blijkbaar uit een andere fabriek. bevat ook NL ondertitels. ik heb deze gekocht en heb gelukkig mn koffer compleet en werkend:grin:

weet niks over de nieuwe collector's set met poker-spel. de liefhebbers hebben toch al de koffer. maar geen idee of het nieuwe persingen zijn. is natuurlijk wel kans op.

Andrew-Kenneth
28-12-2007, 00:35
De scène speelt zich 's ochtends vroeg af, dus die blauwe look is zeker op zijn plaats.
Er is echt wel over nagedacht hoor.


Tuurlijk, blauw is acceptabel. (het kon erger... )

Alleen, komen de kleuren van de SE wel overeen met die van de bioscoopversie.

Luister eens naar de commentaartrack van de dvd. Dan kan je tijdens deze scene beluisteren hoe de cameramannen tewerk gingen. Een groot gedeelte van de scene werd overdag opgenomen - Naarmate de scene vorderde werden de diafragma-instellingen geleidelijk wat meer open gedraaid, zodat de scene steeds meer belicht werd - om zo de illusie van een zonsopgang te simuleren.

Op de UE is er weinig te merken van deze geleidelijke zonsopgang.

Op disc 2 van Dr. No staat een korte docu waarin het team van Lowry uitleg verstrekken over hun werk. Zij stellen duidelijk dat enkel de zgn. opschoning van het beeldmateriaal behoort tot hun taak.

Wat ze gedaan hebben met de kleuren van bovengenoemde scene spreekt dit tegen.

Peter Hunt (regisseur van OHMSS) is in 2002 overleden dus, de facto, is zijn werk postuum door de Lowry-restaurateurs dmv. een artistieke beslissing van hun kant gewijzigd.

Filmgek
28-12-2007, 01:02
Tuurlijk, blauw is acceptabel. (het kon erger... )

Alleen, komen de kleuren van de SE wel overeen met die van de bioscoopversie.

Luister eens naar de commentaartrack van de dvd. Dan kan je tijdens deze scene beluisteren hoe de cameramannen tewerk gingen. Een groot gedeelte van de scene werd overdag opgenomen - Naarmate de scene vorderde werden de diafragma-instellingen geleidelijk wat meer open gedraaid, zodat de scene steeds meer belicht werd - om zo de illusie van een zonsopgang te simuleren.

Op de UE is er weinig te merken van deze geleidelijke zonsopgang.

Op disc 2 van Dr. No staat een korte docu waarin het team van Lowry uitleg verstrekken over hun werk. Zij stellen duidelijk dat enkel de zgn. opschoning van het beeldmateriaal behoort tot hun taak.

Wat ze gedaan hebben met de kleuren van bovengenoemde scene spreekt dit tegen.

Peter Hunt (regisseur van OHMSS) is in 2002 overleden dus, de facto, is zijn werk postuum door de Lowry-restaurateurs dmv. een artistieke beslissing van hun kant gewijzigd.

ok misschien, maar de director of photography Michael Reed zegt niks over de color-timing.
het kan natuurlijk heel goed dat ie uiteindelijk wel zoiets wilde zoals het er nu uitziet, maar dat toen niet goed kon. toen kon je alleen day-for-night doen, onderbelichten, kleuren eruit halen, om nacht, avond en ochtend te simuleren. tegenwoordig kan alles digitaal. het zou zomaar kunnen dat ze dat nu hebben aangegrepen om het te doen zoals ze het voor ogen hadden. aan de andere kant, je weet het niet. er wordt niet teveel op ingegaan verder. een ramp vind ik het niet. en trouwens, Peter Hunt is misschien wel dood, maar die DoP Michael reed niet. voor hetzelfde geld is hij wel geraadpleegd.
en dan nog, de scène duurt een minuut of 5, en de look is vrij consistent. wat mij betreft prima. ik heb dit persoonlijk liever. wie zegt dat de SE destijds perfect gedaan is?
dit soort dingen blijven lastig. de tijd dat ie in de bioscoop draaide ligt alweer bijna 40 jaar achter ons.....

Andrew-Kenneth
28-12-2007, 01:38
ok misschien, maar de director of photography Michael Reed zegt niks over de color-timing.
het kan natuurlijk heel goed dat ie uiteindelijk wel zoiets wilde zoals het er nu uitziet, maar dat toen niet goed kon. toen kon je alleen day-for-night doen, onderbelichten, kleuren eruit halen, om nacht, avond en ochtend te simuleren. tegenwoordig kan alles digitaal. het zou zomaar kunnen dat ze dat nu hebben aangegrepen om het te doen zoals ze het voor ogen hadden. aan de andere kant, je weet het niet. er wordt niet teveel op ingegaan verder. een ramp vind ik het niet. en trouwens, Peter Hunt is misschien wel dood, maar die DoP Michael reed niet. voor hetzelfde geld is hij wel geraadpleegd.
en dan nog, de scène duurt een minuut of 5, en de look is vrij consistent. wat mij betreft prima. ik heb dit persoonlijk liever. wie zegt dat de SE destijds perfect gedaan is?
dit soort dingen blijven lastig. de tijd dat ie in de bioscoop draaide ligt alweer bijna 40 jaar achter ons.....

Nu, for the record, moet ik wel bekennen dat ik nooit fan geweest ben van de oorspronkelijke belichting van deze strandscene. De zgn. geleidelijke overgang tussen donker en licht overtuigt een hedendaagse kijker niet echt. Dus ik begrijp wel dat het Lowry-team de mening toegedaan was om de "problematische" belichting digitaal te fixen. (Ze deden hetzelfde in "For Your Eyes Only" => De scene waarin Roger Moore een auto van een klif stampt. Voorheen speelde deze scene overdag, In de UE is het nog blauw.)
.
De hamvraag blijft echter => mogen films gewijzigd worden door derden.

Lucas kreeg bakken kritiek over zich wanneer hij aan zijn original trilogy begon te prutsen - maar uiteindelijk ging het wel over zijn films...

Wanneer er aan films van overleden regisseurs word gezeten wordt het lastiger. De betrokkenen kunnen onmogelijk hun toestemming gegeven hebben.

Nu, de ene fan beschouwt Bond "slechts" als amusement (op zich niets mis mee), en de aan de andere kant heb je de meer cinefiele fans. Wat de eerste groep volstrekt acceptabel acht, kan de tweede groep de gordijnen in jagen.

Misschien een overdreven vergelijking maar toch => Wat zou je ervan vinden als een museumdirectie "Guernica", het zwart-wit schilderij van Picasso zou laten inkleuren? (Er kan over nagedacht zijn. Er kunnen gepaste kleuren gekozen worden. Maar mijn eerste reactie zou zijn. Dat doe je niet. Je blijft er met je fikken af.)

Nu, afgezien van enkele schoonheidsfoutjes (de kleuren op het strand, de 5.1 mix in het bureau van Gumboldt), blijft de UE wel te verkiezen boven de SE. (fenomenaal opgeschoond beeld, grotere beelduitsnede, correct geproportioneerd beeld (in de oude SE leken de acteurs wel onnatuurlijk dun => vergelijk screenshots.)

.
PS. over de haperingen.

In de zomer van 2006 kocht ik de Bond-koffer.
Mijn ex. van OHMSS haperde. Een geruild ex. haperde ook. Een derde ex. liet ik in het cellofaan. (heb de koffer verpatst)
In april /mei 2007 terug de 20 losse (inmiddels in prijs verminderde) UE's terug aangeschaft.
En geen haperingen meer.

Filmgek
28-12-2007, 02:03
Nu, for the record, moet ik wel bekennen dat ik nooit fan geweest ben van de oorspronkelijke belichting van deze strandscene. De zgn. geleidelijke overgang tussen donker en licht overtuigt een hedendaagse kijker niet echt. Dus ik begrijp wel dat het Lowry-team de mening toegedaan was om de "problematische" belichting digitaal te fixen. (Ze deden hetzelfde in "For Your Eyes Only" => De scene waarin Roger Moore een auto van een klif stampt. Voorheen speelde deze scene overdag, In de UE is het nog blauw.)
.
De hamvraag blijft echter => mogen films gewijzigd worden door derden.

Lucas kreeg bakken kritiek over zich wanneer hij aan zijn original trilogy begon te prutsen - maar uiteindelijk ging het wel over zijn films...

Wanneer er aan films van overleden regisseurs word gezeten wordt het lastiger. De betrokkenen kunnen onmogelijk hun toestemming gegeven hebben.

Nu, de ene fan beschouwt Bond "slechts" als amusement (op zich niets mis mee), en de aan de andere kant heb je de meer cinefiele fans. Wat de eerste groep volstrekt acceptabel acht, kan de tweede groep de gordijnen in jagen.

Misschien een overdreven vergelijking maar toch => Wat zou je ervan vinden als een museumdirectie "Guernica", het zwart-wit schilderij van Picasso zou laten inkleuren? (Er kan over nagedacht zijn. Er kunnen gepaste kleuren gekozen worden. Maar mijn eerste reactie zou zijn. Dat doe je niet. Je blijft er met je fikken af.)

Nu, afgezien van enkele schoonheidsfoutjes (de kleuren op het strand, de 5.1 mix in het bureau van Gumboldt), blijft de UE wel te verkiezen boven de SE. (fenomenaal opgeschoond beeld, grotere beelduitsnede, correct geproportioneerd beeld (in de oude SE leken de acteurs wel onnatuurlijk dun => vergelijk screenshots.)

.
PS. over de haperingen.

In de zomer van 2006 kocht ik de Bond-koffer.
Mijn ex. van OHMSS haperde. Een geruild ex. haperde ook. Een derde ex. liet ik in het cellofaan. (heb de koffer verpatst)
In april /mei 2007 terug de 20 losse (inmiddels in prijs verminderde) UE's terug aangeschaft.
En geen haperingen meer.

goeie actie. ik wilde per sé wel die koffer. is toch geinig. heb ook meerdere discs bekeken van een winkel die mij kennen en mijn oordeel en expertise vertrouwen. na herhaaldelijk haperen, kon ik alleen maar de conclusie trekken dat het een fabricage fout was, en heb t opgelost door een disc uit een ander land te scoren.
wat betreft de betrokkenen bij een film....
de makers zijn niet per sé de rechthebbenden. dat is in dit geval toch altijd de Broccoli soep. en die hebben waarschijnlijk hun thumbs up gegeven. in dat geval is het niet door derden gewijzigd, maar door de wettelijke eigenaren.
wat betreft Lucas, iedereen, de Star Wars fanbase, dan wel Nerds...liep destijds te zaniken. maar ja, zo zijn mensen. en mensen zaniken graag. (ik ook regelmatig, geloof me, het kan opluchten en soms is het gewoon leuk). ik heb verder niemand gehoord over de (overigens sublieme) 4e versie van Blade Runner.

Tarkus
15-11-2011, 12:21
Hoewel George Lazenby het hier zeer goed doet is het voor hem bij deze ene keer gebleven om James Bond uit te beelden, wellicht vonden de makers hem niet genoeg charisma hebben.
Verder vond ik het verhaal wel goed en deed de rest van de cast het ook prima.
Prima Bond film dus die zeker niet misstaat in de ganse reeks.